Gå til innhold
Hundesonen.no

Nordenstam?


Cavalier&Collie

Hva synes du om Nordenstam?  

50 stemmer

  1. 1.

    • Super metode!!
      7
    • OK
      9
    • Vet ikke så mye om det ..?
      15
    • Nææh ...
      11
    • NEI!! Hundeplageri ;0(
      8


Recommended Posts

  • Svar 584
  • Created
  • Siste svar

Ble litt skremt ... Nagle hørtes ut som å stikke fingerne i øya, eller noe :)

Da var det ikke så farlig :)

Ikke så farlig? [-X Vil nå si at mange hunder kan bli ØDELAGT av det der.. ***** nordenstam har ikke respekt for hunder.. *puh* Fikk endelig sagt det :wink:

Noe av det synes jeg var litt strengt - kanskje jeg gjør det med å ta den i nakkeskinnet ...

Hvorfor det? Man kan ikke bestemme seg på forhånd at man skal ta hunden i nakkeskinnet. Jeg håper ikke du tar din fremtidige hund i nakkeskinnet, vet om maaange hunder som har blitt nervøse/agressive av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

undskyld men er der mon én der kan forklare den uvidende dansker her hvad "filleriste" betyder? :oops:

Du tar hunden i nakken og løfter den opp..

Eller rettere sagt Banker den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

undskyld men er der mon én der kan forklare den uvidende dansker her hvad "filleriste" betyder? :oops:

Filleriste = å riste ei fille.

Dvs du tar hunden i nakkeskinnet å "rister" den. Jeg vil ikke si at en løft/klyp i nakkeskinnet er det samme som å filleriste, Taz..

Men enig i at filleristing kan sammenlignes med banking, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filleriste = å riste ei fille.

Dvs du tar hunden i nakkeskinnet å "rister" den. Jeg vil ikke si at en løft/klyp i nakkeskinnet er det samme som å filleriste, Taz..

Men enig i at filleristing kan sammenlignes med banking, ja!

Hvem sa at jeg mente at løfte hunden etter nakken er det samme som filleriste? Jeg fullførte bare ikke setningen, syns banke hunden er det samme filleriste den.. Så da skrev jeg heller det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem sa at jeg mente at løfte hunden etter nakken er det samme som filleriste? Jeg fullførte bare ikke setningen, syns banke hunden er det samme filleriste den.. Så da skrev jeg heller det.

Du skrev;

"Du tar hunden i nakken og løfter den opp..

Eller rettere sagt Banker den."

Men var vel bare en formuleringsfeil da :) Tina har ihvertfall fått svar på spørsmålet sitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så farlig? [-X Vil nå si at mange hunder kan bli ØDELAGT av det der.. ***** nordenstam har ikke respekt for hunder.. *puh* Fikk endelig sagt det :wink:

Hvorfor det? Man kan ikke bestemme seg på forhånd at man skal ta hunden i nakkeskinnet. Jeg håper ikke du tar din fremtidige hund i nakkeskinnet, vet om maaange hunder som har blitt nervøse/agressive av det.

Nei, det er ikke farlig som å stikke fingeren i øye - "så" med trykk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev;

hehe. ja, jeg er ikke så flink å forklare.. :)

Så jeg bare begynte på ny setning.. :D

"Du tar hunden i nakken og løfter den opp..

Eller rettere sagt Banker den."

Men var vel bare en formuleringsfeil da :) Tina har ihvertfall fått svar på spørsmålet sitt :)

hehe. ja, jeg er ikke så flink å forklare.. :D

Så jeg bare begynte på ny setning.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

hei!

Har jobbet masse så jeg har ikke fått vært på internet på en stund... huh.... Ja det jeg mener er at smaken er delt, akkurat som baken. Jeg syns selv at Nordenstam er en skikkelig hundemann med peil. Syns han har masse flott å si, og er det noen som virkelig kan hund, så er det ham. Selvfølgelig er jeg ikke enig i alt, men jeg er jo tross alt ikke en sau. Jeg tror ikke jeg orker å diskutere dette temaet mer nå på en stund, for jeg diskuterte masse med noen andre her om dagen, så jeg er ganske lei for øyeblikket....

