Gå til innhold
Hundesonen.no

Vikingskipet November 2006

Yodel

Recommended Posts

• Svar 323
  • Created
  • Siste svar

Nå har det vel sånn tålig blitt bestemt at jeg kommer innom en tur på lørdag. Skal se Agility og dansk svensk gårdshunder. Også drar jeg vel.

Men så kommer jeg tidlig søndag og regner med å bli der en god stund.

Begge dagene uten hund. insett at det bare vil stresse han opp, og han hopper på alle. og hvem vil bli hoppet på der?! :rolleyes: Så nei vi skåner han for dette, og holder han på campingvogna med mine foreldre :D

Skal du på lørdag??? :) *Ta toget opp på lørdag og hoppe på Monica*

Nei, men tar du tog eller? B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi kommet fram på Hamar, og gjett hva vi manglet når vi skulle pakke ut av bilen??

Jo, alt som har med Taika å gjør; Vaksinasjonskort, mat, skåler, godbiter, utstillingsline, nummerlapp, PM, you name it, har mamma glemt igjen hjemme. F***, jeg blir så j*vla sur på mamma :) som hadde ansvaret for å pakke ned alt jeg satte frem...

Min egen bag er med, og hennes egen er med. Men hundens utstyr, som tross alt er det viktigste av alt, har hun glemt igjen :wallbash: Eneste grunnen til at vi reiser til Hamar er fattisk utstillingen. Og nå er det ikke sikkert at Taika slipper inn er veldig surt!

Så vi får se om vi får sendt Taikas bag med nattoget, eller ekspress toget nå da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi kommet fram på Hamar, og gjett hva vi manglet når vi skulle pakke ut av bilen??

Jo, alt som har med Taika å gjør; Vaksinasjonskort, mat, skåler, godbiter, utstillingsline, nummerlapp, PM, you name it. ****, jeg blir så j*vla sur på mamma :) som hadde ansvaret for å pakke ned alt jeg satte frem...

Min egen bag er med, og hennes egen er med. Men hundens utstyr, som tross alt er det viktigste av alt, har hun glemt igjen :wallbash: Eneste grunnen til at vi reiser til Hamar er fattisk utstillingen. Og nå er det ikke sikkert at Taika slipper inn er veldig surt!

Så vi får se om vi får sendt Taikas bag med nattoget, eller ekspress toget nå da...

Huff så utrolig kjipt!! Var der idag, og ble ikke spurt en eneste gang om vaksinasjonsattest...! Gikk ut og inn noen ganger også.. Det er jo bare å prøve da...! :D

Har forresten glemt attestene noen ganger men sluppet inn alikevel selvom jeg har blitt spurt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jo, alt som har med Taika å gjør; Vaksinasjonskort, mat, skåler, godbiter, utstillingsline, nummerlapp, PM, you name it, har mamma glemt igjen hjemme. F***, jeg blir så j*vla sur på mamma :) som hadde ansvaret for å pakke ned alt jeg satte frem...

Off da.. så utrolig kjipt.. Hadde dere stilt på Søndag så kunne jeg ha tatt med alt, men men :D

Håper det løser seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Unnskyld at jeg flirer, men det der skjedde akkurat med meg forrige helg og! Klarte å legge igjen alle tingene til Archie i bussen, så da vi ankom kongsberghallen stod vi der, uten noe med oss. Skal si deg vi slet mye før Archie skulle stilles, og hele greia endte jo dårlig :rolleyes:

utrolig, utrolig dumt når slikt skjer. Håper alt ordner seg *klem* !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært så snill å loooove Camilla at jeg og ho skal dra til Hamar sammen på lørdag.. Det viste seg å være litt vanskeligere enn jeg først antok, så jeg lurer derfor på om noen barmhjertige sjeler der ute vil plukke opp to snille piker på Romerike!?

Da oppfyller dere to jenters eneste drøm i livet! :rolleyes:

Ta kontakt på 92887147 hvis du/dere finner en plass i hjertet (bilen) til to desperate kvinnfolk! :)

Edit: Funker på søndag og! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært så snill å loooove Camilla at jeg og ho skal dra til Hamar sammen på lørdag.. Det viste seg å være litt vanskeligere enn jeg først antok, så jeg lurer derfor på om noen barmhjertige sjeler der ute vil plukke opp to snille piker på Romerike!?

Da oppfyller dere to jenters eneste drøm i livet! :rolleyes:

Ta kontakt på 92887147 hvis du/dere finner en plass i hjertet (bilen) til to desperate kvinnfolk! :)

Edit: Funker på søndag og! :D

Jaaa! Også er det bare å ringe når som helst på døgnet, jeg er like koselig når jeg nettopp har våkna, bare spør Lill! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi fått faksa over vaksinasjonsattesten til Taika, og håper det funker :)

Taika må få ny kam, børste, utstillingsline, masse godbiter osv.

OG, gjett hvem som betaler? Hvert fall ikke meg :D

i går gikk vi inn uten hundene først for å sette opp bur og slikt! etter det hentet vi hundene og da måtte vi ikke vise vaksinasjons kortet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Jeg har lagt ut bilder fra i går på hjemmesiden min her

Flotte bilder, det var det visst en wheatenvalp jo! Også syns jeg at det var et bilde av Nena der?

Linken går rett over til aftenposten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...