Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg stod i alle fag!

tm100021

Recommended Posts

Skrevet

Da kutter du ut + og - og bare tar hele karakteren. På vitnemålet (og vgs) får man uansett ikke + og - kun hele karakterer

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Får du delt karakter?

Du kan jo ta 4- som 3,7 og 5+ som 5,3... :huh:

Edit: Labbis det var det jeg trodde å... Men vet at fetteren min får delt B)

Skrevet

Kan man ikke kun få hele karakterer på karakterarket? :unsure:

Får det sikkert ikke på vitnemålet. Men hele ungdomskolen så har vi fått "5 sterk " "4 svak" eller bare "5" :P

Jeg skal i hvert fall ikke si hvilke karakterer jeg fikk :huh:

Joda :P Jeg kommer med mine resultater senere. Det siste halve året, så har jeg hatt 98%fravær... Så dette kan jo bli spennende ;)

*Endret av moderator Nina, dobbelpost*

Skrevet

hmmmm.

Dette sier enten veldig mye om deg, eller veldig mye om kravene til bestått på din skole......

mh

cl

Hvem var den ment til??

Og hva mener du med det??

Skrevet

Aner ikke hva jeg får i fravær. På karakterutskriftet jeg fikk stod det 5 dager og 10 enkelttimer, men det kan umulig stemme, har mye mer enn det...

Fikk 5 i alle fag, bortsett fra musikk hvor jeg fikk 4, og jeg er fritatt fra gymmen.

Skrevet

Aner ikke hva jeg får i fravær. På karakterutskriftet jeg fikk stod det 5 dager og 10 enkelttimer, men det kan umulig stemme, har mye mer enn det...

Fikk 5 i alle fag, bortsett fra musikk hvor jeg fikk 4, og jeg er fritatt fra gymmen.

På mitt stod det en gang 8 dager :rolleyes: Når jeg telte i meldeboka så stod det 25 ;) Men selvfølgelig så sa jeg ingenting :huh:

Skrevet

Kan man ikke kun få hele karakterer på karakterarket? :unsure:

I standpunktkarakterer gjennom ungdomsskolen kan man få hele og halve karakterer, men når du får vitnemålet når du går ut i tiende får du kun hele karakterer.

Jeg fikk forresten 5,2 i snitt på vitnemålet mitt nå i tiende.

Edit: På vitnemålet mitt står det ingenting om fravær, men da jeg fikk standpunktkarakterene for et par uker siden hadde jeg to fraværsdager. Det stemmer ikke - var blant annet borte fem dager i strekk pga sykdom i vinter.

Skrevet

I standpunktkarakterer gjennom ungdomsskolen kan man få hele og halve karakterer, men når du får vitnemålet når du går ut i tiende får du kun hele karakterer.

Jeg fikk forresten 5,2 i snitt på vitnemålet mitt nå i tiende.

Gratulerer :huh: Det er jo kjempe bra ;)

Skrevet

Oi, shit du hadde mye fravær hehe..

Jeg har samme fraværet som Maria..1 dag og 2 timer :huh: Også fikk jeg 5er i snitt ;)

Skrevet

Heldig du da. Jeg hadde 14 dager fravær og fikk beskjed om at jeg ikke kom til å få karakter i flere fag. Og jeg hadde en grunn. Dessuten hadde jeg tatt alle prøver, og levert alle innleveringer, tilogmed fått bra på de. Men er stooor forskjell fra sted til sted... :huh:

Gratulerer da hvertfall...

Skrevet

Oi, det var en del frahver..

Jeg hadde bare noen dager og noen timer..

Og jeg fikk 4,8 i snitt :huh:

Skrevet

snakker vi ungdomsskole karakterer, så var jeg geeek deluxe... hadde vel 5,5 i snitt ;)

men vgs der landet jeg på 4,5 i snitt... så... skulle gjerne hatt den 5,5 på vgs altså...

Lill; skjønner ikke at du fikk bestått i alle fag da jeg men, uansett grattis :P

er det nå jeg skal brife med at jeg hadde 2 dager og 1 time tilsammen på de tre åra på ungdomsskolen? :huh:

Skrevet

hmmmm.

Dette sier enten veldig mye om deg, eller veldig mye om kravene til bestått på din skole......

mh

cl

Har du et problem eller :huh:

Vel uansett jeg stod! Må legge til at jeg har hatt kikkhoste og kyssesyken i løpet av skole året..

