Gå til innhold
Hundesonen.no

Å vente på valp...


Symra&Pippin

Recommended Posts

Haha, jeg kunne godt hoppet over valpetiden, eller bare spolt forbi den. Gleder meg aller mest til den nye hunden er gammel nok til at han kan være med på skikkelige turer med meg og Willis. Og her er det heller ikke snakk om å glemme eldstehunden, de to vil få så forskjellig 'bruksområde' at det ville ikke la seg gjøre. Kan jo ikke akkurat ha belgisen til å jakte fugl. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Hehe, kjenner meg så alt for godt igjen! Syns jeg har gått å ventet på løpetid i flere år nå, selv om det strengt tatt "bare" er én måneds tid... Det er som å stå å vente på at vannet skal koke...! :D Ikke vet jeg om ventingen er forgjeves heller, får ikke vite for sikkert om vi får valp før etter at de er født! :D Er jo litt ekstra ille siden jeg ikke har en annen hund å bruke tiden på i mellomtiden heller :D Men det jeg gjør er å pløye gjennom alt jeg har av bøker og artikler om valper og trening og sosialisering mm. Har skrevet en "sosialiseringsliste" med laaangt over 100 punkter! (Noe sier meg at jeg nok bør velge ut bare noen av disse :P ). Ellers så sitter jeg jo fremfor data'n her og ser på valpebilder og blir bare mer og mer valpesyk...! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har funnet "min" rase- storpuddelen. har ikke funnet oppdretter enda, men leter som bare det. jeg tenker og tenker... men tingen er at jeg ikke skal ha en hund til før om ca 2 år. da har jeg trent endel med bajas og han er da 6 år gammel. jeg må flytte ut før jeg får en til hund (forstålig) og vil ikke at andre skal bli plaget av valpen. jeg tenker ofte at det hadde vert enklere og kjøpt en voksen hund, eller en i 1 -2 års alderen.. men man finner ikke så mange stor puddler som skal selges i den alderen, fordi de er somregel fornøyd med den gode hunden :D jeg vil også være med å forme valpen, og slippe sosiale problemer eller noe... selvfølgelig er det masse kos med valp, og jeg gleder meg til den kommer, men jeg tror vi har lett for å fortrenge det negative med valp. vi huske ikke så godt at vi måtte vaske på tiss, og slite oss ut midt om natta for valpen skal ut å tisse... jeg glemmer mye jallefall!

typisk at jeg skriver en hel liste om hva jeg skal gjøre med valpen og hva jeg ikke skal gjøre, men når valpen kommer, glammer jeg ut hele lista :D

gleder meg masse til valp, men det er leeenge til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da... Ventetid kan være en langsommelig periode. Men tenk så hyggelig, da! Å ha noe å glede seg til- og se fram i mot. Jeg har vært med på det MANGE ganger nå. Og ventetiden er alltid lang og spennende:

ALt blir gått igjennom til minste detalj. Lange navnelister skrives, utstyrinnkjøp planlegges, og bilder studeres i detalj...

Jeg har opplevd denne ventetiden ofte- Men så må jeg til gjengjeld gi fra meg de små nurkene etter 8 uker. (i de fleste tilfeller. Iallefall i det siste) Da er det godt å holde kontakten med valpekjøperne i etterkant.

Men jeg tror ikke du skal være for engstelig over å "maile ned" oppdretteren. Jeg for min del vet så altfor godt hvordan man føler det i denne ventetiden. De valpekjøperne som er "ivrigst på labben"- som ringer og mailer til stadighet- er ofte de jeg har best følelse for som kjøpere.

De viser en iver, en forventning og en glede jeg mener er essensiell i en slik situasjon. Det er jo tross alt et nytt familiemedlem man går til anskaffelse av- Og hva er vel mer spennende enn det?

Nei; nyt ventetiden, gled deg! Dagen da din nye valp sitter på fanget ditt og ser beundrende opp på deg før h*n henger i nesa di kommer fortere enn du aner :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet akkurat hvordan du har det. Jeg venter selv valp. Den kommer til meg rundt den 24. januar.

Mine dager går stort sett ned til å se bilder, lese, studere stamtavle, kjøpe inn ting etc.

Og nå var jeg så heldig at jeg fant dette forumet også.

Til de av dere som lurer på hvordan rase jeg får, så er det en liten rød tornado (LES: Toller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg venter også valp, men gleder meg mest til hunden er 2 år, når den er roligere, blitt lydigere og en "kjenner den"

Gleder meg til en hund som skal bli gammel.

Men gleder meg også til en valp som får frem smilet, som tester tålmodigheten, som får dagene til å gå!

En hund jeg kan forme, som jeg skal sosialisere, trenes og får dagene til å gå!

Det blir en hektisk og travel tid. Peico er Irsk Terrier på 3 uker i dag.

Det er en mnd til han kommer til oss.

Så jeg handler, leser, snakker om og kikker på bilder av ham!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg besøkte oppdretteren for et par uker siden, og ble bare ENDA mer forelsket i rasen! Hun hadde sine egne to tisper der, og så passet hun to tisper fra eget oppdrett. Slik fikk jeg sett svart, brun og blå beardis sammen, alle var bare helt nydelige. Det blir ikke lett å velge farge, jeg lurer på om jeg bare skal be oppdretteren velge ut en lovende tispevalp til meg, helt uavhengig av farge... Alle fire var så søte og morsomme og rampete og kjærlige, nå gleder jeg meg nesten like mye til å ha en voksen beardis som å få valpen...

