Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorofr er Frolic så tabu som godbit?


MarieR

Recommended Posts

Alle vet jo at det nermest er mord å bruke frolic som daglig fòr, men nå har jeg deltatt på to kurs, og en god del fritreniner. Instruktøren på appellmerkekurset hatet visst frolic værre enn pesten, og fra første kveld ble vi bedt om å bruke noe annet.

Ærtlig talt, Frolic fungerer SUPERT som godbit for meg og min hund hverttfall, og for mange andre på kurset også. Hvorfor er det så tabu og bruke det, om hunden faktisk jobber like bra for frolic som for pølse?! Innholdet i frolicen gjør at det gir utslag i avføringen etter mye bruk, men det kan virkelig ikke være grunnen til at mange instruktører avskyr det så sterkt? Om den oppbevares ritkig, er den jo ikke tørr heller..En av rottisene på kurset spyttet ut pølse, men jobbet halv over hode for en bit frolic.

hvorfor er dette da så dumt å bruke som godbit om det faktisk fungerer på en del hunder?

Liker / jobber din hund for frolic?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Det er visst en del salt i Frolic, men det er det jo i pølse og. Vi bruker Frolic som godbit her i gården! Bytter på litt, så det skal være litt stas med det de får, men jeg har nå aldri hørt at Frolic er så grusomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frolic er en av favorittene her... Og han går sjelden lei.

Jeg bruker det stort sett i hverdagstreningen, når vi går på tur o.l.

På fellestreninger og kurs har jeg ofte litt "lekrere" godbiter, men er sikker på at han kunne jobbet for frolic også..

Du får høre med instruktøren hvorfor det var så fy... Vet at mange mener det ikke er god nok belønning på kurs o.l, men det er jo bikkja som bestemmer hvor godt den liker det da.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker det ikke, av den ekle grunnen at Pia er allergisk og reagerer kraftig hvis hun får feil type mat. Og godbiter også. (Hun fikk en pølsebit ved en feil av en instruktør og tygget på potene dagen etter)

Men mamman min bruker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare frolic når vi er på kurs, løper løs ol. for han vil veldig gjerne ha det og pølse( bruker til vanlig sånne harde leverbiter). Jeg bruker det ikke så ofte for han får veldig løs mage og noen ganger nesten forstoppelse og løs mage samtidig:P

Men jeg skjønner ikke hvorfor du ikke får bruke frolic når det er det hunden din jobber mest for å få som belønning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er Frolic avhengi ;)

vi må nesten ha en sekk med frolic stående... men bitene blir fort tørr... noen som har tips på hvordan holde de ferske?

Hver veldig flink med å lukke posen helt. Låsen på posene går ofte fort i stykker, men da pleier jeg å lukke den igjen med en klype av et eller annet slag.

Frolic er en av favorittene her i huset også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er Frolic avhengi ;)

vi må nesten ha en sekk med frolic stående... men bitene blir fort tørr... noen som har tips på hvordan holde de ferske?

Ja det lurer eg og på! Må som regel dele de opp med kniv på slutten av pakken fordi de er så harde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Jeg er Frolic avhengi ;)

vi må nesten ha en sekk med frolic stående... men bitene blir fort tørr... noen som har tips på hvordan holde de ferske?

Plastboks med lokk er tingen! Type typperware e.l. Da holder det seg mykt tilnærma evig (eh, en sekk varer jo ikke evig, så det kan jeg jo egentlig ikke vite).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer Frolic vel så bra som mye annet, så værsågod å bruk det, sier nå jeg!

Selv bruker jeg ikke Frolic, for for det første syns hun ikke det er noe mye bedre enn andre godbiter, for det andre hæler jeg for det meste ikke å ha Frolic løst i lomma, og jeg hater å bruke pose til godbitene, og for det tredje blir dritten hennes udelikat (ikke at den er spesielt delikat nå heller) ved for mye bruk av Frolic.

Edit: Dessuten er det upraktisk å drive og dele opp alle bitene i fire. For å bruke hele Frolic-biter er uaktuelt for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spurte dere ikke intruktøren hvorfor dere ikke fikk bruke frolic?

Min hund fnyser til frolic fortiden. Tror jeg har brukt det litt for lenge og han er blitt lei. Bæsjen er heller ikke noe godt syn etter mye frolic bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer Frolic vel så bra som mye annet, så værsågod å bruk det, sier nå jeg!

Selv bruker jeg ikke Frolic, for for det første syns hun ikke det er noe mye bedre enn andre godbiter, for det andre hæler jeg for det meste ikke å ha Frolic løst i lomma, og jeg hater å bruke pose til godbitene, og for det tredje blir dritten hennes udelikat (ikke at den er spesielt delikat nå heller) ved for mye bruk av Frolic.

Edit: Dessuten er det upraktisk å drive og dele opp alle bitene i fire. For å bruke hele Frolic-biter er uaktuelt for min del.

dette er jo noe av det enkleste :P man bare klemmer på di jo :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ganger jeg har holdt kurs har je latt hvert enkelt medlem bruke de godbiter de selv mener hunden fungerer best på. Jeg har ikke laget egne godbiter som jeg hevder er bedre enn hva deltagerene på kurset har, og jeg forbyr deltagerene å dele ut godbiter til andre hunder enn ens egne, for som de fleste vet så er godtet som de andre har som regel bedre enn hva matmor har.

Vil noen bruke Frolic, så velbekomme. Jeg hadde esker med Frolic som folk kunne ta av dersom de hadde glemt godbiter hjemme. Like greit å bruke det som noe annet så lenge hunden fungerer på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at vi ikke fikk bruke frolic var at "det er altfor tørt, en hund vil jobbe mye bedre for noe annet". Vi satt der å så ut som spørsmålstegn hele gjengen, for bikkjene jobbet jo råbra får den lille røde som jeg kaller den.. synns det blir for dumt av en intruktør å si dette jeg da..han vet jo ingenting om hva hundene våre jobber for.

Vi fikk bruke hva vi ville, en del av oss brukte frolic også, men ble bedt om å i alle fall prøve noe annet. Egentlig veldig bra for min del, fikk prøve blodpølse på Ask, fungerte minst like bra, og det er billigere enn frolic hvertfall :P Billigere enn mye annet også forresten. om du steker den er den ikke klissete en gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...