Gå til innhold
Hundesonen.no

Vikingskipet November 2006

Yodel

Recommended Posts

• Svar 323
  • Created
  • Siste svar

Nå har det vel sånn tålig blitt bestemt at jeg kommer innom en tur på lørdag. Skal se Agility og dansk svensk gårdshunder. Også drar jeg vel.

Men så kommer jeg tidlig søndag og regner med å bli der en god stund.

Begge dagene uten hund. insett at det bare vil stresse han opp, og han hopper på alle. og hvem vil bli hoppet på der?! :rolleyes: Så nei vi skåner han for dette, og holder han på campingvogna med mine foreldre :D

Skal du på lørdag??? :) *Ta toget opp på lørdag og hoppe på Monica*

Nei, men tar du tog eller? B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi kommet fram på Hamar, og gjett hva vi manglet når vi skulle pakke ut av bilen??

Jo, alt som har med Taika å gjør; Vaksinasjonskort, mat, skåler, godbiter, utstillingsline, nummerlapp, PM, you name it, har mamma glemt igjen hjemme. F***, jeg blir så j*vla sur på mamma :) som hadde ansvaret for å pakke ned alt jeg satte frem...

Min egen bag er med, og hennes egen er med. Men hundens utstyr, som tross alt er det viktigste av alt, har hun glemt igjen :wallbash: Eneste grunnen til at vi reiser til Hamar er fattisk utstillingen. Og nå er det ikke sikkert at Taika slipper inn er veldig surt!

Så vi får se om vi får sendt Taikas bag med nattoget, eller ekspress toget nå da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi kommet fram på Hamar, og gjett hva vi manglet når vi skulle pakke ut av bilen??

Jo, alt som har med Taika å gjør; Vaksinasjonskort, mat, skåler, godbiter, utstillingsline, nummerlapp, PM, you name it. ****, jeg blir så j*vla sur på mamma :) som hadde ansvaret for å pakke ned alt jeg satte frem...

Min egen bag er med, og hennes egen er med. Men hundens utstyr, som tross alt er det viktigste av alt, har hun glemt igjen :wallbash: Eneste grunnen til at vi reiser til Hamar er fattisk utstillingen. Og nå er det ikke sikkert at Taika slipper inn er veldig surt!

Så vi får se om vi får sendt Taikas bag med nattoget, eller ekspress toget nå da...

Huff så utrolig kjipt!! Var der idag, og ble ikke spurt en eneste gang om vaksinasjonsattest...! Gikk ut og inn noen ganger også.. Det er jo bare å prøve da...! :D

Har forresten glemt attestene noen ganger men sluppet inn alikevel selvom jeg har blitt spurt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jo, alt som har med Taika å gjør; Vaksinasjonskort, mat, skåler, godbiter, utstillingsline, nummerlapp, PM, you name it, har mamma glemt igjen hjemme. F***, jeg blir så j*vla sur på mamma :) som hadde ansvaret for å pakke ned alt jeg satte frem...

Off da.. så utrolig kjipt.. Hadde dere stilt på Søndag så kunne jeg ha tatt med alt, men men :D

Håper det løser seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Unnskyld at jeg flirer, men det der skjedde akkurat med meg forrige helg og! Klarte å legge igjen alle tingene til Archie i bussen, så da vi ankom kongsberghallen stod vi der, uten noe med oss. Skal si deg vi slet mye før Archie skulle stilles, og hele greia endte jo dårlig :rolleyes:

utrolig, utrolig dumt når slikt skjer. Håper alt ordner seg *klem* !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært så snill å loooove Camilla at jeg og ho skal dra til Hamar sammen på lørdag.. Det viste seg å være litt vanskeligere enn jeg først antok, så jeg lurer derfor på om noen barmhjertige sjeler der ute vil plukke opp to snille piker på Romerike!?

Da oppfyller dere to jenters eneste drøm i livet! :rolleyes:

Ta kontakt på 92887147 hvis du/dere finner en plass i hjertet (bilen) til to desperate kvinnfolk! :)

Edit: Funker på søndag og! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært så snill å loooove Camilla at jeg og ho skal dra til Hamar sammen på lørdag.. Det viste seg å være litt vanskeligere enn jeg først antok, så jeg lurer derfor på om noen barmhjertige sjeler der ute vil plukke opp to snille piker på Romerike!?

Da oppfyller dere to jenters eneste drøm i livet! :rolleyes:

Ta kontakt på 92887147 hvis du/dere finner en plass i hjertet (bilen) til to desperate kvinnfolk! :)

Edit: Funker på søndag og! :D

Jaaa! Også er det bare å ringe når som helst på døgnet, jeg er like koselig når jeg nettopp har våkna, bare spør Lill! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi fått faksa over vaksinasjonsattesten til Taika, og håper det funker :)

Taika må få ny kam, børste, utstillingsline, masse godbiter osv.

OG, gjett hvem som betaler? Hvert fall ikke meg :D

i går gikk vi inn uten hundene først for å sette opp bur og slikt! etter det hentet vi hundene og da måtte vi ikke vise vaksinasjons kortet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Jeg har lagt ut bilder fra i går på hjemmesiden min her

Flotte bilder, det var det visst en wheatenvalp jo! Også syns jeg at det var et bilde av Nena der?

Linken går rett over til aftenposten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...