Gå til innhold
Hundesonen.no

Der var Hamlet kastrert


Recommended Posts

Ja, som overskriften sier så er Hamlet kastrert. Og det likte han ikke, men hvem gjør vel det?

Han har på seg lampeskjermen og pga den så er han den største megaklønen jeg noen gang har sett..

Men dere andre som har kastrert hunden deres, hvor lang tid tar det før smertene forsvinner? Vet at det kan variere, men sånn ca. Han går på smertestillende nå, men klynker litt. Vet ikke om det er pga skjermen eller smertene. Sikkert begge deler.

Uff, og den skal han ha på i 10 dager..*grøss* :)

Men han vender seg vel til den også. Har prøvd å ha den av, men da slikker han på såret med en gang.

Jeg betalte 1950kr for kastrering og id- merking, veldig billig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Når rex ble kastrert så kan jeg ikke huske at han klynket noe særlig. Litt di to første dagene kanskje. Men tror det var mest fordi han ikke fikk lagt seg til ro, og skjermen var bare i veien. Men litt vondt var det nok ja.

Men han oppførte seg ganske normalt etter 3 dager. Han løp rundt,skulle leke (ja, leke med den skjermen :lol: )

Gikk på smertestillende i (*tenke) 5 dager!? (tror jeg). Så kan jo hende vi ikke merka stort pga de, men etter de fem dagene var det hvertfall ingen problemer virka det som...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off da, må sikkert være kjempe ubehagligt med den skjermen nå da :) gnager sikkert i nakken da og veldig i veien... Men det går nok over da så etter noen dager blir det sikkert mye bedre skal du se :lol: Lykke til hverfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal å kastrere katten i dag, har holdt han inne i to dager nå(jepp jeg vet, jeg er dyremisshandler som holder katten inne) og han går på veggene(løpetid i luften her ja) han er desperat etter å komme seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel må hunden minst vere før du kastrerer den? Skal gjøre det med den nye hunden..

Hvorfor har du allerede planlagt å kastrere bikja??? Om du ikke vil ha "hannhund" så skaff tispe da :)

Ikke for å være frekk, men om den ikke "lider" av noe så bør den faktisk få beholde juvelene sine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får smertestillende, skal ha det i 4 dager.

Prøvde t-skjorte, men bare at jeg ikke teipet den da.. Hehe, han trødde den fort av da ;)

Men skal prøve å teipe :)

Eventuelt kan du bruke buksesele på kryss fram over skuldrene til hunden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å kunne kastrere hund i Norge må det være medisinsk grunn til det, eks kryptorchisme eller adferdsproblemer.

Ingen Veterinærer bryr seg om den loven lenger. :)

Men så er jo den loven litt tåpelig også.

Det er lov å kasterer alle andre dyrearter, til og med mennesker, men ikke hund. ;)

Hamlet har verken kryptorchisme eller Atferdsproblemer, null problem å få han kastrert for det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen Veterinærer bryr seg om den loven lenger. :D

Men så er jo den loven litt tåpelig også.

Det er lov å kasterer alle andre dyrearter, til og med mennesker, men ikke hund. :P

Hamlet har verken kryptorchisme eller Atferdsproblemer, null problem å få han kastrert for det. :lol:

Ehm Trine, jeg kasterte Hamlet pga "atferdsproblemer".. Han hyperstresset på tur, var umulig å få kontakt med og det med at tispene var så kjekke. Så jeg kastrerte han i håp om å få en mer omgjengelig hund, som det er lettere å trene med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen til Hamlet er tipp topp, han springer rundt her med lampeskjermen. Ikke fullt så kløne nå,hehe..

Han virker litt roligere, vi var å besøkte en tispe med løpetid igår, først enset han ikke henne, men etterhvert ridde han på henne.. :lol: Noen som vet om det kanskje tar litt tid før hormonene kommer i "kontroll", eller om det faktisk er vanligt?

Han stresser på tur ennå, men har ikke fått sjangs å trene skikkeligt med han enda, men det kommer :D

Så får vi krysse fingrene for at han er mer mottakelig for trening.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det kanskje tar litt tid før hormonene kommer i "kontroll", eller om det faktisk er vanligt?

