Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Kristiansand


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

Guest Jonna

Da har vi kommet oss etter en strabasiør tur-retur :lol:

Vi fikk det vi ville ha på Shy og det var stor cert. Cacibet fikk vi ikke da hun var litt usikker i ringen, og det syns jeg er helt riktig å gjøre. :)

Dommer: Pedro Sanches Delerue

Kritikk:

Small size, needs more substance.

G.expression, eyes and bite.

Round and big coming out.

Good neck, top line could be more firm.

Excellen coat. Needs more confidence.

Typical movement. A bit loos in elbows.

Excellent, Ck, Cert & BIM

1960946_10153906846585072_1780010258_o.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er veldig fornøyde :)

Jäger fikk ck og ble 4 beste hannhund og Nora vant juniorklassen med ck og ble 4 beste tispe med reserve cert!

Man kan ikke forvente å plukke med seg cacib og cert på en så tallrik rase som berneren, så vi er veldig glade for å reise hjem med plassering i bhk/btk og poeng til mestvinnende lista på begge to :D

Det hadde vært innmari kjipt å stå opp klokka 02.15 og reise 90 mil for to blå...

Jäger sin kritikk:

"Utmerket type og helhet. Velskåret hode, fint utrykk. Litt lite hvitt i hode. Velansatte ører. Prima hals og rygg. Utmerket forbryst. Utmerket vinklet fram og bak. Kraftige bastante ben. Prima bevegelsesmønster. Velpresentert"

Nora sin kritikk:

"Prima størrelse og proposjoner. 10 mnd vakker juniortispe. Velskåret feminint hode. Velplasserte ører. Prima hals og rygg. Herlig forbryst og kroppsvolum. Meget gode vinkler fram og bak. Kraftige bastante ben. Fine farger. Prima bevegelsesmønster. Velpresentert."

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tilbragt helga med Foenix' partner fra nyttårshelga, og det var så stor gjensynsglede mellom dem at det var nesten litt flaut. Tøsen stilte seg opp for en ny runde, hun, og han var i grunnen enda mer interessert. Mora som sto der og faktisk var på slutten av en faktisk løpetid var ikke aktuell - han ville ha Foenix, han. LOL, Foenix får skynde seg med ny løpetid, så skal hun jaggu få en ny runde med Arax. Han var helt i ekstase over å se henne! Det lukter vel litt "riktig" av henne nå som hun har innbilt, rett og slett.

Anyway, vi var jo også på utstilling, og gledet jo oss over at Arax ble tredje beste hannhund.

X'en fikk very good, og Foenix knallet til med excellent og en fjerdeplass i en stor åpenklasse med 14 tisper. Hun var nærme CK'en, sa dommeren, men trenger litt mer tid. Og det får hun jo, dag for dag :D

Det er tre lekre tisper som sto foran oss i klassen, og jeg hadde på forhånd antatt at det ville stå blant de tre, men et lite håp om at vi kanskje også kunne være med i kampen - men jeg trodde dommer ville like X'en bedre enn Foenix. Det er mulig Foenix er mer svane enn den lille andungen jeg ser...

1010114_10203112570082548_1981586304_n.j

En lang og sosial dag, hvor vi fikk heiet fram berneren til gruppetreer, og det ble andreplass i BIS avl og fjerdeplass i BIS oppdretter, før vi avsluttet med kinarestaurant, enda mer skravling, og jeg var hjemme nærmere midnatt etter en time på øyet på en bensinstasjon rundt Sande, og plutselig glatte veier de siste tre milene.

Det sære er at jeg kan stå på foten i dag, uten piller, vanligvis er jeg stokk halt etter en slik utstillingsdag. Jeg håper det betyr at fysioterapien fungerer, og at jeg kan se mot en framtid hvor en utstillingshelg ikke er en utfordring og krever et brett smertestillende.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolla røsket meg seg sitt 2.stor cert - jeg meldte henne kun på fordi jeg ikke hadde noe håp om det i Bø. Kanskje vi klarer championatet på kun storcert? :P Da blir jo folk så blide... :P

Fresco fikk en excellent og nr 2 i klassen sin på lørdag, helt greit :)

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amira fikk gå fellesøvelser + fri ved fot, neseprøve og ruta. Supre karakterer, men når Amira var i ruta løp jeg frem til henne, tok henne med ut av ringen og ga kjempebelønning. Hun er ikke i fysisk form, så da fikk hun heller få en skikkelig overraskelsesbelønning midt i konkurransen :D Folk fikk lange masker kan man si. Jeg er veldig stolt av at jeg la konkurranseinstiktet til side (for hun kunne uten tvil ha gjort det bra nok) og ga Amira en super avsluttning på konkurransekarrieren.

  • Like 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amira fikk gå fellesøvelser + fri ved fot, neseprøve og ruta. Supre karakterer, men når Amira var i ruta løp jeg frem til henne, tok henne med ut av ringen og ga kjempebelønning. Hun er ikke i fysisk form, så da fikk hun heller få en skikkelig overraskelsesbelønning midt i konkurransen :D Folk fikk lange masker kan man si. Jeg er veldig stolt av at jeg la konkurranseinstiktet til side (for hun kunne uten tvil ha gjort det bra nok) og ga Amira en super avsluttning på konkurransekarrieren.

Åh, det var koselig å lese :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIR med Cacib på Int N DK SE FI EE UCH BDSG13 Timonan Yasmina Yardeen
3btk med res cert på hennes datter Timonan Dame Does Daydream

excelent og vinner av unghundklassen på Steadwyn Beautiful Dance - som var en av 2 langhår denne dagen med exclent..

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkna som jeg for nøyaktig 13 mnd siden "bare skulle vise litt handling for i tilfelle hun kunne tenke seg Ã¥ prøve seg som juniorhandler" vant hele shiten pÃ¥ søndagen!!! :shocked:  :bananas:  :w00t:

Nå skal jo ikke jeg ha æren for noe annet enn å kanskje vekke bittelitt interesse for sporten her, men hællemåne - så morsomt! :D

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kol (Nuch Elite Kings Coliseum) fikk Exc 2 i championklasse for en dommer som var veldig sparsom med CK.. Ani ( CIB NORD LU CH EW-11 NV-11 SEV-12 DKV-12-13 Norwinstars Jedi Anakin Skywalker) ble BIR og BIG 2 i stort (!) selskap. De tre øvrige plasserte hadde hoder som alene veier like mye som Ani ;)

post-11909-0-74143700-1395093975_thumb.j

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamla ble bir veteran med en super kritikk :) Lille troll glemte helt at hun kan tulle under tannvisning, var nemlig noen flekker med sikkel på gulvet som var fryktelig intressante, så det gikk helt knirkefritt :D Trollet endte opp med excellent, ck og ble tredje beste tispe :)

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt seint men...

Freja Fikk Very good fordi hun mente Freja var altfor tung.

Skriveren var selv en kooikereier og sa at Dommeren egentlig

likte Freja veldig godt men hun dømte hardt ned på overvekt.

har er Kritikken: Fem. tik, fem hode, fine øreheng, normal vinkel, altfor tung i kroppen

Bra pels, beveger seg tungt og løst fremme, svake mellomhender, vises vell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...