Gå til innhold
Hundesonen.no

Dogs4All 2013


Ingvild
 Share

Recommended Posts

Jeg er ganske sikker på at du kan scanne startnummeret på lørdagen. Altså bare bruke ett av dem på lørdagen og ett (eller 4 :P) på søndagen. Du trenger jo bare å scanne ett nummer per person, ikke per hund (du kan ta med så mange hunder du vil per startnummer/inngang).

Det kan godt være, men dette står i PM:

Startnummeret gir adgang for 1 person den dagen rasen bedømmes.

Og jeg tenker ikke reise dit og ta sjangsen på at det er ok og måtte betale ENDA mer for å komme meg inn enn jeg alt har gjort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 411
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Trave venstresvinger rett ved siden av agilityringen, det kan bli intressant kjenner jeg!

Jeg flyr eller kjører bort med Mokkis for å heie på soniser og knipse bilder

Jeg kommer om søndagen og regner med at skulle se nogle korthårede collies, og gerne kose litt med dem

Jeg er ganske sikker på at du kan scanne startnummeret på lørdagen. Altså bare bruke ett av dem på lørdagen og ett (eller 4 :P) på søndagen. Du trenger jo bare å scanne ett nummer per person, ikke per hund (du kan ta med så mange hunder du vil per startnummer/inngang).

17 startende i klasse 3, også går det lørdag, ikke søndag slik jeg trodde! Det er litt krise ettersom jeg skal på stor fest på fredagen… :o

Det mest skuffende er å se at det er 19 startende i klasse 1. For noen år siden var det jo bort i mot 100 startende i klasse 1 på årets siste NKK stevne der alle kjempet om H. P. Pettersens Minnepokal! Når jeg gikk med Amira i 2005 husker jeg at det var 107 startende i klasse 1!

Men de satte jo etterhvert krav på lp1, kanskje derfor mange har sluttet å melde på ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvad er det?

NKKU er Norsk Kennel Klubb Ungdom. Altså NKK's ungdomsavdeling som står som en egen hundeklubb der alle under 26 år kan være medlem. Det koster nesten ingen ting, fordi medlemmer får halv grunnkontigent hos NKK og som medlem får man tilbud om mye billige kurs, gratis treningssamlinger, delta i masse konkurranser, starte gratis på utvalgte offisielle stevner osv. Dessuten er det veldig gøy å treffe flere ungdommer som driver med hund!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de satte jo etterhvert krav på lp1, kanskje derfor mange har sluttet å melde på ?

Ja, det er nok EN grunn. Men det finnes flere enn 19 klasse 1 ekvipaser som har en 1.premie…! Jeg tror det har vært for lite oppmerksomhet rundt vandrepokalen og at det har blitt litt for lite "stas" rundt det hele. Klasse 1 Lillestrøm er jo egentlig et klasse 1 NM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NKKU er Norsk Kennel Klubb Ungdom. Altså NKK's ungdomsavdeling som står som en egen hundeklubb der alle under 26 år kan være medlem. Det koster nesten ingen ting, fordi medlemmer får halv grunnkontigent hos NKK og som medlem får man tilbud om mye billige kurs, gratis treningssamlinger, delta i masse konkurranser, starte gratis på utvalgte offisielle stevner osv. Dessuten er det veldig gøy å treffe flere ungdommer som driver med hund!

Nice... og det lyder som noget for mig, men jeg har jo ikke hund i Norge, så kan nok ikke bruge det til så meget.. æv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok EN grunn. Men det finnes flere enn 19 klasse 1 ekvipaser som har en 1.premie…! Jeg tror det har vært for lite oppmerksomhet rundt vandrepokalen og at det har blitt litt for lite "stas" rundt det hele. Klasse 1 Lillestrøm er jo egentlig et klasse 1 NM!

JEg hadde hatt veldig lyst på å gå iår om Issi var frisk og i live :P for nå kunne hun jo faktisk gått der!

Dogs4All helga blir en slitsom helg :yawn::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter spent på PM selv.

Lurer på hvor mange det blir i klassen til Lio, selv om jeg må vente helt til neste lørdag med det svaret

Var av en eller annen grunn sikkert på at grp7 gikk søndag men tok visst feil. Da får vi dessverre ikke møttes med mindre du tar turen på søndag også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men søndag blir hektisk lell - skal hjelpe en venninne å stille tre hunder, og selv om hun har raser som er i samme gruppe og samme raseklubb, så havnet de i hver sin hall... Jeg føler med henne, det er ikke lett å verken få stilt eller være sosial med ens venner når ringoppsettet av og til ikke helt er etter idealet. Men det er jo andre raser i ringene hennes, som også har sine naturlige "naboer", så jeg skjønner det er vanskelig. Jeg bare tror hun er møkklei av å alltid ha to eller tre haller på Lillestrøm.

Hun får melde på bare en rase neste gang da vøtt :).

Men de satte jo etterhvert krav på lp1, kanskje derfor mange har sluttet å melde på ?

Slike krav var det før i tida også, da jeg konkurrerte som mest aktivt i LP. Det var sjelden under 70-80 påmeldte i klasse 1 på Norsk Vinner da.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun får melde på bare en rase neste gang da vøtt :).

Men om du har fire raser med opptil flere champions i hver rase, og et par juniorer, og skal kjøre 50 mil en vei - så melder du ikke på bare én hund. Hun har begrenset seg til tre hunder i år - hun synes ikke det er verdt kjøreturen om hun ikke kan stille minst to.

Og det er ofte at raser som henger logisk sammen ikke får ha ring i nærheten av hverandre - og det skjer også på Europa- og Verdensvinnere. Jeg får sjelden sett de tre andre sennenhundrasene, for eksempel, fordi de havner gjerne langt unna berner.

