Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken sonenhund ville du hatt?


Aya

Recommended Posts

Tini sin Boston terrier (tøffe Bat-Doggen!)

Lyst på Bat- Doggen min..Smigret :wub:

Er ganske fornøyd med prinsessa mi.... Synes alle hundene her inne er såååå fine jeg...

Men kan jo nevne noen.. (mange)

Ina`Eso

Hilde&Co sin Athene

aussie `s Luna

IW`s Mona

Og Kine Helen sine chihuahua`s

Er mange flere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 255
  • Created
  • Siste svar

- 2ne's bittelille EMMA - søstra til Nyx - var jo et bedrående lite krapyl (- og vi krysser fingrene for at det varer)...

Du kan få låne henne en stund? Sånn omtrent til hun er ferdig dressert og klar for konkurranse? Så kan jeg låne Lotta med kuuule schnauzersveisen? :icon_redface: Hun er forøvrig ikke bitteliten lenger.. hehe

Hvilke hunder jeg ville hatt fra sonen? Hmm..

- Lotta til Siri (fiiine gamle damen.. Dina hadde kanskje ikke syns det var like fint da? )

- Gullet til Bardmand (jeg har smuglyst på whippet :wub: )

- Blaze til Jeanette (særlig om jeg fikk henne nå og slapp valpetiden - jeg har hørt den kan være slitsom.. hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nok egentlig bare ha sheltiene, men utenom de ville jeg hatt:

Amigo til Jaktlykke - han er bare knusbedårende

Kali til Synne ¨- Smeltet hjertet mitt fra første stund jeg så den hunden, Utrolig vakre øyne med sjel

Serchaj til Lill - En meget elegant hund av en flott hunderase :-)

En av de som lokalt her driver med Japansk spisshund drev oppdrett av Borsoi for mange år siden. Han hadde noen flotte eksemplarer av rasen. :icon_redface:

Når det gjelder Enya Caroline, så vet jeg du ikke får henne, så du får nok nøye deg med en valp :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

En hund eg ikkje hadde takket nei til var Silje sin Sheltie Enya.

Såg den på en utstilling da den ble BIR (?) eller noke, og da var jo eg evig forelska (og bare for å ha det sagt: har bilde av det også :tongue: ).

i tillegg så er eg egentlig bere overlykkelig for sheltiene og retriveren vi har eg :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hund eg ikkje hadde takket nei til var Silje sin Sheltie Enya.

Såg den på en utstilling da den ble BIR (?) eller noke, og da var jo eg evig forelska (og bare for å ha det sagt: har bilde av det også :tongue: ).

i tillegg så er eg egentlig bere overlykkelig for sheltiene og retriveren vi har eg :blink:

Nå ble Enya veldig kry! :) (forresten kunne du fått henne nå.... hun har diaree, noe som resulterer i at hun har drit i hele skjørtet og må dusje hele tiden :rolleyes: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble Enya veldig kry! :) (forresten kunne du fått henne nå.... hun har diaree, noe som resulterer i at hun har drit i hele skjørtet og må dusje hele tiden :rolleyes: )

Kunne kanskje ha fått ho først ETTER det :tongue::Laugh:

forandrer til: ville hatt Silje sin Enya, menst enya er 100% frisk :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få låne henne en stund? Sånn omtrent til hun er ferdig dressert og klar for konkurranse? Så kan jeg låne Lotta med kuuule schnauzersveisen? :) Hun er forøvrig ikke bitteliten lenger.. hehe

Hvilke hunder jeg ville hatt fra sonen? Hmm..

- Lotta til Siri (fiiine gamle damen.. Dina hadde kanskje ikke syns det var like fint da? )

- Gullet til Bardmand (jeg har smuglyst på whippet :D )

- Blaze til Jeanette (særlig om jeg fikk henne nå og slapp valpetiden - jeg har hørt den kan være slitsom.. hehe)

*Kremt*... etter siste tids blogging er jeg noe usikker på om jeg står for det ønsket lenger jeg... hahahaha ! Men du kan GJERNE få låne gamle, gode Lottisen da - eller Galskapen som hun også av og til kalles... :blink:. Lurer på hvorfor...

2006-11-11-Lotta36.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Kremt*... etter siste tids blogging er jeg noe usikker på om jeg står for det ønsket lenger jeg... hahahaha ! Men du kan GJERNE få låne gamle, gode Lottisen da - eller Galskapen som hun også av og til kalles... :blink:. Lurer på hvorfor...

