SeaWorld avsløres i dokumentaren Blackfish

406 innlegg i emnet

Jeg har vært en sånn irriterende kid som slåss for/mot regnskogen/pelsdyroppdrett/testing av kosmetikk/sirkus/kjøtt/younameit siden jeg lærte å lese, så jeg forundrer meg stadig over folks manglende evne til kritisk og empatisk refleksjon rundt ting som dyreparker og underholdning som helt åpenbart (for meg) er til belastning for dyret. :rolleyes:

Hey, jeg er fortsatt en sånn irriterende kid! :teehe:

Jeg skal se filmen, men jeg har bare helt nylig begynt å kunne se ting under vann på film pga en livsvarig fobi mot haier/spekkhoggere/delfiner/makrellitomatreklamen, så jeg må nesten vite hvor mye "under vann" (i basseng går forholdsvis greit, ute i fri er det litt mer problematisk) det er snakk om, og ikke minst om angrepene på trenerne involvere tenner eller om det kun er "puffing". Hvis de blir spist og vi får se det, så blir det for voldsomt kost for meg fortsatt...

Jeg har virkelig angst mot alt av havdyr. Jeg kan regelrett hoppe i sofaen av et bilde av en spekkhogger (selv om det er et av mine favorittdyr), og videoer av spekkhoggere som kommer opp av vannet mot kamera skremmer vettet av meg, men denne gikk fint å se! Bare sjela som fikk kraftig juling :icon_cry:

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har virkelig angst mot alt av havdyr. Jeg kan regelrett hoppe i sofaen av et bilde av en spekkhogger (selv om det er et av mine favorittdyr), og videoer av spekkhoggere som kommer opp av vannet mot kamera skremmer vettet av meg, men denne gikk fint å se! Bare sjela som fikk kraftig juling :icon_cry:

Hvordan kan det være ett favorittdyr om du ikke tør å se bilde av de? :lol:

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan kan det være ett favorittdyr om du ikke tør å se bilde av de? :lol:

Haha elendig formulering. Altså bilde av en som kommer mot kamera der også xD Men på litt avstand og ikke tett opp i skjermen er de fantastiske! Og alt ved dem ellers, liksom utenom det faktum at de er hårreisende skummel når de kommer mot, er så utrolig! :wub:

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

LOL jeg skjønner deg godt. Bare tanken på å google bilder av håkjerringa gjør meg smånervøs, og ikke en gang be meg om å google bilde av "the basking shark"….. De bildene der den har åpen munn og peker mot skjermen, jeg får helt angst og må gå vekk fra pc'n, klarer knapt trykke bort vinduet :lol:

( Cetorhinus maximus / basking shark , for de som føler seg tøffe :P )

Men de er ufattelig interessante dyr, det er bare at de ser innmari skumle ut :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åja Brudge! :D De er jo vannvittig søte da <3

Jeg elsker hai og spekkhugger, å koser meg tidvis med filmer og bilder av dem. Kanskje jeg skulle fått tegne dem.. Har hatt lyst å prøve undervanns bilder en stund.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Tenk å dykke i litt "murky waters", også kommer plutselig en brudge sigende sakte mot deg med kjeften i full åpning. OMFG :frantics::lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

LOL jeg skjønner deg godt. Bare tanken på å google bilder av håkjerringa gjør meg smånervøs, og ikke en gang be meg om å google bilde av "the basking shark"….. De bildene der den har åpen munn og peker mot skjermen, jeg får helt angst og må gå vekk fra pc'n, klarer knapt trykke bort vinduet :lol:

Men de er ufattelig interessante dyr, det er bare at de ser innmari skumle ut :lol:

Åh herlighet brugden :bye: Jeg får åndenød bare ved tanken. Fatter ikke at noen klarer bevare fatningen når sånne bilder popper opp på skjermen, pulsen min raser avgårde tvert. Vet ikke hvor mange ganger samboer har måttet lukke faner hos meg, fordi jeg har klikka meg inn på noe skummelt :lol:

Jeg er sånn med flere arter. Både isbjørner og leopardseler under vann er råskummelt :no::P

Edit: Djeez. Flaks for meg at jeg aldri er i vann! :lol:

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brugden er heldigvis ufarlig ettersom den spiser plankton etc. Håkjerringa derimot, er mer altetende :P og min største saltvanns-frykt: steinbiten...

