Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Just now, Symra&Pippin said:

Når man sjekker FB-siden til en person som har markert seg i lokalavisa som pelsdyrmotstander og finner ut at man har tre felles venner, en sonis, en spinnvill kommunist og MDG sin stortingsrepresentant.

Åååh jeg vil vite hvem sonisen er :aww::lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hils på Silma, North Sheltie's Starlight Har vært en svipptur innom Harstad og hentet lillegull, og sjokkert hele familien, var kun gubben som visse jeg skulle ha valp Tantebarnet til Inya, og en

Jeg danset til krampa tok meg. Bokstavelig talt. Jeg har vondt i føttene, leggene truer med ny krampe etter en siste sluttspurt til Mambo Nr 5, jeg har hold i siden, og senebetennelsen i armene fikk k

Hils på Rhiannon❤

Posted Images

Akkurat nå, Raksha skrev:

Åååh jeg vil vite hvem sonisen er :aww::lol:

 

Njæ, vet ikke helt om det blir å oute på en eller annen måte. :lol:

Det er søndagskveld, og som vanlig sitter jeg her med en liten sorgfølelse i meg fordi helgen er over. Burde jeg ikke ha litt juling da? Jeg som er så heldig å ha en trivelig og trygg jobb å gå til! *Slå seg selv i hodet med et aldri så lite piano*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Kangerlussuaq said:

Appenzeller vs Labrador... Skal man følge hjertet eller hjertet? Jeg er så forvirra av hva jeg burde gjøre. En del av meg føler at Appenzeller krever mer enn jeg kan gi, men en Labrador er jo ikke noe "ligge på sofaen og sløve"-hund før den er 5 år... Takler jeg bjeffinga til Appien, eller takler jeg den der j****la spisinga av alt mulig utendørs til Labradoren? Jeg klarer ikke å bestemme meg. Wræææ :lol:  Hvorfor skal man bare velge det trygge og bra, når man har funnet et kjemperelevant alternativ?

En venninne av meg har en appenzeller:

24953160097_b7a6dc0066_b.jpg

Smeeelt :wub: 

 

 

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Symra&Pippin said:

Njæ, vet ikke helt om det blir å oute på en eller annen måte. :lol:

Dumma! :aww:  :lol: 

 

Snoker på oppskrifter igjen, er så skrekkelig matlei, men har i det minste fått litt appetitt igjen etter at jeg slutta på zombipillene.  Gjelder bare å finne oppskrifter på gode billige, og sunne retter som jeg kan lage og spise. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Artemis said:

En venninne av meg har en appenzeller:

24953160097_b7a6dc0066_b.jpg

Smeeelt :wub:

Ja de er riktig vakre! :wub: 

38924643685_5f22165700_b.jpg

 

men også et hendig gemytt med fin størrelse og generelt god helse. Mer funksjonell kropp en labbisen. Decisions decisions! D:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeh jeg tror jeg overdreiv litt..følte meg frisk som en fisk i ettermiddag. Og gleden var stor når samboer hadde med matrester fra besøket han var på. Så jeg trykket jo i meg vårruller til den store gullmedaljen. Hadde jo faktisk ingenting i magen fra før av, så burde nok tatt det litt med ro...nå er jeg kjempe kvalm:icon_redface: se ferdig jegertvillingene før jeg finner senga. Men blir sikkert ikke så mye søvn. Tatoveringen er i ferd med å gro og det KLØR. Føler meg utrolig negativ i dag, men jeg syns faktisk ordentlig synd i meg selv når jeg er syk. :lol: litt sånn som når mannfolka har den berømte "manflu"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Home, sweet home. Det har vært en fin helg, men det er godt å være hjemme også. Jeg har de siste fire dagene fått truffet både pappa og kjæreste, pappa alene, mamma alene, mamma og samboer, mamma, samboer og min søster med tantebarn, for ikke å snakke om min bestevenninne :heart: Hektisk helg, samtidig som jeg føler jeg fikk mer sosialt ut av den med de rette personene, enn om jeg hadde dratt hjem i jula hvor alt er så mye mer... Det er litt mer nedpå når det ikke er forventninger til sprøstekt svor og slektstreff med fjerne slektninger (da vil jeg heller treffe OnklP). Kino rakk jeg også, og da har jeg vært på kino to ganger i år, som er mer enn jeg var i perioden 2015-2017 sammenlagt :D 

