Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hils på Silma, North Sheltie's Starlight Har vært en svipptur innom Harstad og hentet lillegull, og sjokkert hele familien, var kun gubben som visse jeg skulle ha valp Tantebarnet til Inya, og en

Jeg danset til krampa tok meg. Bokstavelig talt. Jeg har vondt i føttene, leggene truer med ny krampe etter en siste sluttspurt til Mambo Nr 5, jeg har hold i siden, og senebetennelsen i armene fikk k

Hils på Rhiannon❤

Posted Images

6 timer siden, Debbie skrev:

Hipp og hoi

 i dag er det mandag. Jeg foreslo på møte på jobb idag, at mandager burde begynne ost, vin og kjeks... var visst bare jeg som hadde lyst til det..

Synes det var en strålende idé! :D

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Siri said:

Så lenge hun er flink på rette måten, så :D 

Hun er det :ahappy: 

10 hours ago, Siri said:

Ååå, jeg ønsker meg egentlig også ekstralys på min bil - de vanlige suger... men jeg ser liksom godt nok da, så det får vente litt tror jeg :ahappy:

Jeg ønska meg i utgangspunktet en bil med ålreite fjernlys, men det har det ikke vært på hverken Roomsteren, Galaxyen eller Chryslerene jeg har hatt :lol: Det er dog ikke før vi flytta på landet jeg følte jeg måtte ha bedre lys da :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å komme hjem til glad Sinner-man :wub:  Selv om han er veldig sulten og ikke helt forstår ørten måltider som tilsvarer mengde godbiter for en liten sitt :lol: 10-15 små kuler er liksom ikke ett måltid sier han :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, 2ne skrev:

Hun er det :ahappy: 

Jeg ønska meg i utgangspunktet en bil med ålreite fjernlys, men det har det ikke vært på hverken Roomsteren, Galaxyen eller Chryslerene jeg har hatt :lol: Det er dog ikke før vi flytta på landet jeg følte jeg måtte ha bedre lys da :P 

Japanske biler er kjent for å ha dårlig lys, men det er jo ikke bare de. Jeg savner gode spredere som lyser godt opp i sidene når jeg kjører i mørkt hjorteterreng. Skal vel kanskje heller ikke se bort fra at alder kan ha noe å gjøre med lysbehovet... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Kokospaniel said:

Japanske biler er kjent for å ha dårlig lys, men det er jo ikke bare de. Jeg savner gode spredere som lyser godt opp i sidene når jeg kjører i mørkt hjorteterreng. Skal vel kanskje heller ikke se bort fra at alder kan ha noe å gjøre med lysbehovet... 

I dag mårrest gikk det nesten to rådyr. Puh. Takk til Audiens gode fjernlys for å redde de livene :D 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Raksha skrev:

Du får gjøre som meg, kjevle ut en passende klump, del i ruter og stek. Sist så vek jeg ikke fra stekeovnen, da gikk det fint :D

Men jeg er ikke så himla glad i stekte pepperkaker, sånn sett... deigen er bedre :aww: 

9 timer siden, Midas skrev:

Han skulle bare visst hvor mye sympati han sanker for den handlingen sin :lol: 

Han kan antakeligvis også snart bli utropt til Sonens Helgen :lol: 

11 minutter siden, JeanetteH skrev:

Godu å komme hjem til glad Sinner-man :wub:  Selv om han er velsig sulten og ikke helt forstår ørten måltider som tilsvarer mengde godbiter for en liten sitt :lol: 10-15 små kuler er liksom ikke ett måltid sier han :P

Så godt å høre :ahappy:

Akkurat nå, Kokospaniel skrev:

Japanske biler er kjent for å ha dårlig lys, men det er jo ikke bare de. Jeg savner gode spredere som lyser godt opp i sidene når jeg kjører i mørkt hjorteterreng. Skal vel kanskje heller ikke se bort fra at alder kan ha noe å gjøre med lysbehovet... 

