Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan vaske hundeskåler etc


MonicaT

Recommended Posts

Innspirert av tråden om hvor ofte man skifter vann til hunden.

Hvordan vasker du hundeskålene og hvor ofte ?

Og hvordan vasker man evt andre hundemat ting ( jeg som har jakthund har ofte med vann og vom på flaske og denne flasken går gjerne i oppvask maskinen for å bli helt ren )

Mente å lese et sted at man ikke skal vaske hunde ting med såpe .....?

( der jeg nok jeg syndet )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Hvordan vasker du hundeskålene og hvor ofte ?

Med såpe og vann når det trengs?

Ehh.......... har bittelitt problemer med å skjønne at det skal være nødvendig å lage en "diskusjon" om hvordan vaske hundeskåler liksom..... omtrent like dumt som vanntråden................ en tråd jeg forøvrig synes var mer enn gjennomsnittlig tåpelig - og bare ett forslag: Neste gang man kommer på en sånn ide - ta med bikkja ut på tur da bruker man i alle fall tiden til noe fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med såpe og vann når det trengs?

Ehh.......... har bittelitt problemer med å skjønne at det skal være nødvendig å lage en "diskusjon" om hvordan vaske hundeskåler liksom..... omtrent like dumt som vanntråden................ en tråd jeg forøvrig synes var mer enn gjennomsnittlig tåpelig - og bare ett forslag: Neste gang man kommer på en sånn ide - ta med bikkja ut på tur da bruker man i alle fall tiden til noe fornuftig.

Hva med å være enda mer fornuftig og holde seg unna tråder man syns er tåpeligt? Ganske enkelt og man slipper å irritere seg. Man MÅ ikke svare på alt av tråder.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Hva med å være enda mer fornuftig og holde seg unna tråder man syns er tåpeligt? Ganske enkelt og man slipper å irritere seg. Man MÅ ikke svare på alt av tråder.

Sa h*n som har flere innlegg enn meg i snitt - hvilket vel skulle tilsi at jeg er rimelig dyktig på å overse dumme tråder - denne er forøvrig ikke engang irriterende - og jeg svarte fordi jeg hadde fem minutter til overs etter at morgenstellet var unnagjort her - dvs. halvannen times turing osv. før man kan ta en kaffekopp og slappe av litt....... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så så. Det er da ikke så farlig med litt vasketråder og slikt :P . Det kan vel hende at det er viktig for noen å få innblikk i andres hygienerutiner, eller mangel på sådanne. Vasker utav både vann- og matskål med kost og vann sånn ca hver dag og kjører dem i oppvaskmaskinen sånn, tja ca en gang i uka. Må jo innrømme at dette er av de ting jeg ikke har tenkt så mye over. Bare gjør det, jeg... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett vaskes skåler jevnlig i såpe og vann på badet, siden det er nærmest hunderommet. Men innimellom kjøres alle skåler i oppvaskmaskin.

...Mange besøkende stusser nok på Sunlight og oppvaskbørste på badet B)

Fra Sverige har jeg fått advarsel mot å bruke oppvaskmidler som er antibakterielle. Hvis dette midlet ikke skylles skikkelig av skålene, kan hunden bli syk av å spise/drikke av dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feier over skåla med kosten uten såpe hver gang jeg skifter vann, som er vel minst tre ganger om dagen. Så bruker jeg zalo oppi en gang om dagen sånn omtrent. Også hiver jeg dem i oppvaskmaskinen hvis det er litt ledig plass, vet ikke hvor ofte, men jevnlig blir det vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

vasker alle skålene i oppvaskmaskinen ca. 1 gang i uka. bytter vann når det trengs (i hvertfall en gang om dagen) og jeg gir hunden mat to ganger om dagen. Når jeg gir hunden mat eller vann tar jeg samtidig skålene i vasken og gnir av det laget som er i koppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har ikke oppvaskmaskin enda jeg :) Så her er det vann og zalo. Bruker egen oppvask kost til ham. Eldar slevjer jo endel så vannet blir skifta flere ganger om dagen og godt skylt ut av. Men i ny og ne drar jeg over med såpevann også. Mat skåla blir det jo også en del slevj på så den blir skrubba ca hver 2dre dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp ryddet litt på plasser jeg ikke har ryddet på en stund og fant ut jeg har syv skåler og ikke en/to som jeg trodde jeg hadde :rolleyes: Ble en omgang med varmt vann og zalobad på alle i hop, tar det innimellom, blir grisete med vom og styr (selvom skålen som regel slikkes ren etter kunstens regler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...