Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingen i Ølen, 11. - 12.02.07

C.J

Recommended Posts

Hjelp!!

Ser til min store skrekk at første ferge søndag morgen går kl 08 og utstillingen starter 10.

Hvor lang tid bruker man på å kjøre fra Sandvikvåg til Ølen da? Husker ikke helt, er jo et helt år siden jeg var der sist.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 165
  • Created
  • Siste svar
Hjelp!

Ser til min store skrekk at første ferge søndag morgen går kl 08 og utstillingen starter 10.

Hvor lang tid bruker man på å kjøre fra Sandvikvåg til Ølen da? Husker ikke helt, er jo et helt år siden jeg var der sist.... ;)

Hmm, er ikke helt sikker. Men fra bergen sentrum til Ølen så pleier det å ta ca 3 til 3 1/2 timer å kjøre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan jo kontakte klubben og spørre om de klarer å stokke litt om slik at dere kan ta fergen kl 08.00. Veit at det har blitt gjort før.

Ok. Greit å vite ;)

Får vel vente på pm`en så jeg ikke lager "problemer" uten grunn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. JEg ska stille min Rottweiler på Lørdagen, men er der nok begge dager for det sosiale sin del. Får engelsk dommer i gruppe 2, så dette ser bra ut for min del. Satser på å få mit 2. lille cert. Gleder meg, og håper på å treffe kjendsfolk. Lykke til til alle som skal stille eller konkurere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp!

Du bruker 1time og 45min fra Sandvikvåg til Haugesund ved normal kjøring. Siden du skal til Ølen tar du ikke av til Haugesund, men følger veien mot Stavanger et stykke. Du sparer ca. 10 minutter her. Og derfra tar det drøye 30 minutter. Gassferjene er i drift også ved den tid, og de tar bare 37 minutter. Så da blir regnestykket ca. sånt:

08:00

+ 40 min (ferge)

+ 1,5t (normal kjøring til Ølen)

= 10:10

Hadde jeg vært deg, ville jeg gitt litt på over Stord. Eller, faktisk hele veien. 'Vet om en' som tar turen fra Sandvikvåg til Haugesund på rundt 55 minutter uten å kjøre forskrekkelig langt over fartsgrensen. Så du kan komme veldig, veldig nært kl. 10 om du vil :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker 1time og 45min fra Sandvikvåg til Haugesund ved normal kjøring. Siden du skal til Ølen tar du ikke av til Haugesund, men følger veien mot Stavanger et stykke. Du sparer ca. 10 minutter her. Og derfra tar det drøye 30 minutter. Gassferjene er i drift også ved den tid, og de tar bare 37 minutter. Så da blir regnestykket ca. sånt:

08:00

+ 40 min (ferge)

+ 1,5t (normal kjøring til Ølen)

= 10:10

Hadde jeg vært deg, ville jeg gitt litt på over Stord. Eller, faktisk hele veien. 'Vet om en' som tar turen fra Sandvikvåg til Haugesund på rundt 55 minutter uten å kjøre forskrekkelig langt over fartsgrensen. Så du kan komme veldig, veldig nært kl. 10 om du vil :-)

Ja når jeg tenker meg om (ja det hender...) så mener jeg at sist jeg var i Ølen brukte jeg 1 1/2 t fra Sandvikvåg og da gikk det ganske radig over Stord ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja når jeg tenker meg om (ja det hender...) så mener jeg at sist jeg var i Ølen brukte jeg 1 1/2 t fra Sandvikvåg og da gikk det ganske radig over Stord ja ;)

Du har ikke plass til en søt og snill bergenser med en ditto svarting på seks mnd? ;)

Evt - har noen andre plass til meg Bergen - Ølen - Bergen søndagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEi. Lurer nå bare på om det er andre enn meg som skal stille Rottweiler i Ølen, eg? Håper på å treffe andre "unge" mennesker med interesse for denne flotte rasen, og håper også selfølgelig på å treffe mage flotte hunder og konkutenter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke plass til en søt og snill bergenser med en ditto svarting på seks mnd? ;)

Evt - har noen andre plass til meg Bergen - Ølen - Bergen søndagen?

Skal sikkert gå fint :rolleyes:

så sant hun ikke "synger" like høyt fortsatt.... ;)

Jeg har allerede fått skaffet noen å sitte på med, ellers takk! ;)

Okidoki ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikk til kjøringen er vel bra? Neida - hun er tyst nå, om du trenger bekreftelse får du spørre Merete, dåtten inviet det nye bilburet hennes i dag :P

Høres bra ut det :D

Jo man trenger avogtil en god solist, men uten musikk og med en vrælende, skikende, ulende valp Askim/Bergen så gav jo tilnavnet seg selv...

