Silje Skrevet 19. Juni 2005 Rapporter Skrevet 19. Juni 2005 Inspirert av en samtale der jeg har lært meg fargevariantene hos cavalier lurer jeg altså på ; Hva heter de ulike fargevariantene på din rase? På shetland sheepdog er det: Sobel (går helt fra gullsobel til skygget sobel) Tricolor Blue Merle Black and White (sjeldne) Black and tan (Veldig sjeldne, har faktisk aldri sett dem i norge!)
Baby Skrevet 19. Juni 2005 Rapporter Skrevet 19. Juni 2005 Blue Merle er kjempepene da. Så en på utstilling i vinter... Nyyydelig. Tricolor er også kjempefine, møtte faktisk en på turen vår i dag. Ei tispe på 7 år som het Tita, kjempesøt. Her er Cavalierens farger: Tricolor Black and tan Ruby (helrøde, noen kan ha litt hvitt på brystet, men det skal de helst ikke ha) Blendheim (hvit og rød)
WheatenMali Skrevet 19. Juni 2005 Rapporter Skrevet 19. Juni 2005 Wheaten Terrier: Hvete Forekommer noen feilfarget men det gjøre det jo på alle raser de fargene er: Rød(Rød nese) Brun(brun nese) Sort hvite(rosa nese)
Silje Skrevet 19. Juni 2005 Forfatter Rapporter Skrevet 19. Juni 2005 Blue Merle er kjempepene da. Så en på utstilling i vinter... Nyyydelig. Tricolor er også kjempefine, møtte faktisk en på turen vår i dag. Ei tispe på 7 år som het Tita, kjempesøt. Her er Cavalierens farger: Tricolor Black and tan Ruby (helrøde, noen kan ha litt hvitt på brystet, men det skal de helst ikke ha) Blendheim (hvit og rød) Jeg syns også blue merle er vakre!! Min neste innkjøpte tispe blir nok det Men det er ganske vanskelig å finne de vakre... må smøre seg med tolmodighet... WheatenMali Hei, er du også våken Fins det røde Wheaten terriere, eller er det bare det at nesen er rød?
Mirai Skrevet 19. Juni 2005 Rapporter Skrevet 19. Juni 2005 Ulvehunden: Godkjente farger: Grå Brindle (tigret) Rød Sort Rent hvit Krem Hvete Stål-grå. Mona er lys brindle.
Cavalier&Collie Skrevet 19. Juni 2005 Rapporter Skrevet 19. Juni 2005 Inspirert av en samtale der jeg har lært meg fargevariantene hos cavalier lurer jeg altså på ; Hva heter de ulike fargevariantene på din rase? På shetland sheepdog er det: Sobel (går helt fra gullsobel til skygget sobel) Tricolor Blue Merle Black and White (sjeldne) Black and tan (Veldig sjeldne, har faktisk aldri sett dem i norge!) Har sett en i Black and tan, jeg
Silje Skrevet 19. Juni 2005 Forfatter Rapporter Skrevet 19. Juni 2005 Har sett en i Black and tan, jeg Har du!? Hvor da?! Jeg har bare sett på bilder, og har fakstisk ikke hørt om en black and tan i norge en gang!! De er nydelige, vil ha
Silje Skrevet 19. Juni 2005 Forfatter Rapporter Skrevet 19. Juni 2005 Ulvehunden: Godkjente farger: Grå Brindle (tigret) Rød Sort Rent hvit Krem Hvete Stål-grå. Mona er lys brindle. Se det, nå lærer jeg enda mer, jeg var ikke klar over at det var så mange fargevarianter hos ulvehunden! Tror bare jeg har sett grå og brindle jeg.... En rød en hørtes jo kjempe spennende ut!! (har du bilde ?)
WheatenMali Skrevet 19. Juni 2005 Rapporter Skrevet 19. Juni 2005 Jeg syns også blue merle er vakre!! Min neste innkjøpte tispe blir nok det Men det er ganske vanskelig å finne de vakre... må smøre seg med tolmodighet... WheatenMali Hei, er du også våken Fins det røde Wheaten terriere, eller er det bare det at nesen er rød? Pelsen er også rød da, men syns ikke det er no fint uten den svarte nesa jeg da [-X
Kathrine Skrevet 19. Juni 2005 Rapporter Skrevet 19. Juni 2005 Amerikansk Staffordshire Terrier: Alle farger er tillatt, men mer enn 80% hvit, sort og tan, samt leverfarget er ikke å foretrekke og skal ikke oppmuntres..
kobra_love Skrevet 19. Juni 2005 Rapporter Skrevet 19. Juni 2005 På chinese crested er vel alle farger tillatt mener jeg :oops:
Anca Skrevet 19. Juni 2005 Rapporter Skrevet 19. Juni 2005 Alaskan huskyen er jo ikke en ekte rase, men. Alle farger er tillatt! Samt forskjellig farge på øynene!