2006-11-11-Lotta36.jpg

Ha! Ha! For et HERLIG bilde! (Fatter ikke hvordan du kom på å kalle henne "Galskapen jeg :rolleyes: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som vil ha Solo da.. :unsure:

Så bra at jeg vil det da. :blink:

Jeg ville gjerne hatt:

Athene (til Hilde og Co)

Snorre (til molly)

rex (til bcrex)

eller noen av alle de fine tollerene her.. :D

Wow, Ane vil ha Snorre... :tongue:

Hadde jeg sett det når du skrev det, hadde jeg antakelig satt meg sporenstreks i bilen, og avlevert han på døra di... :) Han var ikke spesielt morsom på den tiden... :D

Jeg ville hatt Tjukken til BP, han er jo så utrolig vakker... Snorre hadde vel antakelig valgt Dina til 2ne istedet hvis vi først skulle hatt en Belger, han syntes hun var ei skikkelig vakker snelle...

Også ville jeg selvfølgelig hatt vakre Kokos til Martine... sukk!

Og hunden til Labbis virker som en trivelig hund... (husker ikke navnet nå...?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Kremt*... etter siste tids blogging er jeg noe usikker på om jeg står for det ønsket lenger jeg... hahahaha ! Men du kan GJERNE få låne gamle, gode Lottisen da - eller Galskapen som hun også av og til kalles... :blink:. Lurer på hvorfor...

Nåh.. Hun trenger bare litt oppdragelse, tror jeg? hehe

Tipper det hadde blitt veldig morsomt med Dina og Lotta, Dina er litt hormonell og purkete om dagen :)

De skal være litt gale, forresten.. Det er derfor Emma er som hun er *kremt host host* hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåh.. Hun trenger bare litt oppdragelse, tror jeg? hehe

> Oppdragelse ? Hehei vel ???

Tipper det hadde blitt veldig morsomt med Dina og Lotta, Dina er litt hormonell og purkete om dagen :whistle:

> Nå er jeg litt usikker på gamle Lottisens legning, så du skal se hun hadde blitt bestis med Dina hun *ler*

De skal være litt gale, forresten.. Det er derfor Emma er som hun er *kremt host host* hehe :ahappy:

> Nå vet jeg jo at belgereiere har en litt merkelig form for humor, så... hehehhehee...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Blaze til Jeanette (særlig om jeg fikk henne nå og slapp valpetiden - jeg har hørt den kan være slitsom.. hehe)

Hvor har du det fra? :rolleyes:

Litt overrasket over hvor mange som vil ha Blaze jeg :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri, du må ikke skrive i quoten, da går det ikke å quote deg ordentlig :tongue:

> Oppdragelse ? Hehei vel ???
Hun er nok dessverre litt uoppdragen ja :whistle: Vi jobber med saken da! hehe

> Nå er jeg litt usikker på gamle Lottisens legning, så du skal se hun hadde blitt bestis med Dina hun *ler*

Uuuh.. Ser for meg Dina og Lotta i amorøs dans på stuegulvet her.. *ler*

> Nå vet jeg jo at belgereiere har en litt merkelig form for humor, så... hehehhehee...
Merkelig form for humor? Hva snakker du om? :ahappy:

Hvor har du det fra? :rolleyes:

Jeg tror jeg har lest det på en hjemmeside? :rolleyes:

Litt overrasket over hvor mange som vil ha Blaze jeg :)

Blaze er vakker, vettu! Passe stor er hun og *skuler bort på dråge-Dina*

Jeg kom plutselig på at jeg vissnok har en aktiv rase selv da, så kanskje kelpiene er så ille allikevel? :)

Veit du forresten om det er stor forskjell på aktivitetsnivå hos belgervalper og kelpievalper? *skuler på det lille sorte ******* her* (jepp, mye skuling, jeg våknet av et helvetes valpe- og barneleven i dag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet - Blaze er jo den ultimate hunden. Vakker og brukanes ! :whistle:

Jeg som syns hun var så stygg som liten og vikelig betvilte hennes bruksegenskaper :tongue:

Men hun måtte nå bare ha liiiiitt bedre tid på seg enn andre hunder jeg har hatt.