Valpen fra ******* ble et naturlig valg :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut det :D

Jo man trenger avogtil en god solist, men uten musikk og med en vrælende, skikende, ulende valp Askim/Bergen så gav jo tilnavnet seg selv...

Valpen fra ******* ble et naturlig valg :icon_redface:

Hun ER ikke det for tenk. Ikke min feil at Line sin bil ikke har musikk (har den ikke?)

Sender deg en pm jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Til deg (glemte navn) som tenkte da 8 ferja fra halhjem søndagen.

Vil bare tipse deg om at det framleis er kun en gass ferje som går, og det er framleis mye ut av drift opplegg med ferjene på den strekningen.Vil ikkje at du skal få spolert konkurransen pga fjord 1 el hsd/tide.

Strekningen over stord er ganske fin nå, men mye kontroller pga mange ulykker, så ville ikkje gamlet på å logge så mye over km.

Er det snø som en skal forvente på denne årstiden, så går alt også mye seinare.

Er det ikkje muligt at du kan dra lørdagen??

Vi skal og dra søndag, men bur da på stord.Rekner her fra god tid 1,5time.

Gler oss og er veldig spente til å stille ut for første gang:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid fra stavanger ca? Noen herfra som jeg kan sitte på med eller? Meg og ett stk usynlig BC gutt:p

Det tar ca 3 timer far stavanger, kommer vel litt an på hvor i stavanger, men fra sandnes tar det nesten nøyaktig 3 timer. men det spørs vel om det ikke er lurt og beregne 4 siden det sikkert er en del folk fra stavanger som skal oppover (fare for ferje kø)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunn skal ikke til Ølen i år... hun venter valper akkurat i den tiden :D

Men kan ikke vi to spleise på å kjøre opp da? jeg har nemlig ikke heeelt råd hihi :icon_redface:

Oss to? Gjerne! Jeg har jo ikke heelt råd jeg heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Til deg (glemte navn) som tenkte da 8 ferja fra halhjem søndagen.

Vil bare tipse deg om at det framleis er kun en gass ferje som går, og det er framleis mye ut av drift opplegg med ferjene på den strekningen.Vil ikkje at du skal få spolert konkurransen pga fjord 1 el hsd/tide.

Strekningen over stord er ganske fin nå, men mye kontroller pga mange ulykker, så ville ikkje gamlet på å logge så mye over km.

Er det snø som en skal forvente på denne årstiden, så går alt også mye seinare.

Er det ikkje muligt at du kan dra lørdagen??

Vi skal og dra søndag, men bur da på stord.Rekner her fra god tid 1,5time.

Gler oss og er veldig spente til å stille ut for første gang:-)))

Regner med den var tiltenkt meg :kiss:

Hadde håpet å slippe overnatting for å spare de kronene! Skal stille hund i Bergen lødagen så da blir det ganske seint før vi er fremme lørdag kveld. Kjørte ned lørdag kveld i fjor.

Hadde jo vært fint om rekkefølgen ble byttet litt på fra år til år slik at ikke det alltid er de samme som får eksra utgifter pga overnatting.

Blir nok til at jeg ikke reiser dersom jeg skal tidlig i ringen.

Skrev en mail til arrangerende hundekllubb for en uke siden men har ikke fått svar enda... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med den var tiltenkt meg :kiss:

Hadde håpet å slippe overnatting for å spare de kronene! Skal stille hund i Bergen lødagen så da blir det ganske seint før vi er fremme lørdag kveld. Kjørte ned lørdag kveld i fjor.

Hadde jo vært fint om rekkefølgen ble byttet litt på fra år til år slik at ikke det alltid er de samme som får eksra utgifter pga overnatting.

Blir nok til at jeg ikke reiser dersom jeg skal tidlig i ringen.

Skrev en mail til arrangerende hundekllubb for en uke siden men har ikke fått svar enda... :ahappy:

Det beste du kan gjøre er å ringe:

