Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bjerke, NV-06


Line_

Recommended Posts

Ser du har stilt Basenji før, så om du vil prøve deg på dette igjen bør da det kunne la seg ordne :D

Den som egner seg best er nok Echo (dersom hunden ikke må være over 9 mnd?); Han er bare 7-8 mnd på dette tidspunktet, men er allerede godt kjent "i ringen", og oppfører seg fint. Lett å korrigere (mht stilling etc)

Jeg holder alle muligheter åpene for å låne hund, så jeg spør deg også:

Hvis ikke Benedicte skal låne, er det en mulighet for at jeg kanskje kan låne basenji av deg til junior handling? :(

Jeg har ikke erfaring med rasen, men jeg lærer gjerne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 288
  • Created
  • Siste svar

Loke skal stilles! Jeg skal sansynligvcis være skriver under NM LP så Loke blir Hilde sin hund for helgen B) Labbis : Du kan jo få bryne deg på en sær belger? kanskje du får pluss poeng for eksentrisk hund? :(

Jeg skal stille nuffe lørdag og basenji søndag, men jeg vil gjerne stille lokegutten i JH ved en seinere anledning :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder alle muligheter åpene for å låne hund, så jeg spør deg også:

Hvis ikke Benedicte skal låne, er det en mulighet for at jeg kanskje kan låne basenji av deg til junior handling? :D

Jeg har ikke erfaring med rasen, men jeg lærer gjerne :(

Nå er Echo lånt ut til Benedikte på søndag. Jeg har jo to tisper også, men den ene er mindre glad i å løpe i ring (hva er pointet med det, a?) Mens den andre har valper.. Junioren jeg skal stille i eksteriør har kun vært stilt en gang før, og er vel kanskje ikke noe å løpe JH med på dette tidspunktet.

Om du alikevel vil prøve deg på Basenji har jeg en kennel jeg samarbeider med som helt sikkert har et fint eksemplar du kan låne. (Dersom det ikke er dumt med for mange av samme rase i ringen samtidig? Jeg vet at Louise Sandvold kommer til å stille Basenji begge dager. Spiller det noen rolle om flere har samme rase?)

Ellers er det sikkert mulighet for å ordne noe på andre utstilinger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal stille Zira i åpen unghundklasse.

Desverre er jeg blitt for gammal til Jh.. Litt trist egentlig... Rakk aldri å bli plassert. Snufs

Og om noen tør å prøve, låner jeg gjerne bort Zira i JH. Men hun kan være ekstremt mammadalt, og da trengs det en del jobbing for å få henne med seg. Men det kan kanskje gå bra om jeg går og gjemmer meg eller noe.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal nok en tur til Bjerke, ja.. :D Er alene hjemme hele helgen og uka etter, så da kan ingen sure foreldre hindre meg i å dra.Skal prøve å få stilt Chessea i Juniorklasse. Må nesten se det an litt. Ikke vits i å stille en bikkje som bare får blå pga. ikke ferdigutviklet bakpart.

Forøvrig kan jeg godt låne ut pelsen til JH for dem som måtte ha et ønske om det. Hehe. En utfordring i hverdagen.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke bestemt oss helt enda, men skal vi så kan hugolille godt lånes ut til juniorhandling. Dog trenger han en fast hånd for å flytte på ben, fås i trav istedenfor pass, og hindres i å trave litt lenger enn deg for å bare sjekke ut pene damen foran deg... Han er ikke akkurat en showtype heller, og hvis han kjeder seg kan han godt trampe litt på foten din. Eller finne ut at du trenger litt trøst der du står og ser alvorlig ut, og legge hodet på magen din så du nesten velter og blir full av sikkel.

