Gå til innhold
Hundesonen.no

Møkk er ikke alltid like godt..

Djervekvinnen

Recommended Posts

Må bare fortelle dere noe ******.. idag var typen ute med hunden, og hunden var løs i skogen. Plutselig ser han at hunden spiser på noe, og han går bort til henne. Hun pleier å kaste seg over møkk som hun finner i skogen. Enten elgbæsj eller hestebæsj. Så han skulle ta henne bort fort. Men hun tok liksom bare ett jafs, og så lagde hun masse grimaser og sånn. Tunget ut av munnen, prøvde å spytte ut på en måte.. Så han gikk nærmere for å se hva det var, og der lå det en klump bæsj med litt dopapir ved siden av. :) Hjelp! Menneskebæsj er tydeligvis ikke noe delikattesse... Det luktet dritt av hunden. Fysj . for er utrolig hærslig hund! Dette tok kaka.. Hunden har ikke fått være i nærheten av oss med tungen sin i hele dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedd her også, joggerne er ikke alltid like nøye når de løper i terrenget... Den lånte setteren til naboen hadde en brun rend på nesen når hun kom tilbake, min egen hadde bare en ekstremt dårlig ånde. Tror jeg puttet i dem appelsiner når jeg kom hjem, var det jeg kom på som luktet mest, ellers var en grønnsåpeskyll veldig fristende... *pjuk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) Åhhh...jeg ler så tårene triller.

Eddie har spist menneskebæsj han også.Bare det at han synes det er godt. :) Det er så ille at jeg brekker meg.Er vi heldige å være i nærheten av vann,komanderer jeg "DRIKK VANN,DRIKK VANN!"

Jeg skal la være å komme med flere møkka historier,selv om jeg har et par på lager. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk og ve...

Tro meg, man finner ikke ut hvor mange som faktisk gjør fra seg i Oslo sentrum før man får ikke en men to menneskebæsjspisende hunder. Det er en sjelden delikatesse må vite. :)

Den verste historien må være da jeg lå som figurant for Bacon under rundering.

Det varte og det rakk gitt, noe som egentlig er litt uvanlig for en mammadalt med god nese for overvær.

Men endelig kom hun i fullt firsprang, blir überhappy for å finne meg der jeg lå, hopper på meg og står i slik kun en ivrig terrier kan. Og jeg er selvsagt med på moroa. Her skal det forsterkes!

Helt til jeg hører litt sånn fortvilet roping fra de som hadde sendt henne ut: "For Guds skyld, IKKE LA HENNE SLIKKE DEG I ANSIKTET!!"

For de hadde stått og sett på at Bacon løp ut, jobber godt og konsentrert. Helt til hun fikk ferten av noe mer spennende enn matmor. Ikke bare det, men hun tok til og med seiersrunden tilbake til observatørene! Med en remse dopapir hengende i munnviken...

Det må også nevnes at jeg skulle sove ut i skogen denne helgen, så det ble en kald dusj på både meg og Bacon i den lille elva i nærheten den dagen... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ekkelt ut!

Venus synes alt som heter dritt er godt; katteskit=delikatesse. Det eneste som ikke går ned er hundedritt, uff, det synes hun er ekkelt. Tar gjerne en runde utenfor fortauet for å slippe å komme for nærmt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, så bra at fler har opplevd det samme! ;) Må jo være fælt hvis hunden faktiskt liker det. huff. :) Tror ikke Hera gjorde det. kanskje hun tenker seg om to ganger neste gang hun kommer over møkk.. Glad hun ikke spiser hundedritt heller. eller kattedritt. Hestepærer er ekkelt, men ikke såå ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...