Kun Man/Tors Anne Torild 1000-1400. 95968025

Gitte 2000-2200. 90081709

Håper du får fikset det :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde en utrivelig opplevelse i går. Vi fikk hjemmelekser fra forrige privattime, der målet generelt er godt samspill og lydighet uten godbiter fremme, og vi fikk en spesifikk øvelse å fokusere på: hverdagslig lineføring, uten lokking og luring og bestikkelser. Ede skal ganske enkelt bare holde seg i posisjon fordi han aksepterer mitt lederskap, ikke fordi jeg bestikker ham med godis. Jeg har vært litt sløv og reluctant med de leksene, fordi det blir så dårlig stemning. Ede går skyhøyt i stress når jeg er bestemt og stiller krav. Det er ikke bare testing av lederskap og maktkamp, han blir redd. Som om han får angstanfall og hans verden raser sammen av at hans autonomitet trues. Jeg forstår ham. Samtidig er vi nødt til å få på plass lydighet uten godbiter tilgjengelig. Han MÅ noen ganger bare høre etter, med en eneste gang. Derfor må han ALLTID høre etter med en eneste gang, for han evner ikke skille en alvorlig situasjon fra en øvelse. Han er såpass kunnskapsløs om den naturvitenskapelige verden at han prøver hilse fysisk på mennesker inni forbipasserende biler. Fysikk forstår han seg ikke på. ..så instruktøren har rett og min indre pølsetante har feil. En kan ikke bare dille og dalle og shape og lokke og bestikke absolutt ALT med en så stor hund. Noen ganger må en stille KRAV til hunden som hunden må følge opp uten å stille spørsmål.  Lineføring er mange ganger en sånn situasjon, hvor en må kunne KREVE av hunden at den gjør nøyaktig som den får beskjed om.  ..men jeg er for soft til å være streng nok. Ble instruert til å bruke kroppen som blokkering. Rolig, behersket, men dominant, blokkere og presse ham til å rygge bakover om han passerer skotuppene mine, selvstendig fremoversøkende. Jeg vil gjerne ha resultatet. En hund jeg slipper å hele tiden fokusere på i bekymring for at han kan bryte posisjonen når vi manøvrerer på steder det skjer mye.  ..men metoden er ikke my cup of tea med akkurat denne hunden. Har forsøkt lure meg til å bruke shaping for å oppnå det samme, og det går stadig fremover. Ede kan gå et godt stykke uten noe i hånden, med kontakt, uten utbetalinger nå, men vi er langt fra i mål.  For å få fortgang har jeg blandet litt. Litt mindre godis, aldri i hånden, og høyere krav for å få opp fra lomma, samtidig som jeg har satt grenser ved metoden fra instruktør. Stresser han seg opp og ikke adlyder, men fortsetter bryte fremover, så "legger jeg ham i bakken" (høres så ille ut - det er bare en dekk ved litt press i halsbåndet, ikke så mye at han stritter i mot, bare en veiledning) og så må han ligge til han har stresset ned før vi fortsetter. Dette gikk SÅ fint 4/5 av turen i går. Han har forstått at jeg vil han skal holde hodet ved låret mitt, og han var såååå flink gutt til bare sporadiske godiser. Jeg var SÅ fornøyd med fremgangen. Så gikk vi tom for godis. Ede gikk umiddelbart opp i stress. Vi nærmet oss hjemme. Der er det mer godis.   Han.. Han våknet og må tisse. Kommer tilbake for å fullføre når det behager Herren.  ... Altså, det luktet tomt fra lommene og vi var nær hjemme igjen. Edeward identifies as a labrador når det kommer til mat. Han selger sjelen sin for en tørrforkule. Grønnsaker, blåbær, spaghetti, absolutt alt som ikke smaker direkte vondt er nom nom. Han til og med ser ut som The Cookie Monster.  JEG har kommunisert de spillereglene han nå forholder seg til som om de er naturlover. Vårt forhold er transaksjonelt. Jeg ber ham om noe og han gjør det mot betaling i godis. Det er sånn livet er.  Tomt for godis i lommene er en krisesituasjon, det er en force majeure, og det eneste som betyr noe da er å komme seg fortest mulig til nærmeste godis depot. Ede trodde vi hadde en felles forståelse av det der, men dumme, DUMME muttern sakket farten da han som ansvarsbevisst lagkamerat satte den opp for å hjelpe oss ut av knipa. Hun sakket farten og så forvandlet hun seg til et monster av en syk tyrann som holdt ham igjen og blokkerte og presset ham bakover og "la ham i bakken" og stilte seg til å pause på stedet hvil midt på veien uten mål og mening, med tomme lommer, bare et minutt fra matlageret. Ede gikk i harnisk. Han ble RASENDE. Noen øyeblikk der var jeg sikker på han ville BITE BRUTALT. Det der var på liv og død for ham. Han var så sint. Jeg var forberedt på en virkelig stygg slosskamp mellom oss to. Emergency