Gå til innhold
Hundesonen.no

å ha to hunder


janne&kenny

Recommended Posts

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

ok.. jeg var ute å gikk med to hunder her en dag.. den ene dro som en helt og den andre vimsa rundt... jeg var litt redd for at når jeg sa " nei" til den ene, ville den andre også ta det til seg.. men jeg fikk ikke testa det skikkelig da. men det går nok fint.

når dere fikk en til hund.. var det da en valp eller en voksen ,eller kanskje en midt i mellom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. jeg var ute å gikk med to hunder her en dag.. den ene dro som en helt og den andre vimsa rundt... jeg var litt redd for at når jeg sa " nei" til den ene, ville den andre også ta det til seg.. men jeg fikk ikke testa det skikkelig da. men det går nok fint.

når dere fikk en til hund.. var det da en valp eller en voksen ,eller kanskje en midt i mellom?

Det skal gå fint hvis du sier navnet til den hunden du skal si i fra til:)

Når vi fikk en til hund var den bare en liten valp, den nye hunden vi fikk var faktisk avkommet til den andre vi hadde fra før. Den eldste var fire år når vi fikk den nye:) Sorry, som er den minste. Hun er litt vimsete når man går tur med begge, men det går bra etterhvert. Det man også kan gjøre hvis man går tur med begge på en gang, og synes det er slitsomt å gå. Så kan man bare stoppe helt opp, vente i et par sekund. Også bare gå videre, uten et ord. Det virker på våre hunder:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det skjer neppe plutselig, men ja, de kan begynne å sloss, gjerne når yngstetispa begynner å bli kjønnsmoden. Man anbefaler vel minst 2-3 år mellom eldste og yngstemann, mener jeg å huske? Det kommer selvsagt an på hvordan hundene er temperamentmessig. Om din tispe er "sjefete" eller "push-over", om yngstemann er "sjefete" eller "push-over" osv.. Mye kan også forebygges, som i at man ikke lar de ordne opp sjøl, at man går inn og stopper små-kjekling, at man ikke legger opp til at det stadig skal være kniving mellom de, ikke la eldstetispa være urettferdig med yngstetispa, ikke la yngstetispa være frekk med eldstetispa osv..

Det går jo som regel bra, men det er greit å vite om at det kan skje, sånn at man kan gå inn og styre forholdet dem i mellom til en viss grad :)

Takk for svar! Jeg mener å huske at jeg har hørt et sted at det ikke anbefaltes å la to hunder være alene hjemme sammen, da de har plutselig begynt å sloss "uten tilsyn". og noen alvorlige tilfeller. Så det var best at en hund var løs og en i bur feks. hvis de var alene. Er dette feil? Klart i begynnelsen må man være litt forsiktig, men kan man trygt gå ifra de uten oppsyn etterhvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg mener å huske at jeg har hørt et sted at det ikke anbefaltes å la to hunder være alene hjemme sammen, da de har plutselig begynt å sloss "uten tilsyn". og noen alvorlige tilfeller. Så det var best at en hund var løs og en i bur feks. hvis de var alene. Er dette feil? Klart i begynnelsen må man være litt forsiktig, men kan man trygt gå ifra de uten oppsyn etterhvert?

Ville isåfall hatt den ene i et annet rom isåfall. Ikke bare er bur fryktelige greier i seg selv. Men for hunden inni blir det vel en plage å se at den andre får gå løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg mener å huske at jeg har hørt et sted at det ikke anbefaltes å la to hunder være alene hjemme sammen, da de har plutselig begynt å sloss "uten tilsyn". og noen alvorlige tilfeller. Så det var best at en hund var løs og en i bur feks. hvis de var alene. Er dette feil? Klart i begynnelsen må man være litt forsiktig, men kan man trygt gå ifra de uten oppsyn etterhvert?

Igjen, ting kommer sjeldent så plutselig som folk ser ut til å tro :D Om forholdet mellom hundene er bra, så er det sannsynligvis det selv om det ikke er mennesker der. Er forholdet mellom hundene allerede litt anspent og du er usikker på om de egentlig er venner, så ville jeg vel hatt de hver for seg.

