Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingen i Ølen, 11. - 12.02.07

C.J

Recommended Posts

Skrevet

Er litt tidlig ute jeg :) Men er det mange som skal der? Og har noen vært der før?

Jeg skal mest sannsynlig stille der med Chantana, men har aldri vært der før.. Er hallen stor eller?

• Svar 165
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Hei :P

Jeg kommer. Har nok med meg begge mine to, pluss at jeg skal stille en terv :)

Det er 2 haller. Den retriverene pleier å være i er ikke så stor... :P

Skrevet

Vi kommer :icon_redface: Skal stille Theo...

Og så skal jeg ver fotograf :)

Blir litt mye å gjør.

Håper vi treffes da :)

Legger lett merke til deg ;) Eller ihvertfall hunden din :P

Sitter her å lurer på om jeg skal konkurrere med Tassa i lydighet :unsure: Men jeg får se ;)

Skrevet

Vi skal stille på søndagen :icon_redface: Var der ifjord men da stilte vi i valpeklassen...

Gleder meg :)

På hjemmesiden står det at det er elektronisk påmelding men jeg finner ikke hvor det er... Her er hjemmesiden deres...

Jeg skal på møte i hundeklubben i dag, så jeg kan spørre :) Så skal jeg se om jeg har svaret til i kveld ;)

Skrevet

Legger lett merke til deg :) Eller ihvertfall hunden din ;)

Sitter her å lurer på om jeg skal konkurrere med Tassa i lydighet :unsure: Men jeg får se :)

Hehe ;) Ditto. Legger alltid merke til kjente fjes jeg da :P

Synes du kan delta! en gang må dere jo begynne :icon_redface:

Skrevet

Driver og vurderer det.... I såfall blir det debuten i juniorklasse for Roma-trollet :icon_redface:

Om det går like godt som de to valpeshowene hun har vært på gjenstår å se :)

Skrevet

Vi skal stille på søndagen :icon_redface: Var der ifjord men da stilte vi i valpeklassen...

Gleder meg ;)

På hjemmesiden står det at det er elektronisk påmelding men jeg finner ikke hvor det er... Her er hjemmesiden deres...

Jeg var på medlemsmøte nå. De har ikke lagt det ut enda. Det vil komme snart :)

Til dere andre: Håper vi treffes :) Jeg skal der begge dagene ;)

Skrevet

Synd at Ølen ikke har med gruppe 7 (det er kun for valper)... så jeg skal ikke dit :icon_redface: . Sånn var det i fjor og - noen som vet hvorfor det er slik - alle andre grupper er jo med?

Skrevet

Synd at Ølen ikke har med gruppe 7 (det er kun for valper)... så jeg skal ikke dit :icon_redface: . Sånn var det i fjor og - noen som vet hvorfor det er slik - alle andre grupper er jo med?

Veldig synd da.. Forstår ikke hvorfor de gjør det slik, - er jo ikke så vanskelig å finne dommer?

Sånn er det med ustillingene til Stord/Fitjar hundeklubb også, - de har ikke med gr.8. Så jeg kan ikke stille min der :)

Skrevet

Det pleier å være fordi at raseklubbene til gr.7 og 8 ikke lar rasene sine delta på "alle" utstillinger fordi de vil at certene skal være vanskeligere å ta, det er hvertfall det jeg har hørt. :)

Skrevet

Det pleier å være fordi at raseklubbene til gr.7 og 8 ikke lar rasene sine delta på "alle" utstillinger fordi de vil at certene skal være vanskeligere å ta, det er hvertfall det jeg har hørt. :icon_redface:

Det er det jeg også har hørt. Raseklubbene må takke ja/nei til å delta på ulike utstillingene, kun på NKKutstillingene kan alle raser stilles uten om og men. Det samme ser man med Schæfer, en haug utstillinger de ikke deltar på, om det er fordi de takker nei eller arrangøren ikke spør vet jeg ikke.

Du og jeg får lage oss en egen utstilling midt mellom Stord og Ølen - hva med Sveio :) og eksklusivt for gruppe 7 og 8 :) Vi føler oss MOBBA :rolleyes:

De pleier få stille på flere utstillinger enn dem med raseklubb? Pleier stå gruppe 7, ingen raser utenom RUR?

Skrevet

Stemmer det Vipsen - på NKK-utstillingene kan stabyhoun alltid stille mens andre klubber har R.U.R.

Men det ironiske er at fuglehundutstillinger - altså spesialutstilling for min gruppe - IKKE har med min rase - ei heller som R.U.R... snakk om å bli ekskludert gitt <_<

Skrevet

Vurderer å reise til Norge for å stille Domino der mens hun enda er valp.. Ellers har jeg lyst å stille Diego, siden han har fått tilbake pelsen nå.. *tenke*

Silje: Hvorfor skal du bare väre heiagjeng?

Skrevet

Vurderer å reise til Norge for å stille Domino der mens hun enda er valp.. Ellers har jeg lyst å stille Diego, siden han har fått tilbake pelsen nå.. *tenke*

Silje: Hvorfor skal du bare väre heiagjeng?

Oki, her har iallefall jeg gått glipp av noe... Har du to CCer?

Hvilken dag skal du være heia gjeng da Silje?

Skrevet

Jeg skal bare være heiagjeng for det er ikke vits i å stille Enya der, siden hun bare mangler storcert (og den egentlige baktanken er at jeg vet om ei tispe som skal dit som står for championatet der som jeg ønsker skal bli det, så jeg slipper å møte henne i AK mere :wub:)

Jeg er jammen ikke sikker hvilken dag sheltiene går jeg.... og jeg skal også se manchester terrierene.... så jeg må vel opp begge dagene om det er to forskjellige dager :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvordan ser deres morgenrutiner ut med valp/hund før dere skal på jobb? Ønsker å høre litt hva andre gjør. valpen vår våkner som regel mellom 06-06.30. Vi tar han da ut i ca 15 min slik at han får gått på do, når vi kommer inn igjen så leker vi litt og trener på kommandoer før han får frokosten sin, så er det litt ut på do igjen før vi går inn, får litt hjernetrim og så er det inn i valpebingen når vi reiser på jobb. Hvordan legger dere opp starten av dagen deres?
    • @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...