Syns det er flott at dere er stolt av deres metode, men jeg blir skikkelig skuffet over dere hvis dere nå begynner å baktale Geir Nordenstam! Så at noen allerede gjorde det.

Ha en fortsatt fin kveld, skal ut å trene nå. :DHadebra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man overhovedet bagtale nogen på et forum på nettet, der er tilgængeligt for alle...? Hi hi  :D  

... sorry, ved det er out of topic men kunne ikke lade være. :oops:  :D

:):D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, det går fint ann.... f.eks si at han er dyremisshandler osv, for det er han ikke :)

At bagtale nogen vil sige at man taler om dem BAG deres ryg... og jeg mener at siden dette er et frit tilgængeligt forum kan Geir jo blot gå ind og læse hvad der her står skrevet om ham.

Desuden må det være sådan i et land med ytringsfrihed (og det var Norge sidst jeg tjekkede) at man har lov til at have sin egen mening samt dele den med andre. Hvis nogle skriver at Geir er dyremishandler er det et udtryk for deres egen mening... en mening de har lov at have hvad end andre deler den eller ej. Oveni har manden jo offentliggjort en bog så man kan da aldrig kalde det at bagtale ham at folk kommer med deres mening om ham i et andet offentligt rum!

Det er et spil om ord, men som jeg sagde, jeg kunne bare ikke lade være. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

hmmm, joda, men jeg tror G Nordenstam velger å være med sine hunder enn å sitte på nett. hi hi... :) Neida, snakk om hva dere vil, men tenk hvis det var dere det ble snakket om. Nordenstam er IKKE dyremisshandler. Han er en som virkelig kan hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geir Nordenstam dyremishandler? :):D Dette var det dummeste jeg har hørt her på forumet :wink:

Gider ikke engang og skrive noget tilbake ang dette, for dem som mener dette, vet åpenbart ikke hva de snakker om :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar hunden i nakken og løfter den opp..

Eller rettere sagt Banker den.

Blev litt overrasket over det sidste du skrev. Og ta hunden i nakken og banke den er 2 vidt forskellige ting. Hvis rocky virkelig gjør noe galt tar jeg han i nakken. Men ALDRIG har han vist tegn til nervøsitet og lign av det overhovedet. Tværtimod har alle der har forstand på hund sagt at han har veldig gode nerver. Ville min hund ha hatt dette hvis og ta i nakken var og banke hunden sin??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, mente ikke at han slår hunden..

Men syns at å filleriste en hund er litt drøyt.

Har lest boken, så skriver ikke dette ut fra rykter.

Han har mangen gode metoder, men også noen jeg er helt i mot.

Hunder som er litt nervøse og usikre, kan bli ødelagt av noen av nordenstam metodene.

Syns du det Nordenstam skrev i boken sin om han jakthund eksperten er rett?? Han sier jo at du har mye å lære av han eksperten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"hmmm, joda, men jeg tror G Nordenstam velger å være med sine hunder enn å sitte på nett. hi hi... Razz Neida, snakk om hva dere vil, men tenk hvis det var dere det ble snakket om. Nordenstam er IKKE dyremisshandler. Han er en som virkelig kan hund."

Du behøver skam ikke fortælle os at vi skal snakke om hvad vi vil, det gør vi helt af os selv. LOL :wink:

Jeg kan desværre ikke få fat i bogen så jeg vil ikke blande mig i debatten om hans træningsmetoder, som sagt kunne jeg bare ikke lade være med at pointere at det er meget svært at bagtale nogle i et offentlig rum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kanskje lese en bok som Geir R. Nordenstam har skrevi ... husker aldri hva den heter :?

Full kontroll heter boka til Nordenstam..

Tror jeg.. Leste i den i går, men nå forsvant navnet helt.. :D

Men tror det er Full Kontroll.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...