Gå til innhold
Hundesonen.no

Vikingskipet November 2006


Yodel

Recommended Posts

  • Svar 323
  • Created
  • Siste svar

Noen som har resultater fra utstillingen i dag :) ? Er så spent på hvordan det har gått med Silje og vår vakre Enya :) hun bilr jo N Uch hvis hun tar certet idag? Ja, ja det er lov å drømme når man sitter i hjemme i Sandnes og krysser alt av fingre og tær :lol:

Gunn da, det er jo i morgen! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på Hamar hele lørdag - hilste på mange sonenfolk også. Virket jeg litt småsur/mutt så kan det ha noe med å gjøre at jeg sov 4 timer natt til lørdag, og var i skipet fra halv 9 til ti over 5..

Hyggelig å treffe dere hvertfall - selv om overraskende mange roper "tuppetroll" og ikke Helene :lol:

Jeg var halvveis innleid som fotograf av Agility NM for hundesport så var mest og finne der. Noen andrebilder tok jeg likevel;

acefenris.jpg

Ace og Fenris slappet av og så på NM sammen..

tia3.jpg

Tia til Labbis her inne..

tia2.jpg

Benedicte & Tia

tia1.jpg

lm7.jpg

Et glimt fra agnm - flere finnes på siden min..

Vi som satt sammen ved agringen fra sonen måtte flire litt av at flere sentrale hundesonen-mennesker ikke ble gjenkjent av de som delte ut sonenkort. Noen som ikke har fulgt med i bildetrådene hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi kommet hjem! :lol:

Møtte jo egentlig en hel del sonen-folk. Jeg traff/så bla. Marianne (mens Lita reiv ned en kurv med sløyfer), Anette og Loke, Julie, Helene og Ace, Karine og Fenris, Julie og Bajnok, Taran, PIP og Maria (Vipsen).. I tillegg så jeg Golden-Heidi, Christine og Rikke. +++++

Forøvrig var det rart å se hvor annerledes folk ser ut i virkeligheten. Enkelte forestiller jeg meg så annerledes enn sånn de egentlig ser ut. :) Vet ikke hvor mange som så meg. Jeg var i alle fall Tia-kniper på lørdagen, og ble tatt masse bilder av med henne i armene. Masse folk synes jo det lille rompetrollet var så nydelig. Det er hun jo og.

Vi har hatt det skikkelig fint. Har vært der alle 3 dagene, og slappet av uten hund. I dag stilte jeg Chessea. Det gikk som forvenetet. Mer om det på hjemmesiden min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var vi hjemme etter 3 veeldig morsomme, men også slitsomme dager :)

på fredag var jeg i hallen klokken 7 og dro klokken 8. sånn har det vært alle dagene og nå er jeg en smule utslitt og har litt vonde ben :)

Jeg skal prøve å få lagt ut bilder i løpet av noen dager.. Så klart klarte jeg å glemme igjen kameraet mitt på søndag, da jeg møtte mest sonen folk :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder, det var det visst en wheatenvalp jo! Også syns jeg at det var et bilde av Nena der?

Linken går rett over til aftenposten :)

Stemmer det var min nydelige frøken :)

Jeg var der alle dagene, kom akkurat hjem nå :lol:

Stilte alle dagene, med en stykk sliten wheaten i går blant annet :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delte FAKTISK ut en del kort! :) Trodde ikke jeg skulle tørre, men etterhvert viste det seg at det ikke var SÅ vanskelig som jeg skulle ha det til.

Koselig helg :) Fikk da møtt noen! Aldri vært så særlig god på disse første hilsninger på folk, er nok en av de sjenerte jeg også! :lol::D

Hyggelig å hilse på dere jeg fikk hilst på iallefall! ;)

Phoebe syns det var veldig hyggelig. Masse spennende hunder og lukter! Hun greide å få seg et bitt på nesa da, hun er ikke så høflig av seg så det var en liten Chiahuahua som ble litt irritert.

Stort sett en hyggelig helg. Kanskje jeg stiller til neste år? Vil forresten grattulere Benedicte (Labbis) som ble norgesmester i hundekunnskap :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en kjempe hyggelig helg! :) Møtte endel fra sonen, og så enda fler. Er bare litt sjenert :lol:

Jøss, det var ikke få kort som ble delt ut da :) På slutten i dag var det ikke mange jeg spurte som ikke hadde fått kort. Ga ut ganske mange kort etterhvert, men har noen igjen da. De skal jeg gi til en dyrebutikk eller no som kan dele dem ut :D Det var en god ide PIP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Da kom vi endelig hjem...Sovna ikke før 3-4 tida i natt, pga at julebord og andre ting nede på hotellet :rolleyes: Også sto jeg opp klokken 06.45 :)

Kom til skipet kl 0810 og var der til 16:45. er fornøyd med dagen, og vil takke Kristine Mali for suuuper handling av Milo. Har aldri sett han gå så bra før! :lol:

Edit: Jeg har forresten en hund som heier på Norge i JH B) Idet ringsekretæren sa at Norge kompå 3. plass i JH lag, så knurra Milo høyt :rolleyes: (hihi, ja,sikkert fordi han heier på norge :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Stemmer det var min nydelige frøken ;)

Jeg var der alle dagene, kom akkurat hjem nå :D

Stilte alle dagene, med en stykk sliten wheaten i går blant annet :rolleyes:

Hehe, søte Nena! Får vel hoppe over på resultat-børsen og sjekek hvordan det gikk :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg omsider hjemme igjen. :D

Møtte endel sonenfolk da, og så enda fler.

Silje, Caroline, Marianne&Rikke, Wheathenmali, Julie og Mona, Benedickte, Christine, Toller, PIP, Vipsen, Donnygutten, Lill, Marianne og Lita, Anette og Loke, Basset-eier, Lill og valpen, bambii88, wesminster, Theresse og Ruby, Tini, Henriette med Emma og Yaris, Henriette med Henrik og sikkert mange fler. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så innmari mange sonen ansiker, men blir litt sint på meg selv, for tør nesten aldri å gå bort å hilse på! :D Men fikk snakket med noen av dere da! Ble innmari stolt da jeg turte å hilse på dere i gangen på hotellet Christine og Softis! ;) haha!

Må bare legge til at Shade var nydelig Lill! :P Så utrolig nydelig pels! Vil ha en sånn en i senga jeg! :P

Bare lurer på en ting! Hva syns dere om at man ikke måtte vise vaksinasjonsattest? Jeg syns det var idiotisk jeg! Bør ta litt forhåndsregler på et så stort stevne...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg så innmari mange sonen ansiker, men blir litt sint på meg selv, for tør nesten aldri å gå bort å hilse på! :D Men fikk snakket med noen av dere da! Ble innmari stolt da jeg turte å hilse på dere i gangen på hotellet Christine og Softis! :P haha!

Må bare legge til at Shade var nydelig Lill! ;) Så utrolig nydelig pels! Vil ha en sånn en i senga jeg! :P

Bare lurer på en ting! Hva syns dere om at man ikke måtte vise vaksinasjonsattest? Jeg syns det var idiotisk jeg! Bør ta litt forhåndsregler på et så stort stevne...!

HaHa..Kjente igjen deg med en gang jeg :P Vi hørte at du nølte, siden med en gang dere snudde ryggen til oss så du noe sånnt som: " Jeg turte og spørre omde er fra sonen jo!" hihi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...