Gå til innhold
Hundesonen.no

Nå har jeg dessverre blitt splitter pine gal


Symra&Pippin

Recommended Posts

For noen dager siden så jeg noen bilder av en kurase som heter Scottish highland (tror jeg). Ble så betatt! Hvis jeg hadde hatt plass skulle jeg kjøpt en, bare fordi den er så fin. Mannen min ser litt sånn rart på meg når jeg nevner det, så jeg viser disse bildene til dere istedet. Se så nydelig da!

scot_babycoo.jpg

scot_cooface2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg. Kuer er bare herlige, og særlig den rasen... :)

Når jeg var yngre var drømmen å bli budeie... :rolleyes: Husker folk skrev i disse skoledagbøkene at de skulle bli frisører, butikkdamer osv, jeg skulle bli budeie....

De to bøndene jeg visste om som hadde kuer, het begge Ola, så jeg var overbevist om at jeg kom til å finne meg en odelsgutt ved navn Ola. Da jeg i fjerde klasse fikk en ny gutt i klassen som het nettopp Ola, hadde jeg stjerner i øya og så for meg fremtiden allerede før han begynte. Skufelsen ble stor da jeg fikk vite at han verken var odelsgutt eller hadde kuer.... :P

Men selv om jeg har lagt fra meg "drømmen" om å bli budeie, har jeg fortsatt lidenskapen til kuene. Hadde en periode i livet hvor alt skulle ha med kuer å gjøre, og ser ennå rester av det langt inne i skapene her... :P Servise med kuer, kumønstret kjøkkenhåndklær, grytekluter osv...

Drømmen om å bo på gård er vel fortsatt til stede, men å bli melkebonde e.l er vel ikke noe jeg ønsker, men å ha en trivelig ku på en grønn eng hadde vært stas. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg. Kuer er bare herlige, og særlig den rasen... :P

Når jeg var yngre var drømmen å bli budeie... :rolleyes: Husker folk skrev i disse skoledagbøkene at de skulle bli frisører, butikkdamer osv, jeg skulle bli budeie....

De to bøndene jeg visste om som hadde kuer, het begge Ola, så jeg var overbevist om at jeg kom til å finne meg en odelsgutt ved navn Ola. Da jeg i fjerde klasse fikk en ny gutt i klassen som het nettopp Ola, hadde jeg stjerner i øya og så for meg fremtiden allerede før han begynte. Skufelsen ble stor da jeg fikk vite at han verken var odelsgutt eller hadde kuer.... :P

Men selv om jeg har lagt fra meg "drømmen" om å bli budeie, har jeg fortsatt lidenskapen til kuene. Hadde en periode i livet hvor alt skulle ha med kuer å gjøre, og ser ennå rester av det langt inne i skapene her... :P Servise med kuer, kumønstret kjøkkenhåndklær, grytekluter osv...

Drømmen om å bo på gård er vel fortsatt til stede, men å bli melkebonde e.l er vel ikke noe jeg ønsker, men å ha en trivelig ku på en grønn eng hadde vært stas. :P

Hehe, Ja, jeg vet akkurat hva du mener!! Men jeg ville bare være budeie om sommeren jeg da. Skulle passe på kyrne og bo i en liten hytte-hvor en sjarmerende fyr skulle komme og beile meg :):P

Leste kanskje en smule for mange romantiske bøker i ungdommen jah...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
For noen dager siden så jeg noen bilder av en kurase som heter Scottish highland (tror jeg). Ble så betatt! Hvis jeg hadde hatt plass skulle jeg kjøpt en, bare fordi den er så fin.
Har du ikke en garasje, eller kanskje du kan få låne naboens hvis han har. Jeg synes ikke at du skal la deg stoppe bare fordi mannen din ser rart på deg. Det kan jo ha helt andre årsaker vettu :wub:

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skotsk Høylandsfe hadde de da jeg var på leirskole på Langedrag. Da fikk vi se en ku føde en slik kalv. Den var bare så nydelig etter et par dager, da den nettop hadde lært å gå..! Herlige dyra.. :)

Men de har noen enorme og spisse horn! På langedrag hadde de fått sånne plastkuler i enden av hornene, så de ikke skulle kunne skade hverandre og mennesker.

http://www.blueoxfarms.com/images/Finnian-Apr99.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen dager siden så jeg noen bilder av en kurase som heter Scottish highland (tror jeg). Ble så betatt! Hvis jeg hadde hatt plass skulle jeg kjøpt en, bare fordi den er så fin. Mannen min ser litt sånn rart på meg når jeg nevner det, så jeg viser disse bildene til dere istedet. Se så nydelig da!

scot_babycoo.jpg

scot_cooface2.jpg

For det første, det er ikke litt rart engang at man blir "stormforelsket" i en sånn useendemessig ku... Men, altså, må bare flire litt. På en fest igår så møtte jeg ikke mindre enn to menn (!) som faktisk er redd for kyr! Jeg tror ikke jeg har ledd mer på mange måneder! Noe av det de var mest redd for var øynene, fordi de var så "farlige i øynene". Og det var faktisk seriøst altså, men liksom, hvor skummel er en ku som ligger og tygger drøv mens den ser på deg? Noen her som får lyst til å ta bena fatt?

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, det er ikke litt rart engang at man blir "stormforelsket" i en sånn useendemessig ku... Men, altså, må bare flire litt. På en fest igår så møtte jeg ikke mindre enn to menn (!) som faktisk er redd for kyr! Jeg tror ikke jeg har ledd mer på mange måneder! Noe av det de var mest redd for var øynene, fordi de var så "farlige i øynene". Og det var faktisk seriøst altså, men liksom, hvor skummel er en ku som ligger og tygger drøv mens den ser på deg? Noen her som får lyst til å ta bena fatt?

:):)

Kremt.. Jeg er livredd kyr.. Men jeg må jo innrømme de der var pene da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...