Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

I dag var det avslutning på vikingprosjektet i barnehagen i forbindelse med den årlige kunstutstillingen.  

Ordføreren i kommunen dukket opp og derfor dukket selvfølgelig media opp. A har blitt intervjuet med de andre barna både i lokalavisa og i Nrk radio tidligere , så jeg luktet raskt lunta når ped. Led kom med en journalist på slep og pekte ut Ask. Han er rette ungen å intervjue om vikinger for å si det sånn, hele prosjektet er jo på hans initiativ :lol:

Jeg skygget banen så han ikke skulle støtte seg på meg og han og journalisten pratet sammen i ca 10 min før han måtte stille opp til pressebilder. 

Han er mye mer mediavant enn mammaen :lol:

20160526_184059.jpg

 

De har lagd en hel vikingverden,  A har jobbet med skipet. 

20160526_181708.jpg

I egenlagd kostyme :wub:

20160526_180914.jpg

  • Like 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

Når drar dere til Lofotr da, Loke? Vi hadde vikingprosjekt i 1klasse på barneskola når jeg var ung og lovende, og det var sykt stort å få dra til Lofotr med seiling i langbåt og voksne i fulle vikingkostymer. Meget gode minner, tenker det hadde vært noe for avkommet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

Når drar dere til Lofotr da, Loke? Vi hadde vikingprosjekt i 1klasse på barneskola når jeg var ung og lovende, og det var sykt stort å få dra til Lofotr med seiling i langbåt og voksne i fulle vikingkostymer. Meget gode minner, tenker det hadde vært noe for avkommet :P

Vi holder oss til middelalderfestivaler enn så lenge, men hvis interessen ikke plutselig dabber av så kan det hende vi må ta en tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, MarieR skrev:

:console: to-åringen kan jeg ikke hjelp deg med, men jeg har barnefri i helga så om du vil ha litt avlastning i form av hundepass er det bare å si fra.

Trassen har sovnet nå, så nå er alt bra igjen :lol: 

og jeg trenger egentlig ikke avlastning av hundene, men du kan få låne en hvis du vil for det :) sånn i tilfelle du vil ha ei hundehelg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Aslan skrev:

Kroppen min syns fortsatt ruging er bedre enn klekking, så baby i magen her og. Jeg har sovet dritdårlig i natt og er på vei til nok en dag på sykehuset :yawn: Mini pleier alltid å sove på denne tida, og jeg skal ta ctg, så har smurt i meg to brødskiver nugatti i håp om at det skal være noe respons fra huleboeren. Mellom 22-01 er han derimot nesten alltid i utbrytermodus, er jo da jeg burde tatt ctg :lol: 

Det der tenkte jeg på i går, for hun har vært så innmari aktiv under disse voldsomme kynnerne/riene. Men det var jo selvsagt rolig når vi var på føden i går.. Men, vi får satse på hun har det bra. Fint med utbrytermodus på natten :lol: 

10 timer siden, Tricolor skrev:

Jeg fikk selskap av en nyoperert med keisersnitt på oppvåkningen i går, og da lurte jeg på om det var en sonenbaby som hadde kommet. Sikkert feil sykehus, så jeg konkluderte med at sjansen var minimal.

Men koselig å få oppleve familielykke på nært hold, alle følelsene, babygråt og foreldrenes spenninger som fikk fritt utløp etter hastekeisersnitt. Og lille bylten i rosa tepper.

Jeg skal føde på Stord sykehus i alle fall, der er sikkert ikke du :P 

 

Ny oppgang i kynnere/rier i kveld etter en veldig rolig dag. Ikke lett å bli klok på dette :P Krysser nok en gang fingrene for fødsel i natt, men det er sikkert to uker igjen for meg :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, soelvd skrev:

Det der tenkte jeg på i går, for hun har vært så innmari aktiv under disse voldsomme kynnerne/riene. Men det var jo selvsagt rolig når vi var på føden i går.. Men, vi får satse på hun har det bra. Fint med utbrytermodus på natten :lol: 

Haha, ja :P Han bevegde seg litt da, heldigvis, så fikk trykka litt på knappen, hurra :P Også nøys jeg en gang, alle målene fikk et kjempehopp :lol: 

Akkurat nå, soelvd skrev:

Ny oppgang i kynnere/rier i kveld etter en veldig rolig dag. Ikke lett å bli klok på dette :P Krysser nok en gang fingrene for fødsel i natt, men det er sikkert to uker igjen for meg :lol: 

Spennende spennende :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aslan skrev:

Haha, ja :P Han bevegde seg litt da, heldigvis, så fikk trykka litt på knappen, hurra :P Også nøys jeg en gang, alle målene fikk et kjempehopp :lol: 

Spennende spennende :D 

Hey, jeg har ingen knapp å trykke på :P Hva slags knapp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aslan skrev:

Den for å markere at du kjenner bevegelse? Hatt sånn begge gangene jeg har tatt CTG jeg :P 

Aldri opplevd det jeg, verken sist eller nå. Får på to sånne runde dingser på magen, den ene med hjertelyden hennes og den andre måler sammentrekninger. Også er det bare å se sammenhengen mellom sammentrekninger og hjertelyd? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, soelvd skrev:

Hey, jeg har ingen knapp å trykke på :P Hva slags knapp?

