Gå til innhold
Hundesonen.no

Det store valget ... !


Cavalier&Collie

Recommended Posts

Ja, enig med de andre..! Tollere er veldig like border Collier på aktivitetsnivå og stimulansenivå... De kan kett få ulike unoter osv.

Men hvorfor ikke se på Lapphunden? Eller Golden/Labrador? De er litt mildere enn de hundene du har satt opp.. Toller, BC, Aussie osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar
Guest Vicky

ja, for en toller`s aktivitets nivå kan ikke sammenlignes med en BC eller Aussie.... Mulig en toller trenger mye mosjon, men langt ifra så mye som en BC eller en aussie... men jeg er enig i at en toller trenger mye mosjon. Man kan ikke kalle det en sofahund for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

oi!! så da får du hund, men var ikke foreldrene dine allergiske?? Flott jobba Cavalier&Collie! Ser ut til at drømmen din går i oppfyllelse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, de er allergiske, men bare pappa reagerer med fysisk kontakt direkte med hunden - ikke med noen hår som kanskje ligger i soffa'n.

Mamam reagerer ikke så veldig på hund, men pappa er litt værre... som sagt: Jeg kjøper ikke hund hvis ikke alle er enige... pappa har aldri uttalt seg noe så ... :?

Men jeg gleder meg sinnsykt... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! syntes det er så flott at dere unge her inne (les; 13-16-17 år) engasjerer dere slik i hund, hundehold og trening istenden for å reke gatelangs og drive med fyll og fanteri!!:D all honør til dere!!! STÅ PÅ!!!!

TAKK! =D>

Tankegang:

- HUND ca.90%

- HVOR MYE JEG GRUER MEG TIL UNGDOMSSKOLEN ca. 9% :oops:

- ALT ANNET ca. 1 %

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

--------------------------------------------------------------------------------

Grattis! syntes det er så flott at dere unge her inne (les; 13-16-17 år) engasjerer dere slik i hund, hundehold og trening istenden for å reke gatelangs og drive med fyll og fanteri!! all honør til dere!!! STÅ PÅ!!!!

_________________

Klems fra kine 20 speedy, chihuahua på 10 mnd og Snart Casper:)!

Takk for at du syns det er bra :D blir glad for å høre sånt. Hund er en helt fantastisk interesse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! syntes det er så flott at dere unge her inne (les; 13-16-17 år) engasjerer dere slik i hund, hundehold og trening istenden for å reke gatelangs og drive med fyll og fanteri!!:D all honør til dere!!! STÅ PÅ!!!!

Den må jeg virkelig henge meg på gitt!! Hadde jeg bare vært halvparten så engasjert i den alderen dere er i, så hadde jeg kanskje klart å holde meg unna en del tull :P Og i tilleg så syns jeg dere virker utrolig reflekterte og sitter inne med MYE kunnskaper.

=D> =D> =D> *tar av meg min imaginære hatt for dere!* =D> =D> =D>

Så til cavalier&collie:

Leste at dine foreldre er litt allergiske. har dere prøvd Petal Cleanse?

Ei venninde av meg fikk seg type med allergi, siden det var uaktuelt å kvitte seg med hunden prøvde de dette middelet, funket utrolig bra, så nå bor de sammen alle tre!

Har klippet ut litt info om det her:

Petal Cleanse er en oppløsning som fjerner de stoffer fra pelsen hos hunder som forårsaker allergiske reaksjoner hos mennesker.

Anvisning for bruk på hund:

1. Børst eller kjem dyret for å fjerne døde hår

2. Fukt en svamp eller et håndkle med 25-35 ml

3. Stryk den fuktige svampen eller håndkledet omhyggelig over hele pelsen

4. Tørk grundig med et håndkle for å fjerne de innkapslete og nøytraliserende allergener.

VIKTIG!

* Petal Cleanse skal anvendes en gang pr. uke hver uke for å holde allergenene på et

lavt nivå

* Mennesker som lider av kontaktallergier (eks. utslett, eksem etc.), kan håndtere dyret straks det er blitt renset av en annen person fra første gang Petal Cleanse er brukt

* Mennesker, som lider av luftbårne allergener (eks. irriterte øyne, øm hals, astma), må vente opp til 3 uker før forurensningen i hjemmet er blitt redusert.

Kankjse det kan hjelpe dere også? Lykke til uansett! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! syntes det er så flott at dere unge her inne (les; 13-16-17 år) engasjerer dere slik i hund, hundehold og trening istenden for å reke gatelangs og drive med fyll og fanteri!!:D all honør til dere!!! STÅ PÅ!!!!

Takk for at du synes det. :P Hunder er jo omtrent den beste interessen man kan ha - sosialt, trygt, artig, man kommer seg ut og får rørt seg litt, og i tillegg har du en kompis tjuefire timer i døgnet også. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har mamma bestilt en Kooikerhund, men det tar nok en stund siden den er så sjelden.

kanskje jeg må vente i 2 år, hvis ikke lenger :wink:  

kan ikke vente :D

Gratulerer er jo en nydelig rase. nei det er ikke mange av de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...