Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilket for bruker du og hvorfor?


JailyTina

Recommended Posts

Det stemmer ja! Flydd inn fra Trondhjem! :huh: Har du kjennskap til "brunosten" min kanskje?

Det skal du ikke se bort ifra nei :D

Hva heter hunden da?

Det skal du ikke se bort ifra nei :P

Hva heter hunden da?

Var inn på siden din og konstaterer at jeg kjenner oppdretteren ja! Du har en brunost med de aller beste forutsetninger! :P

Oppdretteren din bruker forøvrig BRIT PREMIUM PETFOOD på hundene sine nå (Vi handler hos samme leverandør)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

jeg forer annenhver sekk hills science plan lamb and rice og hills science plan large breed with chicken. grunnen til dette er at Turbo elsker det og vi har spesial avtale på det så vi får det til rundt halve prisen av hva det koster hos veterinær :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg forer annenhver sekk hills science plan lamb and rice og hills science plan large breed with chicken. grunnen til dette er at Turbo elsker det og vi har spesial avtale på det så vi får det til rundt halve prisen av hva det koster hos veterinær :huh:

Greit med noen gode avtaler ja! De du kjøper foret av selger det nok ikke med tap de heller så da kan du tenke deg til hva veterinærene har i fortjeneste på når de selger dette foret. Det er heller ikke så rart att de påstår att dette er så utrolig mye bedre enn alt annet.

Men for all del, Hills er ett bra for det men selv om de fleste betaler dobbelt så mye for dette foret betyr det ikke att det er dobbelt så bra som andre for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit med noen gode avtaler ja! De du kjøper foret av selger det nok ikke med tap de heller så da kan du tenke deg til hva veterinærene har i fortjeneste på når de selger dette foret. Det er heller ikke så rart att de påstår att dette er så utrolig mye bedre enn alt annet.

Men for all del, Hills er ett bra for det men selv om de fleste betaler dobbelt så mye for dette foret betyr det ikke att det er dobbelt så bra som andre for.

okei, er royal canin foreksempel bedre?? har ikke prøvd noe annet skjønner du:P det er da ikke dyrere enn rc er det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i nutram :icon_redface:

Ble kjent med foret gjennom dyrebutikken jeg jobber i å er veldig fornøyd med det..

Men siden det skal slutte å bli solgt pågrunn av produsentene har begynt å tilsette noe GMO verdier i foret så kan det ikke selges i norge lengre..

Så da går vi over til et for fra USA som heter Omnipro bygd opp på samme måte som Nutram, men er GMO fritt.

Mico er så fin i pelsen. Han fores på kylling og ris. ( Ikke kylling og ris direkte allså.. bare kylling og ris fòret.)

Tini er jo så allergisk så hun går på Lam og ris. Er veldig fornøyd. :o

Har vært innom Labb, royal canin og Pedegree

Labb funka bra på Mico... Men likte ikke at han gikk på det i lengden så da byttet vi på han å..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, er royal canin foreksempel bedre?? har ikke prøvd noe annet skjønner du:P det er da ikke dyrere enn rc er det??

Jeg skal ikke si noe om hva som er bra for eller ikke. Problemet er att alle hunder reagerer ulikt på de ulike merken. Hvis du har ett for som du og hunden er fornøyde med så er det viktigst. Det att noen andre ikke synes dette merket fungere er opp til dem.

Hva du mener om prisen på foret får bli opp til deg. Produksjonskostnaden på foret varierer litt ned hva de putter i foret men det er ikke det som utgjør den største forskjellen på prisen. Markedsføring og fortjeneste er nok det som utgjør den størst forskjellen.

Foret jeg kjøper er høykvalitetsfor som lages av de beste råvarene, det har de rette tilsetningene av feks lakseolje med omega3 og 6. Den utgaven som er beregnet på store hunder inneholder også bla Glukosamin som skal være bra for ledd og brusk ettersom mange store hunde sliter litt med dette.

Når da hundene liker dette foret veldig godt og fungere godt på dette så er ikke jeg noen grunn for å betale mer enn 250kr for 15kilo. Jeg er helt sikker på att det som gjør dette foret så prisgunstig er att det er en en(ny) imoprtør av dette som har moderat forjeneste på dette samt att det brukes ikke enorme summer på store annonser og dyr markesføring, men satser heller på å selge foret til gunstig pris. Prisen på dette foret ut fra fabrikken er ganske likt med de som selges for 500kr og 600kr sekken.

Klart markedsføring må til det men det er vi som kjøpere dette som må betale for alt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Produksjonskostnaden på foret varierer litt ned hva de putter i foret men det er ikke det som utgjør den største forskjellen på prisen. Markedsføring og fortjeneste er nok det som utgjør den størst forskjellen.

Tilgjenlighet er også viktig. At man kan få tak i foret i nærheten. Fordelen med de "store" forene som Hill's, RC, Eukanuba er at disse får man tak i de fleste steder.

Å eks kjøre 2 timer for å kjøpe foret er ikke aktuelt for meg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilgjenlighet er også viktig. At man kan få tak i foret i nærheten. Fordelen med de "store" forene som Hill's, RC, Eukanuba er at disse får man tak i de fleste steder.

Å eks kjøre 2 timer for å kjøpe foret er ikke aktuelt for meg ihvertfall.

