Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har vakt. Far ringte akkurat vaktnummeret. "E det dyrlækjaren? Eg har Rudolf her. Han e raud på nasen. Kva ska me gjera?"   Nei, det er ikke fars vanlige dialekt.  

Ah, endelig ferdig med pynting av juletre! Ble litt budsjettre i år. Er dyrt å flytte, bytte jobb etc., så da måtte jeg bruke det jeg hadde. Jeg synes at det ble verdens søteste juletre da, om jeg ska

Hils på lille *insert fint tispenavn som jeg ikke har kommet på enda*:    Det første hun gjorde da vi kom dit var å stemple meg med alle fire beina sine, og bite meg i haka.  

Posted Images

AN er det så glatt ute at jeg ikke tok sjansen på å gå ned innkjørselen. Veldig glad jeg har mulighet til å lufte hunden i hagen, men vi må jo nesten ut på tur i løpet av dagen. 

Kakao og klementiner kurerer begynnende forkjølelse, sant? Hadde egentlig tenkt å klage litt over at det passer dårlig å bli syk nå, men når jeg tenkte meg om kom jeg frem til at det egentlig ikke gjør meg noe å ligge sjuk i jula. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, det er jo en av ulempene med å være sur, gammel tante, vi liker ikke at noen kødder med rutiner og sånt :teehe: 

Nei sant? Man kødder ikke med rutinene til sure, gamle tanter :aww: 

22 minutter siden, JeanetteH skrev:

Det har han 3* for dagen :) Men han trenger ikke sykepleie så han er litt irritert for de bare kommer og går igjen. :P Han mener de skal sitte seg ned å prate med han og ta en kaffe og middag. Men de er jo ikke selskapsdamer de skal bare se at alt er ok liksom. 

Men ofte er det jo akkurat DET de trenger, når de ikke trenger medisinsk tilsyn :) Men det er det jo ikke avsatt tid til. 

21 minutter siden, Stine skrev:

Det snør synger de på radioen, det pissregner i Lillehammer...

Hører de melder om skrekkelige kjøreforhold rundt omkring ja :o Her er det fortsatt flott, men jeg venter jo bare på at regnet kommer hit ogs... 

9 minutter siden, Stine skrev:

Skal jeg kjøre 300 mil for så å skli av veien på Lillehammer?:teehe: Håper de strør før jeg setter utfor!

Kanskje du må legge inn en litt lengre pause, for det hjelper jo ikke at de strør heller på sånt føre, for regnet vil jo dekke sanda med en gang igjen... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
22 minutes ago, JeanetteH said:

Det har han 3* for dagen :) Men han trenger ikke sykepleie så han er litt irritert for de bare kommer og går igjen. :P Han mener de skal sitte seg ned å prate med han og ta en kaffe og middag. Men de er jo ikke selskapsdamer de skal bare se at alt er ok liksom. 

 

Hva med Røde Kors sin besøkstjeneste?
Støttekontakt?
Om han bare vil ha noen å prate med innimellom. Det kan ikke være så greit å sitte alene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Belgerpia skrev:

Hva med Røde Kors sin besøkstjeneste?
Støttekontakt?
Om han bare vil ha noen å prate med innimellom. Det kan ikke være så greit å sitte alene :)

Har prøvd ordne det, men de kaster han på dør igjen (sånn nesten bokstavelig, han er i fysisk god stand) :lol:  Så det er litt mixed signals som foregår her :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mushi skrev:

emoji173.png️Garasjeemoji173.png
Skjønte ikke hvor fantastisk det egentlig var før jeg fikk en etter 12 år som bileier.

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
 

Har hatt kupevarmer i en uke, elsker den :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

 

Men nå er jeg passe lei av å måtte betale straffeporto på pakker jeg sender fra post i butikk her. Tror det er fjerde eller femte gang jeg får det nå... Møkk altså :thumbsdown:

Hvis du har kvitering kan du sende posten en mail, eller chatte med dem eller noe.. for hvis det er postkontoret som tilstadighet ber deg betale feil så skal ikke du betale. 

