Jump to content
Hundesonen.no

Meg og Kia

sveintore

Recommended Posts

Vært her en stund da, et par uker iallefall, men først nå jeg har tenkt å bli litt mer aktiv.

Litt om meg:

27 år gammel gutt, opprinnelig fra Elnesvågen, har flyttet til nærmeste by, Molde, hvor jeg nå jobber.

Har litt utdannelse fra Høyskolen i Molde, og jobber som IT-konsulent på EVAS AS på Bergmo. Trives veldig godt her.

Kia (Kvasnesets Black Velvet) er ei bortskjemt, veldig snill, litt lat (men jobber når det gjelder (og belønninga er god nok) tispe på fire år. Hun er svart, noe som gjør det vanskelig å ta skikkelige bilder. Hun er ekstremt godt sosialisert og går veldig bra sammen med nesten alt av hunder. Ingen problemer med å ha henne løs på trening, untatt når andre trener med leke, for da kommer hun gjerne og vil være med på leken.

Er også ivrig på å lese forum på Canis, og er fast inventar på no.alt.hunder på news.

Driver med lydighetstrening og utstilling, tar et blodspor i ny og ne, har trent litt rally-lydighet, går mye tur sammen med hundevennene våre. Var på Canis Clicker Camp i 2006, stortrivdes der og anbefaler den gjerne til andre. Der deltok jeg på Rundering, Spor og Feltsøk, veldig interessant og lærerikt.

Er sekretær i Romsdal Hundeklubb, er også med og holder en del kurs for de, er med på treninger der så godt som hver dag. Fast trening man, ons, tor, men som regel møtes den faste gjengen de andre dagene også.

Hunde-cv'en begynner å bli ganske lang, men trenger fremdeles mye kunnskap :-)

Hei og velkommen hit!

Veldig fin presentasjon. Alltid ålreit når det kommer menn hit, hehe. Kan gjerne få flere mannlige brukere! Høres ut til at du er aktiv med hunden, gleder meg til å lese mer om dere! Og selvfølgelig bilder, selv om svarte hunder er vanskelig å ta bilder av, ja :D Hehe..

Husk å lese gjennom Retningslinjene :D Og så må du bare spørre dersom det er noe du lurer på ellers om forumet, så må du bare spørre :D

Næmen hei! Likkas favorittfigurant jo! :D Velkommen hit. fikk ikke inntrykk av at Kia var lat jeg da, ble helt støl i arma av å leke med henne på clickercampen jeg! Kjempefin hund du har, og så fikk Ann-Louise rett, hun ser ut som en flat skal også, gratulerer med cert, BIR og BIG plassering! B)

Hilde og Likka

Næmen hei! Likkas favorittfigurant jo! :D Velkommen hit. fikk ikke inntrykk av at Kia var lat jeg da, ble helt støl i arma av å leke med henne på clickercampen jeg! Kjempefin hund du har, og så fikk Ann-Louise rett, hun ser ut som en flat skal også, gratulerer med cert, BIR og BIG plassering! B)

Hilde og Likka

Hehe, hun har den berømte av/på-bryteren som mange flat'er mangler. På siste dagen på clickercampen fant hun jo turboknappen også. Problemet mitt (luksusproblem kanskje?) er at hun ikke er så aktiv når vi ikke trener. Leker lite med andre hunder, løper lite, holder seg nær meg. Jeg har nok vært litt for raus med godbiter når vi går tur. Får se om det hjelper å slanke henne litt til :-)

Fint å se at det er "kjentfolk" her iallefall.

Hils Likka fra meg :-)

Møtte forresten Kate på NKK i Trondheim forrige helg, Andy gikk ut med blått dessverre, men hun klagde ikke, fikk mer tid til shopping :D

• 5 weeks later...

Velkommen sier jeg også, selv om vi allerede har prata litt om flått og rådyr fra før :) Er litt surrehue jeg da. Alltid kjekt med flere menn som resten av jentene her inne sier B)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Her funker pølse bra til alt 😄 pølse eller ball med tråd i som vi leker drakamp med. er nok veldig stor forskjell fra hund til hund hva som fungerer. Men jeg pleier å feks droppe frokosten før en treningsøkt på dagen, for å få høyere motivasjon på mat. Men jeg tror det handler mer om helheten på treninga dere har sammen, kvaliteten og relasjon/samarbeid mellom hund og fører, enn akkurat hva slags type belønning man bruker 😊
    • Det er mange gode seler. Selv liker jeg Rogz, Haquihana, Hurtta og Ruffwear, for eksempel. Det viktige med sele til en valp er at den er mest mulig regulerbar, ihvertfall rundt hals og mage. Gjerne på brystet også. Ta med valpen til dyrebutikken, de kan hjelpe deg å finne en sele som sitter ok og som kan reguleres.
    • Ønsker å kjøpe sele til valpen min jeg får om 1 uke. Engelsk Setter. Jeg har NULL peiling på sele og har aldri brukt det, men har lest at det skal være best flere steder og av folk jeg stoler på vet tingene sine.  Men.. hvilken? Merke er bra? Hvilket design er best?  osv osv osv... Kan noen tipse meg om en god sele til valp (engelsk setter) som tåler en del, er bra, som jeg har mulighet til å ha ivertfall noen måneder til hun blir større. Gjerne med link til nøyaktig hvilken du anbefaler så jeg ikke må lete og finner feil. Takk på forhånd
    • Jeg har vurdert fløyte flere ganger, men endt med å droppe det. Det krever at du alltid har den med deg, og at du og eventuelle andre som håndterer hunden bruker den noenlunde likt. Som en tilleggsting kan det såklart funke. Det er ganske individuelt hva som er best belønning for en hund. Min elsker gulrot. Noen er ikke interessert i mat i det hele tatt, men foretrekker leker. Andre er ikke interessert i noen av delene, da har du en utfordring og må bruke fantasien. Det viktigste tenker jeg er at valpen oppdager verdien i å komme inn til deg når du roper, enten du bruker tørrfòr, en kvist, deg selv, eller noe annet som belønning. Vi bruker "hit!" som en "absolutt" innkallingskommando, da SKAL hunden komme helt inn til oss. "Kom /her" blir så fort misbrukt av alle som tror de skal kontrollere hunden, jeg bruker det mest som en "følg med nå skal vi gå videre"-kommando.
    • Er nysgjerrig på hva dere bruker som spesiell belønning! Har tenkt å gi valpen min (som skal hentes i juli) noe ekstra godt når han kommer på innkalling slik at han forhåpentligvis kommer til meg hver gang jeg ønsker 😅 Har også tenkt å kanskje bruke en fløyte til innkalling, eller et spesielt ord som ikke brukes så ofte så det ikke mister "verdi," hva er deres tanker om dette? 
  • Nylig opprettede emner

• Create New...