Det kan være perioder hvor forholdet mellom hundene er mer eller mindre uavklart, som når yngstemann kommer i kjønnsmodning, eller når - om du har 2 tisper - en eller begge løper (jeg håper mine tisper har tenkt å ha løpetid samtidig <_< ) Stikkordet her er kanskje hormoner? Hormoner er jo et artig lite krydder i tilværelsen det, selv mellom folk, så i hormonelle perioder ville jeg nok sett an litt og kanskje tatt noen forhåndsregler som ikke er nødvendige sånn til hverdags..

Jeg gjentar meg sjøl litt jeg, for hunde-eiere ser ut til å være en smule blåøyde når det gjelder forhold hunder imellom - men at en voksen hund og valpen/unghunden er venner under hele oppveksten til den yngste, betyr ikke at det alltid kommer til å være sånn. Det er overraskende mange som får seg noen overraskelser når yngstemann begynner å bli ordentlig voksen. Nå er ting som dominans og rang omtrent blitt banneord i hundemiljøet, men det er nå engang sånn at dette KAN bli et tema når yngstemann blir voksen.. Og det er større sjans for sånne "diskusjoner" hundene imellom om man har 2 av samme kjønn, enn når man har en av hver..

Hvorvidt du kan gå fra dine hunder etterhvert, kommer jo an på den største hunden din..? Du har dobermann nå, og vurderer pincher, sant? Nå er vel ikke pincheren av de minste (det er den vanlige du ønsker deg, ikke dverg?) men den er allikevel mindre enn den største hunden din, så da blir greia mer hvordan hun er i f.eks lek.. Er hun litt voldsom og liker å takle litt hardt når du er der, må man nesten gå ut fra at hun kan leke røft når du ikke er der og. Slipper hun når den yngste og minste signaliserer at det er nok, eller trigges hun mer av det har også noe å si. Eldstetispa mi kan jakte litt hardt på andre hunder i fri utfoldelse, så henne må jeg styre litt, men så leker de ikke jaktleker inne, så det ser jeg ikke på som et stort problem.. Terven jeg hadde syns brytekamper var veldig gøy, men siden eldstetispa ikke gadd å leke sånt med han, så var ikke det et problem heller, sant..

Du ser an dynamikken mellom de to når du er der, om du er nødt til å gå inn og styre de mye eller roe de ned ofte, og trenger du ikke det, så vil de neppe ta helt av når du ikke er der heller..

En annen ting man må tenke på, ihvertfall når man har "kreative" hunder som jeg har :D er hvor morsomt de 2 sammen vil ha det ved dissikering av interiør.. Eldstetispa her er grei, hun omorganiserer i søpla mi om hun får muligheten, mens vesla foreløpig er i sin "prøvesmake"-periode - hun smaker på alt fra ledninger og gulvlister til skotøy og fjernkontroller.. De to får neppe være alene sammen på et rom de kan ødelegge noe av betydning enda, for jeg veit at eldstetispa KAN være ganske hjelpsom når andre er kreative, og hun klarer å destruere større ting.. Og igjen, hun alene er ikke noe problem, men sammen er de to jeg har dynamitt, er jeg redd.. :) Jeg er heldigvis i en sånn situasjon at jeg ikke trenger å dra fra de.. Og finne ut om jeg har rett.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville isåfall hatt den ene i et annet rom isåfall. Ikke bare er bur fryktelige greier i seg selv. Men for hunden inni blir det vel en plage å se at den andre får gå løs.

Alle mener ikke at bur er fryktelig, men enig med at ikke den ene skal sitte inni, mens den andre går løs.

Men jeg ville nok heller hatt de i bur (begge to). Men ville selvsagt sett an hvordan hundene er sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar 2ne! Intteressang lesning! Det hadde vært veldig spennende å fått sett hvordan det hadde gått. Noen ganger har vi hundevenner på besøk, og vi må være ganske kosekvent med å holde dem rolig, for ved første anledning hvis vi ikke følger med, hopper de på hverandre og begynner å herje. bryr seg ikke om kaffebord og stueplanter. :D Men så er det jo ikke så ofte vi har besøk av hunder hjemme da. Er vel litt annerledes når de er sammen hele døgnet. Men ja, måtte nok ha passet på endel i begynnelsen siden Hera er så voldsom i lek. Ikke alltid hun vet størrelsen sin og slår med labber og legger seg oppå de andre så og si. Den lille er jo litt skjør så. (ja er vanlig Pincher, ikke dverg).

