Gå til innhold
Hundesonen.no

Der var Hamlet kastrert


Recommended Posts

Det var ikke derfor jeg kastrerte han. Men pga at han var en veldig stresset og ukonsentrert hund, noe han har vert hele livet. Jeg har vert på kurs, og har prøvd ut alle metodene for trene han. Derfor gjor jeg det. Når du har en hund som har dratt i bånd så lenge, uten noe fremskritt på treningen, så blir du meget fortvilet.. Noe jeg ble.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Er han bare 22mnd?Hvorfor kastererte du han da? :icon_redface: Loke er 23mnd og er fullstendig idiot etter damene og veeeldig ukonsentrert til tider.Han rir villt på tipser hvis han får lov(han får ikke lov av meg) og henger som et slips i rumpa på alt som lukter av hunnkjønn.Han har IKKE et "atferdsproblem", han er en hannhund i pubertet.Takler man ikke en normal hannhund med drifter så kjøper man seg tispe. Kasterering er nemlig ikke helt uten mulig "bivirkninger" og man legger ikke en hund i narkose uten god grunn etter min mening.

Altså ingen grunn til å kastrere min(ennå), han er 23 mnd. blir 2 år i mai.

Du har jo møtt han(hundesonen treff Vestfold), han er vel ikke blandt de verste akkurat :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm Trine, jeg kasterte Hamlet pga "atferdsproblemer".. Han hyperstresset på tur, var umulig å få kontakt med og det med at tispene var så kjekke. Så jeg kastrerte han i håp om å få en mer omgjengelig hund, som det er lettere å trene med...

Hamlet har da alldeles ikke atferdsproblemer.

Litt ukonsentrert på tur, thats it.

Alle hannhunder liker tisper, men var ikke noe stort problem det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hamlet har da alldeles ikke atferdsproblemer.

Litt ukonsentrert på tur, thats it.

Alle hannhunder liker tisper, men var ikke noe stort problem det heller.

Litt ukonsentrert på tur?? Hvor får du det fra? Så jeg er bare oppgitt for løye?

Han har ikke atferdsproblemer, det var derfor jeg satte det i hermetegn.

Hamlet har aldri hatt den store interessen for tisper, men nok en gang, det var ikke derfor jeg kastrerte han heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det var veldig riktig av deg å kastrere han jeg. det er kun deg som kunne ta den avgjørelsen, og er viktig at ingen rundt deg får deg til å tenke på at det kanskje var en feil avgjørelse å ta. Jeg jobber for en dyrlege, og ser ofte stor forandring på hannene vi har kastrert, men tror mye ligger i at eieren også er instillt på at det er blitt en lettere hund å håndtere. men men.

Fra en som har en som er kastrert og en som ikke er det... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ukonsentrert på tur?? Hvor får du det fra? Så jeg er bare oppgitt for løye?

Han har ikke atferdsproblemer, det var derfor jeg satte det i hermetegn.

Hamlet har aldri hatt den store interessen for tisper, men nok en gang, det var ikke derfor jeg kastrerte han heller.

Nå sa jeg ikke at det var negativt at du kastrerte han, men påpekte at han ikke har noen atferdsproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert at du får den forbedringen du ønsker.. er faktisk ikke sikkert at det blir bedre i det hele tatt. Men som jeg har skrevet en annen plass på sonen, jeg skjønner ikke hvorfor man absolutt skal ha hannhund når man planlegger kastrering nesten før hunden er kommet i hus... Og å bruke den "unskyldningen" at det blir gjort på grunnlag av at man har fått en tispe og i hus blir bare for dårlig for meg. Om det er så galt så får man heller stå over det å få seg hunder med forskjellig kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert at du får den forbedringen du ønsker.. er faktisk ikke sikkert at det blir bedre i det hele tatt. Men som jeg har skrevet en annen plass på sonen, jeg skjønner ikke hvorfor man absolutt skal ha hannhund når man planlegger kastrering nesten før hunden er kommet i hus... Og å bruke den "unskyldningen" at det blir gjort på grunnlag av at man har fått en tispe og i hus blir bare for dårlig for meg. Om det er så galt så får man heller stå over det å få seg hunder med forskjellig kjønn.

Unnskyld at jeg spør - hva mener du er problemet med å få en hund kastrert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg spør - hva mener du er problemet med å få en hund kastrert?

Det er ikke problem å få en hund kastrert, det er heller grunnen til at den blir kastrert som ikke alltid er god nok for det første, og så er jeg redd for at mange blir meget skuffet når det ikke blir det resultatet de trodde etter kastrering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke problem å få en hund kastrert, det er heller grunnen til at den blir kastrert som ikke alltid er god nok for det første, og så er jeg redd for at mange blir meget skuffet når det ikke blir det resultatet de trodde etter kastrering.

