Gå til innhold
Hundesonen.no

Endelig ....


MonicaT

Recommended Posts

Det er noen dager i året som er spesielleog det er 20 august og 10 september.

Å kunne gå tur i skogen med løs hund etter 4,5 mnd i bånd er ubeskrivelig deilig. Både jeg og bikkja stor koser oss.

Endelig kunne dra på fjellet og trene igjen. Se hunden legge avgårde i et fint søk, bra driv og sola skinner. Da er livet verdt å leve.

Eller å kunne rusle i skogen og hunden får rase fra seg. Alt er så mye mer deilig.

Åååååå så glad jeg er i høsten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deilig når båndtvangen er over ja, men det betyr ikke at vi er fratatt ansvaret ovenfor våre hunder av den grunn. Vi er lell pliktig til å ha kontroll på dem, dessverre er det de som glemmer dette og tror at bnår båndtvangen er opphørt - da er det fritt frem.

Så klart man må ha kontroll.

Det anser jeg som en forutsettning når man slipper hunden løs.

Alt anner er bare dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjoho, det er deilig å kunne la hunden løpe helt naken i skogen og bade uten lina på slep! Vi har fått testet om innkallingen sitter når det kommer noen andre der inne i ødemarka som må bjeffes på, og det gjør den! Yes! Hun har også fulgt et rådyr ca femti meter og snudd på innkalling. Hurra, jeg er så glad for at Fibi endelig kan ha et litt friere hundeliv også i skogen! Joa, høsten er ikke så værst! :P:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Milo sprang i dag løs for første gang siden årets båndtvang.. :D

Gjett hvor forbauset og sjokkert han ble da jeg bare tok av båndet. Han raste avgårde i full fart, men kom på innkalling ;)

Nå skal han få løpe løs minst annenhver dag!

Dessuten er jeg så innmari glad fordi jeg har fått kontakt med de som eide faren til Milo som nå eier Milo's kullsøster igjen! Pappa snakker om å la de passe på Milo og ta han med i fjellet igjen :)

HoHo, SMIL for båndtvangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempe deilig.

Jeg bor like ved skogen og går daglig med Toya løs i skogen. Storkoser oss begge to.

Ser hvordan bikkja elsker det.

Og snart er det jakt. Reiser til lørdag og gleder meg kjempe masse.

Store forhåpninger til bikkja i år, etter en tragisk jakt sesong i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...