Gå til innhold
Hundesonen.no

våkner når vi går i kjøleskapet og tar ut osten

Fillerya

Recommended Posts

Tussie kan sove tungt, men om vi åpner kjøleskapet og tar ut gulosten er hun der på flekken. Det er ikke ofte hun får gulost og aldri ved bordet eller rett fra kjøleskapet. I såfall slipper vi det i skåla hennes, ellerbruker det som godbit i trening.

Hun reagerer kun på om gulosten blir tatt ut. Mulig plasten på den høres annerledes ut enn f.eks posen vi har rundt annet pålegg.

Den gamle hunden vår kunne ligge også ligge å sove i en helt annen del av huset og komme løpende når et spesielt kjøkkenskap ble åpnet (det hundegodisen lå i). Mulig hundene ikke sover så tungt som vi tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka våkner opp av dyp søvn om hun hører ringeklokka (selv om det er en ringeklokke på tven). Ringeklokka betyr folk, og folk er gøy!

Ellers så kan vi ikke si ting som "gir du hunden mat i kveld?" - da kommer hun styrtende til, selv om hun egentlig lå på ryggen og snorket.

Dessuten kommer hun også gående om hun hører at en av oss går inn i boden (hvor maten hennes er), eller om noen tilfeldigvis er borti matskåla/vannskåla hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All rasling er gode nyheter...i plstikk poser og andreposer.

Curlyen til syrran kommer styrtende når det noen skjærerr opp fersk loff.Eldre loff eller kneip er ikke like interessant..Må være skorpa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja når jeg reiser meg fra sofaen er Lita parat, uansett...! Når jeg går mot kjøkkenet så kommer Tequila også stort sett.

Den forrige hunden min, Laurelle, elsket gulrøtter! Vi hadde bestandig gulrøttene i den ene skuffen i kjøleskapet. Når den ble åpnet så kom hun som en prosjektil, når den andre skuffen ble åpnet reagerte hun ikke en gang.. Merkelig hvordan hun kunne skille på 2 identiske skuffer..! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle ES'en kom også styrtende til bare noen tok i gulosten... Nærmest bisart! Kunne nesten bare tenke tanken på gulost, så stod hun der og logret ;) Om hun sov, eller var i en annen etasje, kom gulosten ut av kjøleskapet, kom hun!

Teebee kommer stort sett bare noen leer en finger. Hun skal ha kos, hun er en hund etter kos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ene vovv (ja, kaller dem det selvom de ikke vovver..) simpelthen ELSKER kålrot. Gulrot er hun mindre interessert i. Om jeg skjærer opp en kålrot kommer hun styrtende. Skjærer jeg i en gulrot derimot leer hun ikke et øye engang. Merkelig hvor god hørsel de har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei han gjør nok ikke det... Kan kanskje våkne til om morgenen når vi står opp, men ikke mer enn at han bikker hodet bakover i kurva si og kikker trøtt på oss ;)

Han er nok immun mot lyder tror jeg :) (vi har tre små under 6 år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting som får henne til å sprette opp:

- Lyden av kjøleskapsdøra

- Lyden av at jeg tar søppelbøtta ut fra under vasken

- Lyden av at jeg åpner skuffa der vi gjemmer alle godbiter, tyggebein, grisører osv.

- Lyden av at jeg åpner skapet der alt turutstyr (bånd, sele, kong osv.) ligger.

- Lyden av ting som faller på gulvet når vi spiser et eller annet.

Tok en test en gang på henne. Hun lå på plassen sin og sov tungt (når hun er riktig "borte" ligger hun med snuten under labben). Jeg slapp ett eneste potetgullflak ned på parketten fra om lag 40 centimeters høyde. Gjett hvem som skvatt opp og kom styrtende over gulvet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alex kommer alltid i soveromsdøra hvis jeg går inn for å skifte klær. Hvis jeg tar på meg den blåe turbuksa blir han helt tussete.

Bil på tunet, tussete. Kjøleskapet, spennende ja. Fòrbøtta, først fremme. Glidlåsen på toalettvesken med tingene hans, svusj i buret å gjemme seg. Ting som faller på golvet, rask som fy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro det eller ei: det er ingen lyder Loke spretter opp av..Det skal han ha - når han sover så sover han! Og han gidder så vidt lette på øyet skulle det skje noe, feks at noen ringer på ringeklokken.Når jeg lager mat og han skal få skorper etc må jeg faktisk rope han bort! Han er blitt en sann mester i å slappe av hjemme slik at han kan være mest mulig bajas ute ;)

Men det er vel egentlig Loke i et nøtteskall, han gjør sjelden ting sånn halveis :)

Pan hørte lyden av hjernen min som tenkte på å gå mot kjøleskapet eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...