Selvsagt har det OVERHODET ingenting med det å gjøre... INGENTING faktisk :aww: Hrmpf... 

Men gjett hva som kommer ned fra himmelen her da? Det er hvitt og faller sakte... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
19 minutter siden, JeanetteH skrev:

Godu å komme hjem til glad Sinner-man :wub:  Selv om han er velsig sulten og ikke helt forstår ørten måltider som tilsvarer mengde godbiter for en liten sitt :lol: 10-15 små kuler er liksom ikke ett måltid sier han :P

Så godt å høre :wub: Sinner-gutten blir helt bra han :heart: 


Det var visst noe nyheter som skulle deles på jobb, så jeg hadde bestemt meg for å være der en stund i hvert fall selv om kroppen verker, hodet dunker, og ingenting fungerer som jeg vil. 

Slik gikk der derimot ikke, for når jeg satte meg i bilen og skulle starte så får jeg opp varsellys. Joda, der var det bremsefeil, airbagfeil, og gudene veit. Og så blei det svart. 
Nå håper jeg det bare er batteriet som spiller meg et puss. Den er tross alt 7 år gammel, og det er samme batteriet som står i som når den var ny. :aww: 
Aller helst har jeg lyst å legge meg i fosterstilling å grine over bilutgifter denne måneden, men det hjelper mest sannsynlig ikke. Så jeg får vel heller bare ta det som en ferie og bruke dagene på Netflix og sånn... *sukk* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det nok snø altså... 

Også er jeg litt små sursk på morgenen. På vei til jobb (i snøkaos) så dør plutselig DAP adapteren... den er under ett år gammel så det synes jeg er relativt dårlig av den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Siri skrev:

Selvsagt har det OVERHODET ingenting med det å gjøre... INGENTING faktisk :aww: Hrmpf... 

Bilens alder da? Er det et bedre forslag?

Akkurat nå, Tricolor skrev:

Uten ordentlig strøm kan det bli en spennende dag. Har fått kokt kaffe på dieselaggregat. 

Ledningene til både strøm og telefon er nede. 

Vi er avhengige av strøm for å få vann.

Det enkle liv, m.a.o.

Jeg har vurdert aggregat og vendebryter inn til huset i tilfelle strømbrudd. Mannen synes jeg drar det litt langt... Vi har heller ikke vann når strømmen går, men har et lager av både vaske-/dovann og drikkevann stående (gleden over borehull). Og så ønsker jeg meg en skikkelig vedovn, for vi har bare gassovn hvis strømmen går. Jeg fikk i det minste primus til jul, så jeg kan koke kaffi og svi litt mat om strømmen er borte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Kokospaniel said:

Japanske biler er kjent for å ha dårlig lys, men det er jo ikke bare de. Jeg savner gode spredere som lyser godt opp i sidene når jeg kjører i mørkt hjorteterreng. Skal vel kanskje heller ikke se bort fra at alder kan ha noe å gjøre med lysbehovet... 

Nei, ikke bare de, jeg har ikke japanske biler :P Alder kan kanskje ha noe å si, men jeg tror ikke jeg så så godt i nattemørket som ung heller, altså ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd med fine lille valpen, som sov helt til 9:30 i dag. Ble lufta rett før TJ kjørte til jobb, og la seg pent ned igjen og sov et par timer til ved sin forkjøla matmor. Har droppa å lufte henne på natta siste tiden, for hun er fullstendig i koma så er bare slemt å skulle vekke henne når hun ikke lengre våkner av at jeg er oppe på do (er jeg som har vekt henne tidligere om natta, ikke omvendt - nå er hun visst vant til at jeg flyr opp og ned og sover seg igjennom det :lol: ). Og vi har hatt to dager uten noe uhell inne, spent på hvor lenge det varer. Hun er jo bare 13 uker så regner med det tar litt tid før det er helt stopp, men hun er ikke konstant lekk lengre i det minste. Hjelper på at hun ikke spiser sin egen kroppsvekt i snø også da. 

