Gå til innhold
Hundesonen.no

Plukker dere alltid opp?


Mirai

Plukker dere alltid opp?  

31 stemmer

  1. 1.

    • Ja
      5
    • Nei
      3
    • Ikke alltid
      23


Recommended Posts

Var en stor diskusjon på Canis for en liten tid siden, og jeg tenkte det kunne være interessant å se hva folk her inne gjør.

Er det noen som feks ALDRI plukker opp uansett hvor de er?

Jeg plukker alltid opp. Og med jevne mellomrom tar jeg meg en tur i hagen og skraper sammen det jeg kan finne. På tur plukker jeg også, selv om jeg ikke går særlig tur enda :) Men om jeg hadde vært inne i skogen, et stykke fra stien så tror jeg at jeg hadde latt det ligge med mindre jeg så at det lå lett tilgjengelig . Hehe. Altså, dersom det lå der noen veldig lite sannsynlig kom til å gå, feks i den skogen min familie eier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukker opp langs veien, eller i boligfelt- altså overalt hvor folk kan tenke seg å gå. Er ikke alltid jeg plukker opp i grøfta, hvis det er høyt gress, og aldri midt i skogen (om det ikke ligger på stien, eller igjen: der hvor folk kan tenke seg å gå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukker opp når det er stor fare for at noen trør i den, for å si det sånn..

Plukker ikke opp i skogen eller når vi går på stranda (så lenge de som rir ikke plukker opp etter hestene, så gjør vertfall ikke eg!)

Men det som eg synes er enda værre enn å ikke plukke opp, er de som plukker opp men slenger posen i fra seg.. [-X Det er plagsomt det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var flink først, men nå plukker jeg bare opp vis det er langs veien og godt synlig eller midt i boligfelt og selfølgeli på lekeplasser da... siviliserte områder med andre ord. men jeg er så heldig og ha en hund som KUn gjør fra seg langt inne i buskas og aldri langs veien, så jeg har blitt veldig sløv jah! men jeg synns egentlig det er greit om det ligger i grøfta og ingen ser det MEN jeg synes det er idiotisk og ikke ta opp om det er langs veien!

forskjellen mellom heste og hundedrit er at heste bæsjen forsvinner etter en ukes tid, det gjør IKKE hundedriten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var flink først, men nå plukker jeg bare opp vis det er langs veien og godt synlig eller midt i boligfelt og selfølgeli på lekeplasser da... siviliserte områder med andre ord. men jeg er så heldig og ha en hund som KUn gjør fra seg langt inne i buskas og aldri langs veien, så jeg har blitt veldig sløv jah! men jeg synns egentlig det er greit om det ligger i grøfta og ingen ser det MEN jeg synes det er idiotisk og ikke ta opp om det er langs veien!

forskjellen mellom heste og hundedrit er at heste bæsjen forsvinner etter en ukes tid, det gjør IKKE hundedriten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

det er kjedelig å plukke opp når ingen andre gjør det.... kjedelig å skulle plukke opp så ligger det 20 bæsjer der allerede... Noen ganger bruker jeg en hel rull med bæsjeposer for å plukke opp etter andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hestebæsjen syns jeg bare kan ligge... Det er bare fiber! Lukter omtrent ikke noe! Men å tråkke i en hundebæsj, eller at ungen din tryner og får møkk på seg, det er noe skikkelig DRITT, for å si det sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hestebæsjen syns jeg bare kan ligge... Det er bare fiber! Lukter omtrent ikke noe! Men å tråkke i en hundebæsj, eller at ungen din tryner og får møkk på seg, det er noe skikkelig DRITT, for å si det sånn..

Ja, veldig enig der.

Hadde hest før og om den bæsja så pleide vi alltid å dytte dritten dens i grøfta om det var mulig. Om det var ved en plen el.l pleide vi å ringe på og spørre om å få låne spade for å ta det bort, som regel sa de at det var i orden og at de kunne gjøre det. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hestebæsjen syns jeg bare kan ligge... Det er bare fiber! Lukter omtrent ikke noe! Men å tråkke i en hundebæsj, eller at ungen din tryner og får møkk på seg, det er noe skikkelig DRITT, for å si det sånn..

Jeg plukker nesten alltid opp. Eneste gangene jeg ikke gjer det er når vi går på fjellet og Goshi får springe løs, jeg går ikke i lyng og eine for å leite...

Er IKKE enig i at hestebæsjen bare kan ligge. Særlig ikke når den ligger på gangveien eller midt i turstien. Det er liksom ikke hjelp i at det bare er fiber når det er så store mengder som ligger der... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hestebæsjen forsvinner etter en liten stund, om den tørker opp eller regner vekk. Hva mener du rytterne skal gjøre, klatre ned fra hesten og spa opp? :) Hehe.. OG ta det i en søppelsekk hjem! :)

Når jeg rir langs veien, og hesten bæsjer der, så hopper jeg av hesten og sparker det ut i grøfta.. Verste som finns langs veiene/gangfeltet er heste og hundebæsj! [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo greit å sparke den ut av veien, men å plukke den opp eller spa den vekk syns jeg blir for drøyt. Det er greiere med litt hestemøkk i veien enn en hundedritt syns nå jeg! Men, det er jo min mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hestebæsjen forsvinner etter en liten stund, om den tørker opp eller regner vekk. Hva mener du rytterne skal gjøre, klatre ned fra hesten og spa opp? :) Hehe.. OG ta det i en søppelsekk hjem! :)

Om du leser innlegget mitt, så sa jeg vel ingenting om å ta det opp...??? Men det må jo vel gå ann å fjerne det fra der mennesker går, det er jo det samme som vi ansvarlige hundeeiere gjer når våre hunder gjer fra seg langs veien...(gangvei og stier) Om du sparker det vekk eller hva du gjer er det samme for meg, vitsen er at det er like ekkelt med hestebæsj som hundebæsj når det ligger sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...