Er jo ingen fasit, siden folk opplever forskjellig. Men det jeg primert er "redd" for er vel at min hund skal bli mer ulydig og vanskelig. (siden hun er litt sta fra før) Hun er veldig grei nå, men er vi sammen med en annen hund blir hun fort mye værre. Hører ikke etter og blir veldig distrahert. Og igjen dette kan jo gå helt fint når de er sammen hele tiden- kontra hunder hun treffer en gang i blandt.

Uansett! Arti å høre andres erfaringer på området! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mener ikke at bur er fryktelig, men enig med at ikke den ene skal sitte inni, mens den andre går løs.

Men jeg ville nok heller hatt de i bur (begge to). Men ville selvsagt sett an hvordan hundene er sammen.

jeg ville nok hatt dem på hvert sitt rom, hvis ikke de skraper på dører og ødelegger..

eller hvis det er små hunder, er det jo mulig å ha buret opent med gjærde rundt.

hvis bur måtte bitt brukt, så hadde jeg hatt begge i bur, ikke bare den ene. det kan være kanske så irriterende for den hunden som er i bur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det enkelt med at bikjene(Når jeg hadde to i samme sted) måtte bøye seg får deg jeg bestemte, Skulle den ene i bur så skulle den det, ikke noe vanskeligere enn det(Men så er jeg ikke tilhenger av å putte bikkjer i bur med mindre det virkelig er grunn til det) og slik var det, kall det gjerne diktator styring men slik var det.

Jeg er heller ikke tilhenger av "å kjefte med navnet" Altså feks; Nei Fido! Fordi hunden kan få dårlig assosiasjoner med navnet og hvis man roper på dem/den på innkalling så mister det litt virkningen med å rope navnet.

Kan ikke den ene hunden gå på tur, så ja gå to turer, en der du legger all din oppmerksomhet på den hunden som trenger å lære det så man slipper.. Hva skal jeg kalle det? Feil innlæring?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det enkelt med at bikjene(Når jeg hadde to i samme sted) måtte bøye seg får deg jeg bestemte, Skulle den ene i bur så skulle den det, ikke noe vanskeligere enn det(Men så er jeg ikke tilhenger av å putte bikkjer i bur med mindre det virkelig er grunn til det) og slik var det, kall det gjerne diktator styring men slik var det.

Jeg er heller ikke tilhenger av "å kjefte med navnet" Altså feks; Nei Fido! Fordi hunden kan få dårlig assosiasjoner med navnet og hvis man roper på dem/den på innkalling så mister det litt virkningen med å rope navnet.

Kan ikke den ene hunden gå på tur, så ja gå to turer, en der du legger all din oppmerksomhet på den hunden som trenger å lære det så man slipper.. Hva skal jeg kalle det? Feil innlæring?.

forstod ikke helt hva du mente med den setningen...? godt mulig at det er for tidlikt om morningen ;)

jeg er enig med deg når det gjelder navn... men hva sier du når du bare snakker til den ene hunden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

feks. ute på tur.. hvordan gi en kommando bare til den ene hunden?

Nå har jeg "heldigvis" kun en hund som går løs, div. alltid en i bånd, men når jeg skal få de til å gjøre noe pleier jeg å si navnet dems og det jeg vil de skal gjøre.

eller trening? må da gå på trening med en om gangen da... og hvor gjør dere av den andre?

Jeg trener kun en hund av gangen, har aldri med meg begge så da er den andre hjemme. Treningsmetoden er tilpasset hver hund og de trenes veldig forskjellig.

er det kjekkere for de å være to? er det sjallusi i bildet?

Det er selvfølgelig koseligere å være to, når det er snakk om alene hjemme og aktiviseringen er enklere, lettere å slite ut en hund om du har to ;) ja, litt "sjalusi" er det vel, Nena er sjefen her så om noen hilser på Oscar kan hun finne på å begynne å leke med han på pure f, og han kan bli litt frustrert pga. det fordi han prøver på noe annet...

kan de påvirke hverandre negativt /positivt?

ja, de har jo flokkinstinkt, og bjeffer en bjeffer to...

hvordan er hverdagen? jeg tenker spesielt på negative ting...