Men da har jeg kanskje fått unna litt sosiale behov og sosiale plikter før det blir barselfokus framover :wub: 

Nå skal vi krype til sengs. Hundene får ikke komme i sofaen hos pappa, hvor vi overnatter når vi er på besøk i hjembygda, og jeg merker på begge hundene at de bare treeeenger å kline litt, ligge tett inntil og koooose. I don't mind...

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Snoffe said:

Blåseren jeg har kan jeg bare regulere styrken med, men bruker bare laveste styrke fordi jeg føler Melvin blir blåst bort hvis jeg har den på sterkere :lol: den blir romtemperatur da.. tenkte ikke på at man kunne kjøpe med varme regulering i tillegg når jeg kjøpte :P det har jeg funnet ut i ettertid :P

Har denne...

IMG_20180121_165846796.thumb.jpg.caa36cb7ec96d64b6ddb4fea2969137c.jpg

Må nok bli flinkere til å børste mens jeg blåser. Karde kan jeg se langt etter å bruke fremdeles, han blir så sinna at jeg ikke orker å styre med det. Så bruker bare kam, hadde nok blitt bedre med en karde.. men er så usikker på om han syntes karden er ubehagelig eller om han bare protesterer. For når jeg har bedt han kutte ut med protester når jeg bruker kam, så stopper han. Med karden så gir han seg ikke.

Æsj, kjør på! Så lenge du ikke blåser han av bordet så er det ikke noe stress :teehe: Som @Belgerpia sier, det blir mindre knuter med ordentlig blåsing - mindre behov for børsting også, siden du ikke har erfaring med knuter enda :P 

5 hours ago, QUEST said:

Jøssemei ..:P MÅ man ha en gedigen  støvsuger når man har puddel? Jeg har jo tenkt å ha en eventuell puddel relativt kortklipt, da må det vel klare seg med en vanlig føner? 

Vi hadde bare føner de første årene med Leah, da tok det 4 timer å bade og blåse henne tørr. Nå har vi blåser, og det tar en time å bade og blåse henne tørr. Nei, man MÅ ikke ha en gedigen blåser (den suger nemlig ikke støv, den får støv til å danse :P ), men jeg hadde kjøpt meg det tidligere om jeg visste hvor stor forskjell det gjorde. 

Leah hater forøvrig pelsstell i dag. Jeg antar hun og ville vært takknemlig om vi hadde hatt blåser fra starten av :P 

3 hours ago, Belgerpia said:

Altså...
I 1996/97 var det en fin vinter - så fin at jeg ble inspirert til å kjøpe meg sparkstøtting - den fikk jeg brukt en gang, og siden har det i omegn ikke vært sparkeføre...
Før helgen skaffet jeg meg ski - for første gang på 33 år - inspirert av flotte snøforhold og lovnad om sibirkulde (vinteren skulle vare) - vel - jeg beklager til alle som har gledet seg over snøen... nå kommer mildvær og regn, og jeg kan nesten garantere at med mindre jeg selger skia igjen så blir det ikke skiføre igjen på mange mange mange år.. sojji... jeg rakk jo en tur med skia også da.

Åh, bare behold skiene dine du :ahappy: 

2 hours ago, Snoffe said:

Jeg har bare karde uten plast/gummi på tuppene.

Har en jeg fikk fra oppdretter (den har treskaft, vet ikke hvilket merke) og en blå jeg kjøpte fra puddelbutikken.no 

Vurderer å kjøpe en dogyman karde(var det den het den du anbefalte @2ne )

Er veldig spent på om Melvin vil få såpass mye tykkere pels at han vil godta karden når han bli eldre. Spesielt bakbeina er ubehagelig å bli børstet, og med karden så blir han sint. 

