Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpegjengen 2019


Mindi
 Share

Recommended Posts

On 6/28/2019 at 3:50 PM, Keida said:

Hei, hvordan ble det? Jeg har vært den som har valg bort den oppdretter som jeg har møtt og kjent best da det ikke har blitt valper etter planen. Er fornøyd med den siste oppdretteren i alle fall :)

Hehe, vi bestemte oss for å gå for en til av den rasen vi har. ? Oppdretterne det var snakk om var i forbindelse med Samojed. Etter vi fikk låne en, hadde med oss en på tur og fikk kjenne litt på hvordan det var å ha en, spesielt i røyteperioden, ombestemte vi oss litt. Jeg følte at hun vi hadde var for sterk for meg, og det hadde blitt til at samboer alltid måtte gått med samojeden. I tillegg skulle vi jo ha hannhund, siden vi allerede har en hann. Det var ekstremt mye hår, og vi kjente litt på det at den ikke kan gå løst. Hun var utrolig sta, og eieren hennes sa at hun var jo mer av den "myke" typen ? I tillegg bor vi i leilighet det neste året og studerer, og følte kanskje ikke vi hadde orket å tilby den nok hver dag, og jeg hadde hvertfall hatt dårlig samvittighet hver dag den ikke fikk brukt seg. Rasen er flott og jeg har veldig lyst på en, men kanskje på et annet sted i livet. Nå er vi ute etter en ny mittelspitz. Jeg vurderte å importere en fra finland, men ønsker å finne en av den typen jeg vil ha. Og da har valget falt på å finne en fin tispe å parre med han jeg allerede har, så får vi se hvordan det går, med tanke på at jeg er så kresen at ingen er gode nok ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 381
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hils på Bror     Meg akkurat nå:   

Nå har jeg hentet henne! ?❤️ Hun virker så utrolig fin!! Vi er dessverre rammet av flystreiken til SAS og kommer oss ikke hjem før 22 i kveld. Får bare være glad vi kommer oss hjem i det hele tatt. Fl

(Bilde stjålet fra oppdretter) Da er det bestemt - hun (nest øverst) er min! ??

Posted Images

Nå har vi hatt lille Tuba hjemme hos oss i ca 2 døgn. Dette er første valp, så alt er nytt både for oss og henne! Hun sover natta gjennom, takk og lov, men våkner rundt 7 og er klar for dagen. Når hun først setter i gang er verken sko, føtter, hender eller ører trygge, men hun sover også mye i løpet av dagen så vi rekker å få noen pust i bakken. Er også innmari flink til å si ifra når hun må ut, og vi tar henne alltid ut etter lek/spising/soving, så dette virker jo veldig lovende selv om jeg ikke tør å anta så mye når hun enda er så ung. Hun er veldig uredd og nysgjerrig, selv om byggearbeidet på nabotomta var litt skummelt i starten. Vi satte oss ned på trappa og så en stund på gravemaskina sammen, og da var det greit. Vi tar det én dag av gangen, selv om jeg allerede er bekymret for om vi får sosialisert henne riktig og nok, om hun får for lite eller for mye aktivitet osv. Det går seg nok til!

IMG_20190709_114813__01.jpg

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, hvis alt går etter planen blir det en til field spaniel på meg i løpet av høsten ? Litt tidligere enn jeg planla, men kjenner oppdretter godt og liker tispa veldig godt, tispe med veldig godt gemytt og det er gull verdt på field spaniel, hvor en del kan være sky. Alltid ønsket meg en sort, og forhåpentligvis blir det født en sort tispe til meg. Jeg er 1 av 2 som ønsker tispe, den andre var før meg, men dersom det blir fler enn 1 og det blir en sort får jeg den. Prøver å innstille meg på at det går bra med en brun og dersom det ikke blir noen sorte, men har så inderlig lyst på en sortt! Hvis jeg ikke får en svart denne gangen, betyr det bare at jeg etterhvert på ha en til :P 

Dette er kommende mor. Hun har hatt ett kull tidligere, og valpene har blitt veldig flotte, og de er veldig sosiale alle sammen.

