Gå til innhold
Hundesonen.no

Doctor Who -tråden

Recommended Posts

Så fantastisk at folk er enig med meg i at Tennant var den beste doktoren :wub:

Og at Eccelston er kraftig undervurdert.

Jeg syns at det beste med den nye sesongen var fraværet av Smith (og hele Amelia Pond dramaet), og Capaldi virker genial av det jeg har sett så langt.

Egentlig har jeg hatt litt håp om Missey var River Song, men det var kanskje for mye å håpe på. Jeg likte veldig godt de ulike personlige tidslinjene de hadde, og hvordan det ballet på seg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei! Du er feil! :P River Song er forferdelig! Hu irriterer meg så voldsomt at jeg nesten ikke klarer å se ferdig episodene hun er med i :sint_01:

Hææææ? :lol: River Song kunne godt vært med for alltid hadde det vært opp til meg :P

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Ja, jeg ble litt imponert!

Jeg og!

Haha, synes det var lett å gjette ting i sesongene til Smith, men synes det har vært vanskeligere nå. Imponert selv, jeg :lol:

Likte siste episoden skikkelig godt! Nå begynner det å bli braaa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har fortsatt ikke tatt igjen serien helt, men blir vist noen episoder både i går og i dag... :whistle:

Bare vent! Snart er du fullstendig hekta og har huset fullt av Dr.Who-gjenstander :P

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare vent! Snart er du fullstendig hekta og har huset fullt av Dr.Who-gjenstander :P

Sånn som en mini-TARDIS-høyttaler? :whistle:

*ogtogigaplakaterfralondonbilderkoppergensereoghundehalsbånd*

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hah, jeg sitter på hendene mine for å bestille masse geniale saker på etsy om dagen ;)

og jeg henger ikke så langt etter i episodene, så episode 7 sesong 8 i går.

SPOILER

(om du ikke har sett den episoden)

men jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor Clara ble så sur når doktoren forlot henne på månen.

Det er ikke hans jobb å ta avgjørelsen om man sprenger månen eller ikke.

MEN: endret ikke han hendelsesforløpet med å dukke opp der og sette inn Clara, om ikke så hadde jo astronautene garantert sprengt hele greia?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hah, jeg sitter på hendene mine for å bestille masse geniale saker på etsy om dagen ;)

SPOILER

men jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor Clara ble så sur når doktoren forlot henne på månen.

MEN: endret ikke han hendelsesforløpet med å dukke opp der og sette inn Clara, om ikke så hadde jo astronautene garantert sprengt hele greia?

Ikke om det var meningen de skulle være der in the first place?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke om det var meningen de skulle være der in the first place?

hm, er ikke doktoren nesten alltid ikke meningen, og alt han foretar seg vil være annerledes enn sånn det egentlig var (?)

I forhold til denne episoden tenker jeg at astronautene som var sendt til månen fra jorda kanskje var så inkompetente at de uansett ikke hadde klart å sprenge månen om de ikke hadde fått litt asistanse, så Clara på en måte veide opp for doktoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SPOILER

MEN: endret ikke han hendelsesforløpet med å dukke opp der og sette inn Clara, om ikke så  hadde jo astronautene garantert sprengt hele greia?

Månen var vel ikke et fixed point, så da var det hipp som happ hva som skjedde der :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Månen var vel ikke et fixed point, så da var det hipp som happ hva som skjedde der :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

men om det ikke er ett fixed point ER det mulig å endre historien, i "waters of mars" f.eks prøvde han å endre hva som skjedde på ett slikt 'fixed point' og det gikk ikke, historien ble omskrevet til å følge samme banen uansett.

Men om det ikke er ett fixed point KAN det endres (han bare følte at det ikke var hans plass å gjøre det siden det angikk menneskene).

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en Dalek t-skjorte, Dalek notatblokk, og Tardis almanakk. Har funnet sinnsykt masse jeg vil ha på etsy og BBC. Skal hvertfall ha en pyntepute hvor det står #spoilers på.

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Dalek sokker, Tardis mobil deksel, t-skjorte og hoodie. Har sykt lyst på gallifrey university hoodie bl.a!

Jeg er forøvrig også enig i at Tennant er best :P og River Song er awesome! Og Rose/Tennant er nok min favoritt til nå. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har ofte masse kule Doctor Who t-skjorter her http://zebratees.com/

Og her er det bare Doctor Who. http://blueboxtees.com/?wm=

Har lyst på den special veapons dalek-skjorten :D

Utvalget skiftes hver uke :-) Jeg har kjøpt en derfra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har ofte masse kule Doctor Who t-skjorter her http://zebratees.com/

Og her er det bare Doctor Who. http://blueboxtees.com/?wm=

Har lyst på den special veapons dalek-skjorten :D

Utvalget skiftes hver uke :-) Jeg har kjøpt en derfra.

OMG! De har jo blandet Star Wars og Doctor who der jo!! Skulle hatt et par slike! Så slipper jeg å velge mellom star wars t-skjorte eller doctor who t-skjorte :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bare sett èn episode av Dr. Who. Den var fra 80-tallet (evt tidlig 90-tall?) og Dr. Who var en krølltopp, samme skuespiller som spilte i den gamle BBC-serien om Narnia. Handlet om en alien plante som angrep mennesker, var ganske dårlig. :P

Men nå som jeg vet at Dr. Who skrives av det samme geni-paret bak Sherlock så vurderer jeg nesten å begynne å se på det. For manuset og dialogen til Sherlock er helt genialt. Hvis Dr. Who er bare halvparten så bra, så kan det være verdt å se.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har masse ting, men får ikke posta bilder før jeg er i oslo neste helg :P har en plysj-dukke Dalek, en official replica av sonic screwdriver med sertifikat og hele pakka, en dørplakat av TARDIS (Om den overlevde flyttinga), et stort bursdagskort, shotglass, x-antall figurer, TARDIS usb-hub og bilde av oss foran politibox i London

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

t-skjorte, deksel og hoodien jeg har kjøpte jeg fra http://companiontees.com

Jeg har dette designet:
Regeneration-is-Coming.jpg'

Deksel kan jeg igrunn ikke direkte anbefale, veldig, veldig tydelig at det er trykt på. :P Dekselet ellers er i god kvalitet da. :P

• Like 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest irKaroline

Jeg har Ten Sonic screwdriver, sambo har eleven. Så har vi et bilde av Daleker i London.

