Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva fasinerer deg ved hunden din? :D


Maria

Recommended Posts

Burde være et enkelt spørsmål:

HVA fasinerer dere ved hundene deres?

Nevn gjerne positive og negative sider.

Noen morsomme vaner/uvaner?

Tell me!

Alt fascinerer meg med LiLi :)

Når hun sitter å ser på meg med hodet på skakke, er jo sååå søt!! hehe..

De tingene hun gjør som er mest komisk er nok: når hun løper tulling rundt og rundt i ring, når hun sklir bortover på rompa med bakbena i været!!! hoho :lol: det er komisk det! hun liksom sitter på rompa, med bakbena i været og spøler seg fremover med forbena! og når hun voldtar bamsen sin oppå puta!! hjelpe meg.. komisk hund ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så er det også komisk når hun sklir bortover gulvet med bakbena hengende bak seg. Hun gjør det når hun skal tørke seg etter hun har tissa skjønner dere. Mens det andre, med bakbena foran og opp i været gjør hun når hun skal tørke seg etter hun har bæsja.. LOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at hunder drar seg bortover med bakbena fram, kan tyde på betennelse eller infeksjon.

Eller så har hun bare en rar vane.. :lol::)

Burde være et enkelt spørsmål:

HVA fasinerer dere ved hundene deres?

Nevn gjerne positive og negative sider.

Noen morsomme vaner/uvaner?

Hmm.. At han bjeffer.. :D Rasen skal normalt være ganske rolig og ikke bjeffe.. Han her har en lyd for enhver anledning. av og til høres han ut som en katt.

Når han får springe kick og springer alt han kan rundt over hele gulvet mens han tror han springe i 120km/t.

Når jeg kommer hjem så springer han bort til meg og tar hånden min i kjeften og bare holder den der.

Når han blir lei seg for at han må være i buret så han legger seg ned i hjørnet og trykker trynet sitt inntil gitteret. Ser ganske komisk ut, alt blir trykt oppover.

Negative sider : sta, blir fort varm (hvis jeg skal kose med han) , Tror han kan klare seg helt alene, han har aldri loggra. (merkelige)

Men nesten alt han gjør facinerer meg.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok bare en rar vane :) Gjør det når det f.eks. er vått i gresset hun har bæsja i, sånn at hun ble våt. Gjør det forresten nesten aldri lenger, kanskje fordi at beina hennes er nesten dobbelt så lange som de var når jeg fikk henne, sånn at hun slipper å bli våt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hans fantastiske sind! :lol: Det er bare for godt. Og så er han 100% tigret - det er vildt flot... Har ikke noget dårligt at sige om ham. Han elsker alle mennesker og hunde, selvom han er bange for andre mennesker. det er han igang med at lære at han ikke skal være lige nu. =D>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, hverdags gjeting kan man lære en hvilken som helst hund. Husker det var en rotweiler som gjetet kveg... fantastisk syn  :lol:

Trenger ikke lære henne det i alle fall. Hun gjeter helt av seg selv hun, akkurat som en bc :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

det burde du :lol: Morsom opplevelse får du hvertfall! Det er fantastisk å de hunden jobbe skikkelig med sau... må prøves! Kunne ikke tenke meg noe annet enn en gjeterhund, selv om aussien ikke egner seg til konkuransegjeting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker jeg Taz, får ta noen små sauer da vettu :lol: Hun kan jo gjete, og hun er lynkjapp, så tror egentlig ikke det blir noe problem. I alle fall ikke hvis sauene er vant til å bli gjetet, sauer pleier jo ikke akkurat å angripe uansett da. Må jo selvfølgelig vente til hun blir voksen da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

tror man kan gjete med alle raser bare man gjør det på riktig måte :lol: sæuetest hunden din, så kan du ta kontakt med nærmeste gjeter forening :) går ann å gjete med alle raser :D må legge ut bilder hvis du prøver!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...