Det er faktisk det beste argumentet i "forsvar av de store" jeg har hørt! :P

Apropos tilgjengelighet, så ser jeg at Brit Premium Petfood snart vil bli tilgjengelig i Bergen også!

http://www.forimport.no/Forhandlere2.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bruker vel det man kan i reklame :P

Vet med meg selv at om det er veldig vanskelig for meg å skaffe et for, så orker jeg faktisk ikke bruke det.

Som eks Brit's - mye skryt her på forumet, men jeg gidder ikke dra Oslo-Trondheim for å kjøpe det.

Må ikke være på nærbutikken, men jeg må kunne få tak i foret på en grei måte.

Brukte et annet merke før, kjøpt gjennom en oppdretter. Ikke et av de store merkene, men da jeg ikke kunne kjøpe senior for, men måtte kjøpe det et annet sted, så byttet jeg. Å skulle handle inn for 2 steder og masse bilkjøring og styr - det gidder jeg ikke. Ikke når jeg har hund(er) som fungerer fint på flere formerker.

Pris er en annen faktor.

Ikke lyst til å betale mer enn man må.

Men i en travel hverdag betaler jeg faktisk litt mer for foret når det er lett tilgjennelig enn å måtte styre veldig mye for å skaffe dette. Det har jeg rett og slett ikke tid/ork til.

Foret må fungere, være greit å skaffe og en ok pris. Da er jeg ( og bikkja ) fornøyd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det du sier henger heelt sammen Pål Inge.. Sånn som vi i vår dyrebutikk, så selger vi RC, og vi får nesten ikke noe fortjeneste i det hele tatt. Og vi tar samme pris som hos vet'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Royal Canin " Boxer för "

Har brukt Royal Canin large frem til Boxer föret kom og da sverger vi bare til det, pga de store fine bitene.

Har kresne hunder som må ha våtför blandet med tørrföret så her blir det blandet med vom, kjøttbiter, lever eller middagsrester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker Norwegian Polar og Royal Canin.

Vi er kjemprfornøyde. Lite avføring og mye matlyst.

Vi gir Polar om kvelden, og Royal Canin om morgenen. Det fungerer supert, og Chessea regulerer inntaket av maten veldig godt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fôrer med eukanuba sensitive skin, og eukanuba puppy and junior (medium) til Tia. Hvorfor? Produsentene er godt oppdaterte, og fôret inneholder en del som ofte mangler i andre fôr. Dette gjelder blandt annet sammensetningen av proteiner (det er mest animalske proteiner i fôret, som hunden har best opptaksevne på. De vegetabilske proteinene er produkter som holder blodtrykket stabilt, i motsetning til mange vegetabilske produkter i andre fôr).

Valpefôret inneholder mye dokosaheksaensyre (DHA - bidrar til utvikling av hjernevev. Finnes naturlig i brystmelk, men det må være rikelig av det i valpefôret!), og energimengde og kalsium er godt tilpasset valper i vekst. I voksenfôrene og fôr for eldre hunder er det også dental care.

Med tanke på at jeg har store raser er det bra at fôret inneholder glukosamin og kondroitinsulfat. Det inneholder også L-carnitin, en naturlig fettbrenner som også holder på vekten. Og ikke minst sukkerbete for å få en sunn tarmflora.

Sensitive skin fôret som Cita går på er ganske nytt. Det inneholder rikelig med omega 3 og omega 6 fettsyrer (dobbel mengde av omega 3). I tillegg er det kun 2 proteinkilder, og dette er fisk og egg. Da er antallet proteiner som hunden evt reagerer på redusert. Tydeligvis reagerer ikke Cita på noen av disse 2 proteinkildene, for hun har ingen form for allergi lengre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albin og Tyson fores med oliver's adult, rett og slett fordi det funker veldig bra. Har ingenting å utsette på det.

Bella fores med Hill's large breed puddy,men skalgå over til oliver's når hun runder året. Har brukt Hill's sitt valpefor gjennom hele oppveksten på både Albin og Bella og er storfornøyd :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Hill`s Large Breed til min flatcoated.

Litt OT - men jeg har hørt at det nå er funnet stoffer i Eukanuba-foret som er kreftfremkallende.. Flere hunder som har gått på dette foret har visst nok fått kreft. Jeg har ingen kilder, dette er bare noe jeg nettopp hørte. Andre som har hørt denne "nyheten"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi bruker for øyeblikket best choise lamb & rise. Fordi: dette er det foret hun har fått minst allergisymptomer av. Vi har en hill's sekk i kjelleren for allergikere, som vi skal bruke da vi begynner på det ordentlige opplegget.. Hun har husmidd og støv allergi + noe stoffer i mat. Da vi begynner med opplegget blir det kun det foret, ikke godbiter engang :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Hill`s Large Breed til min flatcoated.

Litt OT - men jeg har hørt at det nå er funnet stoffer i Eukanuba-foret som er kreftfremkallende.. Flere hunder som har gått på dette foret har visst nok fått kreft. Jeg har ingen kilder, dette er bare noe jeg nettopp hørte. Andre som har hørt denne "nyheten"?

Jeg tror at løse rykter uten kildeanvisninger skal vi la vær å høre på. Hadde det blitt funnet slike stoffer så skal jeg garantere deg at salget hadde blitt stoppet med en gang. Mattilsynet er jevnlig og tar prøver av fôret som selges i Norge, med andre ord ingen fare.. Jeg har forresten hørt at alle hunder som fôres på Hills kommer til å dø av det........., og det er jo riktig???....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...