Jeg har fått igjennom den klagen veldig kjapt når det har hendt meg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Hvis du har kvitering kan du sende posten en mail, eller chatte med dem eller noe.. for hvis det er postkontoret som tilstadighet ber deg betale feil så skal ikke du betale. 

Jeg har fått igjennom den klagen veldig kjapt når det har hendt meg ihvertfall.

Ja, jeg betaler jo bare det de i butikken sier jeg skal betale (merkelig nok har det alltid vært samme person jeg har "handlet" med når dette har skjedd....), så strengt tatt er det deres feil selvsagt. Lurer på om jeg kanskje tok vare på den kvitteringen... hmmmm... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Ja, jeg betaler jo bare det de i butikken sier jeg skal betale (merkelig nok har det alltid vært samme person jeg har "handlet" med når dette har skjedd....), så strengt tatt er det deres feil selvsagt. Lurer på om jeg kanskje tok vare på den kvitteringen... hmmmm... 

Hvis du ikke har tatt vare på kvitteringen, så har du vel mest sannsynlig betalt med kort. Og da skal du ha den informasjonen på nettbanken din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Siri skrev:

Sant det er??? :D 

Nordkapp da? Det må jo være et must for en fransk besøkende? Du beholder tispa hos deg mens damen besøker Nordkapp. Et opplegg jeg hadde gått for uten tvil, absolutt mindre stress med en besøkende hund enn hund + eier..:thumbsup: ( og er du heldig så har de parret innen hun kommer tilbake..) 

10 timer siden, Siri skrev:

Vi kjenner jo hverandre litt mer enn bare hannhundeier + tispeeier = valper, så det blir vel mer et besøk hos en venn.. egentlig. Vi bodde jo 14 dager sammen i Tsjekkia liksom, så... :lol: 

Nja..sånn egentlig så er det vel ikke alle venner og bekjente man ønsker å ha boende hos seg, for kortere eller lengre tid? :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Raksha skrev:

:lol: !! Man vet aldri... :teehe: Men hadde jeg forvist han til hundeseng hadde jeg neppe giddet å kjøpe ny til formålet :innocent: Så senga er til Kasko, men med denne farten så dør han av alderdom før vi får senga.

Og hadde han gjort seg fortjent til å bli forvist til hundesenga så hadde han vel neppe fortjent verken ny eller komfort :lol: 

 

3 timer siden, JeanetteH skrev:

Saint og Sinner burde nok byttet navn, men sammen er de Devil :lol: 

 

:lol: 

Broren min hadde to kattunger for mange år siden som han kalte for Jesus og Sat an. Den ene så skikkelig sint og streng ut, og den andre så ut som godheten selv. 
Men i atferd så var det helt omvendt. :P 

 

1 time siden, Siri skrev:

Garasje er gull altså. Jeg har vært så heldig å ha det der jeg har bodd de siste 20 årene, så jeg vet jo nesten ikke hva det er å måtte skrape ruter :lol: 

Jada, bare brif du... :lol: 
Heldigvis varer ikke vinter så lenge av gangen her! :P 


Det ble hjemmekontor i dag også. Så får vi se hvor mye fornuftig jeg får gjort. 
I går hadde jeg vondt over alt. I går kveld gikk det videre til å verke i ryggen, og det strålte nedover venstre låret. Så da ble det dårlig kvalitet på søvnen, for jeg har hatt problemer med å finne en god sovestilling. 
I dag er jeg trøtt, og føler hele kroppen holder på å dovne bort. Sjef er tett på og og følger meg over alt som han alltid gjør når han merker noe. Enten jeg er fysisk syk eller det er mentalt så merker han det ofte før jeg merker det selv og begynner å passe på meg. Det er utrolig hvor intuitiv han er når det kommer til meg og ting andre ikke ser. 