 

Emma.jpg

Emma2.jpg

Endret av Orca
  • Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det én uke siden vi fikk Tuba! Hun ble 9 uker i går, og mens hun har vært hjemme hos oss har vi brukt mesteparten av tiden på å bli kjent og ikke så mye annet fornuftig. Har vært litt besøk innom så hun har fått hilst på litt andre folk (og vi har fått sett andre enn hverandre og valpen), hun har fått møte en voksen puddel, og i går var vi nede på den lokale togstasjonen en tur for å se på toget og menneskene som gikk av. Hun er klin umulig å få kontakt med når vi er utenfor vår egen eiendom, så det må definitivt jobbes litt mer med fremover (tar gjerne i mot tips til gode kontaktøvelser). Skjønner ikke helt hva biler er og vil som oftest ut i veien for å løpe etter de få gangene vi har vært nedenfor huset.

 

Merker jeg er usikker på hvor lite/mye hun trenger, hun sliter litt med å slappe av så jeg tror både hun og vi har en tendens til å tro at det MÅ skje noe når hun er våken. Vi koser og leker og trener litt på "sitt", men hun har ikke fått vært med på noen lengre turer enda. Problemet er at alle de interessante stedene (som skogen og vannet og butikken og kjøpesenteret) ligger 10-15 min rusletur herfra, men det er for varmt for henne å gå så langt på asfalt om dagen og vi har ikke bil. Det har vært opp mot 25 grader og stekende sol siden vi fikk henne, så midt på dagen blir det ikke så mye aktivisering ute, da vil hun heller finne en skyggeflekk hvor hun kan gnage litt på en kongle eller en pinne (eller anklene til mamma). Vi kjøpte også en kjølematte fra Jula som har vært gull verdt, dette er nå hennes plass og vi tar den med inn på soverommet om natta og har den i valpebingen på dagen.

 

Jeg gleder meg jo til bitingen roer seg littegranne, og til at hun er våken i lengre perioder så det går an å faktisk gjøre litt mer og dagen ikke blir så oppdelt, men tenker vi ska være fornøyd med at hun sover natta igjennom og sier i fra når hun må ut og tisse - hun er jo absolutt helt skjønn, og smelter oss med alt det rare hun finner på! ?

IMG_20190712_124013.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/12/2019 at 9:44 AM, Orca skrev:

Hjelp, hvis alt går etter planen blir det en til field spaniel på meg i løpet av høsten ? Litt tidligere enn jeg planla, men kjenner oppdretter godt og liker tispa veldig godt, tispe med veldig godt gemytt og det er gull verdt på field spaniel, hvor en del kan være sky. Alltid ønsket meg en sort, og forhåpentligvis blir det født en sort tispe til meg. Jeg er 1 av 2 som ønsker tispe, den andre var før meg, men dersom det blir fler enn 1 og det blir en sort får jeg den. Prøver å innstille meg på at det går bra med en brun og dersom det ikke blir noen sorte, men har så inderlig lyst på en sortt! Hvis jeg ikke får en svart denne gangen, betyr det bare at jeg etterhvert på ha en til :P 

Dette er kommende mor. Hun har hatt ett kull tidligere, og valpene har blitt veldig flotte, og de er veldig sosiale alle sammen.

 

Emma.jpg

Emma2.jpg

Så gøy!!! ??

20 timer siden, hauklander skrev:

I dag er det én uke siden vi fikk Tuba! Hun ble 9 uker i går, og mens hun har vært hjemme hos oss har vi brukt mesteparten av tiden på å bli kjent og ikke så mye annet fornuftig. Har vært litt besøk innom så hun har fått hilst på litt andre folk (og vi har fått sett andre enn hverandre og valpen), hun har fått møte en voksen puddel, og i går var vi nede på den lokale togstasjonen en tur for å se på toget og menneskene som gikk av. Hun er klin umulig å få kontakt med når vi er utenfor vår egen eiendom, så det må definitivt jobbes litt mer med fremover (tar gjerne i mot tips til gode kontaktøvelser). Skjønner ikke helt hva biler er og vil som oftest ut i veien for å løpe etter de få gangene vi har vært nedenfor huset.

