Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken sonenhund ville du hatt?

Aya

Recommended Posts

• Svar 255
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Tjaa :x

Aussiene - Siri, My og Bridie.

+ Cane til Belgerguri, kelpiejentene til Jeanette, Martine sin Kokos og sist men ikke minst: Extra til Marthe :angel:

Mumle noe om kun 3 stk :x

Skrevet
Tjaa :x

Aussiene - Siri, My og Bridie.

+ Cane til Belgerguri, kelpiejentene til Jeanette, Martine sin Kokos og sist men ikke minst: Extra til Marthe :angel:

Mumle noe om kun 3 stk :x

Så kjekt :P

Aron kan gjerne flytte inn til meg :x Vi trenger en liten hund :x

Skrevet
Ehm..

Loke (FedEx)

Diesel

Alle aussiene tror jeg. :D

Chessea

:ahappy:

Wee! Du kan få låne Chessea litt, siden jeg nå sitter her og gruer meg til å bade henne - det tar tiiid! :)

Skrevet
Babs og Willy til Siri

Men sånn rent på utseende? Hadde faktisk vært litt morro med en pels hund som jeg kan løpe med på utstilling.. Willy eller en Beardie fra SusannaL?

Babs

Willy

Weeeeee... :ahappy:.

Jeg er jammen ikke sikker på hvem jeg ville hatt, jeg... kommer nok litt an på hva jeg skulle drevet med kanskje ? Skulle jeg hatt en alt-i-ett-hund, ville nok Blaze tronet rimelig høyt, var det kun bruksegenskapene jeg skulle hatt, er det muligens Talli som hadde endt opp her (og det er jo fordi jeg KJENNER disse hundene og vet hva som bor i dem) - men skulle jeg bare hatt en venstre-svinger så sliter jeg nok litt... Det er jo mange vakre eksemplarer her, men det måtte nok vært noe med pels ja (det er jo koselig med pelsstell, også ser man jo sånn himla forskjell på når de er nystelte og når de *host* trenger litt pelsvård).

Men når alt kommer til alt, så tror jeg kanskje jeg har det jeg trenger i Willersen også ? Bare han nå holder seg frisk, og blir stor nok *kremt*, så virker det iallefall som om jeg har fått multihunden, enn så lenge (vi ser jo bort fra evt hormonelle utfordringer selvsagt :)).

Skrevet

Skulle jeg valgt så hadde jeg absolutt hatt monab88 sin Albin og Bella...de er såå nydelig og jeg drømmer om berner senen hund

Og så hundene til cavalita

Og alle tollerne her inne!

Skrevet
Så koselig! :) Jeg tror forresten Cane har lyst til å herje med en stykk svart riesenfrøken. :rolleyes2:

Merkelige greier det der med belgerne, jeg avstandsforelsker meg noe inn i granskauen i noen av hanhundene, selv om jeg ikke ser for meg selv som en belgereier i overskuelig fremtid. Galskapen vil veldig gjerne herje med Cane - er i området igjen rundt jul. Kanskje vi får til noe da? ;)

Skrevet
Merkelige greier det der med belgerne, jeg avstandsforelsker meg noe inn i granskauen i noen av hanhundene, selv om jeg ikke ser for meg selv som en belgereier i overskuelig fremtid. Galskapen vil veldig gjerne herje med Cane - er i området igjen rundt jul. Kanskje vi får til noe da? :rolleyes2:

De er jo staselige da! Iallefall Cane, og det mener han tydeligvis selv også, kuleste gutten i gata liksom. :rolleyes:

Skal til nordnorge i julen, sannsynligvis fra 19-30 des. Men om du er her før/etter det så blir vi gjerne med! :)

Skrevet
Skulle jeg valgt så hadde jeg absolutt hatt monab88 sin Albin og Bella...de er såå nydelig og jeg drømmer om berner senen hund

Og så hundene til cavalita

Og alle tollerne her inne!

Ååh, så koselig! :rolleyes2:

Skrevet

Jeg ville hatt Mona & Siri,altså begge hundene til IW..hehe

Og så ville jeg nok hatt Albin den herlige Berneren,og Eldar St Bernarden..men jeg husker ikke eierne :wub:

Skrevet

kan jeg si alle hundene som ikke røyter? =) etter å ha støvsugd i to timer, tar det to minutter så er det fullt av hår igjen...

Skrevet
Jeg tar mer enn gjerne Symra :wub:

Ellers kunne jeg kanskje kidnappet noen portiser og pudler :P

Også kan jeg kidnappe hjerteknuserene dine, kanskje? :P

Etter å ha gredd, badet, gredd ennå litt til og fønet hund i nesten fem timer i dag kan jeg ikke fatte hvorfor jeg vil ha portis. Men så ble hun jo så søt etterpå, da. :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...