OK, så når du sier dette:

Men som jeg har skrevet en annen plass på sonen, jeg skjønner ikke hvorfor man absolutt skal ha hannhund når man planlegger kastrering nesten før hunden er kommet i hus... Og å bruke den "unskyldningen" at det blir gjort på grunnlag av at man har fått en tispe og i hus blir bare for dårlig for meg. Om det er så galt så får man heller stå over det å få seg hunder med forskjellig kjønn.

så er det av bekymring for hannhundeierne? Da så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, så når du sier dette:

så er det av bekymring for hannhundeierne? Da så.

Nei det er ikke hannhundeierne jeg tenker på, og det trur eg du forstår meget godt. Og hvordan du skulle få den ideen fra, vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke hannhundeierne jeg tenker på, og det trur eg du forstår meget godt. Og hvordan du skulle få den ideen fra, vet ikke jeg.

Siste forsøk, Ricco:

Det er ikke problem å få en hund kastrert, det er heller grunnen til at den blir kastrert som ikke alltid er god nok for det første, og så er jeg redd for at mange blir meget skuffet når det ikke blir det resultatet de trodde etter kastrering.

Du har uttrykt skepsis mhht kastrering av hund, og jeg lurer fortsatt, er det bikkja eller eieren du er bekymret for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste forsøk, Ricco:

Er det bikkja eller hannhundeieren du er bekymret for?

Jeg klarte å lese mitt eget innlegg like godt forrige gang du quota det... Og fortsatt svarer jeg det samme, det er ikke hundeeierene jeg er bekymret for, men hundene.

Om du gidder å legge mer i eller tolke mitt svar på en annen måte enn jeg mente så må du bare gjere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å lese mitt eget innlegg like godt forrige gang du quota det... Og fortsatt svarer jeg det samme, det er ikke hundeeierene jeg er bekymret for, men hundene.

Om du gidder å legge mer i eller tolke mitt svar på en annen måte enn jeg mente så må du bare gjere det.

Ja, det var jo klart som blekk - du sier jo du er redd eieren blir skuffet...

Og da spør jeg igjen, HVORFOR er du bekymret for hunder som blir kastrert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert at du får den forbedringen du ønsker.. er faktisk ikke sikkert at det blir bedre i det hele tatt. Men som jeg har skrevet en annen plass på sonen, jeg skjønner ikke hvorfor man absolutt skal ha hannhund når man planlegger kastrering nesten før hunden er kommet i hus... Og å bruke den "unskyldningen" at det blir gjort på grunnlag av at man har fått en tispe og i hus blir bare for dårlig for meg. Om det er så galt så får man heller stå over det å få seg hunder med forskjellig kjønn.

Jeg har hatt hunden i snart to år, og tanken har ALDRI streifet meg før.. Før nå som sagt. Hadde du sett hvordan Hamlet er i de forskjellige situasjoner, er det mulig du også hadde kastrert han. Jeg har alltid hatt hannhunder, og det har søsteren min også. Vi har 3 hannhunder i huset, og det er ikke noe problem. Så hvis jeg kastrerte han for den grunn, hadde jeg virkelige skaffet meg en hannhund?! Jeg har ikke fått en tispe i hus, så det er ikke grunnen min for at jeg kastrerte han, grunnen står lenger oppe i innlegget, og det var ikke en unnskyldning,det var en god grunn for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt hunden i snart to år, og tanken har ALDRI streifet meg før.. Før nå som sagt. Hadde du sett hvordan Hamlet er i de forskjellige situasjoner, er det mulig du også hadde kastrert han. Jeg har alltid hatt hannhunder, og det har søsteren min også. Vi har 3 hannhunder i huset, og det er ikke noe problem. Så hvis jeg kastrerte han for den grunn, hadde jeg virkelige skaffet meg en hannhund?! Jeg har ikke fått en tispe i hus, så det er ikke grunnen min for at jeg kastrerte han, grunnen står lenger oppe i innlegget, og det var ikke en unnskyldning,det var en god grunn for det.

Jeg sa heller ikke at grunnen din til å kastrere han var fordi du hadde fått tispe i hus.

Heviser til det som blei skrevet av en anne bruker litt lenger oppe av TinaSimbaNana.

Er ikke noe problem å kastrere lenger nei..

Simba fikk jeg kastrert da jeg sa jeg skulle ha en tispe..

Det er det grunnlaget jeg reagerer på...

Ja, det var jo klart som blekk - du sier jo du er redd eieren blir skuffet...

Og da spør jeg igjen, HVORFOR er du bekymret for hunder som blir kastrert?

Jeg er ikke bekymret, heller redd for at det skal bli et springbrett for de som vil ha hannhund, med det grunnlaget at de kastrerer den når hunden bruker/viser sine drifter. Og der kommer det inn den skuffelsen jeg nevner mot hundeeierene om kastreringen kanskje ikke hjelper så mye som de trodde.

Henviser til det Jaenette-k skriver litt lenger oppe der hun allerede har planlagt kastrering før hun i det hele tatt har fått hunden.

