Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor står hunden din når den er ute?

Baby

Recommended Posts

Skrevet

Hvor står hunden din ute?

I hundegård?

I bånd?

Inngjerdet hage?

Eller går den løs?

Mine går i inngjerdet hage. :wink:

Skrevet

De står ute i hundegård. Eller det vil si en svær terasse som vi egentlig bare bruker til hundegård. Og samboeren har laget verdens største hundehus, med innlagt varme, hehe, greit å ha en elektriker i hus :)

Skrevet

Ja, de har det som plommen i egget der nede, de har til og med utsikt over sjøen og turstien vår :)

Skrevet

Mona går løs. Om hun begynner å vandre ut av gården etter hvert venner jeg henne til å stå i bånd tenker jeg. Har hverken hundegård eller hus.

Skrevet

Hundegård som hun deler med en BC tispe.. Hun trives mye bedre der enn inne, og nå står hun ute fra tidlig om morgenen til ti/elleve på kvelden.. Hun elsker det. (får selvsagt masse turer og da)

Skrevet

Tinka står ikke noe ute alene, det har vi ikke mulighet til siden vi bor i rekkehus med bitteliten hage. Nå på sommeren pleier vi å ha terassedøren oppe, så hun kan gå inn og ut som hun vil (akkurat nå ligger hun ute i sola og koser seg). Terassen er 8x4 meter og inngjerdet så hun ikke kan stikke av. Ellers så hender det at vi setter henne foran huset i bånd hvis en av oss er på framsiden og holder på med noe der (vasker sykler/vinduer, ordner med blomster osv).

Skrevet

Småen står i en valpegård(hun er for dum til å klare å hoppe over :wink: ), mens Tinka og Aiwa står i bånd(rettere sagt Aiwa står i kjetting, bare for sikkerhets skyld).

Men hundene står ikke mye ute da, hvis været er fint så kan vi finne på å la dem være ute hele dagen men da følger vi med dem og de har hele tiden fulle vannskåler.

Aiwa og Tinka kan jo egentlig ligge løse ute da men siden naboens unger er redd så står de å bånd for da kan de ikke si noe. :wink:

Skrevet

jeg holder på å bygge hundegård utenfor nå faktisk, venter på en kompis av meg som skal komme med materialer:) blir bare en liten inngjærding som de aldri kommer til å være alene der uten tilsyn...

Skrevet

nå har ask bånd og hundehus på terassen men skal bygge hundegård i løpet av de neste ukene. han kjeder seg på den harde og lukt.løse verandaen! :)

Skrevet

Har et lang bånd Amy står i (ca 5 meter), men det er bare når eg og er ute.. Skal gjerde inn hangen nå til uka, må bare få "ræva i gir".. :wink:

Skulle eg ikke flyttet til høsten, så hadde eg nok investert i en hundegarde..

Skrevet

Når Tjorven står ute, står hun i hundehus, men en kjetting festet til båndet, men det er bare om vi er hjemme... I tilfelle hun blir veldig umulig og sånt kan vi feste henne der... Eller om vi skal spise e.l.

Guest Vicky
Skrevet

går fint løs, men hunden står aldri alene med mindre jeg er der...

Skrevet

tini står ikke ute...

Boston terriere er kjent for og ikke være bur og bånd hund sånn..

På hytta går hun løs.. stikker ikke av..

Skrevet

Vi bor midt i sentrum, så der er ikke mulighet for at hun er ute alene! Drømmer om et hus med en hage der hun bare kan tasse inn og ut når hun vil... Er ikke redd hun skal stikke av, for hun er verdens største dilt! ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
    • Det ønsker gjerne forslag. Hundebarnehage kan jeg klare å google meg frem til selv.
    • Det høres ut som du virkelig har tenkt gjennom ansvaret, og at du gjør så godt du kan innenfor et skiftarbeidsliv som ikke alltid spiller på lag. Det er helt normalt at dagvakter blir den kinkige biten mange hundeeiere kjenner seg igjen i akkurat det. Og ja… oppdrettere kan si mye. Noen ganger stemmer det, andre ganger sier valpen ganske tydelig: “12 uker? Jeg? Alene? Nei takk, menneske prøv igjen.” Til syvende og sist er det jo du som lærer å lese din valp, og valpen som bestemmer tempoet. Det betyr ikke at du har gjort noe feil, eller at treningen din er dårlig. Det betyr bare at han er en liten fyr med egne meninger og akkurat nå sier han at han ikke er helt klar for lange økter alene. Det viktigste er at du prøver å finne løsninger, og det gjør du jo allerede. Det viser ansvar, ikke det motsatte. Hvis du vil, kan jeg hjelpe deg med forslag til hvordan du kan trene videre på en måte som passer både deg og ham. eller om jeg kan hjelpe deg å finne dyrebarnehage eller noe slikt  
    • Hvis du ikke har vært borte mer enn en time nå, og så plutselig øker til en hel arbeidsdag så er det klart at det blir problemer. Jeg vil også påstå at de færreste valper takler greit en arbeidsdag alene ved 12 uker, og synes det er ganske dårlig av en oppdretter å påstå det. Det er også litt raseavhengig, men jeg ville aldri regnet med at hunden var klar til hele dager alene hjemme ved 12 uker, uansett rase. Man henter vanligvis valpen ved 8-10 uker. Den første uken bør man være sammen med valpen og legge et trygt grunnlag, og så gradvis legge til rette for at valpen takler at man går unna, enten det bare er i et annet rom, ut og hente posten, osv. Da er det veldig individavhengig hvor fort man kan gå fram, og går man for fort fram må man ofte gå mange steg tilbake igjen. Det ER mye jobb å ha hund, og uansett hvor forberedt man er så tror jeg mange får seg en overraskelse. 
    • Jeg har noen til å passe inni,men ikke noe fast. Jeg jobber skift, og hunden har noen å være med når jeg jobber natt. Han har også noen å være med litt på kvelden når jeg jobber ettermiddag. Det er de dagene jeg jobber dag som er problemet. Det er ikke sånn at jeg ikke har tenkt på at det er ansvar med hund. Men jo, jeg trodde han var klar for å være alene nå.. Oppdretter sa valpene klarte det greit etter ca 12 uker...med trening så klart. Mulig jeg ikke har trent godt nok..har jo aldri dratt lenge fra han. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...