Gå til innhold
Hundesonen.no

våkner når vi går i kjøleskapet og tar ut osten

Fillerya

Recommended Posts

Skrevet

Tussie kan sove tungt, men om vi åpner kjøleskapet og tar ut gulosten er hun der på flekken. Det er ikke ofte hun får gulost og aldri ved bordet eller rett fra kjøleskapet. I såfall slipper vi det i skåla hennes, ellerbruker det som godbit i trening.

Hun reagerer kun på om gulosten blir tatt ut. Mulig plasten på den høres annerledes ut enn f.eks posen vi har rundt annet pålegg.

Den gamle hunden vår kunne ligge også ligge å sove i en helt annen del av huset og komme løpende når et spesielt kjøkkenskap ble åpnet (det hundegodisen lå i). Mulig hundene ikke sover så tungt som vi tror.

Skrevet

Tinka våkner opp av dyp søvn om hun hører ringeklokka (selv om det er en ringeklokke på tven). Ringeklokka betyr folk, og folk er gøy!

Ellers så kan vi ikke si ting som "gir du hunden mat i kveld?" - da kommer hun styrtende til, selv om hun egentlig lå på ryggen og snorket.

Dessuten kommer hun også gående om hun hører at en av oss går inn i boden (hvor maten hennes er), eller om noen tilfeldigvis er borti matskåla/vannskåla hennes.

Skrevet

All rasling er gode nyheter...i plstikk poser og andreposer.

Curlyen til syrran kommer styrtende når det noen skjærerr opp fersk loff.Eldre loff eller kneip er ikke like interessant..Må være skorpa...

Skrevet

Hehe, ja når jeg reiser meg fra sofaen er Lita parat, uansett...! Når jeg går mot kjøkkenet så kommer Tequila også stort sett.

Den forrige hunden min, Laurelle, elsket gulrøtter! Vi hadde bestandig gulrøttene i den ene skuffen i kjøleskapet. Når den ble åpnet så kom hun som en prosjektil, når den andre skuffen ble åpnet reagerte hun ikke en gang.. Merkelig hvordan hun kunne skille på 2 identiske skuffer..! :)

Skrevet

Eneste med Rambo er at når jeg kler på meg på fridager, så blir han utolmodig og vet at vi skal gå på tur (Nå mener jeg ikke ytterklærne).

Skrevet

Gamlehunden forsvant under sofaen når jeg åpnet skapet og tok ut kurven med børste- og klippeutstyr.

Når jeg åpnet det samme skapet uten å ta ut remediene hans, blunket han ikke engang.... :unsure:

Skrevet

Gamle ES'en kom også styrtende til bare noen tok i gulosten... Nærmest bisart! Kunne nesten bare tenke tanken på gulost, så stod hun der og logret ;) Om hun sov, eller var i en annen etasje, kom gulosten ut av kjøleskapet, kom hun!

Teebee kommer stort sett bare noen leer en finger. Hun skal ha kos, hun er en hund etter kos :)

Skrevet

Pippin våkner hvis han hører at jeg tar på meg joggesko. Hvis han er i andre etasje stikker han ansiktet ned øverst på trappa for å se hva som skjer, det er omtrent bare den brune nesa som vises oppi der! :)

Skrevet

Min ene vovv (ja, kaller dem det selvom de ikke vovver..) simpelthen ELSKER kålrot. Gulrot er hun mindre interessert i. Om jeg skjærer opp en kålrot kommer hun styrtende. Skjærer jeg i en gulrot derimot leer hun ikke et øye engang. Merkelig hvor god hørsel de har :)

Skrevet
;) Moro å lese om deres hunder reagerte forskjell lyd osv.. Liza reagerte ingenting siden hun er døv. :P Men merkelig nok at hvis vi gå forbi henne da våkne hun med en gang, tror hun føler trekk/vind da vi gå forbi Liza.. Eller føler gulvet så godt enn vi trodde?? :)
Skrevet

Tyson våkner alltid når vi "knekker" en banan ;)

Det gjør hunden til moren min også, han elsker banan :P

Balder kommer styrtende når jeg tar ut brunosten, han pleier alltid få det øverste laget(jeg er litt sær i maten) :)

Skrevet

Nei han gjør nok ikke det... Kan kanskje våkne til om morgenen når vi står opp, men ikke mer enn at han bikker hodet bakover i kurva si og kikker trøtt på oss ;)

Han er nok immun mot lyder tror jeg :) (vi har tre små under 6 år)

Skrevet

Ting som får henne til å sprette opp:

- Lyden av kjøleskapsdøra

- Lyden av at jeg tar søppelbøtta ut fra under vasken

- Lyden av at jeg åpner skuffa der vi gjemmer alle godbiter, tyggebein, grisører osv.

- Lyden av at jeg åpner skapet der alt turutstyr (bånd, sele, kong osv.) ligger.

- Lyden av ting som faller på gulvet når vi spiser et eller annet.

Tok en test en gang på henne. Hun lå på plassen sin og sov tungt (når hun er riktig "borte" ligger hun med snuten under labben). Jeg slapp ett eneste potetgullflak ned på parketten fra om lag 40 centimeters høyde. Gjett hvem som skvatt opp og kom styrtende over gulvet? :)

Skrevet

Alex kommer alltid i soveromsdøra hvis jeg går inn for å skifte klær. Hvis jeg tar på meg den blåe turbuksa blir han helt tussete.

Bil på tunet, tussete. Kjøleskapet, spennende ja. Fòrbøtta, først fremme. Glidlåsen på toalettvesken med tingene hans, svusj i buret å gjemme seg. Ting som faller på golvet, rask som fy.

Skrevet

mine kommer når : kjøleskapet blir åpnet, når jeg lager mat, når jeg reiser meg opp av sofaen og går ut i gangen, når jeg går på do, når jeg skal skifte klær.. mamma dalt deluxe

Skrevet

Tro det eller ei: det er ingen lyder Loke spretter opp av..Det skal han ha - når han sover så sover han! Og han gidder så vidt lette på øyet skulle det skje noe, feks at noen ringer på ringeklokken.Når jeg lager mat og han skal få skorper etc må jeg faktisk rope han bort! Han er blitt en sann mester i å slappe av hjemme slik at han kan være mest mulig bajas ute ;)

Men det er vel egentlig Loke i et nøtteskall, han gjør sjelden ting sånn halveis :)

Pan hørte lyden av hjernen min som tenkte på å gå mot kjøleskapet eller noe...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...