Hverdagen er helt grei, jeg går de lange turene med Nena, innimellom har jeg med meg Oscar, og foreldrene mine tar som regel de lange turene med Oscar men de kan også ha med seg Nena innimellom. Når det er mat må vi stå og se på for Oscar er treig til å spise og Nena sier ikke nei takk til to måltider og Oscar sier ikke ifra.. Alt du hadde fra før har du nå dobbelt så mye B) (vet ikke om det er negativt eller positivt jeg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det enkelt med at bikjene(Når jeg hadde to i samme sted) måtte bøye seg får deg jeg bestemte, Skulle den ene i bur så skulle den det, ikke noe vanskeligere enn det(Men så er jeg ikke tilhenger av å putte bikkjer i bur med mindre det virkelig er grunn til det) og slik var det, kall det gjerne diktator styring men slik var det.

Jeg er heller ikke tilhenger av "å kjefte med navnet" Altså feks; Nei Fido! Fordi hunden kan få dårlig assosiasjoner med navnet og hvis man roper på dem/den på innkalling så mister det litt virkningen med å rope navnet.

Kan ikke den ene hunden gå på tur, så ja gå to turer, en der du legger all din oppmerksomhet på den hunden som trenger å lære det så man slipper.. Hva skal jeg kalle det? Feil innlæring?.

veldig enig i det du sier her, vil ikke at navnet skal assosiere navnet med noe negativt. så ville nok heller gått en tur men hver av dem om det skal være nødvendig å måtte si ifra til den ene hunden hele tiden. Nå har ikke jeg to hunder, men en vakker dag håper jeg at jeg får, og da skal jeg ta hensyn til dette, fungerer de begge på tur sammen så går jeg tur sammen. Men om ikke så tar jeg en tur hver for seg. noe jeg kommer til å gjøre uansett i begynnelsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men føler spørsmålet er LITT missforstått...

jeg tenker at når jeg ER ute på tur med BEGGE (jeg kommer til å gå noen få turer alene med dem, men nå snakker jeg om akkuratt den turen begge er ute på samme tiden.)

hva sier du hvis du MÅ kjefte på den ene hunden?

jeg har selv tenkt at jeg ikke skal bruke feks. bonzo, NEI! fordi da blir jo navnet negativt, og når jeg da skal rope på han..

jeg har jo ikke to hunder, så jeg vet jo ikke, det er jo derfor jeg spør... men kanskje vi somregel aldri har buk for å si : bonzo, NEI.. og kanskje de få gangene det skjer, er det ikke farlig å bruke navnet sammen med kjeft.. hvis det ikke blir brukt så ofte.. og ellers er navnet positivt...

eller hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker navnet til den hunden jeg må snakke til. Synes ikke noen har fått noen dårlig assosiasjon til navnet sitt, og roper jeg på de, kommer de like fornøyd. Er nok stemmeleiet de reagerer mest på. Trur at hundene tåler at man bruker navnet deres i forbindelse med å bli snakka til... I hvert fall en som er normalt utrusta i topplokket... Nå har jeg tre førermyke hunder i forskjellig grad, og ingen av de har noen dårlig assosiasjon til navnet sitt.

Men du kan jo ha vært sitt "nei" ord da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Jeg har ikke to hunder nå, men har hatt.

Hadde en gammel hund og Toya. Det gikk egentlig ganske greit. Gamlefar var ikke med på lange turer og gjorde ikke noe galt, så hadde ikke noe behov for å kjefte på han og han reagerte ikke om jeg snakket til Toya. Men dette var to helt forskjellige hunder og en aldersforskjell på 9 år.

Hadde i 7 mnd en samboer med Engelsk Setter ( jeg har fuglehund jeg også ).

Og skal jeg ha en hund til så blir det samme rase som den jeg har nå.