Ja, jeg bruker doggyman-karde :) Samt en fra Chris Christensen som jeg fikk av mamma - jeg kjøper ikke karder til 500 kr sjøl :lol: Den fra CC er bedre å holde i om man har litt vonde fingre, doggyman-karda har rett skaft i glatt plast, så der må man ta i litt for at den ikke skal skli ut av fingra når du børster :) Men bortsett fra Monster, så syns mine de er greie. Hun liker heller ikke karden enda :P 

Leah og Monster blir sure når jeg børster forbeina :P Leah bare prøver å trekke til seg beina, så det føles som vi har drakamp om beinet hennes :rolleyes: Men Monster er sinna :teehe: Så hun blir børsta med kam, lille plutteplutten til mor :heart: Hun er ikke like forbanna på oppdretteren når hun steller henne da, merkelig nok :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutes ago, Lola Pagola said:

Kjør på! Tror du ikke bare du vil fortsette å drømme om rasen om du ikke går for den nå?

Jo men så tenker jeg, kommer jeg til å savne labrador-teit-genet? Jeg elsker jo den fjottete atferden :lol: Meeeeen på den andre side, når den andre hunden kommer så er det jo urettferdig å sammenlikne den til "the one", og dermed er det kanskje fornuftig å bytte rase. Meh. Du veit du er overtenker, med et snev at naturvitenskaplig teori og metode i alt du gjør, når hundekjøp er så avansert vitenskap :fear:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-21 er bare teit, hilsen Kasko. Han måtte ut sa han, og han kan jo ikke bæsje der det er brøyta... Var såvidt han kom seg inn igjen for tror han fikk kuldekrampe i bakbeinet :o  Var på tur ut for å bære han inn da han kom løpende. Så nemlig at han stoppa og begynte å pipe og slikke seg febrilsk. Stakkars lille pysefrysern. :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Æsj, kjør på! Så lenge du ikke blåser han av bordet så er det ikke noe stress :teehe: Som @Belgerpia sier, det blir mindre knuter med ordentlig blåsing - mindre behov for børsting også, siden du ikke har erfaring med knuter enda :P 

 

Ja, jeg bruker doggyman-karde :) Samt en fra Chris Christensen som jeg fikk av mamma - jeg kjøper ikke karder til 500 kr sjøl :lol: Den fra CC er bedre å holde i om man har litt vonde fingre, doggyman-karda har rett skaft i glatt plast, så der må man ta i litt for at den ikke skal skli ut av fingra når du børster :) Men bortsett fra Monster, så syns mine de er greie. Hun liker heller ikke karden enda :P 

Leah og Monster blir sure når jeg børster forbeina :P Leah bare prøver å trekke til seg beina, så det føles som vi har drakamp om beinet hennes :rolleyes: Men Monster er sinna :teehe: Så hun blir børsta med kam, lille plutteplutten til mor :heart: Hun er ikke like forbanna på oppdretteren når hun steller henne da, merkelig nok :P 

Vurderer sterkt å bade stakkaren i morgen igjen, bare for å få blåst han om igjen :aww: flau over eget arbeide :lol: da blir det mer styrke på blåseren :D

Trodde han hadde en knute for noen dager siden, men det var bare litt lo som hadde funnet veien i pelsen :lol: spent på hvordan flokealderen blir for å si det sånn :lol:

Har en mistanke om at hvis oppdretteren hadde skulle børstet Melvin med karde å hadde det gått strålende :lol: jeg innser at han mest sannsynlig utnytter meg :aww:

Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

Jo men så tenker jeg, kommer jeg til å savne labrador-teit-genet? Jeg elsker jo den fjottete atferden :lol: Meeeeen på den andre side, når den andre hunden kommer så er det jo urettferdig å sammenlikne den til "the one", og dermed er det kanskje fornuftig å bytte rase. Meh. Du veit du er overtenker, med et snev at naturvitenskaplig teori og metode i alt du gjør, når hundekjøp er så avansert vitenskap :fear:

Det er vitenskap! :aww:

Jeg valgte nå en rase som jeg har ønsket meg i 10 år. Men har fremdeles veldig lyst på en whippet til :P det er liksom hjerterasen min, eventuelt så er det Casper som er hjertehunden og dermed ble whippet hjerterasen... Ikke godt å si :lol: men jeg kjenner jeg må ha flere av rasen!