Og på toppen av at jeg har vondt og alt er teit så fikk jeg lønnsslippen i løpet av natta. Der har de fortsatt ikke klart å betale ut den pakkeprisen jeg skulle hatt for den opplæringsdagen jeg hadde i Oslo. Så da har jeg sendt mail og de skulle se på det. Så da venter jeg i spenning for å se hva som blir betalt ut og ikke i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Hvis du ikke har tatt vare på kvitteringen, så har du vel mest sannsynlig betalt med kort. Og da skal du ha den informasjonen på nettbanken din.

Men i nettbanken ligger det jo bare totalpris og ikke spesifisert hvert enkelt beløp - jeg sendte flere pakker samtidig vet du, og det var bare den ene som var feilfrankert :) 

Akkurat nå, QUEST skrev:

Nordkapp da? Det må jo være et must for en fransk besøkende? Du beholder tispa hos deg mens damen besøker Nordkapp. Et opplegg jeg hadde gått for uten tvil, absolutt mindre stress med en besøkende hund enn hund + eier..:thumbsup: ( og er du heldig så har de parret innen hun kommer tilbake..) 

:lol: 

Akkurat nå, QUEST skrev:

Nja..sånn egentlig så er det vel ikke alle venner og bekjente man ønsker å ha boende hos seg, for kortere eller lengre tid? :sleep:

Mamma sa alltid at gjester var som fisk: lukter etter tre dager :aww: 

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Jada, bare brif du... :lol: 
Heldigvis varer ikke vinter så lenge av gangen her! :P 

:D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå verker det godt etter den vidsomstanna og jeg lurer på om det er noe tannlegen kan gjøre eller om det bare må gå sin gang. Da jeg ringte på fredag fikk jeg vel egentlig beskjed om at de ikke gjør noe, så da får jeg gå å kjøpe smertestillende da siden jeg glemte å ta de med på jobb.  Det jeg er redd for er jo at det gror igjen med matrester og sånt gøy nedi hullet der, for det ser ut som det gjør det nå... Argh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Hmm.. ja da blir det litt vanskeligere.. 

Jeg blir vel ikke direkte ruinert av beløpet, men det er jæv.. irriterende. Kanskje jeg bør si i fra til butikken... 

Akkurat nå, QUEST skrev:

Ja eller denne; 'Første dag fest, andre dag gjest og tredje dag pest.' ..:sleep:

:D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tonje skrev:

Nå verker det godt etter den vidsomstanna og jeg lurer på om det er noe tannlegen kan gjøre eller om det bare må gå sin gang. Da jeg ringte på fredag fikk jeg vel egentlig beskjed om at de ikke gjør noe, så da får jeg gå å kjøpe smertestillende da siden jeg glemte å ta de med på jobb.  Det jeg er redd for er jo at det gror igjen med matrester og sånt gøy nedi hullet der, for det ser ut som det gjør det nå... Argh!

Hvor lenge  siden er det du fikk tannen trukket? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Hvor lenge  siden er det du fikk tannen trukket? 

1 uke. Jeg ringte nå nettopp og det eneste de kan gjøre er å ha nedi et slags middel som lindrer der og da, men det har jeg smertestillende til så da får jeg bare se an noen dager.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, JeanetteH skrev:

Ingen bombe i jobben min, men K derimot syns dette er kjempe rart. Iallfall når jeg forteller han at det ikke er noe system på det. Jeg kan jobbe 2 juler på rad, så fri 1 eller 2 også jobbe 3 juler på ras osv :P 

Saint og Sinner burde nok byttet navn, men sammen er de Devil :lol: 

Da må du sloss med K om han :P 

Jeg håper egentlig at han får slike periode opphold, for han vil fortsatt være hjemme med sitt. Så om han hadde fått 3-4 uker avlastnings opphold med 2-3 mnd mellomrom så tror jeg det hadde funket for han. 

Kjempe forskjell :lol: 

Han er snill han, problemet er at når han blir veldig glad eller veldig glad i noen så blir han slagbjørn. :lol: Vet ikke om han gjør det med små hunder så da må jeg teipe beina fast i gulvet eller noe :P  

Hvilken dag skal dere til Leto?