Men i år er ikke det noe problem, for jeg finner ikke en eneste entlebucher eller appenzeller i PM. Og det er nesten enda tristere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, ikke brydd meg nevneverdig tidligere :P

Men arg! Lille troll er født 20/4, dvs. at hun aldri har mulighet til å vinne juniortittel?

Hun er junior fra og med 20.01.2014 til og med 20.10.2014 - så hun kan få juniortittel på europa- og verdensvinnerne. Og hun kan ved å vinne juniorklassen på Bjerke bli kvalifisert til Crufts - det er stas i sånt også, selv om det ikke gir tittel.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg gjøre :)

Og skjønner deg godt! Men masse lykke til! (håper dere haler inn vinnertittelen, ihvertfall junior).

Tusen takk

Vinnertittelen tror jeg ikke går, men jeg håper på Juniorvinner, selv om vi får veldig hard konkurranse og han er langbein om dagen. Den som slo oss på valpeskue for 1,5 uke siden skal stille, så jeg er veldig spent. Kjenner håpet svinner litt, men skal ha tro til det motsatte er bevist. Uansett vet jeg at han blir en veldig vakker hund når han er voksen, så det er ingen krise. Men det hadde selvsagt vært veldig morsomt :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om du har fire raser med opptil flere champions i hver rase, og et par juniorer, og skal kjøre 50 mil en vei - så melder du ikke på bare én hund. Hun har begrenset seg til tre hunder i år - hun synes ikke det er verdt kjøreturen om hun ikke kan stille minst to.

Nei, men da må man jo også være klar over at rasebedømmelsen kan kræsje, at ringene ikke nødvendigvis ligger tett ved hverandre etc etc. Man kan strengt tatt ikke forvente at NKK skal ta hensyn til ALLE som skal stille alle sine raser og som gjerne vil ha ringene rett ved - eller helst ha alle rasene i samme ring.

.... og sånt er en av grunnene til at jeg aldri hadde orket å ha flere raser å stille. Jeg har sett alt for mange stressa eiere :aww:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er junior fra og med 20.01.2014 til og med 20.10.2014 - så hun kan få juniortittel på europa- og verdensvinnerne. Og hun kan ved å vinne juniorklassen på Bjerke bli kvalifisert til Crufts - det er stas i sånt også, selv om det ikke gir tittel.

Jammen jeg viiiiiil at hun bli norsk juniorvinner :( Dumme regler (aner meg at det kan være litt snusk rundt den datoen der med kullregistreringer, vet om en hel haug som jukser med datoen til "vanlige" nkk utstillinger). Jaja, vi får vinne crufts i stedet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men da må man jo også være klar over at rasebedømmelsen kan kræsje, at ringene ikke nødvendigvis ligger tett ved hverandre etc etc. Man kan strengt tatt ikke forvente at NKK skal ta hensyn til ALLE som skal stille alle sine raser og som gjerne vil ha ringene rett ved - eller helst ha alle rasene i samme ring.

... og sånt er en av grunnene til at jeg aldri hadde orket å ha flere raser å stille. Jeg har sett alt for mange stressa eiere :aww:.

Jo, hun er jo klar over det, derfor har hun ikke meldt på alt hun kunne hatt lyst til å melde på. Hun har tittelkandidater som kommer til å sitte igjen hjemme. På dobbeltutstillinger løser hun det ofte ved å stille en halvpart hver dag. Men det er på en måte liksom atte bare en norsk vinner-tittelsjanse i året.

Det er forskjell på å ha raser som er tett i slekt og å ha fire udde raser - en ville ikke forvente at dvergschnauzer sort og sort/silver var i hver sin ende av Varemessa heller, men om jeg vil stille berner og greyhound må jeg ta for gitt at det er på hver sin kant, ikke sant?

Og jeg vet veldig godt at en ikke kan ta hensyn til alle. Men hennes raser er ALDRI i nærheten av hverandre på Lillestrøm, og fordi hennes raser på andre internasjonale utstillinger ofte har lave påmeldingstall, opplever hun dommerbytte mye oftere enn andre - fordi det er lettere å flytte syv for mye enn en større rase med 26 påmeldte. Men det føles urettferdig - et år var hun påmeldt fire eller fem NKK-utstillinger, og fikk dommerbytte på samtlige.

Så jeg skjønner hennes frustrasjon, men jeg skjønner også at det er et stort puslespill NKK skal legge - jeg har vært med å arrangere utstilling, jeg vet hvor mye som skal klaffe, og jeg tror faktisk jeg er blant de mer tålmodige og forståelsesfulle når det kommer til utstillingsarrangører. Men en gang hvert tiende år kunne en jo fått lov ti å ha ringene i nærheten av hverandre.

Jeg burde ikke klage, for berner fikk for eksempel dobbelt så stor ring som alle andre i fjor, fordi vi er så mange påmeldte og får digre klasser. Jeg vet det er et stort mannskap som jobber fletta av seg for at vi skal få en best mulig utstilling, og jeg vet nøyaktig hvor varmt det koker hos NKK i disse dager, med alt det forventede som skal gjøres og siste liten-katastrofer som skal løses. Men det betyr ikke at jeg ikke kan forstå hennes frustrasjon for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva SFX, hadde jeg vært henne så hadde jeg skrevet ned alle hendelsene og sendt inn en forespørsel til NKK. De sitter jo ikke der og prøver å ta hensyn til visse rasekombinasjoner.

Men det kan hende de kan ta hensyn til det dersom det kommer et hyggelig brev fra en svært aktiv utstiller som ønsker at det en gang skal være litt enkelt for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...