Og grunnen til at jeg stod i alle fag er jo pga at når jeg er der gjør jeg mye, fikk beskjed at hadde jeg vært en gang til eller no i norsk hadde jeg fått sekser... Irriterende... Jaja, neste år får jeg skjerpe meg litt da;)

Jeg hadde bedre enn deg Therese... jeg hadde 5 timer til sammen de tre årene;)

Skrevet

Og grunnen til at jeg stod i alle fag er jo pga at når jeg er der gjør jeg mye, fikk beskjed at hadde jeg vært en gang til eller no i norsk hadde jeg fått sekser...

Surt! <_<

Jaja, men bra er der uansett ;)

Skrevet

Så flinke dere er folkens.. ;)

Til neste år blir det hardere jobbing med kjemi, biologi, matte og samfunnskunnskap. Høhø. Jeg må si jeg gruer meg. Begynner så smått å innse at jobbinga virkelig må skjerpes inn etter sommeren.

Guest Christine
Skrevet

Huff..Fikk karakterener i dag, og de blir baaaaaare mine ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så dette skjer sammen med andre hunder i huset? Det høres jo ut som hun kan trenger litt tydeligere rammer og trening på ro rundt de andre hundene generelt. Alt dette er jo ting som bør jobbes med, og ikke bare avbrytes og unngåes der og da. Hvis dette allerede har vært sånn i snart to år så vil jeg anbefale å få hjelp av en hundetrener som komme hjem til dere og se på rutinene og hjelpe med et treningsopplegg som kan gjøre henne både tryggere og roligere.
    • Hundene er løse inne så de er ikke i bånd. Har merka at hunden er stresset og ikke helt hva hun skal gjøre med all stresset inne i seg så hopper hun på ryggen. Også eskalerer det. Det samme er i bilen og hundene er i bur. Hunden kan ikke se de andre sitter i bur fordi da bjeffer hun og stresser. Hunden har da eget bur med teppe rundt og det fungerte bedre. Hun må dog hentes ut av bilen sist fordi hun kan ikke se at de andre hundene hopper ut av bilen etter hun er på bakken. Da hopper hun opp på ryggen igjen. Hun er alltid sist ut men noen ganger går heller ikke det og hun blir frustrert. Jeg merka at det var noe med valpen da hunden kom hit og har hatt utfordringer med det senere. Men vi fortsetter å jobbe med dette. Prøver å la hun verken bli overstimulert eller understimulert men med akkurat passe aktivitet. Også det mentale og mentaltrening.
    • Generelt sett ville jeg forøvrig kuttet ut all hilsing i bånd. Sosialisering foregår enten med båndtur sammen uten hilsing, eller løs med maks to andre hunder om gangen, helst med en båndtur uten hilsing før de slippes sammen. Økt frustrasjon på grunn av forventning til hilsing er sannsynligvis en av de vanligste årsakene til passeringsproblemer og aggresjon mot andre hunder. 
    • Simira har rett – det er stress, ikke rang. Det du beskriver høres ut som en hund som blir overstimulert i møte med andre hunder, og når du tar henne ned, eskalerer frustrasjonen fordi hun ikke fikk gjort det hun ville. Det viktigste nå er å gi henne mindre mulighet til å øve inn adferden. For hver gang hun ypper og hopper på en annen hund, vil hun gjøre mer av det i fremtiden. Så dere må holde større avstand og starte med møter hvor hun kan være rolig. Lang avstand, korte møter(muligens ingen møter), pause FØR hun når det frustrasjonspunktet hvor hun "mister hodet". Jeg skriver mer konkret om å bygge ro her, om dere vil ha en plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/ At den ikke reagerer på ALLE hunder er faktisk greit – det betyr at hun ikke er generelt aggresiv, men at det noen møter trigges frustrasjonen særlig mye. Fokuser på hvilke møter som går bra, og bygg derfra.
    • Dette har absolutt ingenting med rang å gjøre, det er en ren stressfunksjon. Det handler om situasjonen der og da, hva hunden har gjort rett før og tidligere på dagen, hvem som holder i båndet og hvordan de reagerer, den andre hunden og hvordan den reagerer, og sikkert mange andre ting. Igjen, her må hilsing og lek med andre hunder begrenses. Og hvis dette likevel skjer må hunden såklart uansett fjernes fra situasjonen umiddelbart. Jeg ville fått hjelp av en instruktør til å se på og jobbe med dette, så det ikke utvikler seg. Jo flere ganger dette skjer, jo mer øker sjansen for at det vil fortsette, og for at det før eller senere vil bli en konflikt der noen blir skadet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...