Har hørt snakk om at det kan ta opptil 3 mnd., men er ikke helt sikker. En jeg kjenner merket store forskjeller i hunden etter bare 2 uker, så det varierer kanskje litt fra hund til hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt snakk om at det kan ta opptil 3 mnd., men er ikke helt sikker. En jeg kjenner merket store forskjeller i hunden etter bare 2 uker, så det varierer kanskje litt fra hund til hund.

Jeg tror det har noe med hvor gammel hunden er når den kastreres. En gammel hund vil det ta lengre tid før hormonene er ute av kroppen enn på en unghund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjenner en fyr som kastrerte Borderen sin på 2 år, hunden er vel 5 år nå.

Da jeg spurte om hvordan bikkja hadde reagert på kastreringen sa han at hunden hadde blitt dobbelt så hyper og ukonsentrert som før.Han la også veldig mye på seg :icon_redface:

Hørt om dette?

Vurderer selv å kastrere kite da han ikke kan brukes til avl og da han er helt på knærne etter alt med fire ben, han stikker også av når det er løpstisper i nabolaget(skummel med veldig traffikert vei ved siden av huset).

Kite er 2 i mai, er dette en grei alder å kastrere i?

Vet dere om noen bivirkninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balder ble kastrert når han var ca 8 mnd før jeg kjøpte han, nå er han 20 mnd. Han reagerer litt på løpske tisper ennå, men ikke så mye at jeg ikke får kontakt med han, jeg vet ikke hvordan han reagerte før han ble kastrert da.

Hvis han får sjangs og tispa står så rir han på løpske tisper, så han vet tydeligvis hva det går ut på selv om han ble kastrert tidlig.

Hunden til moren min ble kastrert i sommer, men det var p.g.a at han voktet skummelt mye og er omplasseringshund uten kjent bakgrunn, det var nok å trene på om han ikke skulle bli full av hormoner i tilegg. Han har roet seg mye, han vokter ennå litt men det tror jeg skal være mulig å trene bort. Han griper også sjansen hvis han treffer en løpsk tispe, men det er nå mulig å få littegrann kontakt.

Jeg ville ikke forventet at han sluttet å bry seg om løpetisper, men mulig han roer seg noen hakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig så er det en reèll mulighet for at han aldri blir "bedre".

Jeg har selv kasterert en hannhund men det var i sammenheng med oppfølginng av atferdskonskulent og med et treningsprogram i tillegg. Han lå å ulte når det var løpetisper i nærheten og måtte løftes vekk fra tisseflekker (ingen lett jobb med en groenendael som klorte seg fast i asfalten).Akkurat den biten roet seg, men ingen av de andre problemene hans ble bedre av det.Jeg ville ikke turt kastertert en hannhund fordi den var stresset og ukonstentrert.Den kan faktisk bli verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker ikke som om han har blitt verre. Og når vi møtte den tispen med løpetid brydde han seg utrolig lite om henne. Men så ridde han på henne etterhvert. Til vanligt så pleier han å plage tisper enten de har løpetid eller ikke, så det virker som den delen har bedret seg. Men så har jeg ikke hatt han blant så mange tisper heller enda. Hamlet blir 2 år i Juni, jeg ventet nok litt lenge med å gjøre det. Men håpet jo på å slippe det, var derfor det ikke var aktuelt før nå. Men jeg håper jo ikke han blir verre av kastreringen, for da blir jeg galen. I følge dyrlegen skulle han roe seg, *krysser fingre*.. Men hunden er jo enda unghund, så han roer seg jo også når den perioden er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han bare 22mnd?Hvorfor kastererte du han da? :icon_redface: Loke er 23mnd og er fullstendig idiot etter damene og veeeldig ukonsentrert til tider.Han rir villt på tipser hvis han får lov(han får ikke lov av meg) og henger som et slips i rumpa på alt som lukter av hunnkjønn.Han har IKKE et "atferdsproblem", han er en hannhund i pubertet.Takler man ikke en normal hannhund med drifter så kjøper man seg tispe. Kasterering er nemlig ikke helt uten mulig "bivirkninger" og man legger ikke en hund i narkose uten god grunn etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...