situation modus kicked in og jeg holdt meg heldigvis iskald og rolig og var sta og bestemt i møte med en så rasende hund som jeg aldri har sett i levende live før. Han ville heldigvis bare gi uttrykk for hva han synes om å fjase bort tid på å ikke haste hurtigst mulig til matfatet og lot seg legge i bakken igjen, tydelig opprørt, tydelig skuffet, tydelig sjokkert over det elendige lederskapet til det dumme nautet som ikke forsto alvoret i situasjonen, men han tok det. Han aksepterte lederskapet og la seg ned. Ingen bitt. Vi kom oss hjem. Vel innenfor døren gjorde han alt han kunne for å beklage utbruddet sitt og skape god stemning igjen. Hoppet og jukket (jeg har avledet valpejukking uten å være sur og streng, så han tror nå tydeligvis det er en hyggelig gest) og var tydelig lei seg for episoden og ville forsikre seg om at relasjonen mellom oss to var fin igjen. ..for å få åpnet matskapet.  Det er ikke bare bare.  Den matmotivasjonen hans er en medalje med en bakside. Gull verdt, men det kjemiske symbolet for gull er også Au.  ... Prøver på en litt kortere lineføringstur i kveld, uten å tømme lommene. Viktig at det lukter innhold fra dem, tydeligvis.   
    • Uten å ha fått svar på spørsmålene fra Simira, som er høyst relevante, så lurer jeg på om hun kanskje synes det er kjedelig å bare gå? Hva slags aktiv rase er det? Vorsteher og border collie har svært ulike interesser og behov. Om det er vorsteher type aktiv rase har jeg ingen tips, men om det er den andre typen, så synes jeg selv det KAN hjelpe å gi hunden oppgaver mens vi går, som øvelser fra ulike former for (kreativ) lydighet.  Tilskudd av magnesium og omega 3 fettsyrer, samt større mengder fullspektret lys inn i øynene hjelper også mot stress på mer generelt grunnlag. Merker godt forskjell på valpen min, som sank veldig i stress kort tid etter påbegynt lysterapi og mer tid utendørs sammen med disse tilskuddene. Så økte han veldig i stress igjen da jeg begynte sløve og glemme gi ham omega 3 og magnesium. Da mener jeg ikke stressnivå døgnet gjennom, men peaks når han blir stresset. Tilskuddene tar brodden av det. ..på min. 
    • Det høres ut som du har et godt grunnlag, men det er vanskelig å si uten å se hunden. Noen typer, raser og individer er også bare lettgiret. Alder er også relevant. Hvor gammel er hunden? Er hun fulgt opp hos veterinær, og er frisk? Alle signalene på stress kan også være signaler på smerte og ubehag. Og så er spørsmålet hvordan hun får løpt fra seg og hodearbeid. Kanskje hodearbeidet er for mye, for vanskelig, eller for lite? Løper hun i hundegård, løpetur med deg? Hvordan ser dagsrutinen deres ut?
    • Jeg lurer på om det er noen her inne som har tips å gi til å roe ned en veldig giret og stresset hund på tur. Hunden min er en veldig aktiv rase, så vi lar henne alltid få løpt fra seg og brukt hodet litt før vi går tur. Likevel har jeg lagt merke til flere tegn på stress; hun rister seg og piper MYE, gjesper, kaver frem og tilbake, drar mye i båndet og biter i båndet når vi stopper. Jeg ønsker så gjerne å lære henne å gå fint i bånd og få bedre kontakt med henne, men det er utfordrende når hun er så stresset. Så langt har jeg prøvd å ta pauser i løpet av turen, gjøre godbit-søk og belønne henne hver gang hun tar kontakt, men det skjer sjeldent. Har noen av dere erfaring med dette, eller tips som kan hjelpe? Jeg setter stor pris på alle innspill! Takk på forhånd!
    • Hei, altså dette er egentlig ikke noe problem bare et visst familiemedlem holder ham inne om morgenen. Ellers har han program han, masse trim - får han mer så hadde han kunnet risikere belastningsskader så jeg har kuttet litt ned på det, bilturer, lek osv, her er det full rulle nesten til leggetid og utenom en tid på dagen jeg ofte trener. Han har luke og kan gå ut i hundegården som han vil når døra ut er låst (han åpner dører selv), men det er mest for å ligge der og glane eller tisse. Om han ikke har 50-100 meter å løpe på så er det nesten ingen vits med gjerde for den typen hund, en hundegård er bare en startgrop for ham. Men på det nye stedet vi flytter vil han få det sånn, med 1.5 meter høyt gjerde. Og det har vi bestemt uavhengig av dere akuratt pga denne uvanen hans med å stikke av (flytte skulle vi uansett). Før har det gått hunder fritt her i alle år, de har åpnet dørne på huset selv og gått inn og ut som de ville, og det har aldri vært noe problem, men nå har det blitt det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...