Ingvild Skrevet 19. Juni 2005 Rapporter Skrevet 19. Juni 2005 Ensfarget svart, ensfarget brun (kan variere fra brunfargen på kokesjokolade til brunfargen på melkesjokolade) og gul (kan variere fra veldig lys til mer rødt). Bilder:
Lazita Skrevet 19. Juni 2005 Rapporter Skrevet 19. Juni 2005 He he he fargenvarianter på våres hunder jo det er jo det da: Japansk Spisshund skalvære ren hvit, med svarte øyelokksrender, snute og lepper og svarte poter(svarte klør er åforetrekken,men det er det jaggumed ikke mangen japanere som har) ikke noe annet. Samojed skal være som japanerene men de kan også ha Bisqit farge i pelsen(det er godkjent men det må ikke være for mye av det).
Cavalier&Collie Skrevet 19. Juni 2005 Rapporter Skrevet 19. Juni 2005 Har du!? Hvor da?! Jeg har bare sett på bilder, og har fakstisk ikke hørt om en black and tan i norge en gang!! De er nydelige, vil ha En jeg kjenner har en - den er nydelig - bor i Østfold et sted... Moss, Fredrikstad eller omegn
Kine Helen Skrevet 19. Juni 2005 Rapporter Skrevet 19. Juni 2005 på chihuahua er alle farger tillatt!
Calina Skrevet 19. Juni 2005 Rapporter Skrevet 19. Juni 2005 Dobermann har i Europa to godkjente farger. Black & tan og brun & tan. På begge skal tegningene være klare og rustrøde,uten soting,og de brune skal helst være så mørk i brunfargen som mulig (ikke vanlig!) I USA er det godkjent blå og fawn (isabella) også - det samme gjelder på tegningene her.
Aya Skrevet 19. Juni 2005 Rapporter Skrevet 19. Juni 2005 Gordon setter- kun svart med kastanjerøde avtegn over øynene, på siden av nesen, på halsen, brystet og deler av bena, samt under halen (black and tan, da.. for å si det enkelt). Papillon: hvit med flekker, hvitt skal alltid dominere. Mest vanlig er tricolour og svart/hvit, men finnes også i hvit/zobel (dekker alle nyanser i brunt, rødbrunt, gråbrunt og blekt gyldent), hvit/zobel/mørk (brunsort) og hvit/rød. Dette er vel mer vanlig i utlandet enn i norge..Det finnes også ensfargede hunder, dette var godkjent i internasjonal standard før (boka er fra 1987;p), men tror nok det er forandret nå!
MarieR Skrevet 19. Juni 2005 Rapporter Skrevet 19. Juni 2005 buhund- blakk: fra det helt lyse til mer rødlige, helst uten for mye sort. svart: ensfaget svart helst uten for mye brunt skjær og hvitt. syns selv den blakke varianten er penest, da det svarte kan bli litt kjedlig syns jeg......
Calina Skrevet 19. Juni 2005 Rapporter Skrevet 19. Juni 2005 buhund- blakk: fra det helt lyse til mer rødlige, helst uten for mye sort. svart: ensfaget svart helst uten for mye brunt skjær og hvitt. syns selv den blakke varianten er penest, da det svarte kan bli litt kjedlig syns jeg...... Blir det som med fjordingen da? Gulblakk, gråblakk,rødblakk, o.s.v ?
Maria Skrevet 19. Juni 2005 Rapporter Skrevet 19. Juni 2005 Hos Portugisisk vannhund er det i norge tillat med: Sort. Brun. Sort med 30% hvite avtegn. Brun med 30% hvite avtegn. Hvit. I usa for eks. er det liv med mer enn 30% hvitt og hvit med sorte/brune tegninger.
Taz Skrevet 19. Juni 2005 Rapporter Skrevet 19. Juni 2005 Fargene hos Chow chow er : Hvit Sort Blå Krem (Diego) Rød/Brun Fawn (Bildet funker ikke) Tror det var alle fargene.. Alle skal ha sort nesebrusk, utenom de som er hvite og krem, da de har lov å ha rosa nesebrusk.
Taz Skrevet 19. Juni 2005 Rapporter Skrevet 19. Juni 2005 Har sett en i Black and tan, jeg Har sett en Black and tan jeg også.. Nydelige farger..
Kristina Skrevet 19. Juni 2005 Rapporter Skrevet 19. Juni 2005 old english sheepdog Farge: Alle nyanser i grått, gråsprengt eller blått. Kropp og bakpart ensfarget med eller uten hvite sokker. Hvite flekker i de ensfargede partiene er ikke ønskelig. Hvit med eller uten avtegninger på hodt, hals, front og under magen. Alle brune nyanser uønsket.
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar