Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorofr er Frolic så tabu som godbit?


MarieR

Recommended Posts

Jeg er Frolic avhengi :P

vi må nesten ha en sekk med frolic stående... men bitene blir fort tørr... noen som har tips på hvordan holde de ferske?

Jeg har ikke prøvd dette på Frolic, men det funker på brunsukker og kransekaker: ha en brødskalk i boksen hvor du har Frolicen. Boksen må være helt tett. Når brødskalken blir hard, bytter du den med en ny brødskalk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

jeg bruker ikke Frolic av den enkle grunn at den inneholder sukker. jeg er ikke glad i å gi hundene mine sukker, og heller ikke salt(minst mulig).

Jeg finner heller andre ting som ikke har sukker.

Oliver's har en bra godbit som jeg bruker endel.

I nøden bruker jeg hvitost i små små biter men der er det jo salt så det blir uhyre sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del lager godbiter selv. Jeg er allergisk mot hunder som spiser kornprodukter, så jeg driver med 100% råfôring. Godbitene lager jeg av lever, kyllingkrås, kyllinghalser, hjerter, osv. Det eneste jeg gjør, er å kutte råvarene i passende biter og legge på bakepapir på et bord. Så setter jeg en bordvifte til å blåse på dem til de er tørre. Når det gjelder lever, har jeg lært at det er enklest å klippe dem i mindre og mindre biter etterhvert som de tørker.

Alle mine venners hunder elsker meg over alt på jord! "Der er hun med de GODE godbitene!" Min egen hund, som er blitt ganske bortskjemt etterhvert, jobber best om han får slikke på en leverposteitube. En centimeter leverpostei er bare himmelriket! Typisk bortskjemt hund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frolic fungerer greit i trening, men min hund foretrekker helst noe med litt mer smak i :P

Har du prøvd å "ploffe" Frolic? Den smaker mye, men ikke godt :P

Jeg for min del lager godbiter selv. Jeg er allergisk mot hunder som spiser kornprodukter, så jeg driver med 100% råfôring.

Helt OT men, allergisk mot hunder som spiser kornprodukter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å holde frolicen fersk er det bare å lukke posen, brette den sammen og stappe den nedi en (hel) plastpost, som du igjen bretter. :P

Aldri hatt noen problemer med at frolicen ikke holder seg myk, men er jo litt jobb å få den opp av posen da :P Sånn ZipLoc poser er også geniale, sånne ganske små poser som det er sånn Zip-ting på. :P

Jeg bruker altså ikke frolic nei, fordi hunden blir dårlig i magen av det. Pluss rød bæsj, nei takk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte teste dette, så jeg dro frem hjemmelagd lever, holdt den frem i knyttet neve og frolic i den andre. Min hund valgte frolic først :P Dumme enkle neket.

Jeg holder mine myke ved å putte de i plastboks alla tupperware.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frolic er tabu her, og det fordi en Westie vi kjenner holdt på å dø av fargestoffet.

Bruker helst de små frolicene, jeg. De er ikke røde, men lysebrune! Deler dem opp i minst fire, så det blir mye godbit for pengene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si at når frolicen blir for tungvindt å dele opp, så er man litt for lat :D

Dette er den enkleste og billigste godbiten bikja mi syns smaker godt. Og nå prøvde jeg en pose me den "mini", ble litt små biter om jeg delte den i 4, til min, men det går :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bcRex: Det er mulig han var spesielt allergisk, men vi tar ingen sjangser, tilfelle det er en raseting at de er ømfintlige for sånne stoffer.

oki, ja da skjønner jeg. Men i den mini frolicen kan det se ut som det er litt mindre fargestoffer, men det hjelper kanskje ikke :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker frolic som hverdagsgodis.Tussie elsker det og strekker seg langt for en fersk en :D

De posene med minifrolic er jo mye dyrere enn vanlig frolic. posen koster litt mer og det er mindre i hver pose (1kg tror jeg) og en vanlig frolic pose inneholder 1,5 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men å gjøre det med hver bidige godbit da! Irriterende.

Dette er vel toppen av latskap. Må du legge deg nedpå etter å ha delt opp ei pølse, da :D .

De posene med minifrolic er jo mye dyrere enn vanlig frolic. posen koster litt mer og det er mindre i hver pose (1kg tror jeg) og en vanlig frolic pose inneholder 1,5 kg.

Frolic er vel billige godbiter, selvom de små er litt dyrere. Deler de også i minst fire, jeg og da er det jo nesten en trillion godbiter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel toppen av latskap. Må du legge deg nedpå etter å ha delt opp ei pølse, da :D .

Nei, hehe..

Tidligere, da jeg brukte Frolic, pleide jeg å ta lange økter hvor jeg skjærte opp bitene i fire for å få de like store. Gikk forsåvidt greit nok, men når det er flere ulemper ved å bruke Frolic så gidder jeg ikke det. Vil heller ha en hund med grei nok avføring (for med det godbitinntaket Tinka innimellom har er nok ikke Frolic det lureste å gi). :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hehe..

Tidligere, da jeg brukte Frolic, pleide jeg å ta lange økter hvor jeg skjærte opp bitene i fire for å få de like store. Gikk forsåvidt greit nok, men når det er flere ulemper ved å bruke Frolic så gidder jeg ikke det. Vil heller ha en hund med grei nok avføring (for med det godbitinntaket Tinka innimellom har er nok ikke Frolic det lureste å gi). :D

Det er jo bare å klemme på frolicen da, så er den delt i fire. Enklere kan det vel ikke få blitt... :P Jeg deler dem i lomma på tur jeg, med pølser og andre godbiter må det jo faktisk en innsats til før turen/treningen for at man skal være forberedt... :P

Men jeg er enig i at frolic i store mengder kanskje ikke er så særlig smart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det tar så mye tid å dele opp frolicen. Men ulempene syns jeg er at man må ha de i pose (ellers setter det veldig lukt i lomma og masse rusk og rask :D ) og avføringen til hunden blir helt ja...

Derfor liker jeg godt å bruke harde leverbiter som man kan brekke opp i mindre biter (men hunden jobber ikke like bra med de da, så derfor burde man blande godbitene med mange andre godbit"sorter", slik at den ikke bare får de samme godbitene hele tiden, da blir de kanskje etterhvert litt kjedelige for hunden!) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ?? Er blodpølse billigere enn Frolic?? Har du sjekket hektosprisen på blodpølse? Evt, hvor kjøper du så billig blodpølse? :D

Brukte Frolic før på Casper, men han ble syk (strutvitt, dvs begynnende urinveisinfeksjon, og krystaller i urinen, meget smertefullt). Derfor sluttet jeg. I tillegg til at bæsjen ble nokså rød, og jeg brukte ganske mye.

Har aldri brukt det på Tulla fordi jeg ble skremt da jeg skjønte hva Frolic kunne gjøre. Dessuten har jeg fått formaning fra oppdretter om å aldri bruke det. ;)

Jeg er avhengig av å gå å dele opp godbiter når jeg er på tur, så før pleide jeg å gå og klemme frolic. Jeg brakk de i begynnelsen, før jeg fant ut at det var enklere å klemme på de. Har jeg gått tom for godbiter å brekke/klemme på, så blir jeg litt smågal.. :P Nå bruker jeg Olivers godbiter, kjøper det i tikilossekker. Ca 5kr/hektoen, men lite slår sportswiener til 2,90/hektoen. Frolic koster ca 40kr/1,5kg, dvs i ca 2,66kr/hektoen. Relativt billig, men i lengden litt kjedelig og tørt, og ikke godt nok med mye forstyrrelser. Med mindre du har en kastert hannhund, da.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...