Men du kan jo sette deg på valpelister hos både labrador og appenzeller, også kan du ta valgt når du må :) du kommer til å velge den rasen som føles rett der og da :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Snoffe said:

Vurderer sterkt å bade stakkaren i morgen igjen, bare for å få blåst han om igjen :aww: flau over eget arbeide :lol: da blir det mer styrke på blåseren :D

Trodde han hadde en knute for noen dager siden, men det var bare litt lo som hadde funnet veien i pelsen :lol: spent på hvordan flokealderen blir for å si det sånn :lol:

haha.. Du veit du er langt mer pirkete på pelsstell enn hva jeg er, sant? :P Jeg hadde ikke bada en hund om igjen pga tørking, da måtte det ha vært igjen shamporester eller noe sånt i pelsen :P 

Vi merka ingen flokealder på Leah, hun hadde bare mye pels. Kan hende du har flaks? Eller så kan du ha uflaks og få en som Ali, som var i flokealder fra hun var 9 mnd til hun var nesten 3 år :P Interessant egentlig at den hunden fortsatt liker pelsstell :lol: 

Jeg fant en floke i armhulen til Monster i går. De er jo så enkle å få ut på sånne mikrodyr, liksom. Det var fristende å bare klippe den av, men jeg tror vi klarte å kamme den ut :) Jeg legger skylda på klær :P 

Just now, Snoffe said:

Har en mistanke om at hvis oppdretteren hadde skulle børstet Melvin med karde å hadde det gått strålende :lol: jeg innser at han mest sannsynlig utnytter meg :aww:

Jeg syns å huske at noen prøvde å trøste meg med at det er fordi barnet mitt var trygg på meg hen var verst med meg i trassalderen. Jeg later som at det er akkurat det samme med hund :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Siri skrev:

Jeg sier bare: Naturen er verdens beste stylist altså... 

Siri Guldseth sitt bilde.

Siri Guldseth sitt bilde.

Wooow...Fantastisk, særdeles det nederste bildet! 

34 minutter siden, 2ne skrev:

Vi hadde bare føner de første årene med Leah, da tok det 4 timer å bade og blåse henne tørr. Nå har vi blåser, og det tar en time å bade og blåse henne tørr. Nei, man MÅ ikke ha en gedigen blåser (den suger nemlig ikke støv, den får støv til å danse :P ), men jeg hadde kjøpt meg det tidligere om jeg visste hvor stor forskjell det gjorde. 

 

Hehe..neida, jeg er klar over at den ikke suger men blåser men det SER ut som en støvsuger, en stor en også..tror jammen den på bildet er større enn støvsugeren min..:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, 2ne skrev:

haha.. Du veit du er langt mer pirkete på pelsstell enn hva jeg er, sant? :P Jeg hadde ikke bada en hund om igjen pga tørking, da måtte det ha vært igjen shamporester eller noe sånt i pelsen :P 

Vi merka ingen flokealder på Leah, hun hadde bare mye pels. Kan hende du har flaks? Eller så kan du ha uflaks og få en som Ali, som var i flokealder fra hun var 9 mnd til hun var nesten 3 år :P Interessant egentlig at den hunden fortsatt liker pelsstell :lol: 

Jeg fant en floke i armhulen til Monster i går. De er jo så enkle å få ut på sånne mikrodyr, liksom. Det var fristende å bare klippe den av, men jeg tror vi klarte å kamme den ut :) Jeg legger skylda på klær :P 

Jeg syns å huske at noen prøvde å trøste meg med at det er fordi barnet mitt var trygg på meg hen var verst med meg i trassalderen. Jeg later som at det er akkurat det samme med hund :teehe: 