Fortsatt ingen løpetid. Men det betyr at når valpen er leveringsklar har jeg snart sommerferie, og det er jo ikke så dumt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg hundre prosent enig med de som egentlig gleder seg mest til at hunden blir eldre. For meg er valpetiden koselig, joda, men sliitsom, og egentlig bare et "nødvendig onde" man må gjennom dersom man ikke vil kjøpe omplasseringshund. Jeg drømmer om å få en gammel hund med grå barter som tusler rundt løs over alt, og bare ER. Dessverre ser ikke det ut til å være så fryktelig lett, iom at alle hundene mine blir syke. <_< Uansett, i mine øyne er den samlemanien litt forkastelig. Litt av grunnen til at jeg vil ha en nr to er at jeg ser at MIN hund, som har bodd endel i flokk, setter veldig pris på å leve sammen med andre hunder. Og det er superviktig å la hund nr. en få sin tilmålte tid og litt kjærlighet helt alene, uansett hvor søt nyanskaffelsen er.. Men ventetiden er grusom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har vært så TREIG!

Men i natt reiser vi med tog ca 70 mil for å velge valp:)

Er kjempe spent, kommer IKKE til å få sove

Og når vi har sett valpen vår kommer neste mnd til å gå enda treigere!

ÅÅÅ; blir kos å se mor og søsken og oppdretter, ikke minst holde lille Peico! Han er 3 uker og 3 dager når vi ser han i morgen ettermiddag! Bitteliten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er moren til valpen min parret (16 og 17 januar) :ahappy: Nå håper jeg bare alt går fint for seg. Har avbestilt sydenturen min som jeg bestilte for 1 år siden i dag. For nå skal jeg kun bruke tiden min på hundene de neste månedene :kiss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er moren til valpen min parret (16 og 17 januar) :ahappy: Nå håper jeg bare alt går fint for seg. Har avbestilt sydenturen min som jeg bestilte for 1 år siden i dag. For nå skal jeg kun bruke tiden min på hundene de neste månedene :kiss:

Ååå, så spennende!

Fikk hilse på Peico i går jeg, og er SÅ forelsket i rasen! Og kjempe fornøyd med linjene. Sett 3 hunder fra samme linja, og to andre hunder fra andre linjer, men samme rase.

De er bare helt utrolig sosiale og snille og kosete hunder. (Irsk Terrier)

17. februar skal vi hente lille Peico!

Du har mye å se frem til nå, først om det blir noen valper, hvor mange som blir født, så hilse på, så den lange ventetiden! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Weee.. nå er jeg enda mer spent.. tispa som jeg vil ha valp fra har fått løpetid og det blir antageligvis paring neste helg.. :)

Håper bare at det blir en vellykket paring og en problemfri drektighet og fødsel, og at det kommer en liten gutt til meg.. Huff, det er mye som skal klaffe.. :unsure::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weee.. nå er jeg enda mer spent.. tispa som jeg vil ha valp fra har fått løpetid og det blir antageligvis paring neste helg.. :hyper:

Håper bare at det blir en vellykket paring og en problemfri drektighet og fødsel, og at det kommer en liten gutt til meg.. Huff, det er mye som skal klaffe.. :unsure::lol:

Hvilken rase er det du skal ha? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken rase er det du skal ha? :hyper:

Svarting! :lol: Jeg har valgt å prøve EN SISTE gang med BC, siden det jeg vil mest av alt her i verden er å gjete (men hvis jeg får en syk hund til lover jeg at jeg skal begynne med gullfisk eller elghund eller en elg eller noe annet friskt og sunt).. Så jeg kikker på to kull, et som alt er født, og et som kommer om to mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg stakkar må fortsette å sjekke mailen min femtitre ganger i døgnet for å se om det er noe løpetid på gang :hyper:

Lykke til Pointerguri :lol:

Tusen takk! :)

Hvilken rase er det du skal ha? ;)

Groenendael. ;)

Svarting! ;) Jeg har valgt å prøve EN SISTE gang med BC, siden det jeg vil mest av alt her i verden er å gjete (men hvis jeg får en syk hund til lover jeg at jeg skal begynne med gullfisk eller elghund eller en elg eller noe annet friskt og sunt).. Så jeg kikker på to kull, et som alt er født, og et som kommer om to mnd.

Æææsj, du skulle jo ha søstra til min? :P Det blir sikkert bra med bc, håper den du får nå holder seg frisk, nå fortjener du en frisk hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på alle slags nettsider og funnet navn til den lille! :lol: står til å med betydningen av navnet på noen sider. Men jeg skal vente med å velge det til jeg har sitt h*n! Har også vært på de fleste hunde nettbutikkene og sitt litt på hva jeg vil kjøpe til den lille :hyper: Også har jeg lest alt jeg har fått fatt i om hundefødsel, valpetida, adferd, trening osv! :) Så jeg kan litt mer en da vi fikk Tassen og jeg var 11! ;)

Også må jeg jo legge til at jeg leser utrolig mye her på forumet og ting og tang som jeg "tar med" videre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 dager igjen før vi kan hente Peico!

Jeg oppdaterer hjemmesiden hans hele tiden.

Mailer oppdretter.

Leser alt jeg kommer over om Irsk Terrier...

Har kjøpt to hundebøker av Jäverud, så her leses det.

Shoppet litt, så klart.

Nå er det bare å vente, vente og vente.

Men det går jo fort tross alt.

valpekassa.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er fjompenissen kommer i hus, så når kvelden kommer er jeg SLITEN ( i motsetning til valpen *lol* ) det er full fres døgnet rundt, og det er nå jeg innser hvor lydig og grei Pito er og blir om mulig bare enda mer glad i henne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...