*Moderert på grunn av dobbelposting* Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke bekymret, heller redd for at det skal bli et springbrett for de som vil ha hannhund, med det grunnlaget at de kastrerer den når hunden bruker/viser sine drifter. Og der kommer det inn den skuffelsen jeg nevner mot hundeeierene om kastreringen kanskje ikke hjelper så mye som de trodde.

Henviser til det Jaenette-k skriver litt lenger oppe der hun allerede har planlagt kastrering før hun i det hele tatt har fått hunden.

Jeg er sannsynligvis veldig treg - og skjønner ikke hva du sier. Du er bekymret for at eierne blir skuffet fordi de velger å kastrere når hunden viser sine drifter? Du sier at du er bekymret for hunden, men jeg får ikke noen forklaring på hvorfor du er det - eller er du ikke det?

I mange andre land kastreres både tisper og hanner rutinemessig så fremt de bare skal til "pet homes" eller være bruks-/tjenestehunder.

Hva er problemet med det? Hvorfor ikke planlegge det fra starten av? For min del skulle gjerne alle hannhundene (og tispene) vi har solgt kastreres så framt de ikke er av så ypperlig kvalitet at de bør avles videre på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv en hannhund på snart *edit* 50 kg som har hva du beskriver adferdsproblemer, han er snart 20 måneder og veldig tispe gal, veldig ukonsentrert og på tur så ser han en annen hund på 100 meters avstand og han står på to bein og hyler nesten.. Men jeg har ingen planer om å kastrere, han har en unghund periode og jeg vet at jeg må bare jobbe med det...

Jeg håper for din egen skyld at du får det resultate du vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv en hannhund på snart 60 kg som har hva du beskriver adferdsproblemer, han er snart 20 måneder og veldig tispe gal, veldig ukonsentrert og på tur så ser han en annen hund på 100 meters avstand og han står på to bein og hyler nesten.. Men jeg har ingen planer om å kastrere, han har en unghund periode og jeg vet at jeg må bare jobbe med det...

Jeg håper for din egen skyld at du får det resultate du vil ha.

Høres festlig ut? Mener du en unghund vanligvis oppfører seg sånn? (Og 60 kg borzoi som ikke er fylt 2 år... - hvor høy er han?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at de fleste hannhund eiere må "tåle" den tia før den er hvertfall to år. Syns ikke det er så lurt å planlegge en kastrering FØR du har fått hunden. Om det ikke er en omplasseringshund med problemer (men da er den vanligvis kastrert fra før av).

Og har snakka me en del hannhundeiere som har kastrert, og hannhundene mister en del av kjønsidentiten og kan fort bli mobbeoffer for en annen hannhund. Jeg ville ikke utsatt dette for min hannhund. Men jeg ville heller ikke utsette han for økt fare for kreft. Så derfor gjorde jeg det.

Men hadde han ikke hvert kryptorchid så hadde jeg ikke kastrert, selvom han er litt av en villstyring. MEN han er KUN 17mnd, og jeg ville ventet og sett an til han er hvertfall over 2 år.

Han ble kastrert for 2mnd siden, og har ikke merka forskjell, kan nesten virke som om det er verre. Men kan høre tia til, at han har kommet i en ny "periode". Ser det på de andre jeg hart gått på kurs med.

Har også hørt at det kan gå opptil et halvt år før man har merket forskjell, og at det fort kan bli verre før det blir bedre.

Jeg er i og for seg mot kastrering så lenge det ikke er pga adferdsproblemer (og da etter fylte 2 år) eller pga helse. (kryptorchisme, ol.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv en hannhund på snart *edit* 50 kg som har hva du beskriver adferdsproblemer, han er snart 20 måneder og veldig tispe gal, veldig ukonsentrert og på tur så ser han en annen hund på 100 meters avstand og han står på to bein og hyler nesten.. Men jeg har ingen planer om å kastrere, han har en unghund periode og jeg vet at jeg må bare jobbe med det...

Jeg håper for din egen skyld at du får det resultate du vil ha.

Jeg sa ikke at hunden min hadde atferdsproblemer..

Uansett, vente til han er to år eller ikke. Hunden min har dratt i båndet nesten siden han var valp. Og han veier 23 kg og er veldig sterk, og da er det ingen fornøyelse å gå tur med den. Jeg har som sagt prøvd ut mange måter for å få han til å gå fint, men ingenting har nyttet. Kanskje en annen eier hadde holdt ut, men jeg orket ikke mer. Kall meg en dårlig hundeeier gjerne, men dette var mitt valg.

Og nå nå håper jeg at han blir lettere å jobbe med, hvis ikke, så får jeg leve med det. Å kvitte meg med han er ingen alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kasterte Hamlet pga "atferdsproblemer".. Han hyperstresset på tur, var umulig å få kontakt med og det med at tispene var så kjekke. Så jeg kastrerte han i håp om å få en mer omgjengelig hund, som det er lettere å trene med...

Jaha? Så du spøkte her da? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha? Så du spøkte her da? Eller?

Nei jeg gjorde ikke det, jeg satte det i hermetegn for å sette det på spissen så søsteren min skulle skjønne problemet jeg egentlig har med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...