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

400717aa.eps.2.gif

Disse?

:devil:

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse?

Din dritt! :D

Men jeg har blitt flink! For et par år tilbake ville det bildet etterlatt meg hysterisk gråtende med full hyperventilering, styrtende ut på gangen for å slippe unna, men nå bare skvatt jeg! :punk:

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns de ser så sinnsykt tilbakestående ut, jeg! :lol: Måtte google og youtube de i går. Idiotfisker. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns de ser så sinnsykt tilbakestående ut, jeg! :lol: Måtte google og youtube de i går. Idiotfisker. :D

Haha samme her. Snakker vi skumle ting i havet så må man nesten på mange tusen meters dyp: http://imgur.com/gallery/vlI2Y

WB3Q4.jpg

EDIT:

Og sånne her, æsj!

sea-turle-jaws.jpg

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:bye::bye:

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På bilder syns jeg fint lite er særlig skummelt, selv om jeg er lettskremt. Men tanken på å møte noen irl er ikke så kos :P

Brugden virker ikke det minste skummel da, bare dumsøt :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den siste kjeften der altså, fy flate.. Godt at vi ikke tåler trykket der nede, så vi møter dem nok ikke med mindre vi dykker ned dit :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den siste kjeften der altså, fy flate.. Godt at vi ikke tåler trykket der nede, så vi møter dem nok ikke med mindre vi dykker ned dit :P

Den siste er en skilpadde.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så den kommer opp til oss??

Nei da er jeg glad for at jeg har min smålige frykt for havet.. Den får bare duppe rundt som den vil...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt å høre at det er flere som freaker ut litt når man ser spekkhuggere under vann. Jeg tror det kommer av Free Willy scenen hvor han gutten, Jesse skal vaske vekk taggingen sin, og det er dritt vær - og plutselig i et lysglimt stirrer han rett inn i ansiktet på Keiko!

Jeg synes spekkhuggere er fantastisk flotte dyr, og er veldig fascinert av dem - men også litt redd for å se undervannsbilder av dem ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får ikke se noe spising. Så vidt jeg husker er det vel ingen angrep som vises, kun et tilfelle hvor treneren blir "dratt under" og ikke noe mer enn det. Absolutt nada blod eller graphic stuff.

Alt er gjort i stor respekt for disse trenerene. Det er selskapet - Seaworld themselves - som er selve ondskapen.

Det er jo litt blod da. En fyr som er blodig i ansiktet etter noe som har skjedd i bassenget. En av spekkhoggerne som blør ihjel. Vi får se en annen av trenerene som blir dratt ut i vannet også, annet enn den som blir dratt til bunn, men ikke noe blod da. Men jeg tror Sandra klarer å se det :P

400717aa.eps.2.gif

Disse?

Hahah :lol: , hva er dette? Det så vondt ut!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt å høre at det er flere som freaker ut litt når man ser spekkhuggere under vann. Jeg tror det kommer av Free Willy scenen hvor han gutten, Jesse skal vaske vekk taggingen sin, og det er dritt vær - og plutselig i et lysglimt stirrer han rett inn i ansiktet på Keiko!

Jeg synes spekkhuggere er fantastisk flotte dyr, og er veldig fascinert av dem - men også litt redd for å se undervannsbilder av dem ;)

Vel, forråsidetsånn: Sånne filmer som "alle" har sett? Vel, de har ikke jeg sett. "Den lille havfruen"? Fryktelig vanskelig. "Finding Nemo"? Ikke begynn! :D "Flipper"? Bare å glemme.

