Gå til innhold
Hundesonen.no

Lisa - en jaktlabrador


charlotte

Recommended Posts

Skrevet

Åååå jeg får helt vondt i magen av å se Lisa bilder, hun er så flott!! :getlost:

Har ikke sett bildene av den svarte labradoren, er den type Jakt Labrador også??

  • Svar 196
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Åååå jeg får helt vondt i magen av å se Lisa bilder, hun er så flott! :)

Har ikke sett bildene av den svarte labradoren, er den type Jakt Labrador også??

Den svarte heter Mie og er her en del i helger osv. Hun er NORDJCH, fra norsk-svenske jaktlinjer. Datter av Embla som jeg hadde tidligere (hun er på de evige jaktmarker).

Embla:

emblaa.JPG

Skrevet
Den svarte heter Mie og er her en del i helger osv. Hun er NORDJCH, fra norsk-svenske jaktlinjer. Datter av Embla som jeg hadde tidligere (hun er på de evige jaktmarker).

Embla:

emblaa.JPG

Aha, skjønner :)

Men var ikke Embla svigerfaren din sin eller roter jeg fælt nå??

Skrevet
Aha, skjønner :)

Men var ikke Embla svigerfaren din sin eller roter jeg fælt nå??

Helt riktig! Jeg hadde henne etter at hun ble pensjonert og frem til hun tok kvelden :)

Skrevet
Helt riktig! Jeg hadde henne etter at hun ble pensjonert og frem til hun tok kvelden :)

Flott, da har jeg full kontroll, hunvar så fin, det bildet av hun med fuglen i munnen har printet seg inn i hodet mitt, fornøyd hund på jobb :)

  • 2 weeks later...
Skrevet

Lisa har bestått kvalifiseringsprøven til ordinær jaktprøve for retrievere (B-prøve) i dag! Har også trent litt sammen med to andre jaktlabber og fikk tatt noen bilder av de:

Octavia

liavennaoki5edit.JPG

J (med eng. uttale) med dummy:

liavennaj7edit.JPG

Har lagt ut mange bilder på hjemmesiden (som jeg ikke får lov til å linke til her).

Skrevet

0704liavenna.JPG

Utsending

0704liavenna4.JPG

Avlevering

0704liavenna5.JPG

Kose litt også

0704liavenna10.JPG

Over gjerdet med dummy

0704liavenna12.JPG

Ingenting å si på stilen!

0704liavenna6.JPG

Stopp på fløytesignal, venter på dirigering

  • 3 weeks later...
Skrevet

Lisa er skikkelig pen og atletisk! Men hælledussen for en hoppe-stil hun har over gjerder! :shocked: Helt snålt at hun i det hele tatt kommer seg over, det kan umulig være særlig praktisk?? :)

Flott hund uansett, og så flink som hun er blitt! ;)

Men hvorfor får du ikke lov å linke til hjemmesiden din her? :)

Skrevet
Utrolig flotte bilder du har. Og en kjempe flink hund ser det ut.

Lykke til videre, vi krysser fingrene for dere.

Tusen takk for det!

Lisa er skikkelig pen og atletisk! Men hælledussen for en hoppe-stil hun har over gjerder! :shocked: Helt snålt at hun i det hele tatt kommer seg over, det kan umulig være særlig praktisk?? :)

Flott hund uansett, og så flink som hun er blitt! ;)

Men hvorfor får du ikke lov å linke til hjemmesiden din her? :)

Den hoppestilen er jo litt morsom da :P Hun hopper som en kanin, den raringen, spesielt over høye gjerder. Men hun har fin flyt og er rask som f***. Jeg får ikke lov til å linke til siden min fordi Hundesonen ser på hjemmesiden min som mer nettsamfunn enn en privat hjemmeside. Pga innlogging, forum, profiler osv ;)

Skrevet
Den hoppestilen er jo litt morsom da ;) Hun hopper som en kanin, den raringen, spesielt over høye gjerder. Men hun har fin flyt og er rask som f***. Jeg får ikke lov til å linke til siden min fordi Hundesonen ser på hjemmesiden min som mer nettsamfunn enn en privat hjemmeside. Pga innlogging, forum, profiler osv :)

Aha! Jeg lurte på om det var noe pga at du hadde kennel-navn eller noe, men jeg skjønte det ikke helt, for jeg mener å ha sett andre linke til kenneler, liksom.. Men da er det oppklart! :) Men man får vel lov å linke til canis eller dyrenett eller ditt forum i et innlegg?

Skrevet
Aha! Jeg lurte på om det var noe pga at du hadde kennel-navn eller noe, men jeg skjønte det ikke helt, for jeg mener å ha sett andre linke til kenneler, liksom.. Men da er det oppklart! :) Men man får vel lov å linke til canis eller dyrenett eller ditt forum i et innlegg?

Ja det kan man ;) Jeg kan bare ikke linke til meg selv liksom :)

  • 1 month later...
Skrevet

Nå er det lenge siden jeg har oppdatert Lisa sin side her! Vi trener og trener og debuterte på jaktprøve 2.juni hvor hun fikk en 1.premie i begynnerklasse. Kan nå rykke opp til åpen klasse, men jeg holder meg i BK litt til for å få prøveerfaring. Dessuten er åpen klasse med kaldt vilt og ikke dummy og krever litt trening i å håndtere viltet på en ordentlig måte. Gleder meg til slåttonna er ferdig så vi kan trene laaaaange markeringer på stubbåker igjen, med gjerder og bekker. Er drittlei myr og små skogsholt :P

Her er Lisa etter endt jaktprøve:

jaktprove0206.jpg

Lisa på badetur:

badebilder5edit2.jpg

badebilder8edit2.jpg

Lisa apporterer kanin, trener mot AK:

forside_april07.jpg

Skrevet

Fine bilder :P Er spennende å følge med dere! Som den kaninelskeren jeg er skal jeg heller overse det siste bildet :P Tenkte liksom at "kaldt vilt" var fugl, men er det kanin (og andre dyr)?

Skrevet
Fine bilder :P Er spennende å følge med dere! Som den kaninelskeren jeg er skal jeg heller overse det siste bildet :P Tenkte liksom at "kaldt vilt" var fugl, men er det kanin (og andre dyr)?

Det man møter mest på i AK er due, ender og kaniner. Så du synes også det ligner på kanin? Jeg tenkte kanskje det var hare en liten stund pga størrelsen, men nå begynner jeg å bli sikker på at det er kanin igjen.

Skrevet
Det man møter mest på i AK er due, ender og kaniner. Så du synes også det ligner på kanin? Jeg tenkte kanskje det var hare en liten stund pga størrelsen, men nå begynner jeg å bli sikker på at det er kanin igjen.

En ekte hare er jo viltgrå("harefarget"), eller hvit om vinteren. Den der er jo black and tan, eller svart otter, så det er en kanin. Dessuten likner den mer på en kanin i bygningen...

Blir spennende på prøvene fremover for dere da. Jeg synes i hvert fall at Lisa er kjempeflink, her jeg trener apport på begynnernivå her hjemme :rolleyes:

Skrevet

Flott resultat! Skjønner godt du vil få litt mer prøveerfaring før du hopper videre til neste suksess.. :D Tommelen opp for Lisa! :icon_cry:

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
Skrevet

Vi var på Haslemoen i helgen og tok en 1.premie på lørdag og en 1.premie idag (søndag). I dag ble vi også dommerens beste hund og eneste med 1.premie på min gruppe. BK ble delt opp i 3 grupper, med hver sin dommer. Weehee :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...