Gå til innhold
Hundesonen.no

simira

Medlemmer
  • Innholdsteller

    13,372
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Days Won

    466

Alt skrevet av simira

  1. Det kommer an på hundene det gjelder. Odin har alltid vært mer komfortabel med store hunder enn små, opp til en viss størrelse. Og Kovu har jo lært fra valpestadiet å ta hensyn til en mye mindre hund, så han er veldig glad i, og forsiktig med, små hunder. Men jeg kjenner både små, og kanskje helst store hunder jeg ikke ville latt leke med den andre.
  2. Vi har en egen flytråd her: http://hundesonen.no/forum/topic/51832-hjelp-jeg-skal-ut-og-fly-med-hunden-min/
  3. simira

    Podenco Ibicenco

    Vet ikke hvor lett det er å ha den løs, den har vel masse jaktinstinkt. Tror ikke det er så mange på forumet her med erfaring om rasen, men her er en tråd fra i fjor ihvertfall: http://hundesonen.no/forum/topic/75172-deres-erfaringer-med-etnahund-og-podenco-ibicenco/
  4. Nå er dette et offentlig forum hvor man kan delta i de diskusjonene man vil. Om jeg skal støtte noe, enten jeg har bruk for det eller ikke, så vil jeg gjerne vite hva slags folk dette er, og folk som går ut med feilaktig informasjon for å fremheve seg selv over andre kommer ganske langt ned på lista. Jeg tipper det gjelder flere her inne.
  5. Ettersom minst to av de andre hundebarnehagene i byen også driver med pensjonat så er de pålagt å ha godkjenning fra mattilsynet. Jeg er usikker på om det også gjelder kun pass på dagtid, men jeg vil anta at de er godkjent, siden de har holdt på såppas lenge? Mener du at de ikke er det?
  6. Det kommer vel an på mengden peanøtter og størrelse på skåla? De kommer i halvkilosposer, så det er jo ikke noe problem å få i seg tilsvarende et måltid for selv en halvstor hund.
  7. Jeg har ikke bruk for noen hundebarnehage hverken i Oslo eller Bærum. Men sier du at de andre hundebarnehagene i Oslo, som har holdt på mye lengre enn City Dog Daycare, driver ulovlig?
  8. Undersøkelsen var jo ikke akkurat dekkende. Jovisst har jeg tatt en ringerunde på priser hos veterinærene i nærområdet. Og har droppet en pga høyt prisnivå, og en annen pga dårlig kompetanse. Men jeg tror de jeg bruker nå er jevnt over billigere enn mange av de nevnte. Tipper også at de ikke har sjekket mange mindre "smådyrleger" som har en klinikk i kjelleren hjemme, ikke nevneverdig utgifter til lokale o.l.
  9. De svarer raskere enn det om de kan. Du finner også en god del hjelp og tips på forumet deres. Ellers er de greie på reklamasjon, jeg fikk en ny da min 2,5 år gamle fitbit ble ødelagt.
  10. 140 tegn, og om hun har privat konto så vises ikke tweetene for de som ikke er godkjent som følgere.
  11. Maks antall tegn på beskjeder er 140, uansett. Dine tweets blir liggende offentlig på din profil, med mindre du bestemmer at det ikke skal vises for andre enn de du godkjenner (privat konto). Hvis du synes det er mye styr for så lite så ta kontakt med support på e-post, de svarer kjapt og greit der også.
  12. Da vil jeg anbefale sheltie. Men en voksen hund som får nok aktivisering og er vant til å være alene hverken trenger eller bør være i bur. De har det veldig mye bedre om de har mulighet til å rusle litt rundt og legge seg på forskjellige steder for å regulere temperatur, blant annet.
  13. Synd at Xitamiz har sluttet med pinscher. Men du finner linjene bla. hos Whiquila og Dijontoma ihvertfall.
  14. Blir border collie eller aussie for stor? Sheltie? Du sier ingenting om preferanser på lyd og pelsstell, men ettersom du har kleinspitz og trives med det så antar jeg det ikke er viktig. Det er vel ingen raser som ikke kan sitte i bur, hvorvidt de burde det er en annen sak.
  15. Teori fra en bekjent var at det er en av få biler uten startsperre?
  16. Ganske uprofft, spesielt hvis epostadressene var synlig for alle mottakere. Maks optimalt for å spre spam...
  17. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/bilen-stjaalet-4-ganger-har-hatt-13-innbrudd/a/23419031/
  18. Et stykke fra puddel til basenji! Men pudler er tøffe da. Velkommen hit!
  19. Oi, hvor fikk de mailadressen din fra?
  20. Kjenner ikke til Lilla Piröns. Det er som sagt noen år siden jeg var aktiv i miljøet. Inntrykket mitt av pinscheroppdrettere er at de ikke har vært så opptatte av avl, og det å ha oppdrett "bare derfor", de fleste oppdretterene jeg kjenner til er folk som har en familiehund eller to som de har kull på fordi det har vært en bra hund og alt har ligget til rette for det. Jeg visste ikke at det var såppas mange som gav opp i unghundtiden, men det overrasker meg ikke, rasen er over normalt krevende som unghund synes jeg.
  21. Da er det konstatert at selener akkurat litt for liten til Gneis. De må jo være rare i størrelsen? Odin er ca. 30 rundt halsen, og den satt ganske ok der, men det er jo plass til to Odiner i resten av selen. Håper jeg får sendt den i retur, tror ikke jeg gidder å styre med å håpe at en SX kanskje passer Odin.
  22. Sannsynligheten for at jeg er i form til trening er uansett ganske liten. Jeg har mistet stemmen helt, og har taleforbud et par dager. Og bør nok ta det med ro til jeg er ganske frisk.
  23. Edit: Never mind, lørdag går ikke. Tenkte å trene på søndag om jeg er frisk nok og har fått tilbake stemmen.
  24. Kovu kan finne på å si fra til andre hanner som ikke tar beskjed, men ellers funker det greit. Jeg sender en PM om kontaktinfo tenker jeg.
  25. Hm, er dere hjemme i påska? Vi kjører nesten forbi 1. april og er i Hemsedal de påfølgende dagene, så kan evt svippe en tur rundt fjellet.
×
×
  • Opprett ny...