Har også noen bilder av oss som vi tok på London filmmuseum (advarer mot mini bildespam):

SS og Dalekbildet

536856_10151120641515435_1627821030_n_zp

Meg og TARDISen

314970_10150353036475435_7018902_n_zpse5

En Dalek

HPIM1871_zpsb9843b8f.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for svar ang. det med rullestol på agility-NM, folkens. Det var forsåvidt på søndag, ikke lørdag, vi var der. Vi var der altså kun på en finale.  Har skjedd en del her i det siste, deriblant en ny valp, så har ikke fått sendt noe enda. Men det skal absolutt gjøres. 

Han er nå ganske så fin, lille pirayaen på 20kg+ og 4 mnd. Han er så trygg på seg selv, en skikkelig herlig valp rett og slett. Vi kunne ikke bedt om en mer fantastisk valp.    Fikk en ganske knusende nyhet i dag. Katten vår Amiga ble funnet drept (mest sannsynlig/forhåpentligvis) av et rovdyr. Med buken splittet opp og uten hale. Vi har lett siden påska, så det var godt, men samtidig vanvittig vondt å få et svar. De som fant henne hadde kastet henne i søpla, derfor det tok så lang tid før vi fikk et svar, selv om hun ble funnet allerede to dager etter hun forsvant. 
    • Finnes jo andre metoder å trene på som bruker feks utlagt eller kastet ball og slikt 😊   Ville uansett lagt ut belønning, så hun har er sted å gå. Ellers er det ganske håpløst. Evt lære henne å sikte på et hinder, men det kommer for mine hunder egentlig kanskje langt ut i utdannelsen, så jeg ville ikke gjort det selv.   Tenker det brister i forståelsen, jeg. Evt at du går et for stort sprang fra sakte fart og tenking, til full fart og hodestups løping? Det må jo bygges opp veldig stegvis. Har du prøvd å legge nedgangen på bakken og bygge opp bakenden med en krakk/sandsekker eller noe? Og så sende henne på den? Først bare fra "toppen" og så etterhvert fra wrap på vinge som står lenger og lenger unna. Da får hun prøvd seg på øvelsen i fart uten å få hele bommen å løpe seg blind på.   Svingtrening erfarer jeg at gjør underverker for forståelsen rett frem. Når de lærer seg å treffe samme kriterie selv i sving, blir det enda klarer for dem hvor kriteriet er selv rett frem. 😊
    • Finnes jo andre metoder å trene på som bruker feks utlagt eller kastet ball og slikt 😊   Ville uansett lagt ut belønning, så hun har er sted å gå. Ellers er det ganske håpløst. Evt lære henne å sikte på et hinder, men det kommer for mine hunder egentlig kanskje langt ut i utdannelsen, så jeg ville ikke gjort det selv.   Tenker det brister i forståelsen, jeg. Evt at du går et for stort sprang fra sakte fart og tenking, til full fart og hodestups løping? Det må jo bygges opp veldig stegvis. Har du prøvd å legge nedgangen på bakken og bygge opp bakenden med en krakk/sandsekker eller noe? Og så sende henne på den? Først bare fra "toppen" og så etterhvert fra wrap på vinge som står lenger og lenger unna. Da får hun prøvd seg på øvelsen i fart uten å få hele bommen å løpe seg blind på.   Svingtrening erfarer jeg at gjør underverker for forståelsen rett frem. Når de lærer seg å treffe samme kriterie selv i sving, blir det enda klarer for dem hvor kriteriet er selv rett frem. 😊
    • Jeg kjenner også whippets uten jakt instinkt, men det er ikke normalen. Det er alltid individer som vil vike fra gjennomsnittet.  Veldig enig i det siste der.
    • Kjenner prisen på nye maskin sitter litt langt inne å kjøpe enda Fra vår ene økt idag kjørte vi på bommen, lav fart (altså bare ned 1-1,5m fra nedfelt) og belønnet all treff under 25cm. Noe som gikk veldig fint.  Jeg har jo prøvd running før. Og jeg er bekymra for når hun skal få ta hele bommen, da kommer monsterfart og lange-ut galopp som er noe helt annen enn den rolige travingen nå.  Hun synes iværtfall at felttrening er gøy, det var det o-store for henne i fjor også. Så tenker jeg får gi det en sjanse med strenge kriterier i lav fart for å bygge forståelse.  Har tidligere prøvd targetmatte nederst. Hun hadde god forståelse av touch - run med bare matta. Den var også god når hun ikke ble sendt over hele bommen (lavere fart). Når hun fikk ta hele bommen mista hun omtrent all kunnskap om dette og fresa over uten å vie matta en tanke Så gikk jeg over til å belønne løpesett uten å hoppe på slutten, også med lavr belønninger for å trekke henne nedover. Det gikk greit, men i år har hun glemt alt.  
  • Nylig opprettede emner