Gå til innhold
Hundesonen.no

Å vente på valp...


Symra&Pippin

Recommended Posts

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar
Kjempegrattis Pointerguri! Det er da ikke så lenge siden du holdt på å gå på veggen mens du ventet på at tispen skulle parres!

Tusen takk! :wub: Hehe, nei, det er faktisk veldig kort tid siden. Og det har litt med å gjøre at det ble valp fra et annet kull en hva som først var tenkt, og det andre kullet var allerede godt på vei da det ble bestemt. Så ventetiden ble plutselig kortet ned med to måneder. :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :D Ligger bilder av mor og valper i bloggen, ikke at man ser så mye av valpene da. :)

Var å tittet nå. Ikke så lett å se nei, men sukk så herlige! Morsomt at vi får såpass jevnaldrende valper. Blir gøy på leiren ja :wub:

Er forresten bilder av valpekullet "vårt" på kennelen sin hjemmeside . Har ikke spurt om tillatelse til å bruke bildene enda så. Det er Likørkullet gutten vår hører til i :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør man når man venter på valp?

Nå har jeg kjøpt den mest utfyllende boka om bearded collie som finnes og lest den fra perm til perm. Jeg har googlet meg fram til det meste som finnes av beardisoppdrettere her i verden og lest/kikket på bilder på sidene deres. Jeg har diskutert kjønn, farge og navn med alle jeg kjenner, jeg har brukt mye krefter på å la være å sende enda flere mail til oppdretteren, hun trenger liksom ikke bli drittlei av meg allerede nå... Foreldredyrenes stamtavler er selvsagt finstudert for lenge siden.

Og det verste er at det lille vidunderet er bare på planleggingsstadiet ennå, mammaen har ennå ikke kommet i løpetid!

Jeg tror jeg må få meg en ny hobby inntil videre, noe å bruke hodet på, ellers blir jeg venneløs, kastet ut hjemmefra, erklært sinnsyk og blir dessuten sikkert strøket fra lista til oppdretteren!

Måtte le når jeg leste dette innlegge for det hørtes akkurat ut som meg. Jeg har ventet på valp i mange år, funnet den perfekte tispe, som da gikk tom i vinter så nå lever jeg i håpe om at hun blir parret til våren. Eneste jeg manger er en seng, gitter til bilen, matskål og mat... + hund da selvfølgelig...Men da kommer det ann på hvor mye jeg klarer å jobbe med skolen og renoveringen av et gammel hus. kommer renoveringen langt så kan det henne jeg får valp......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Jeg blir jo rent misunnelig av å sitte å lese om alle som skal få valp og valper som er født osv. Jeg vil og!! Har ingen voksenhund å legge sjela i mens jeg venter en gang, for hun bor hos foreldrene mine 2000 mil unna. Ikke kan jeg få valp nå pga bosituasjon og det studiet jeg går heller. Hm... men til sommern? Eller ihvertfall høsten når jeg har funnet et nytt sted å bo hvor det er lov å ha hund og jeg studerer noe uten turer 3 av 4 uker i mnd. Ja, det MÅ bli valp på meg til høsten.

Hehe, det var dagens selvmedlidenhetsinnlegg...

Og GRATULERER til alle dere som skal få valp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...