Gå til innhold
Hundesonen.no

masete hunder

henrikke

Recommended Posts

Skrevet

hvordan maser din hund når du , å lykke over all lykke griper etter båndet og går mot døren.Hvordan viser din hund sin lykksalige ekstatiske utålmodighet?

Henrik kan svare b(j)e(ff)kreftende på at han vil med på tur, men elelrs så pister og låter han for å markere at jeg somler så fryktelig..

Toki, bikkja til svigers slikker en underdanig smiskende på hånden..

hvordan maser din hund?

Skrevet

Han setter seg framfor døra og ser så søtt han kan på oss. Venter til han har fått båndet på, og så begynner han å gå... Fram og tilbake, fram og tilbake. Til vi tar i dørklinken, da sitter han på plass og venter! :)

Skrevet

Gizmo bjeffer og går i ring og logrer med halen som bare det :) Så setter han seg ned til jeg har tatt på han båndet og evt reflex vesten :D

Skrevet

Hvis vi tenker på når vi skal gå tur så springer han rundt og er overivrig. Han hopper, leker, småbiter i buksa, jakter sokker og logrer med hele kroppen.

Skrevet

Molly piper, særlig dersom hun vil ut for å gjøre fra seg. Hun kan også gå fram og tilbake forbi meg og gni seg inntil dersom hun blir utålmodig.

Maser egentlig lite om tur, og tar det relativt kult når vi "seler opp". Hun "pipegjesper" litt da for å dempe seg selv.

Dersom hun er sulten eller tørst, kan hun finne på å lage et svare leven med matskålene (har to av stål som står "løst" i et stativ). Da løfter hun kanten på skåla med snuten og slipper den ned så det skramler skikkelig... :)

Skrevet

Gutten her maser som bare det når noen ringer på døren.

Han maser hvis eg lukker igjen grinden og han vil komme og hilse på folk. Han "maser" når han må vente på få "ok" kommando så han kan spise.

Skrevet

Om vi skal ut på tur løper han mellom beina mine og piper. Om det ellers er no han vil, står han å piiiiiper å synns fryktelig synd på seg selv. Om vi lar han stå ute til det begynner å mørkne kommer han med små "reminder" lyder, som skal fortelle oss at han fremdeles er ute altså, og vil gjerne inn nå (ikke kjekt å stå ute i mørket mener ask.. :) )

Så det går mest i lyd her ja. Foretrekker det framfor en hoppende, sprellende, løpendehund før vi har kommet oss ut osv :D

Skrevet

Hvis hunden ligger i stua og jeg er så uheldig å lage lyd med båndet ute i gangen, hører jeg klør som borer seg inn i parketten og like etter kommer det en passe stor og tung pointer skliende bortetter flisene i gangen.. Også står han på plass og hopper rett opp og ned.. Sprett, sprett, sprett.. Så har jeg funnet ut at det lureste er å ta på båndet rett utenfor døra, for en gang tidligere ble han så ivrig med sprettingen rett opp og ned at han ramla litt i trappa utenfor huset. Han roer seg helt ned så snart båndet kommer på. :rolleyes:

Hvis båndet ikke kommer på rett utenfor døra, løper han ned til bilen og setter seg ved den og venter og ser på meg med bedende øyne, for da er det som regel ut og kjøre bil til en eller annen plass han synes det er morsomt å være. :)

Skrevet

Min hund ser bedende på meg og begynner å rygge mot døra, han holder øyekontakt hele veien :) Det ser egentlig veldig merkelig ut. Når han har nådd døra kommer han tilbake igjen og begynner på nytt. Om jeg snur meg en annen vei og ikke ser på han gir han seg ganske fort og går å legger seg.