 

Merker jeg er usikker på hvor lite/mye hun trenger, hun sliter litt med å slappe av så jeg tror både hun og vi har en tendens til å tro at det MÅ skje noe når hun er våken. Vi koser og leker og trener litt på "sitt", men hun har ikke fått vært med på noen lengre turer enda. Problemet er at alle de interessante stedene (som skogen og vannet og butikken og kjøpesenteret) ligger 10-15 min rusletur herfra, men det er for varmt for henne å gå så langt på asfalt om dagen og vi har ikke bil. Det har vært opp mot 25 grader og stekende sol siden vi fikk henne, så midt på dagen blir det ikke så mye aktivisering ute, da vil hun heller finne en skyggeflekk hvor hun kan gnage litt på en kongle eller en pinne (eller anklene til mamma). Vi kjøpte også en kjølematte fra Jula som har vært gull verdt, dette er nå hennes plass og vi tar den med inn på soverommet om natta og har den i valpebingen på dagen.

 

 

Bær henne de stykkene, eller lær henne å sitte i en sekk. De trenger absolutt å se nye plasser og mennesker, få nye inntrykk når de er våkne. De skal ikke slites ut rent fysisk i form av lange turer når de er små, men når de er våkne så slapper de ikke av nei, da trenger de å få brukt seg litt, og da er det perfekt med miljøtrening og sosialisering. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/12/2019 at 9:44 AM, Orca said:

Hjelp, hvis alt går etter planen blir det en til field spaniel på meg i løpet av høsten ? Litt tidligere enn jeg planla, men kjenner oppdretter godt og liker tispa veldig godt, tispe med veldig godt gemytt og det er gull verdt på field spaniel, hvor en del kan være sky. Alltid ønsket meg en sort, og forhåpentligvis blir det født en sort tispe til meg. Jeg er 1 av 2 som ønsker tispe, den andre var før meg, men dersom det blir fler enn 1 og det blir en sort får jeg den. Prøver å innstille meg på at det går bra med en brun og dersom det ikke blir noen sorte, men har så inderlig lyst på en sortt! Hvis jeg ikke får en svart denne gangen, betyr det bare at jeg etterhvert på ha en til :P 

Dette er kommende mor. Hun har hatt ett kull tidligere, og valpene har blitt veldig flotte, og de er veldig sosiale alle sammen.

 

Emma.jpg

Emma2.jpg

Så gøy :D Krysser fingrene for at det blir en sort tispe til deg! Min kusine vurderer field spaniel om hun skal ha hund. Det virker som du kjenner rasen godt og kjenner til flere inivider og oppdrettere. Jeg får høre med deg om hun en dag skal få seg en field! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/15/2019 at 12:55 PM, MegaMarie skrev:

Så gøy :D Krysser fingrene for at det blir en sort tispe til deg! Min kusine vurderer field spaniel om hun skal ha hund. Det virker som du kjenner rasen godt og kjenner til flere inivider og oppdrettere. Jeg får høre med deg om hun en dag skal få seg en field! 

Takk :D  Så gøy! Jeg er enda ny innen field føler jeg, men hun må gjerne ta kontakt! :) Ellers bør du si hun skal melde seg inn i Field Spaniels in Norway på Facebook, og den internasjonale gruppa Field Spaniels. Der er det mange å kontakte, og masse bilder :) Det er til nå kun 3 aktive oppdrettere i Norge, ellers har de aller fleste fieldeiere i Norge kjøpt i Sverige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg er bare mer og mer klar for valp til senhøst/vinteren nå i år etter alle disse fine bildene? Det går jo alltids noen tanker oppi hodet som «blir det for mye med to hunder? Hvordan skal jeg løse den og den situasjonen med to hunder vs en? Hvordan gjør man ditt og datt?» Men det løser seg vel etterhvert. Problemet når en har goood tid til planlegging, så har man også god tid til å overtenke. Det gledes mer enn det grues da, det har jo mye å si! 