Jeg tror jeg har lest det på en hjemmeside? :rolleyes:

Blaze er vakker, vettu! Passe stor er hun og *skuler bort på dråge-Dina*

Jeg kom plutselig på at jeg vissnok har en aktiv rase selv da, så kanskje kelpiene er så ille allikevel? :ahappy:

Veit du forresten om det er stor forskjell på aktivitetsnivå hos belgervalper og kelpievalper? *skuler på det lille sorte ******* her* (jepp, mye skuling, jeg våknet av et helvetes valpe- og barneleven i dag)

Jeg tror nok ikke Belgere og AK er så ulike som valp, men så er jo det individ forsjellene. Hexa, første AK min, ville spise alt i huset. Blaze var ikke en slik type, men derimot så dukket hun opp med dem merkligste ting i munnen (uten å ødelegge!) som hun hadde hentet fra dem merkligste steder som jeg ikke trodde hun kom til. Det merkelige er at hun alltid passet på at vi var ute av rommet, så jeg så aldri henne klatre! :)

Er jo en grunn til at jeg liker begge rasene :)

Jeg våknet kl.7 av brøytebilen tok med seg asfalten flere ganger utenfor.... Syns ikke synd på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som syns hun var så stygg som liten og vikelig betvilte hennes bruksegenskaper :tongue:

Men hun måtte nå bare ha liiiiitt bedre tid på seg enn andre hunder jeg har hatt.

Jeg tror nok ikke Belgere og AK er så ulike som valp, men så er jo det individ forsjellene. Hexa, første AK min, ville spise alt i huset. Blaze var ikke en slik type, men derimot så dukket hun opp med dem merkligste ting i munnen (uten å ødelegge!) som hun hadde hentet fra dem merkligste steder som jeg ikke trodde hun kom til. Det merkelige er at hun alltid passet på at vi var ute av rommet, så jeg så aldri henne klatre! :whistle:

Er jo en grunn til at jeg liker begge rasene :ahappy:

Okay.. Emma høres ut som en blanding av dine to kelpier. Hun er skrekkelig søt når hun sover eller bruker energien sin på ting jeg har lyst hun skal bruke energien sin på.. hehe

Jeg var ute en tur i 10 minutter her om dagen, og da hadde hun vært i jakkelommen min og stjålet frolicposen - og DET syns jeg er forståelig, at hun gjør sånt, matvraket.. Det jeg ikke forstår, er hva hun gjorde i bokhylla mi, og av alle ting som er i den, hvorfor måtte hun velge lommeboka mi - min fine aplan lommebok - og makulere hele kalendergreia? Hun skal være veldig glad for at bankkortet mitt var like helt, skal hun <_<

Jeg våknet kl.7 av brøytebilen tok med seg asfalten flere ganger utenfor.... Syns ikke synd på deg :)

Høh.. Jeg tror ikke du veit hvor stygg lyd det er i et søskenpar som krangler jeg? :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som syns hun var så stygg som liten og vikelig betvilte hennes bruksegenskaper :tongue:

Men hun måtte nå bare ha liiiiitt bedre tid på seg enn andre hunder jeg har hatt.

Jeg tror nok ikke Belgere og AK er så ulike som valp, men så er jo det individ forsjellene. Hexa, første AK min, ville spise alt i huset. Blaze var ikke en slik type, men derimot så dukket hun opp med dem merkligste ting i munnen (uten å ødelegge!) som hun hadde hentet fra dem merkligste steder som jeg ikke trodde hun kom til. Det merkelige er at hun alltid passet på at vi var ute av rommet, så jeg så aldri henne klatre! :whistle:

Er jo en grunn til at jeg liker begge rasene :ahappy:

Nå vet jo ikke jeg hvordan Kelpier er som valp, men jeg ble overasket over hvor enkel min første belgervalp er. Hun er den enkleste valpen jeg noensinne har hatt (nå skal det sies at jeg bare har erfaring med slitsomme valper) - hun legger seg faktisk og slapper av på eget initiativ noen ganger! Trodde det var fordi hun er Laeken og de har lettere for å slappe av, men i følge hundepasseren er hun overhodet ikke enklere en belgervalper flest. Så med mindre Kelpievalper også er enklere enn jeg trodde så er nok kelpien hakket verre hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jo ikke jeg hvordan Kelpier er som valp, men jeg ble overasket over hvor enkel min første belgervalp er. Hun er den enkleste valpen jeg noensinne har hatt (nå skal det sies at jeg bare har erfaring med slitsomme valper) - hun legger seg faktisk og slapper av på eget initiativ noen ganger! Trodde det var fordi hun er Laeken og de har lettere for å slappe av, men i følge hundepasseren er hun overhodet ikke enklere en belgervalper flest. Så med mindre Kelpievalper også er enklere enn jeg trodde så er nok kelpien hakket verre hehe

Det varriere jo etter individet! En annen AK jeg kjenner (Bocca) har vært snill i hus som valp. God av og på knapp (han har bare hatt for seg å "kverke" barnesko når mor har duppet av på sofaen) :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...