Den som du trykker på hver gang du kjenner fosterbevegelse. Selv jeg som fødte i forrige århundre har trykket på en sånn knapp:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tricolor skrev:

Den som du trykker på hver gang du kjenner fosterbevegelse. Selv jeg som fødte i forrige århundre har trykket på en sånn knapp:P

Nå er jeg litt furt som aldri har fått en sånn knapp :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, soelvd skrev:

Aldri opplevd det jeg, verken sist eller nå. Får på to sånne runde dingser på magen, den ene med hjertelyden hennes og den andre måler sammentrekninger. Også er det bare å se sammenhengen mellom sammentrekninger og hjertelyd? :P 

Hm, så rart! Hos meg har de og sett på sammenhengen mellom puls og bevegelser i tillegg til sammentrekningene, for å se om babyen har vært stressa eller noe (aldri vært noe issue hos meg dog :lol: Rolig-baby delux :P ). I dag så de for eksempel normale pulsøkninger både når han bevegde seg og når jeg hadde sammentrekninger, det var visst en bra ting og tydet på at han hadde det godt skjønte jeg, men så inngående forklaring fikk jeg ikke :lol: 

2 minutter siden, Tricolor skrev:

Den som du trykker på hver gang du kjenner fosterbevegelse. Selv jeg som fødte i forrige århundre har trykket på en sånn knapp:P

:lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tricolor skrev:

Da har du antakelig hatt et særs vitalt foster:)

Men jeg spanderer gjerne en trøste:hug:

 

Akkurat nå, Aslan skrev:

Hm, så rart! Hos meg har de og sett på sammenhengen mellom puls og bevegelser i tillegg til sammentrekningene, for å se om babyen har vært stressa eller noe (aldri vært noe issue hos meg dog :lol: Rolig-baby delux :P ). I dag så de for eksempel normale pulsøkninger både når han bevegde seg og når jeg hadde sammentrekninger, det var visst en bra ting og tydet på at han hadde det godt skjønte jeg, men så inngående forklaring fikk jeg ikke :lol: 

:lol: 

 

Akkurat nå, Krilo skrev:

Jeg hadde også sånn knapp de gangene jeg var på sjekk på føden sist :P 

 

Jeg føler meg litt snytt, men tror jeg skal klare å komme meg over det :lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, soelvd skrev:

 

Jeg føler meg litt snytt, men tror jeg skal klare å komme meg over det :lol: 

Ja, får håpe det. Ellers må du nesten bare få en tredjemann og kreve CTG med knapp :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Jeg har aldri vært på sånn sjekk jeg.. Aldri hatt det problemet at det har vært rolig en dag en gang.. Luksusproblem kalles det vistnok, men det er slitsomt det også :lol: 

Men her sjekket de i går mest fordi sammentrekningene begynner å bli intense. Rett og slett for å se at hun takler de fint og ikke blir stresset sånn generelt. Mye forskjellig praksis ute og går. Du får ingenting, jeg mangler i det minste bare knappen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Martine skrev:

Nekter å tro at L allerede er et år! :aww: Vi har feiret med masse kake og en hel haug med gjester :D 

Gratulerer så mye med dagen til skjønnesste lille L! Jeg kan faktisk heller ikke tro det, han kom jo nettopp :P 

 

Her blir ting verre og verre, men jeg sitter helt stille, overbevist om at de gir seg når jeg gjør noe annet eller legger meg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Martine skrev:

Nekter å tro at L allerede er et år! :aww: Vi har feiret med masse kake og en hel haug med gjester :D 

Gratulerer med dagen til L! :D

Akkurat nå, soelvd skrev:

Gratulerer så mye med dagen til skjønnesste lille L! Jeg kan faktisk heller ikke tro det, han kom jo nettopp :P 

 

Her blir ting verre og verre, men jeg sitter helt stille, overbevist om at de gir seg når jeg gjør noe annet eller legger meg :P 

Heia heia!

----

Det ble babyshower på meg i dag! :D Det var utrolig koselig - jeg har gode, fine venner som steller i stand fest for litjmor og meg :):wub: 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, rosinbolle skrev:

Gratulerer med dagen til L! :D

Heia heia!

----

Det ble babyshower på meg i dag! :D Det var utrolig koselig - jeg har gode, fine venner som steller i stand fest for litjmor og meg :):wub: 

Sååå koselig! :D Gllemte helt å svare deg på det her om dagen, men det hørtes jo mistenkelig ut :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...