Gå til innhold
Hundesonen.no

Hills VS Eukanuba


Wicked Sister

Recommended Posts

Per idag bruker vi Hills Large Breed til Maja (Flatcaoted retriever). Hun er en aktiv dame på snart 1 1/2 år. Noen vi kjenner får Eukanuba billigere, og kan da skaffe det til oss. Er det stor forskjell på disse fortypene? Hvilket for passer best til en aktiv flat? Eller er det hipp som happ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Snakket med vet'en min om dette senest i går, jeg jobber selv i dyrebutikk og selger fòr. Hun sa at alle de fòrene som Eukanuba, Hills, Precept, RC- de ligger likt når det gjelder kvalitet. Noen hunder reagerer på Eukanuba, men ikke på Hills, men det er igrunn hipp som happ om hunden fungerer på det. Det er bare å prøve. Husk at det tar et par mnd før alle forandringer vises.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også tro at dette er hipp som happ. Noen hunder fungerer best på Hill's, mens andre igjen best på Eukanuba. Tror nesten du må prøve deg frem.

Min dyrlege mener at Hill's, Eukanuba og Royal Canine er de beste kvalitets forene og at disse er veldig like. Det betyr ikke at andre for er dårlige, men hun mener at de er hakket under disse 3.

Men som det er nevnt før, det er inviduelt og en må bare prøve og se ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chica spiste Eukanuba før, og vi slet en del med at hun ville spise, og vi prøvde mange forskjellige metoder for å få henne til å spise. Nå som vi har byttet til Hills, spiser hun veldig bra og slik vi vil at hun skal spise.

Vi tror rett og slett at hun syntes Eukanuba var kjedelig.

Husk på det at Hills har flere smaksvarianter, det har ikke Eukanuba! Jeg hadde ikke ville bytte for dersom hunden min spiste veldig godt på Hills. Hva om hunden ikke vil spise like godt på Eukanua, og så har man ødelagt forrutinene. Men som de andre her sier, det er jo helt individuelt.. Kan alltids hende hunden din elsker Eukanuba også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt at disse fortypene ligger på jevne med hverandre, men vet også at mange hunder desverre reagerer negativt når de bytter fra et kvalitetsfôr over til eukanuba, hvorfor vet jeg ikke, men det har skjedd ofte.

Jeg ville prøvd å bytte, men hunsk for all del å gjør overgangen så jevn som mulig ved å blande ut foret over iallefall 3uker. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt at disse fortypene ligger på jevne med hverandre, men vet også at mange hunder desverre reagerer negativt når de bytter fra et kvalitetsfôr over til eukanuba, hvorfor vet jeg ikke, men det har skjedd ofte.

Dette var litt morsomt at du nevnte. Toya spiste Eukanuba de første 2 årene av livet sitt. Jeg byttet til noe annet og har to ganger prøvd å bytte tilbake til Eukanuba, men uten hell.

Merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fòret med Hills før, men hundene likte det rett og slett ikke noe særlig. Da vi byttet til Eukanuba, gikk alt ned på høykant uten at vi måtte putte i smakstolsetninger som leverposteivann, eller annet tull! Syns også Fibi bæsjer mer regelmessig og ikke så innmari mye på Eukanuba! Kvalitetsmessig henger jeg meg på uttalelsene om at disse fòrtypene sikkert er ganske like! Prøv deg fram, da vel! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalitetsmessig henger jeg meg på uttalelsene om at disse fòrtypene sikkert er ganske like!

Gitt det faktum at det er forsket ganske så mye på hundens ernæring er det nokså sannsynlig at de fleste hundefôr av Premium-klassen har relativt lik kvalitet. Avvik finnes selvsagt, men jeg er av den oppfatning at det er større forskjell på individuelle hunder enn det er på fôr! :D

Forøvrig mistenker jeg flertallet av dyrleger for å være svært lite objektive hva "kvalitet" angår..de er mennesker de også, og majoriteten selger det fôret de har størst avanse på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var det vet'en sa om Eukanuba igjen.. Noe med at de har byttet korntype fra hvete til mais, eller omvendt. Husker ikke. Men det var iallefall derfor endel hunder kan reagere på dette, og også hunder som gikk på det før, men som ikke funker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte Eukanuba først, og var veldig fornøyd med det inntill en av mine hunder reagerte på det. Da byttet vi alle over på Hills, og dette fungerer supert.

Mitt inntrykk er at mine hunder fikk bedre avføring av Eukanubaen, mens pelsen er blitt hakket bedre etter overgangen til Hills.

Tror som flertallet her at det kommer mer ann på individet enn föret i seg selv når det gjelder disse förtypene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av mine fungerer rimelig greit på Hills, men de klør av vanlig eukanuba. Av praktiske årsaker bruker vi eukanuba likevel, men bare lam&ris, og det fungerer veldig bra. Er hvete i normalfòret, husker jeg ikke helt feil, men det er det jo i Hills også? Iallefall ble det sagt at eukanuba forandret litt på oppskriften, og etterpå har de fått flere klager fordi mange hunder ikke tåler det mer.

Man må bare prøve seg fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at hunden får veldig mye mer avføring av Hills jeg. Det fikk jeg også erfare selv, da vi testet Hills på Chessea en periode. Men sånn ellers er sikkert de to forene relativt like, slik som flere har nevnt tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...