Gå til innhold
Hundesonen.no

Koda - Kleiner Munsterlander


monstermunster
 Share

Recommended Posts

15gwbqt.jpg

Koda er en kleiner munsterlander hann født 17.02.2015. Planene er hovedsaklig jakt, hobby-lydighet og ski/jogging/sykling, men han er litt kort i beina til det meste enda :sleep:

Han sover gjennom hele natta, til 8-ish, og har gjort det hele uken han har vært her, i grunn meget behagelig. Koda synes alt av leker er kjempestas, han legger alltid igjen 3-4 kuler tørrfor, og han løper og hopper masse. Han setter også tennene i alt som tenner kan settes i.

Han forstår enda ikke at mat kan finnes på gulvet og ikke kun i hender og skåler, jeg ga ham en sånn godbit-dispenser ball her om dagen, som han moret seg med, men enset ikke godbitene som rullet ut i det minste. Og dyret finnes ikke redd for rare underlag eller lignende, og vil gjerne klatre opp på alt. Han går også å plukker støv av stolbein og spiser om han får lov

Bilder:

334l0s9.jpg

npnoyb.jpg

a45x02.jpg

sosialiseringstur til drammen, og han fikk øye på en spurv.

20zqrg2.jpg

5lca35.jpg

213c0n.jpg

xn8d95.jpg

han finner roen over alt, dyrebutikken, midt i byen og på jordet, er alle fine steder å sove

2zya2c8.jpg

34zy9t3.jpg

11142812_403793206460315_1649945334_n.jp

Endret av Artemis
endret årstall
  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig han er :wub: Og stilig sele, hvor er den kjøpt? :)

dyrebutikken på nordbysenteret

Endret årstallet jeg, hehe. Så litt liten ut for å være over året. :teehe:

Så søt! :wub: Hva synes berneren om å få en münsterländer i hus da? :ahappy:

ah, ja, det ble litt mer riktig, haha, takk

bernerdyret er i grunn meget bedagelig, og hun synes vel valpen er litt irriterende til tider (han spretter jo rundt som en geitekilling, berneren vil helst sove når vi ikke er på tur), men, det har gått seg veldig til over de siste dagene, hun sier bare litt i fra hvis han blir innpåsliten. Så synes hun nok det er litt ufint at han får mat hele tre(!) ganger om dagen, mens hun må nøye seg med to.

-

takk for hyggelige kommentarer :flowers:

rvg4ms.jpg

Vi har vært en tur på stranda, og han gikk rett ut i vannet(!), men syns i etterkant at det var litt kaldt. (Det ble også kun ett bilde, jeg klarte nemlig å ramle ned i vannet.) Vi var også på valpekurs i går, og han er veldig forsiktig med og rundt andre hunder, men tok trening veldig lett i det nye miljøet :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Koda har fått smake på teltlivet

htb22h.jpg

2zhfudw.jpg

2vvqjj7.jpg

4t7khu.jpg

Bildeoppdatering

Han har så vidt fått prøve blodspor og søk etter fasanskinn, og var i grunn ganske flink. Ellers vet jeg egentlig ikke hva jeg skal skrive :icon_confused: Vi trener en del på diverse ting, oppsøker masse rare miljøer osv. Han er veldig stødig da, ikke noe problem med verken underlag eller situasjoner. Han driver med utrolig mye rart, hopper ned fra >2 meter om han ikke stoppes, kaster seg inn i kratt og løp over en sånn lekeplass greie med plattformer som bevegde seg, når han datt ned klatret han rett opp igjen, og han klatret opp på kjerra berneren drev og trakk avgårde.

Ikke noe problem å ha ham med i kano eller båt heller :D

6z3dhl.jpg

mli4ns.jpg

zuh46u.jpg

x4r72t.jpg

tumblr_no94fcO8B01sf1gsoo6_1280.jpg

tumblr_no3kjf7gh51sf1gsoo2_1280.jpg

tumblr_nnvrsbD8ys1sf1gsoo2_1280.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tumblr_nngqxgrW7f1sf1gsoo1_1280.jpg

et litt patetisk forsøk på oppstillingsbilde (9.5 uker), de fleste ble slik

beklager dobbelpost, men skjønte ikke hvordan jeg skulle quote i det andre innlegget. Uansett, se som han har vokst! o: Dette bildet tok jeg forrige uka da han var 14 uker gammel

15jaqp.jpg

(gresset har også vokst betydelig)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har blitt en stund siden oppdatering her... uansett! !! her er noen mobil-bilder

det meste vi gjør om dagen er å dilte rundt i skogen, han går langt ut når han er løs enda han fortsatt er så liten, utrolig uvant, men artig.

Jeg introduserte ham til smeller her om dagen, og dyret var helt utslått resten av dagen O: Vi driver å trener en del på alt mulig. Skøy med hund som er lyst-apportør, i stedet for å kvie seg for å plukke opp apporten stikker han av med den :lol: Jaja, det blir bedre for hver dag

Var på skytebanen en kort tur, hadde ikke tenkt å være mer en et godt stykke unna, men dyret fattet ingen skremsel av lydene, så vi gikk gradvis nærmere. Han var helt rolig!

Viftet litt med fryst due for ham, og gud er han interessert. Vi kom bort for en liten fugl som satt på bakken her om dagen da, og han gikk sakte mot fuglen, for så å sprette flere meter bakover når den lettet..

eHqCMVI.jpg

i1gPcai.jpg

angFB8v.jpg

R8WxGor.jpg

dGD07dS.jpg

Til å begynne med var han en skikkelig pingle i forhold til vær, men det ser ut til å ha gått over :icon_confused: 30 min i regnvær var dog langt i fra intensjonen...

ZLRJ6vn.jpg

også har han har svømt! Jeg ble litt sjokkert, han er ikke 5 måneder enda engang :shocked:

ri9D0CC.jpg

0KcpW1B.jpg

fvoKz5o.jpg

v8Yn2JF.jpg

Har en del kamera-bilder fra den siste tiden og, samling med nmlk osv, men har ikke fått prossesert dem enda.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Vi er på flyttefot om dagen, Koda og jeg, destinasjonen er finnmark men nå har vi en stopp i min fars hus halvveis på veien. Bilder fra speilrefleksen har jeg ikke orket å tenke på å redigere en gang, er type 1000+ legger de inn etterhvert . ..

Men fikk kjempe tilbud på jervehiet på felleskjøpet her!! 300 kr. Jeg var mer fornøyd enn bikkja da..

post-13365-1439418269,4617_thumb.jpg

post-13365-1439418340,143_thumb.jpg

post-13365-1439418357,3121_thumb.jpg

Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...