 

K har hest, det burde holde :aww::lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tonje skrev:

Nå verker det godt etter den vidsomstanna og jeg lurer på om det er noe tannlegen kan gjøre eller om det bare må gå sin gang. Da jeg ringte på fredag fikk jeg vel egentlig beskjed om at de ikke gjør noe, så da får jeg gå å kjøpe smertestillende da siden jeg glemte å ta de med på jobb.  Det jeg er redd for er jo at det gror igjen med matrester og sånt gøy nedi hullet der, for det ser ut som det gjør det nå... Argh!

Jeg fikk (som vanlig) heftig betennelse etter å ha trekt visdomstennene. Havnet mye matrester i hullene til meg å, og det var vanvittig smertefullt. Så jeg endte opp med å måtte pirke ut maten med tannpirkere etter hver gang jeg hadde spist. 

Angående betenneslen så er jeg ganske sikker på at jeg fikk noe betennelsesdempende.

Akkurat nå, Siri skrev:

Jeg blir vel ikke direkte ruinert av beløpet, men det er jæv.. irriterende. Kanskje jeg bør si i fra til butikken... 

:D 

Nei, man blir stort sett ikke ruinert av sånt. Men jeg blir direkte sur når posten gjør feil og skylder på meg. For når jeg har levert inn et brev eller en pakke på posten og sagt jeg skal sende. Så regner jeg med de har kompetanse nok til å be meg betale riktig frakt. Så når jeg da får purring fordi det er betalt for lite frakt så blir jeg regelrett grinete :aww:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tonje skrev:

1 uke. Jeg ringte nå nettopp og det eneste de kan gjøre er å ha nedi et slags middel som lindrer der og da, men det har jeg smertestillende til så da får jeg bare se an noen dager.

 

Hm..jeg er ikke tannlege men har erfaring med å få 'vanskelige' jeksler trukket..Dvs, sånn vanskelig at de måtte 'graves ut/deles' , den verste satt jeg en hel time , før den gav seg.. Det gjorde innihelv...e vondt samme dag, da bedøvelsen gav seg . Det har vært litt murring/ubehag de første fire/fem dagene etter trekking men ikke så vondt at det var behov for smertestillende. Så jeg syns ikke dette høres normalt ut. Kanskje det er noen tannleger her inne som kan gi mer faglig basert svar? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Snoffe skrev:

Nei, man blir stort sett ikke ruinert av sånt. Men jeg blir direkte sur når posten gjør feil og skylder på meg. For når jeg har levert inn et brev eller en pakke på posten og sagt jeg skal sende. Så regner jeg med de har kompetanse nok til å be meg betale riktig frakt. Så når jeg da får purring fordi det er betalt for lite frakt så blir jeg regelrett grinete :aww:

Ja, det er liksom det. Jeg blir også sur når det skjer, av prinsipp :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår fikk jeg morsom pakke - først sleit jeg med å få den ut av postkassa. Når jeg dro bare sugde den seg tilbake i postkassa. Så fikk jeg den tilslutt løs og tok den med inn, la den på kommoden og kom til å skumpe borti den så den ramlet ned og voosj så ble den sugd fast i kompostgrinda som sto lent mot kommoden... Et helt øyeblikk der tenkte jeg YEY VERDEN ER MAGISK! :bananas:

Så kom jeg på at det helt sikkert var magnetbitepølsa jeg hadde bestilt... men et øyeblikk der var verden hakket morsommere

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært røykfri i 40 dager! Men når tror jeg flimmerhårene i halsen er på tur ut igjen, for jeg har nesten ikke sovet i natt:icon_confused: tørrhoste og en ekkel følelse av at jeg har noe i halsen. Jeg leste at det kan ta 1 til 9 mnd... jeg overlever ikke 9 mnd! Men så er jeg litt usikker på om det er flimmerhårene også, for jeg røyker jo e-sigarett...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...