Gå til innhold
Hundesonen.no

Høner - litt detaljespørsmål


TonjeM
 Share

Recommended Posts

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Aaaaaw... verdens fineste små høner og nusselige lille hane Bikkjene er mer "Se de har satt super-middag i bur, sikkert en Nina Ottesen leke, bare å finne ut av hvordan man får tak i godsakene"! Få

Vi har hatt en del raser etter hvert, bl.a. skånske blommehøns, sussex i vanlig og dverg, dvergaustralorps, dvergkochin, brun italiener, plymouth rock, silkehøns, minorka, hvit italiener, lohmann etc.

Fikk du deg høner? Ble nysgjerrig -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Fant ikke anne

Posted Images

Hvor får man kjøpt høns/kylling? Jeg kjøpte på auksjon for snart over 15 år siden, men det var nokså spontant og ikke den sorten jeg nå ønsker meg.

Er du på fb så er det forskjellige hønsegrupper der. Ellers annonseres det noe på finn.no, og så kan du høre med folk som har den rasen du ønsker deg. Enkelte har oppegående hjemmesider enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Raksha Er medlem av gruppen Høner i hagen, that's it. Noen flere hvor de kan selge? Blir ikke folk lei av at "alle" skal etterspørre å kjøpe? Har sett gjennom finn nå, veldig lite seriøst ser det ut som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Raksha Er medlem av gruppen Høner i hagen, that's it. Noen flere hvor de kan selge? Blir ikke folk lei av at "alle" skal etterspørre å kjøpe? Har sett gjennom finn nå, veldig lite seriøst ser det ut som.

"høner og andre fjærfe"

"norsk fjærfe annonsetorg"

"kjøp og salg av rugeegg og fugl"

Er vel også en auksjonsgruppe for rugeegg, men den finner jeg ikke igjen. Og helt sikkert enda flere grupper. Ikke sett noen som har reagert negativt på at folk ønsker å kjøpe.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her øker hønsebestanden stadig :P

14 voksne (1 hane, 7 unghøner, resten voksne høner som legger egg. 1 sussex, 3 Faverolles, 5 Maran tverrstripet og resten mix av Faverolles/Sussex) 16 kyllinger, Mix av Maran x Sussex/Faverolles, 4 Mix unghaner og 2 kalkuner.

Alle hanene blir mat etterhvert, mix hønekyllingene selges eller beholdes :)

har en kalkun hane- Truls, og en kylling- om kyllingen er høne beholdes hun, er det hane, slaktes nok eldstemann og kyllingen blir værende..

Trivelig med fjærkre :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Står en kan lyse fra dag 8. Dag 9 idag. Men tror ikke det blir idag altså.

ja, mener jeg leste dag 11. var optimalt en eller annen plass. Jeg har aldri lyst egg som ruges i maskin da, kun som hønene ruget ut selv.

Ååååååh jeg er så misunnelig :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...