Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan er hunden din å gi tabletter?


Yakine

Recommended Posts

Atheo er helt grei å gi tabletter han ja. Setter seg ned og tar tabletten i munnen og knasker ivei! :)

Ikke noe problem med han! Men gordonsetteren min var vanskligere å få i tabletter ja... :rolleyes:

Så her går ormekuren ned på høykant! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det knitrelyder så tror de med en gang at det er godbiter så her går medisiner å makkakurer ned på høykant. hvis de skulle finne på å protestere og spytte ut igjen så tar jeg bare litt leverpostei på så går det ned på høykant :lol:

Bare katten her som får det stappet i halsen for å være sikker på at han får det han skal(katter har en tendes til ikke å like de hersens medisinene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabletter går godt, med litt brunost eller annet snax så merker han ikke at han har fått noe...

Da er det MYE verre med å få trykket en hel stor tube med Ormkur ned i halsen på ham... Tar det i flere etapper å trykker det ned i halsen og holder hodet opp så han må svelge...... Irriternde igrunn at det må til SÅ mye fra tubekuren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter NOEN antibiotika kurer og smertestillende så er han faktisk ikke så vanskelig å få i de tablettene. Legger di bare langt bak, holder munnen lukket, og så går di ned. Om han er vrien, gir jeg bittelitt vann så han må svelge.

Blitt litt vandt til å gi sånt, så det går så bra så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan både legge dem i en godbit osv, eller putte dem bak på tunga og gni på halsen, men uansett så må jeg følge med etterpå, for han har spyttet ut med begge metodene..tabletter er ikke serlig gøy :) et lurt tips jeg leste et sted var å trene på dette med godbiter. Å legge bak på tunga og gni altså ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pito er et mareritt å få i tabletter. Jeg trøkker tabletten inn i gapet på henne,lukker munnne og stryker henne på halsen. Hun venter og venter og venter og venter. Når jeg slipper fordi at jeg tror hun har svelgt den så sier hun "pføy" så spytter hun den ut. Hun kan ha den i munnen i EVIGHETER.

Når hun først svelger så har hun den under tungen slik at jeg tror at hun svelger den og dermed slipper, og "pføy" der va den ute igjen *dunke seg i hodet mens man river seg selv i håret*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, jeg måtte le når jeg så denne topicen.. Puma gikk på MYE piller, og utviklet en god sans for å vite at pillene var der uansett om de var pakket inn eller ikke.. Så jeg puttet de inn, lukket munnen hans, og strøyk han på halsen. Etter noen ganger (når dette faktisk funket) begynte han bare å svelge spytt, uten å svelge selve tabletten. Så jeg slapp, og han spyttet ut. Evig styr, brukte laang tid hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka får jo tablett både orgenog kveld hver dag, og har jo gjort et ett par år nå. Så når hun hører jeg rister på boksen kommer hun løpene og gaper. Skal sies hun får en godisbit etterpå da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt går ned på Balder, er bare å si sitt e.l og gi pillen som godbit da blir han så glad og kjenner ikke etter på smaken. Er sikker på at hadde jeg gitt han småstein som belønning så hadde han svelget dem før han visste hva det var hehe :)

Sleit litt med dette på den andre hunden jeg hadde, han fikk i leverpostei men klarte likevell å finne pillen og spytte den ut, måtte tilslutt bare trykke de langt ned i halsen på han, holde hodet opp og stryke på halsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg fikk Laska var jeg veldig nøye på at jeg ikke skulle få meg en hund som ikke taklet at jeg rørte rundt i munnen på den. Og med daglig "graving" i munnen hennes fra valp til unghund, så sitter hun nå fint i ro mens jeg styrer i munnen på henne. Det samme med Lyng. Så jeg bare åpner munnen, stapper nedi en tabelett, lukker munnen og stryker lett over halsen.. Enkelt og greit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å putte det inn i leverpostei til Yaris,men han bare suger/slikker vekk leverposteien å spytter ut pilla,så han må jeg "tvangsgi" <_< Emma fikk noen piller mot noe mage greier når hun var liten,å de var med leversmak så etter det,bare gaper hun hun opp å knasker i seg alle tabletter :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...