Har tenkt på dette pelsstellet i nesten 10 år så da tar det litt overhånd :aww::lol: neida, joda, neida :lol: men jeg hater når dyrene mine ser ustelt ut, får helt fnatt av det:P dreiv jo å børstet og klippet border collien gjevnlig fordi jeg ikke klarte ustelt pels :lol: sånn sett er whippetpels mye bedre for min mentalehelse :aww: men spørs som kommer til å gidde å bruke energien min på å bade bikkja to ganger på to dager for jeg jeg ikke fikk til blåsingen :P det er litt overkill selv for meg :aww: og det er jo bare en uke til neste gang :D

Jeg hadde nok fått noen floker hvis det hadde blitt veldig mye bruk av den fleece dressen jeg lagde. Godt det er meldt masse regn fremover:sheldon: 

Jeg spurt oppdretteren om linjene hennes sliter med mye floker i flokealderen, og hun sa nei :P så håper hun har rett! 

25 minutter siden, QUEST skrev:

 

Hehe..neida, jeg er klar over at den ikke suger men blåser men det SER ut som en støvsuger, en stor en også..tror jammen den på bildet er større enn støvsugeren min..:P

Skal ta bilde av blåseren og støvsugeren (og hårføneren) sammen i morgen så får vi sammenlignet litt:lol: en ting er sikkert de er begge mye større enn hunden :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

Jo men så tenker jeg, kommer jeg til å savne labrador-teit-genet? Jeg elsker jo den fjottete atferden :lol: Meeeeen på den andre side, når den andre hunden kommer så er det jo urettferdig å sammenlikne den til "the one", og dermed er det kanskje fornuftig å bytte rase. Meh. Du veit du er overtenker, med et snev at naturvitenskaplig teori og metode i alt du gjør, når hundekjøp er så avansert vitenskap :fear:

Jeg tenker at man skal ta utgangspunkt i at bikkja lever i 10-15 år. Skal man bare ha en hund av gangen er det ikke mange hundene man rekker i de årene du er mest aktiv og har tid til å bruke mange timer på hund hver dag. Jeg ønsker meg en pom, men det får bli når jeg er pensjonist - nå går jeg for de aktive og mer krevende hundene jeg har lyst på :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider



Jo men så tenker jeg, kommer jeg til å savne labrador-teit-genet? Jeg elsker jo den fjottete atferden [emoji38] Meeeeen på den andre side, når den andre hunden kommer så er det jo urettferdig å sammenlikne den til "the one", og dermed er det kanskje fornuftig å bytte rase. Meh. Du veit du er overtenker, med et snev at naturvitenskaplig teori og metode i alt du gjør, når hundekjøp er så avansert vitenskap :fear:


Skjønner hva du mener altså! Og du kommer sikkert til å savne fjoll-genet. Men så er det sikkert andre kule gener i ny rase som du kommer til å elske like mye? [emoji4]

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutes ago, mushi said:

Jeg tenker at man skal ta utgangspunkt i at bikkja lever i 10-15 år. Skal man bare ha en hund av gangen er det ikke mange hundene man rekker i de årene du er mest aktiv og har tid til å bruke mange timer på hund hver dag. Jeg ønsker meg en pom, men det får bli når jeg er pensjonist - nå går jeg for de aktive og mer krevende hundene jeg har lyst på :) 

 

Just now, Lola Pagola said:

 

Skjønner hva du mener altså! Og du kommer sikkert til å savne fjoll-genet. Men så er det sikkert andre kule gener i ny rase som du kommer til å elske like mye? emoji4.png

 

 

 

Liker mine enablers :wub:  :lol: Har sendt email til hun damen vi kjenner om at vi har lyst til å komme på besøk, hun har ei tispe som akkurat er parret så kanskje det matcher fint med å få møte litt valper også en gang (blir ikke dette året uansett, men artig å ha fått sett/møtt :ahappy:  ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å få sjekka hjertet til frøkna hos hjertespesialist, ettersom hun jo begynner å bli en eldre cavalier og det er greit å vite hvordan det står til. Ringte for å bestille time, og fikk da vite at det kom til å koste 5200,- :blink: Det står vi glatt over, ettersom hun overhodet ikke har symptomer på at noe skulle være galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wilhelmina skrev:

Tenkte å få sjekka hjertet til frøkna hos hjertespesialist, ettersom hun jo begynner å bli en eldre cavalier og det er greit å vite hvordan det står til. Ringte for å bestille time, og fikk da vite at det kom til å koste 5200,- :blink: Det står vi glatt over, ettersom hun overhodet ikke har symptomer på at noe skulle være galt.