Det er jo litt blod da. En fyr som er blodig i ansiktet etter noe som har skjedd i bassenget. En av spekkhoggerne som blør ihjel. Vi får se en annen av trenerene som blir dratt ut i vannet også, annet enn den som blir dratt til bunn, men ikke noe blod da. Men jeg tror Sandra klarer å se det :P

Jeg er ikke redd blod. Jeg er redd for gapende fisker, filming ut i intet og så kommer det bare en finne "tilfeldig" forbi og sånt. Jeg klarer riktignok i disse dager å beherske meg og heller holde meg for øynene heller enn å få hysterisk anfall. I dag på kontoret mens sola skinte skvatt jeg bare da jeg så bildet av den gapende haien. Nå klarer jeg ikke å se på det uten å begynne å puste tyngre.

Jeg må tenkte litt på om hvordan jeg skal se "Blackfish". Jeg synes jo at traileren var litt vanskelig også...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hahah :lol: , hva er dette? Det så vondt ut!

Brugde, en haiart som fins langs norskekysten bla.

Og det er flere angrep som vises, han som ble skvist mellom to, hun som blir dratt ut i vannet og kommer opp med en arm i en ikke normal vinkel, personen som flere ganger gang på gang blir dratt under og klarer komme seg opp og blir panisk på land for å komme seg unna-men klarer ikke stå på beina for de er herpet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brugde, en haiart som fins langs norskekysten bla.

Og det er flere angrep som vises, han som ble skvist mellom to, hun som blir dratt ut i vannet og kommer opp med en arm i en ikke normal vinkel, personen som flere ganger gang på gang blir dratt under og klarer komme seg opp og blir panisk på land for å komme seg unna-men klarer ikke stå på beina for de er herpet...

