Gå til innhold
Hundesonen.no

Ungdomsleir Rogaland? OBS NY INFO!

Silje

Recommended Posts

Skrevet
Vet noen hvor lang tid det tar å kjøre dit fra Varhaug? :whistle:

Litt over en halvtime kanskje?

• Svar 432
  • Created
  • Siste svar
  • 2 weeks later...
Skrevet

å helledussen så søtt lite vesen!!

Balder skal være med han og vel?

Skrevet
å helledussen så søtt lite vesen!

Balder skal være med han og vel?

Balder skal være med ja :)

Tenker det blir god trening for den lille å møte mange forskjellige hunder.

Skrevet

Hei! Hadde tenkt å sende mail til "turkomiteen" men tenkte jeg like gjerne kunne skrive det her. Fant heller ikke mail adressen igjen! :ahappy: Min søster skal ha utdrikkningslag den 30. juni og jeg må derfor dra hjem dagen før dere andre. Kommer ikke til å dra så tidlig på dagen da. Jeg håper dette går greit? :unsure:

Skrevet

Nå er flybilletter å bestilt. Men det jeg lurte på er når det avsluttes på søndagen? Flyet mitt går halv fire på søndagen :ahappy: Håper fortsatt noen kan kjøre meg og bagasjen min til flyplassen den søndagen? :rolleyes:

Skrevet

Vi har ikke bestemt noen tider enda. Vi er må ta et møte snart, slik at vi kan bli enige om det :P

Det er bare en måned til nå, så det all grunn til å begynne å glede seg :ahappy:

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg og! :P Håper noen dyktige svømme-hunder blir med altså, slik at Abby får noen forbilder! Hun har slik en vannfobi! ;)

Edit: Har aldri tatt båten til Stavanger jeg. Må vi bestille på forhånd? :P

• 2 weeks later...
Skrevet
Jeg og! :) Håper noen dyktige svømme-hunder blir med altså, slik at Abby får noen forbilder! Hun har slik en vannfobi! :D

Jeg har med to hunder som bader, en stor og en liten. Den lille er ikke akkuratt dyktig, men han svømte to ganger over en bekk i dag for første gang 11 uker gammel. Så får håpe han kan kurere vannskrekken til Abby :D

Nå er det ikke lenge igjen, gleder meg sånn til å kose med alle valpene :D

Skrevet

Det blir nok ikke besøk fra meg på leiren, dessverre.. :ahappy: Jeg drar hjem på fredag, så jeg rekker ikke komme innom på torsdag! Håper det blir moro!

Skrevet
Det blir nok ikke besøk fra meg på leiren, dessverre.. :wub: Jeg drar hjem på fredag, så jeg rekker ikke komme innom på torsdag! Håper det blir moro!

Det var synd ;)

Men ikke for å være masete her altså.... :closedeyes: Hva er det det heter der hytta er? Og er det forbi Bjerkreim kirke?

Skrevet

Jeg også lurer på en ting; hvordan gjør dere det med fôr til bikkja? Jeg reiser med fly til min onkel og tante i Stavanger (som også kjører meg til hytta på torsdag). Så jeg trenger å ha med meg fôr til Kira for ei hel uke. Skal jeg bare ha med meg femkilosbøtta med fôr i?

Og blir det lagt ut den listen i løpet av dagen? :wub:

Skrevet

UTSTYRSLISTE:

- Sovepose

- Personlige ting- sånn som shampo, tannbørste+krem, deo, truseinnlegg, tamponger (ikke for deg TJ!).

- Medisiner hvis du trenger det

- Myggspray kan være en idè

- Godteri og vannflaske

- Badetøy, håndkle (bortsett fra Silje, som sier hun skal bade naken. Det er lov)

- Regnklær, sommerklær, varme klær- klær for alle slags vær. Vi skal være ute mye uansett om det hagler sidelengs samtidig som det lyner og blåser.

- Bur

- Bånd (lurt å ta med to dersom ett ryker)

- Utstillingsbånd, dersom du har

- Hundefòr, i merket pose/eske

- Hundegodis og hundeleker

- Langline dersom du har (det er MYE sau rundt hytta, og hundene kan for det meste ikke gå løse)

- Sele hvis du har

- Mat- og vannskål

- Bæsjeposer

Så, hvis det er noe mer dere kommer på, bare copy and paste og add de nye tingene.

Skrevet

Men vi fikk aldri svar på om det er dyner, puter og den slags der eller om vi må ta med?

Edit: Haha, glem det. Så det nye innlegget der det sto sovepose ;):wub:

Skrevet
UTSTYRSLISTE:

- Sovepose

- Personlige ting- sånn som shampo, tannbørste+krem, deo, truseinnlegg, tamponger (ikke for deg TJ!).

- Medisiner hvis du trenger det

- Myggspray kan være en idè

- Godteri og vannflaske

- Badetøy, håndkle (bortsett fra Silje, som sier hun skal bade naken. Det er lov)

- Regnklær, sommerklær, varme klær- klær for alle slags vær. Vi skal være ute mye uansett om det hagler sidelengs samtidig som det lyner og blåser.

- Bur

- Bånd (lurt å ta med to dersom ett ryker)

- Utstillingsbånd, dersom du har

- Hundefòr, i merket pose/eske

- Hundegodis og hundeleker

- Langline dersom du har (det er MYE sau rundt hytta, og hundene kan for det meste ikke gå løse)

- Sele hvis du har

- Mat- og vannskål

- Bæsjeposer

Så, hvis det er noe mer dere kommer på, bare copy and paste og add de nye tingene.

Er visst dyner og puter der borte, så jeg lurte på om det var mulig at jeg kunne få låne en dyne og en pute? Da blir det for min del litt mindre å ta med på flyet og ellers rundt omkring? Kan noen i komiteen sende meg svar på sms så hadde det vært kjempe hyggelig. Siden jeg drar av sted hvert øyeblikk og ikke har tilgang på nett?

Edit: Takk, da har jeg fått svar fra Pointerguri :wub:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...