Er man ute etter å vinne så er han kanskje ikke å anbefale, men han er nå en skatt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke bestemt oss helt enda, men skal vi så kan hugolille godt lånes ut til juniorhandling. Dog trenger han en fast hånd for å flytte på ben, fås i trav istedenfor pass, og hindres i å trave litt lenger enn deg for å bare sjekke ut pene damen foran deg... Han er ikke akkurat en showtype heller, og hvis han kjeder seg kan han godt trampe litt på foten din. Eller finne ut at du trenger litt trøst der du står og ser alvorlig ut, og legge hodet på magen din så du nesten velter og blir full av sikkel.

Er man ute etter å vinne så er han kanskje ikke å anbefale, men han er nå en skatt ;)

:P Bra sagt! (Uten at jeg kjenner jo verken deg eller hunden, og dermed vet om det stemmer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Echo lånt ut til Benedikte på søndag. Jeg har jo to tisper også, men den ene er mindre glad i å løpe i ring (hva er pointet med det, a?) Mens den andre har valper.. Junioren jeg skal stille i eksteriør har kun vært stilt en gang før, og er vel kanskje ikke noe å løpe JH med på dette tidspunktet.

Om du alikevel vil prøve deg på Basenji har jeg en kennel jeg samarbeider med som helt sikkert har et fint eksemplar du kan låne. (Dersom det ikke er dumt med for mange av samme rase i ringen samtidig? Jeg vet at Louise Sandvold kommer til å stille Basenji begge dager. Spiller det noen rolle om flere har samme rase?)

Ellers er det sikkert mulighet for å ordne noe på andre utstilinger ;)

Gjør ingen ting om forekjellige juniorhandlere bruker samme rase, men en dommer pleier sjeldent å plukke ut mere enn en som går med den eller den rasen.

Jeg skal forsåvidt også til Bjerke. Blir vel å stille 2 av mine tibber i hvertfall, kanskje en til, og i hvertfall 4 chinese cresteds på lørdagen. På søndagen kommer jeg nok til å stille en toller. Kanskje det blir fler ;) får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del som har bestilt bilder av hundene sine, så jeg tar en tur! Sannsynligvis sammen med Julie, Lisa og Mona. Det er etter hva jeg har skjønt en stor utstilling, så det er vel mye å se på og mange kjentfolk. Og ikke minst fin trening for stressballen. Må bare kjøpe ny zoomlinse først <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt til å stille i ag og hopp, men det er visst forsent, nå.. :P Kan nok hende jeg tar med meg Bajnok og kommer og ser på for det :P Skal hvertfall høre om jeg får lov :P

Mente å melde på på fredag, men mamma sa jeg måtte vente fordi Romeo skulle til dyrlegen i dag(mandag) fordi han har vært litt sjuk mens vi var på ferie og rett etter at vi kom hjem. Derfor glemte jeg det, og kom på det igjen 00:40 mandag natt... Typisk at jeg ikke husket det tidligere.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg meldt meg på. :S Grøss og gru. Jeg føler jeg skulle ha stilt på MYE mindre utstillinger innen Bjerke, men desverre har ingen passet foreløpig. Chessea har ikke nok muskler i bakparten til å gjøre det bra ennå, så jeg må nesten regne med at det går dårlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg meldt meg på. :S Grøss og gru. Jeg føler jeg skulle ha stilt på MYE mindre utstillinger innen Bjerke, men desverre har ingen passet foreløpig. Chessea har ikke nok muskler i bakparten til å gjøre det bra ennå, så jeg må nesten regne med at det går dårlig..

Fikk du meldt deg på etter at påmeldingsfristen var ute? :P

Også noen tips til å få sterkere muskler i bakparten: Gå mye tur løs i skogen, og tren agility! :P Det hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du meldt deg på etter at påmeldingsfristen var ute? :P

Også noen tips til å få sterkere muskler i bakparten: Gå mye tur løs i skogen, og tren agility! :P Det hjelper!

Naj.. :P Meldte meg på i går.

Ja, vi går masse turer i skogen osv, men hu har strukket seg så mye så fort i høyden at musklene henger litt etter.. :P Men takk for tips. Agility skal vi begynne med etter someren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...