Gå til innhold
Hundesonen.no

Meg og Kia

sveintore

Recommended Posts

Skrevet

Vært her en stund da, et par uker iallefall, men først nå jeg har tenkt å bli litt mer aktiv.

Litt om meg:

27 år gammel gutt, opprinnelig fra Elnesvågen, har flyttet til nærmeste by, Molde, hvor jeg nå jobber.

Har litt utdannelse fra Høyskolen i Molde, og jobber som IT-konsulent på EVAS AS på Bergmo. Trives veldig godt her.

Kia (Kvasnesets Black Velvet) er ei bortskjemt, veldig snill, litt lat (men jobber når det gjelder (og belønninga er god nok) tispe på fire år. Hun er svart, noe som gjør det vanskelig å ta skikkelige bilder. Hun er ekstremt godt sosialisert og går veldig bra sammen med nesten alt av hunder. Ingen problemer med å ha henne løs på trening, untatt når andre trener med leke, for da kommer hun gjerne og vil være med på leken.

Er også ivrig på å lese forum på Canis, og er fast inventar på no.alt.hunder på news.

Driver med lydighetstrening og utstilling, tar et blodspor i ny og ne, har trent litt rally-lydighet, går mye tur sammen med hundevennene våre. Var på Canis Clicker Camp i 2006, stortrivdes der og anbefaler den gjerne til andre. Der deltok jeg på Rundering, Spor og Feltsøk, veldig interessant og lærerikt.

Er sekretær i Romsdal Hundeklubb, er også med og holder en del kurs for de, er med på treninger der så godt som hver dag. Fast trening man, ons, tor, men som regel møtes den faste gjengen de andre dagene også.

Hunde-cv'en begynner å bli ganske lang, men trenger fremdeles mye kunnskap :-)

Skrevet

Hei og velkommen hit!

Veldig fin presentasjon. Alltid ålreit når det kommer menn hit, hehe. Kan gjerne få flere mannlige brukere! Høres ut til at du er aktiv med hunden, gleder meg til å lese mer om dere! Og selvfølgelig bilder, selv om svarte hunder er vanskelig å ta bilder av, ja :D Hehe..

Husk å lese gjennom Retningslinjene :D Og så må du bare spørre dersom det er noe du lurer på ellers om forumet, så må du bare spørre :D

Skrevet

Næmen hei! Likkas favorittfigurant jo! :D Velkommen hit. fikk ikke inntrykk av at Kia var lat jeg da, ble helt støl i arma av å leke med henne på clickercampen jeg! Kjempefin hund du har, og så fikk Ann-Louise rett, hun ser ut som en flat skal også, gratulerer med cert, BIR og BIG plassering! B)

Hilde og Likka

Skrevet

Næmen hei! Likkas favorittfigurant jo! :D Velkommen hit. fikk ikke inntrykk av at Kia var lat jeg da, ble helt støl i arma av å leke med henne på clickercampen jeg! Kjempefin hund du har, og så fikk Ann-Louise rett, hun ser ut som en flat skal også, gratulerer med cert, BIR og BIG plassering! B)

Hilde og Likka

Hehe, hun har den berømte av/på-bryteren som mange flat'er mangler. På siste dagen på clickercampen fant hun jo turboknappen også. Problemet mitt (luksusproblem kanskje?) er at hun ikke er så aktiv når vi ikke trener. Leker lite med andre hunder, løper lite, holder seg nær meg. Jeg har nok vært litt for raus med godbiter når vi går tur. Får se om det hjelper å slanke henne litt til :-)

Fint å se at det er "kjentfolk" her iallefall.

Hils Likka fra meg :-)

Møtte forresten Kate på NKK i Trondheim forrige helg, Andy gikk ut med blått dessverre, men hun klagde ikke, fikk mer tid til shopping :D

• 5 weeks later...
Skrevet

Velkommen sier jeg også, selv om vi allerede har prata litt om flått og rådyr fra før :) Er litt surrehue jeg da. Alltid kjekt med flere menn som resten av jentene her inne sier B)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvis han spiser og drikker som normalt og alt ellers er normalt ville jeg sett det an en dag til, og så evt. tatt en telefon til dyrlegen i morra hvis det ikke endrer seg. Kanskje det bare er for kaldt? Det kan også være urinveisinfeksjon. Men generelt hvis du er usikker på helsespørsmål så er det ofte bedre å ta en telefon til dyrlegen heller enn å spørre på et forum.
    • Hei, første gang inne på hundeforum men trenger virkelig råd. Jeg har nylig fått en tibetansk spaniel valp på 9 mnd. han har vært så frisk og rask, spiser og drikker masse, har både bæsje og tissa og leker som bare det helt siden vi fikk han. Men onsdag morgen så tissa han ikke… nå har det gått et døgn og han har enda ikke tissa😰 hva kan være galt?? 
    • Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...