Håper forkjølelsen gir seg før helga. Vi skal på besøk til TJs farmor, og hun blir så lei seg om vi må avlyse (vi er der alt for sjeldent i tillegg). Men en kan ikke dra på besøk snørrforkjølt til ei på nærmere 90 som har dårlig immunforsvar ... 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen har skjønt hvordan han presser seg igjennom kompostgrinda i trappa opp til soverommet mitt. Får besøk hver morgen sånn i femdraget. :P

Krafsekrafse

Ba-dump ba-dump ba-dump

Tasstasstasstass

Neimen Heeeeeei! Var du her?! :lol:

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lagt meg deilig frokost, egg, bacon, rundstykke og tomater. Så måtte Melvin på do, og vi gikk selvsagt ut. Kom inn igjen og skulle spise ferdig, plutselig var ene baconbiten borte :o mini er blitt så stor at han klarer å stjele fra stuebordet :o

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen min krangler veldig i dag, tror ikke den likte at jeg spiste yoghurt til frokost og fulgte opp med en iskaffe nå. Merkelig egentlig, for jeg pleier ikke å reagere på meieriprodukt. :icon_confused: Jaja, det går vel over. 

Nå skal vi straks ut på tur. Håper det fremdeles er fremkommelig i skogen. Jeg er egentlig klar for vår kjenner jeg...enten det eller 10 cm til med snø. Det ser dårlig ut da, for nå er det meldt mildvær etterfulgt av ny periode med frost. Hurra for typisk vinter i trøndelag. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MarieR skrev:

Magen min krangler veldig i dag, tror ikke den likte at jeg spiste yoghurt til frokost og fulgte opp med en iskaffe nå. Merkelig egentlig, for jeg pleier ikke å reagere på meieriprodukt. :icon_confused: Jaja, det går vel over. 

Nå skal vi straks ut på tur. Håper det fremdeles er fremkommelig i skogen. Jeg er egentlig klar for vår kjenner jeg...enten det eller 10 cm til med snø. Det ser dårlig ut da, for nå er det meldt mildvær etterfulgt av ny periode med frost. Hurra for typisk vinter i trøndelag. 

 

 

Du har i hvertfall ikke skiløyper i alle skogene. Her går det KUN i asfalttråkking om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, Kokospaniel skrev:

Bilens alder da? Er det et bedre forslag?

Jeg kan godta det forslaget :aww: 

1 time siden, Kokospaniel skrev:

Jeg har vurdert aggregat og vendebryter inn til huset i tilfelle strømbrudd. Mannen synes jeg drar det litt langt... Vi har heller ikke vann når strømmen går, men har et lager av både vaske-/dovann og drikkevann stående (gleden over borehull). Og så ønsker jeg meg en skikkelig vedovn, for vi har bare gassovn hvis strømmen går. Jeg fikk i det minste primus til jul, så jeg kan koke kaffi og svi litt mat om strømmen er borte. 

Her blir det også dårlig med vann når strømmen går, så jeg har fylt diverse bøtter og dunker med vann nå i tilfelle det blir strømbrudd igjen. Med enda mer snø og kanskje våt snø, så er jo sjansen stor for ytterligere strømproblemer. Jeg har heldigvis vedovn, men den er ikke mye tess til å varme mat på... og primusen ligger i bobilen - som står hos forhandler etter garantireparasjoner i høst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkers Fetter er helt utrøstelig. Han satt og leste avis på nett her og fikk med seg at "schäferen stuper i popularitet":  https://www.nrk.no/finnmark/sykelige-schaefere-stuper-i-popularitet-1.13879187 

Nå lurer han på hvorfor folk ikke liker ham lengre. :cry: Føler seg veldig upopulær. :icon_cry: 

 

:rofl: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, mushi skrev:

Du har i hvertfall ikke skiløyper i alle skogene. Her går det KUN i asfalttråkking om dagen.