Når jeg gikk tur med begge så ble det til at jeg ropte navnet på den hunden som gjorde noe galt. Nå er dette voksne hunder begge to, så det var skjeldent behov for noen korrigering på tur. Hadde de løse på tur sammen, begge hundene løp hver for seg ( det er kanskje en fordel med jakthunder, de løper ikke sammen, men jakter hver for seg ). Innkalling brukte jeg fløyte og begge kom på den.

Om den ene hunden gjorde noe galt hjemme så ble de korrigert med navnet.

Har ikke merket at hundene har reagert negativt på det.

Selv om jeg bare har en hund nå, så hender det at jeg brøler navnet hennes i sinna tonefall når hun ikke hører ( f. eks på innkalling ).

Men i teorien er det fint å ikke bruke navnet som et skjellsord.

Tror faktisk ikke min hund synes det var så koselig med selskap. Hun er vandt til å være alene, leker skjeldent og synes vel egentlig bare at Engelsk Setteren ble en konkurrent til kos/tiden sammen med meg. Og det tar tid å ha to hunder, som begge skal ha litt kos og oppmerksomhet.

Har lyst på en hund til, men det blir ikke med det første. Kjenner mange som har to hunder og det ER vanskelig å bruke nok tid på begge i en travel hverdag. Så jeg koser meg masse med Toya og nyter å kunne bruke all tiden min på henne og bare henne. Og jeg tror hun koser seg like mye tilbake.

Så klart, hun blir glad når vi er sammen med ES igjen, men tror hun synes det er like deilig når det bare er meg og hun igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med kjefting på hunden når den gjør noe galt når man går tur. Da bruker man feks. kommandoen, NEI, Sorry! Og hunden reagerer ikke negativt på det etterpå når jeg roper på den. Kommer like glad om jeg roper på den. Som mange andre sier, det kommer ann på hvordan stemmeleie man bruker.

Den eldste hunden som vi har den er 7 år snart, og vi har brukt den kommandoen hele tiden. Hun har enda ikke reagert negativt på navnet sitt etter man har sagt i fra til henne. ;)

men jeg tror mest at man burde prøve seg frem selv og erfare dette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kommer vel litt ann på både hund og eier, og alder..

en valp er vel mer ømfintlig når det gjelder kjefting på hunden med bruk av navnet...

men et lite spørsmål til...

hva er best å få som hund nr 2? valp eller voksen?

jeg vil nok ha valp:) men bare lurer på hva dere synest..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kommer vel litt ann på både hund og eier, og alder..

en valp er vel mer ømfintlig når det gjelder kjefting på hunden med bruk av navnet...

men et lite spørsmål til...

hva er best å få som hund nr 2? valp eller voksen?

jeg vil nok ha valp:) men bare lurer på hva dere synest..

ja, det er sant:)

Vi fikk hund nr 2 som valp. Og det var enkelt, det var avkommet til den vi hadde fra før. Det gikk veldig fint faktisk. Men jeg vet ikke hvordan det er å ha en voksen når man får en ny, og man har en voksen fra før. Det kan sikkert gå fint det å, men jeg kan ikke svare på det da.=) men det er sikkert noen andre som kan det da=)

vi passet en hund som var voksen før vi fikk en ny hund, det gikk veldig bra. De kom veldig godt overens.

Jeg har bare erfaring med en valp da=) håper du får svar da;)

jeg glemte bare å si at jeg tror det er best med en valp:) det var lettere å lære valpen nye ting, enn det var med den første hunden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, kan tenke meg det! den første hunden er jo med å oppdrar den nye hunden, og jeg har mer kunnskap...

----

en ting til..

hvis jeg skal kjøpe en hund til, bør jeg få den i ferien.. men hva om jeg ikke kan det.. er det lettere å gå fra valpen når den har selskap med min første hund?

*dobbeltinnlegg* mod Yakine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk den nye hunden i slutten av ferien, men så kom det jo folk hjem klokken 11.30 om dagene. Og valpen var sammen med den første hunden av og til. Hvis den hunden ar vant til å være hjemme alene, så kan den nye hunden din også venne seg til d.