Skrevet

Hvis Bajas vil ut, kommer han og setter seg ved siden av meg, legger begge labbene i fanget mitt og ser på meg med verdens mest bedårende blikk. :) Når han skjønner at vi skal ut å gå tur tripper han rundt meg, mellom beina mine, "hjelper" meg å ta på sko og springer opp og ned trappen helt til han får på båndet. Når vi så kommer ut drar han forferdelig i båndet helt til vi har passer bilen, da er det trygt så da kan han gire ned et hakk. Er ikke veldig glad i å kjøre bil.

Skrevet

Freya maser egentlig lite om å få komme ut, men når det gjelder lek derimot...

Da er det to ting som gjelder. Det første er når hun vil herje. Da hopper hun opp på fanget og dytter snuten under hendene våre. Det andre er når hun vil leke med dyret sitt. Da legger hun det ved beina våre og står og venter og kikker opp på oss. Er vi uoppmerksomme dytter hun på oss med snuten.

Skrevet

Varierer veldig egentlig. Spørs hvor ivrig hun er å komme ut. Noen ganger går hun i ring nesten. GAngen vår er ikke så stor, men litt trang, så det blir mest tripping frem og tilbake og i sirkel. Men jeg tillater ikke sånn oppgiring, så hun må ligge/sitte på gulvet å vente til jeg har kledd på meg. Noen ganger ligger hun bare det å gjester høylytt. Andre ganger er hun stille, og andre ganger igjen piper hun. piiip piiip piip piiip piiip. :)

Skrevet

Mona maser ikke for å gå ut. Hun bare begynner å stresse, men jeg tror ikke dere med litt mer aktive raser enn ulvehund ville sett på det som stress :D Hun logrer gjerne litt, og så begynner hun å pese ganske mye (stresser seg opp og forventningene øker). Og så går vi ut :)

Skrevet

Lotta "gjespepiper" for å roe seg ned, for hun får ikke båndet på før hun sitter rolig. Etter at båndet er på må hun også sitte fint med døren til jeg sier værsågod.

Skrevet

Hun maser ikke om å få komme ut på tur, men når hun skjønner at hun skal få komme ut (eller har håp om det), er hun skikkelig labrador. Danser rundt i gangen og griper etter nærmeste leke eller hanske og bærer rundt på den mens hun logrer. Idet jeg tar fram halsbåndet setter hun seg ned og sitter der til hun får lov til å gå ut (og da fortsetter hun danseritualet sitt de første meterne).

Skrevet

Ace står så nærmt oppi meg som mulig, tripper og tripper. Halen går i hundre seff. Pluss at han snakker veldig, akkurat som om han sier: skynt deg daaaaaaa..

Noen ganger kommer det ut noen lyder som høres veldig oppgitt ut, da er han så skjønn.

Han maser ellers når han kjeder seg. Då står han 10 cm fra en og skikkelig stirrer. Så legger han hodet på kneet og gir meg et uskyldig blikk. Noen ganger kommer labben også, et skikkelig klask midt i fanget, og han gir seg ikke før vi gir han oppmerksomhet.

Skrevet

Når Ike skjønner at det er tur på gang,begynner han å fotfølge meg,gjerne med litt piping attåt,for å få opp farten på mor :rolleyes: Når vi står i gangen står han og tripper og går i sirkler.

Skrevet

På morgenturen må jeg nesten vekke bikkja og rope på henne. Da kommer hun tuslende og må strekke seg før jeg kan koble på båndet.

Ellers sitter hun rolig og venter til jeg har tatt på sko og jakke og tar frem båndet hennes. Da reiser hun seg opp, vi knipser på båndet og rusler.

Alltid like blid, men stresser som sagt ikke. Veldig deilig :icon_cry:

Skrevet

Når Teebee hører vi tar i båndet kommer hun løpende i vell fart, før hun bråstopper og sitter nærmest oppå føttene våre. kommer ikke båndet på med en gang da, følger hun etter og setter seg på føttene våre på nytt. Hun må jo sitte for at båndet skal på, og da er det jo greit å forsikre seg om at vi ser henne... Snubla et par ganger under det ritualet, ja...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...