Nå jobber jeg bare med å finne de rette oppdretterne som skal ha kull til rett tid! Det beste hadde vært Januar 2020 sånn egentlig, selv om det ikke er krise før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Jax er nå 13 uker, og er en helt fantastisk valp. Miljøsterk, nysgjerrig, og veldig glad i folk. Han er med meg og sambo på ferie, og har møtt masse mennesker, barn og hunder. Vært med på båt, skogsturer og inn i byen. Vi er så fornøyd ?

694872B4-C753-4595-9B11-6EE76B1E7E39.jpeg

7B12374E-676F-4CDB-9FAE-ED1850B7FFCE.jpeg

6010CD90-FC7D-4E20-9C98-871C58DD13BF.jpeg

B7B1F93D-63DA-4ADF-BCCA-4303E7BD364C.jpeg

Endret av Tins
  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tins skrev:

Lille Jax er nå 13 uker, og er en helt fantastisk valp. Miljøsterk, nysgjerrig, og veldig glad i folk. Han er med meg og sambo på ferie, og har møtt masse mennesker, barn og hunder. Vært med på båt, skogsturer og inn i byen. Vi er så fornøyd ?

694872B4-C753-4595-9B11-6EE76B1E7E39.jpeg

7B12374E-676F-4CDB-9FAE-ED1850B7FFCE.jpeg

6010CD90-FC7D-4E20-9C98-871C58DD13BF.jpeg

B7B1F93D-63DA-4ADF-BCCA-4303E7BD364C.jpeg

Gurimalla så søt? Hvilken rase er det?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fylte Tuba 11 uker, og det tre uker siden vi fikk henne i hus. Jeg har fortsatt ferie én uke til, etter det må hun bli med på kontoret? De siste dagene har det vært ekstremt varmt, så både hun og vi har tatt det ganske rolig - litt bading, øvd på børsting og kloklipp, lydighet, møtt nabohunden, enkle "spor" i hagen (hun er ikke så veldig god til å bruke nesa enda), og i dag var vi ute en tur for å ta toget. Jeg føler at vi har blitt litt bedre kjent nå, og i tillegg har jeg klart å roe ned litt og ikke stresse så mye med alt, så endelig føles det som om ting faller litt på plass. I dag sov hun helt til kl 8, uten å ha tissa i gangen da vi stod opp! Flinke vovsen!

IMG_20190727_125323.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg endelig dele at det blir valp på meg 2019? En liten langhåret kanindachs hann blir hentet om fem uker, og det gledes! Ikke var det rasen eller kjønnet jeg skulle ha, men slik går det. Nye eventyr i vente! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er tispen fra oppdretter parret! Håper på det beste og krysser fingrer?? Hvis alt går etter plan så blir de født 7. Oktober! Oppdretter har satt meg på en potensiell valpeliste - uforpliktende for begge parter og jeg har beskrevet egenskaper jeg ønsker. Så håper virkelig det blir valp på meg?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Miloficent skrev:

Så er tispen fra oppdretter parret! Håper på det beste og krysser fingrer?? Hvis alt går etter plan så blir de født 7. Oktober! Oppdretter har satt meg på en potensiell valpeliste - uforpliktende for begge parter og jeg har beskrevet egenskaper jeg ønsker. Så håper virkelig det blir valp på meg?

Lykke til!! Min valp blir forhåpentligvis født i midten av september... Var parring rundt 17. om jeg husker riktig. Håper så inderlig det er en sort liten fieldjente til meg der ? Får vite ca neste uke om tispa er drektig eller ikke. Hun har hatt ett kull før, hvor hun ble drektig første forsøk.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/7/2019 at 7:48 PM, Orca skrev:

Lykke til!! Min valp blir forhåpentligvis født i midten av september... Var parring rundt 17. om jeg husker riktig. Håper så inderlig det er en sort liten fieldjente til meg der ? Får vite ca neste uke om tispa er drektig eller ikke. Hun har hatt ett kull før, hvor hun ble drektig første forsøk.

Masse lykke til, til deg og?? Er så mange marginer som skal klaffe, blir helt paff jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...