Når vi fikk den nye hunden så var den veldig knyttet till buret, siden den hadde brukt det siden den ble født. Og da fikk hun ligge i buret, men hadde det åpent. Våre hunder liker veldig godt å være ute, så de er bare av og til inne. Når det er veldig stygt vær. For det er litt synd at den må være ute da. Men ellers er de bare ute i hundegården. Noen ganger har ikke de lyst til å komme inn, derfor trenger de selvfølgelig ikke det.

Du har vel ikke en hund som er vant til å være ute. Men det skal gå bra uansett når du får den. Men det er nok best i ferien. Den tiden du er hjemme i løpet av ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en hund av rase dalmantiner/collie og en schæfer.

De har lært seg å høre forskjell på navnene sine og hører kommandoen og venter så på navn...

Om det er kos eller leking, det er snakk om, er det mye sjalusi ja, men ellers går de godt sammen...

Tidligere hadde vi to valper og det gikk ikke...fikk ikke noen av de stuerene og det var herjing hele tiden..

måtte gi vekk den ene valpen.... :D

så fikk vi en eldre, rolig schæfer og da ble valpen roligere også...

så jeg tror alder og modenhet på en av hundene må til for at det skal gå bra...

B) Men valpen er ikke mindre i opprør når den må være alene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så fikk vi en eldre, rolig schæfer og da ble valpen roligere også...

så jeg tror alder og modenhet på en av hundene må til for at det skal gå bra...

B) Men valpen er ikke mindre i opprør når den må være alene...

håpet det var lettere når jeg gikk ifra dem alene hjemme. bajas synest jeg er veldig moden! så er han ikke noe hyper! han er veldig rolig! inne er han rolig.. og ute også!

jeg tror faktisk at forrige eier hadde to hunder en stund da hun hadde Bajas! jeg håper og tror at Bajas vil være med å holde valpen litt rolig! jeg tror ikke de kommer til å løpe rundt hele dagen lang.

når jeg er ute med Bajas og nabo hunden, er det mye løping i begynnelsen, men han roer seg etter hvert:) men den andre hunden løper og løper som bare det.. Bajas bare overser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Synes jo det med en ny hund var en god ide, hvertfall med at de kan også være med.  Min har ingen hemninger her heller, så jeg må sette begrensninger- det driter ho hardt i.. Vi driver med nosework, men er ikke det beste miljøet her nede.. Synes også det er rart å ha gammel hund, det er mange begrensninger- men mye herlig også..
    • Ja, og stresser. Det er jo så mye som ikke er klart....
    • Åå så søt 🥰 Teller du ned dagene nå?
    • Det høres ut som en veldig fin ordning  Min senior kan ikke gå så lange turer lengre pga. en dårlig skulder, men samtidig har hun bare ett gir, og det går i hundre hver eneste tur. Så jeg må begrense henne veldig for at den skuldra ikke skal bli enda verre. Hun er jo en liten hund så jeg hadde håpet på å kunnen gå turer med henne i sekk, men det var hun i hvert fall ikke interessert i 🙈 Hun har også blitt fullstendig hemningsløs på sine gamle dager (et snev av demens?), så hvis jeg ikke følger med på henne hele tiden driver hun med de mest utrolige akrobatiske påfunn (som å kaste seg ned trappa), så her er det selvmordsforebygging på daglig basis... Heldigvis har vi Nosework da, som hun elsker. Det er virkelig en fantastisk aktivitet for gamle hunder, og ettersom, det er uoffisielt kan vi konkurrere selv om hun går på medisiner. Til helga skal vi på kurs i Nosework, og i juli er vi påmelding Nord-Norges første Nosework-konkurranse  Så helt dødt er det ikke her, men savner det livet vi hadde før utrolig mye. Dette er første gang jeg har gammel hund, så jeg er nok litt i sjokk over hvor begrensende det faktisk er.  Ellers luftet jeg så smått tanken på å kjøpe ny hund som kan bo hos min mor inntil videre, og hun var ikke helt fremmed for det. Den eneste innvendingen var "men hva gjør vi når jeg skal reise bort?" 😅 Hun og samboeren har hatt hund i "alle år", men nå som pensjonister ønsker de et litt friere liv uten hund. Men en hund som kan bo der, samtidig som jeg har det meste an ansvaret ellers, er kanskje ikke en helt fjern idé? 🤔
    • Hilse på Izuba. Henter i juni.)  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...