-
Innholdsteller
13,372 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Days Won
466
Innholdstype
Profiler
Forum
Blogger
Articles
Alt skrevet av simira
-
Så, @C.J., @janson, @MegaMarie og meg? @Frida og fuglehundene ? Hva med dere andre? Jeg ser det er ledige plasser på rallykurset ihvertfall, så tipper det har vært noe frafall.
-
Dobbelt takk alle sammen! @ Kanskje det var derfor magefølelsen var på plass, jeg hadde jo en slik bil på lån i påska.
-
Jepp, kan signere de fleste her. Det finnes Pets at Home, Poundland m.fl. som har en del morsomt, men de er utenfor byene. I mindre byer finnes det dyrebutikker som kan ha godt utvalg, det varierer, men det er som oftest mindre butikker som ikke har nettside. Da ville jeg heller shoppet på Petsathome, Amazon eller Zooplus.co.uk og bestilt til dit dere skal bo elns.
-
Syntes jeg dro kjensel på den bc-en ja.
-
Rally ER gøy. Hvem var kursholder og instruktør?
-
Jeg våknet merkelig nok klokken 8, og fikk ikke sove mer. Men fikk ikke stå opp før jeg fikk dagens første bursdagsgave. Yogabukser med terninger på (jeg spiller rollespill), t-shirt med Marie Curie, og et års forbruk av undertøy fra Victoria's Secret (sånn ca). En liten time senere spiste jeg frokost mens jeg surfet på finn-annonser på biler. Neste punkt på dagens gjøreliste var nemlig å prøvekjøre en Peugot 807 og kjenne litt på den. Det tok meg ca 10 minutter å avskrive den som alternativ. En kjapp tur hjemom for lunsj, før vi kjørte til Rudsletta for å prøve bil nr 2. Etter litt om og men og vurdering av innbyttebil og penger og slikt så kjørte jeg og gubben hver vår bil hjem. Dvs, jeg kjørte innom Biltema for å kjøpe setetrekk og gummimatte til bagasjerommet, og tok bilde av nybilen på parkeringsplassen før jeg kjørte videre. På vei ut kom jeg på at vi hadde glemt at vi skulle handle. Kjapp telefon til gubben, og så møttes vi en kø-tur senere på Coop. De er så kjekke med shop-express, og når vi handler for mye så får vi en gratis premie! I dag ble det gale gårdsdyr, det er inmari godt, og ikke for stor pose til at man får dårlig samvittighet for å velge snop i stedet for vaskemiddel som premie. Så var det bare å skyndte seg hjem, sent ute allerede, og kom hjem ca 10 minutter etter at middagsgjesten var ventet. Heldigvis var hun også forsinket. Bursdagsbarnet er veldig glad i quesadillas, og mannen veldig flink til å lage! Så kom min aller skjønneste nevø på 6 uker for å spise kake. Foreldrene, ihvertfall. Han var bare med og var søt. Etter at gjestene hadde gått var det å finne ut hvordan vi best skal innrede denne bilen da. Ihvertfall ingen tvil om hvorvidt det er plass til begge hundeburene her! Hundene er litt slitne etter mye som har skjedd de siste dagene og i dag, så de tok kvelden. Og etter en runde på forum og sånt så er det kvelden for meg også. Natta!
-
På friområdet der så er det bare å komme og gå etter eget ønske, ja.
-
NKK har en brosjyre som heter Ny i ringen, som forklarer mye. Den ligger på www.nkk.no
-
AVG er fortsatt bra. Hva gjør Chrome bedre enn ff? De har relativt lik standard, men Chrome bruker (enda) mer minne og har (hadde ikke sist jeg sjekket ihvertfall) rotering til sist brukte tab. Men er nok mest smak og behag.
-
Office programvare? (Libre/OpenOffice er gratis alternativ til MS, og ganske likt) E-postklient.
-
@Argyr kanskje?
-
Det er mulig å krysse av for "dyr tillatt" i søk på finn.no nå, det er en håndfull der ihvertfall.
-
Oh, kult at de har de her! Jeg kjøpte en liten bunke da jeg var i Hellas, og kan absolutt anbefale de! Andre alternativer jeg bruker til gårdshunden er disse: http://www.dyresjappa.no/products/kyllingterninger http://www.dyresjappa.no/products/godbiter-starsnack- (Training mix) Og så de som heter Micro Trainers, kommer både i pose og bokser med litt større mengde: http://nettdyret.no/hund/godbiter-snacks/micro-trainer-laks-70g_7-119.html
-
Så deilig med to hunder som trives sammen!
-
Til en grov overpris, og det er ikke garantert at de har riktig størrelse inne.
-
Det har jeg aldri hørt om! Kan du ikke spørre mer om hvordan de har gjort det?
-
Vi chippet i oktober, det tok en mnd før den virket. Ballene er fortsatt ikke tilbake til normal størrelse.
-
Ja, det er litt slitsomt dette med å følge loven 100% til enhver tid.
-
Bichon? Den har forsåvidt også krøllpels, men har virkelig fått sansen for dem etter at en i familien har hatt to stk nå. Morsomme og glade hunder.
-
Hvis jeg på noen måte trodde at det var fare for at hunden kom til å bite igjen, så ville jeg anmeldt. Og det vil jeg si det er slik denne situasjonen er beskrevet. Det finnes mange gode og dårlige unnskyldninger for hvorfor en hund biter, men i min verden skjer ikke det mer enn én gang om det er uprovosert.
-
Et nettsøk avslører ihvertfall at han var involvert i hundeloven ift forbudene, og blant annet har anmeldt Nina Haaland for farlig hundehold pga amstaffblandingen hun hadde... Og at han ellers ikke er helt god mtp holdninger og uttalelser han selv har kommet med i ymse fora.
-
For det første, så lenge han er slik så bør bånd være det eneste alternativet, fram til du har trent det bort. I stor grad kan du antageligvis bruke de samme metodene som på passeringstrening, og da finner du en god del tips på forumet. Kinderegg/sladretrening, gi hunden en annen oppgave (ligge på en bestemt plass etc), timout, grensesetting osv. Du må finne ut hva som fungerer best for din hund og situasjonen, og lære inn og jobbe med det.
-
Jeg ville nok heller prøvd avledning og timeout før vannsprut og diverse aversive metoder på bjeffing. Men jeg er enig i at det er dumt å kjøpe seg en hunderase som er kjent for lyd når man egentlig ikke vil ha det. Det er en naturlig del av hunden, og da får man ta det med på kjøpet.
-
Omg, lyyyd! Når jeg tenker på yorkshiren så formelig hører jeg "japp-japp-japp" i bakhodet. Sjekk ut lundehund kanskje, eller løwchen? (sjekk helsa på lundehunden)
-
Om du har tenkt å ha vakthund løs på gården som skal holde folk unna når du ikke er hjemme, så er vel det strengt tatt ikke lovlig, da du ikke har kontroll på den? Og da er vi også inne på vokterraser som kanskje ikke er kompatible med hva som helst, for eksempel det å ha med rundt "overalt"?