Godt poeng :P Men da kunne jeg gått på ski i det minste. Det var såpass glatt i skogen nå at det blir nok mest asfalt på oss også fremover. Falt i en spesielt glatt bakke og tipper jeg kommer til å kjenne det godt i ryggen, skulderen og hofta i morgen. Klarte å vri meg så jeg ikke smalt bakhodet i isen vertfall. Twist syntes selvsagt det var hysterisk morsomt at jeg plutselig lå rett ut på bakken :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng [emoji14] Men da kunne jeg gått på ski i det minste. Det var såpass glatt i skogen nå at det blir nok mest asfalt på oss også fremover. Falt i en spesielt glatt bakke og tipper jeg kommer til å kjenne det godt i ryggen, skulderen og hofta i morgen. Klarte å vri meg så jeg ikke smalt bakhodet i isen vertfall. Twist syntes selvsagt det var hysterisk morsomt at jeg plutselig lå rett ut på bakken [emoji38] 
Du må ha brodder... Jeg har kjøpt sko med pigg. Vel verdt pengene! Jeg går ikke ski med hundene mine nei, ønsker å komme fra det med livet i behold. [emoji23]

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke at det hjelper problemet, men om dere ønsker å få bukt med lukt især på sommeren, så finnes det luktfjerningsprodukter også til utendørs bruk. Tjoppe kvittering og krav i posten til naboen er ikke dumt heller, selv om det trolig aldri skjer noe…
    • Jeg ville blitt så sinna at dette hadde jeg gjort: Tatt hundebæsjen deres og kastet (ikke lagt den pent) inn mot inngangspartiet deres. Opp etter dør og vegger. Hver enste bæsj! Og jeg hadde aldri gitt meg. De skulle virkelig fått oppleve hvor ekkelt dette er!   Men siden vedkommende er agressiv/voldelig så hadde jeg kanskje gjort det litt i smug...
    • Hei! Jeg har en whippet som har blitt syk, og ingen vet foreløpig hva som feiler han. Lurer derfor på om noen av dere har erfaring med det samme. Han har alltid vært litt merkelig i magen, men det siste året har det tatt av med 5 omganger heftig diaré. Det har gått over etter noen dager skånefôr og probiotika, men i desember kom første runde hvor han fikk en kraftig infeksjon i mage/tarm som krevde behandling med antibiotika. Da ble det også oppdaget b12-mangel, så det har han fått tilskudd av. Det ble mistenkt fôrintoleranse, så han startet på et veterinærfôr for sensitiv mage som han har gått på siden. Han ble frisk igjen, og magen har vært ok (men fortsatt ikke helt bra.) For en uke siden ble han syk igjen. Først diaré, og etter hvert ble formen verre og verre. På torsdag måtte vi dra til veterinær, og det ble bekreftet en ny infeksjon i tarmene og denne gangen har han også fått sår i slimhinnen på innsiden av leppene (hele veien på begge sider). Han har ikke matlyst og vil ikke drikke noe særlig. Det hører også med til historien at han ble operert for urinstein (struvitt) i januar, i tilfelle det kan kobles opp mot noe som er relevant for infeksjonen han har fått. Det er jo nødt til å ligge en sykdom bak som fører til at dette er et tilbakevendende problem - er det noen som har peiling på hva det kan være? (Han får selvfølgelig oppfølging av en dyktig veterinær, men er veldig interessert i å høre om noen har lignende erfaringer)