Men er alt filma over vann? I så fall går det bra. (Det hørtes veldig feil ut...)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det står i rasestandard på berner sennenhund at sporer er anbefalt fjernet - men det er jo en oversettelse av et dokument som skal ha identisk ordlyd i alle FCI-land, og det ble vidt og bredt informert om at Mattilsynets lover trumfer rasestandardene da denne regelendringen kom for en håndfull år siden. Jeg lurer på om den kom i 2010 eller 2011. Foenix er født i 2011, og det var den største selvfølge for meg da å la både henne og søsken beholde sine sporer. Men det var flere som reagerte da de så henne, og det var da fremdeles høylydte diskusjoner om at det både ville føre til mer skader og at vi ville få flere kuhasede/marktrange hunder... De diskusjonene har roet seg nå. Foenix har for øvrig doble sporer på begge bakbeina, og er stilt i åtte ulike land for dommere fra snørrogførti nasjonaliteter - inkludert land hvor det er helt normalt å fjerne dem. Ingen dommere har reagert, uansett om hun er stilt her eller der. Den eneste som har reagert var en uautorisert dommer på et valpeshow, samt noen medutstillere og oppdrettere av andre raser - men da mest av nysgjerrighet fordi det var nytt for dem å se det. I rasestandarder hvor det er gjort norske revideringer etter at det ble forbudt å fjerne sporer, så er dette forbudet presisert.
    • Der syntes jeg du kan begynne. Ikke bare burder men også noe man har lyst til   Jeg prokastinerer som bare det men bør sette meg ned og skrive søknader
    • Phuh, våknet med migrene til 25 minusgrader i dag. Temperaturen har vært oppe i -4 og nå nede til -7 og vindt. Og barnet måtte være hjemme fra barnehagen siden hun hadde feber i går. Og for bønder er det ikke bare å ta "sykt barn dag" så vært alene med lillemor i mange timer, dvs hun er blitt ganske selvgående, for jeg var oppe og laget mat til henne engang, tok i mot noen dukker og har ellers halvsovet på sofaen hele dagen. Heldigvis tok Bonden henne på badet og ordner legging, så jeg slipper det.  Migrena har sluppet taket men jeg er absurd slapp og godtesjuk, og vi har jo ingenting sånt. Har dog ferdig pepperkakedeig i kjøleskapet  Så bakt ut bittelitt så jeg skal ha noe å gumle på.  At den har gått ut på best før dato, spiller neppe noen rolle.    Edit: klarte å svi dem OG utløse røkvarsler...  Tror jeg må lage noen nye for dissa var ikke spiselige.  Svidde pepperkaker på hønene it is.        
    • Jeg ble så sur at jeg holdt på å gå ut av bilen og kjefte på en fremmed i dag. Det er en litt bratt bakke opp fra gata hvor parkeringshuset ligger til veien ut av byen, og selv om det er vikeplikt så er det ikke et kryss du bare kjører ut i - du stopper og ser om det er klart. Men det er veldig glatt der, og det har ikke blitt mindre glatt av at folk har stått og spinnet for å komme seg opp. Det er litt comme ci comme ca om jeg kommer i gang eller ikke, og i dag var en slik dag hvor jeg sto plassert med dekkene så de ikke fikk grep. Så da er det jo bare å slippe opp bremsen og skli litt bakover der det ikke er så glattpolert og en kan få grep, og prøve igjen. Men nå hadde jeg bil på vei mot meg bakfra, så jeg satte bilen i revers for å få på ryggelysene, og begynte sakte å slippe bilen bakover. Vedkommende stoppet ikke, men kjørte til vi var så nærme at jeg valgte å stoppe ryggingen. Jeg ventet litt for å se om vedkommende tok et hint, men nei. Jeg rygget 15 cm til for å forklare at jupp, jeg må bakover, men sjåføren så ingen grunn til å flytte på sin bil. Så da fikk jeg lagt over Berlingoen slik at jeg rygget mot venstre i motgående kjørefelt mens jeg passet på at det ikke kom bil forfra og passet på at jeg ikke traff bilen bak. Det var lyst og klar bane, så jeg slapp bilen langt nok bak til at jeg kunne få fart opp igjen. Jeg ser sjåføren omtrent himle med øynene, titter irritert på meg, og kjører opp til krysset. Der må sjåføren stoppe for å se om det er klart, og jeg kjente en stor porsjon med skadefryd da også den personen hadde problem med å kjøre i gang på glatta og få bilen opp på veien. Asshole. Tror du jeg rygget for skoj? Jeg håper de står og spinner et sted, og at ingen tilbyr seg å rygge eller dytte dem i gang. Nå har jeg egentlig veldig mye husarbeid som burde gjøres, såpass mye at jeg ikke aner hvor jeg skal begynne. Det er noe i alle rom, føler jeg, litt sånn kaostilstander i heimen. Jeg burde skifte på senga, jeg burde få rene klær på plass i kommoden, jeg burde sette på ei klesvask, jeg burde vaske opp, jeg burde finne støvsugerposene som er godt gjemt så jeg kan støvsuge ferdig, jeg burde få bort julepynt, jeg burde rydde kjøkken, jeg burde støvsuge soverommet, jeg burde ta ned klær fra tørkestativet, jeg burde lage en matplan for uka, og jeg burde se om trygda er på konto så jeg kan betale regninger. Jeg burde gre gjennom Glam, jeg burde klippe klør og pels på to av Foenix' poter, og jeg burde få bort snøen som har samlet seg i hundekaret så hundene kan bades neste gang jeg har fri.  Det jeg har mest lyst til er å sparkle, grunne og male kjøkkendøra. Typisk... Så, kjære sonen, hvor synes dere at jeg skal begynne med husarbeidet i dag? Jeg har fyrt i vedovnen, luftet hunder, og skal begynne på middag. Men jeg burde rekke litt husarbeid mens maten lages, og litt etter at jeg har spist. I hvert fall hvis jeg ikke bingewatcher et eller annet på Netflix i kveld  
    • Jeg har verdens beste boff. Jeg er skikkelig syk, begynte med oppkast i går kveld, orker nada null niks. Har tilbragt dagen på sofaen, og den nydelige boffen har ligget på beina mine, ikke mast i det hele tatt. Mamma og pappa har vært innom og gått tur med henne, heldigvis. Jeg sliter med å gå opp trappa, så ut på tur er lite aktuelt. 
  • Nylig opprettede emner