Om du sier det er skanning for avl så er det billigere. Jeg har betalt rundt 2000. 

Skanning for å sette diagnose osv ligger på den prisen du skriver der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Om du sier det er skanning for avl så er det billigere. Jeg har betalt rundt 2000. 

Skanning for å sette diagnose osv ligger på den prisen du skriver der. 

Så rart at jeg ikke fikk tilbud om det da, 2000,- hadde jo vært innafor... Får huske på det neste gang det er spesialist her oppe, vil absolutt få en sjekk på henne i løpet av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wilhelmina skrev:

Så rart at jeg ikke fikk tilbud om det da, 2000,- hadde jo vært innafor... Får huske på det neste gang det er spesialist her oppe, vil absolutt få en sjekk på henne i løpet av året.

Jeg fikk først sånt tilbud som det når jeg ringte rundt. Og tenkte Jesus.. .. Har jeg råd til årlig kontroll av hunder i avl om det kommer på 5-6000 i året!? Og evt få hannhund dit og betale også og om de har anmerkning så er det tapte penger. Men heldigvis fantes det alternativ inni der. Men det er her på Østlandet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke at det hjelper problemet, men om dere ønsker å få bukt med lukt især på sommeren, så finnes det luktfjerningsprodukter også til utendørs bruk. Tjoppe kvittering og krav i posten til naboen er ikke dumt heller, selv om det trolig aldri skjer noe…
    • Jeg ville blitt så sinna at dette hadde jeg gjort: Tatt hundebæsjen deres og kastet (ikke lagt den pent) inn mot inngangspartiet deres. Opp etter dør og vegger. Hver enste bæsj! Og jeg hadde aldri gitt meg. De skulle virkelig fått oppleve hvor ekkelt dette er!   Men siden vedkommende er agressiv/voldelig så hadde jeg kanskje gjort det litt i smug...
    • Hei! Jeg har en whippet som har blitt syk, og ingen vet foreløpig hva som feiler han. Lurer derfor på om noen av dere har erfaring med det samme. Han har alltid vært litt merkelig i magen, men det siste året har det tatt av med 5 omganger heftig diaré. Det har gått over etter noen dager skånefôr og probiotika, men i desember kom første runde hvor han fikk en kraftig infeksjon i mage/tarm som krevde behandling med antibiotika. Da ble det også oppdaget b12-mangel, så det har han fått tilskudd av. Det ble mistenkt fôrintoleranse, så han startet på et veterinærfôr for sensitiv mage som han har gått på siden. Han ble frisk igjen, og magen har vært ok (men fortsatt ikke helt bra.) For en uke siden ble han syk igjen. Først diaré, og etter hvert ble formen verre og verre. På torsdag måtte vi dra til veterinær, og det ble bekreftet en ny infeksjon i tarmene og denne gangen har han også fått sår i slimhinnen på innsiden av leppene (hele veien på begge sider). Han har ikke matlyst og vil ikke drikke noe særlig. Det hører også med til historien at han ble operert for urinstein (struvitt) i januar, i tilfelle det kan kobles opp mot noe som er relevant for infeksjonen han har fått. Det er jo nødt til å ligge en sykdom bak som fører til at dette er et tilbakevendende problem - er det noen som har peiling på hva det kan være? (Han får selvfølgelig oppfølging av en dyktig veterinær, men er veldig interessert i å høre om noen har lignende erfaringer)