    • Port så den ikke kommer inn til dere om det er mulig? Antar porten blir pissa ned uansett, men er i hvert fall ett hakk bedre enn inngangspartiet.  Du kan jo også politianmelde, spørs om de gjør så mye, men da har du hvert fall ett papirspor om hendelsene hvor eier har vært truende. Vet ikke om det finnes noen form for tvisteråd etc man eventuelt kan kontakte om sånt.  Du kan prøve med citrus i innkjørselen din, det er jo en lukt mange hunder ikke liker og dermed unngår. Eventuelt så finnes det jo mange slike sprayer å få kjøpt som skal hjelpe mot tisselukt i det minste, sånn at de ikke går på do der igjen. Spørs hvor bra det funker ute da. Må nok eventuelt føres på, på nytt ganske ofte.  Ikke den kjekkeste eller første løsningen, men det er jo et alternativ om eier ikke er tilsnakkende og voldelig. Ser folk i statene bruker noen sånne "fuglekasser" med veldig høy/lys/ultrasonisk tone på som bare hundene hører som de skrur på når nabohundene er ute hvis de bjeffer kontinuerlig. Kanskje noe sånt kan fungere som aversiv for å gå på do i hagen dere også? Kan kanskje fungere med bevegelsessensor istedenfor lyd sensor?  Ryom Ultralyd Dyreskremmer: Solcelle & IP44 utendørs (skadedyrbutikken.no)  eller  RYOM Dyreskremmer: Beskytt mot uønskede dyr! (skadedyrbutikken.no) Sprinklerannlegg som har bevegelsessensor? Bonus om naboen får seg en dusj, og i det minste får du spylt bort/vannet ut tisset så det ikke lukter så altfor ille.  🙈 Dog synes noen hunder at vann er hysterisk morsomt også, så det kan jo få motsatt effekt ifht å ikke få den inn i hagen. Er du skikkelig desperat så finnes denne saken også: Både vann og lyd. Skremme bort uønskede dyr? Da blir det dette produktet! (skadedyrbutikken.no) Disse er jo ikke direkte skadelige for hunden, men den kan klart bli redd. Det er jo tross alt et aversiv uansett hvordan man ser på det. Riktig plassering så uskyldige ikke blir "offer" er viktig med slike løsninger tenker jeg. Disse vil jo også utløses av alle andre dyr som vandrer forbi, dere, barn og andre(postbud, gjester f.eks). Så om dere ender opp med noe slikt så må det plasseres lurt tenker jeg. 
    • Hei! Jeg har et stort problem! Flyttet inn i huset vårt for 1 år siden. Nabohunden bæsjer og tisser ned veggen/pottene med inngangspartiet vårt, dette skjer flere ganger iløpet av uken.  Jeg og samboer har flere ganger prøvd å gå i dialog med naboen uten bedring.Uansett hvor mange ganger vi må si ifra så blir det ingen bedring, naboen gir fulstendig fa@#€n !   Naboen har vært vanskelig,agressiv og vist en truende atferd når vi har tatt kontakt. Jeg synst dette er svært ubehagelig da en annen nabo informerte  oss om en voldsepisode mot en annen . Vi instalerte ringerklokke kamera grunnet problemet. har flere opptak der hundeeiern er tilstede og lar hunden pisse/bæsje uten å gripe inn/ opptak når hunden er uten tilsyn.  hunden går ned  innkjørselen vår og helt inn til inngangspartiet for å tisse/bæsje.   Vi synst dette er helt forferdelig ekkelt! Vi har flere småbarn som går inn og ut dørene som drar med seg dette inn i gangen. Jeg har brukt mange timer/dager  på skrubbing/vasking for å fjerne lukten i gangen!  sommeren var værst! Kunne ikke oppholde oss med innkjørselen da lukten var ekstrem og varm pisselukt slo oss rett i ansiktet. Spylte veggene,trappa,pottene og bakken flere kvelder og helte på med flere liter eddik for å døyve lukten mest mulig 🤢🤢🤢 kjøpte 2 dyre Potter rett før 17 mai som ble nedpissa etter 2 uker. Forsatt pissemerker som jeg ikke får bort.    Jeg ORKER ikke mer. Dette er uutholdelig!!    Hva kan vi gjøre for å få slutt på dette ?           
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...