    • Port så den ikke kommer inn til dere om det er mulig? Antar porten blir pissa ned uansett, men er i hvert fall ett hakk bedre enn inngangspartiet.  Du kan jo også politianmelde, spørs om de gjør så mye, men da har du hvert fall ett papirspor om hendelsene hvor eier har vært truende. Vet ikke om det finnes noen form for tvisteråd etc man eventuelt kan kontakte om sånt.  Du kan prøve med citrus i innkjørselen din, det er jo en lukt mange hunder ikke liker og dermed unngår. Eventuelt så finnes det jo mange slike sprayer å få kjøpt som skal hjelpe mot tisselukt i det minste, sånn at de ikke går på do der igjen. Spørs hvor bra det funker ute da. Må nok eventuelt føres på, på nytt ganske ofte.  Ikke den kjekkeste eller første løsningen, men det er jo et alternativ om eier ikke er tilsnakkende og voldelig. Ser folk i statene bruker noen sånne "fuglekasser" med veldig høy/lys/ultrasonisk tone på som bare hundene hører som de skrur på når nabohundene er ute hvis de bjeffer kontinuerlig. Kanskje noe sånt kan fungere som aversiv for å gå på do i hagen dere også? Kan kanskje fungere med bevegelsessensor istedenfor lyd sensor?  Ryom Ultralyd Dyreskremmer: Solcelle & IP44 utendørs (skadedyrbutikken.no)  eller  RYOM Dyreskremmer: Beskytt mot uønskede dyr! (skadedyrbutikken.no) Sprinklerannlegg som har bevegelsessensor? Bonus om naboen får seg en dusj, og i det minste får du spylt bort/vannet ut tisset så det ikke lukter så altfor ille.  🙈 Dog synes noen hunder at vann er hysterisk morsomt også, så det kan jo få motsatt effekt ifht å ikke få den inn i hagen. Er du skikkelig desperat så finnes denne saken også: Både vann og lyd. Skremme bort uønskede dyr? Da blir det dette produktet! (skadedyrbutikken.no) Disse er jo ikke direkte skadelige for hunden, men den kan klart bli redd. Det er jo tross alt et aversiv uansett hvordan man ser på det. Riktig plassering så uskyldige ikke blir "offer" er viktig med slike løsninger tenker jeg. Disse vil jo også utløses av alle andre dyr som vandrer forbi, dere, barn og andre(postbud, gjester f.eks). Så om dere ender opp med noe slikt så må det plasseres lurt tenker jeg. 
    • Hei! Jeg har et stort problem! Flyttet inn i huset vårt for 1 år siden. Nabohunden bæsjer og tisser ned veggen/pottene med inngangspartiet vårt, dette skjer flere ganger iløpet av uken.  Jeg og samboer har flere ganger prøvd å gå i dialog med naboen uten bedring.Uansett hvor mange ganger vi må si ifra så blir det ingen bedring, naboen gir fulstendig fa@#€n !   Naboen har vært vanskelig,agressiv og vist en truende atferd når vi har tatt kontakt. Jeg synst dette er svært ubehagelig da en annen nabo informerte  oss om en voldsepisode mot en annen . Vi instalerte ringerklokke kamera grunnet problemet. har flere opptak der hundeeiern er tilstede og lar hunden pisse/bæsje uten å gripe inn/ opptak når hunden er uten tilsyn.  hunden går ned  innkjørselen vår og helt inn til inngangspartiet for å tisse/bæsje.   Vi synst dette er helt forferdelig ekkelt! Vi har flere småbarn som går inn og ut dørene som drar med seg dette inn i gangen. Jeg har brukt mange timer/dager  på skrubbing/vasking for å fjerne lukten i gangen!  sommeren var værst! Kunne ikke oppholde oss med innkjørselen da lukten var ekstrem og varm pisselukt slo oss rett i ansiktet. Spylte veggene,trappa,pottene og bakken flere kvelder og helte på med flere liter eddik for å døyve lukten mest mulig 🤢🤢🤢 kjøpte 2 dyre Potter rett før 17 mai som ble nedpissa etter 2 uker. Forsatt pissemerker som jeg ikke får bort.    Jeg ORKER ikke mer. Dette er uutholdelig!!    Hva kan vi gjøre for å få slutt på dette ?           
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...