Gå til innhold
Hundesonen.no

Firerbanden Blitz, Oscar, Happy og Cyan

Recommended Posts

Sist uke ble Nemi 1 år! Tenk så fort tiden har gått!

Her er noen flere bilder av dyret :)

Her sammen med den andre hunden min, Tuva :)
MG_8558C-580x393.jpg

MG_8426C-580x386.jpg

Nemi er veldig flink med små hunder. Her sammen med en pomme/klein mix på ti uker :) Sååå tålmodig.

MG_8364C-580x370.jpg

MG_7199C-580x886.jpg

MG_8657C-580x869.jpg

MG_8656C-580x874.jpg

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åå endelig mer bilder :ahappy: Fortsatt helt utrolig nydelig - og du tar så utrolig fine bilder :)

Digga det med den lille pommemix valpen :wub:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hun begynner å se ut som en ordentlig flott frøken!

Ikke det at hun ikke var en fin frøken før nå, men sånn type voksen flott frøken!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Da er det for alvor høst på vestlandet, og i den anledning passer det seg med noen høstbilder av vidunderet som når har rukket å bli 14,5 mnd. :)

788977-11-1383429236213.jpg

788977-11-1383430186021.jpg

788977-11-1383431192681.jpg

• Like 5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så fin hun er! :D Og så ulik Noomi! Om du er på denne siden av landet en gang, så må vi møtes!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så fin hun er! :D Og så ulik Noomi! Om du er på denne siden av landet en gang, så må vi møtes!

Takk, jeg er helt enig med deg i det ^^ Ulik Noomi? På hvilken måte tenker du? :)

Vi skal på Dogs4All, skal du der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, jeg er helt enig med deg i det ^^ Ulik Noomi? På hvilken måte tenker du? :)

Vi skal på Dogs4All, skal du der?

Nemi er så elegant og femini, mens Noomi vil vel se ut som en blubb ved siden av. :lol:

Vi skal søndagen, men usikker på om Noomi blir med eller ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nemi er så elegant og femini, mens Noomi vil vel se ut som en blubb ved siden av. :lol:

Vi skal søndagen, men usikker på om Noomi blir med eller ikke.

Ah, sånnja! Nå er hun jo ikke fullt utvokst enda, så ikke godt å si hvordan hun vil se ut til slutt :) Men ja, hun har veldig feminine trekk og så har hun et veldig bamsete ansiktsuttrykk, hehe :)

Vi skal også på søndagen, tar med Nemi da. Vi skal besøke oppdretter på lørdagen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg elsker de feminine trekkene hennes, skikkelig pen og snerten schäferjente :ahappy: Elegant rett og slett!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg elsker de feminine trekkene hennes, skikkelig pen og snerten schäferjente :ahappy: Elegant rett og slett!

Vel, hun SER kanskje elegant ut. Jeg vil beskrive henne som alt annet enn elegant XD *klønehunden* :teehe:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En stund siden sist oppdatering, så her kommer noen bilder av vidunderet :) Nå 17 mnd. gammel. Målet for i år er å debutere i LP klasse 1 og klare opprykk til klasse 2. Det er ikke hunden det står på, men heller eieren. Dette er ei kruttønne av en hund, så det kan være en utfordring å få kanalisert energien riktig til tider :)

1457739_10202572883185828_1879535656_n.j

1425583_10202665845629831_1736212303_n.j

Gjørmehunden :)

1545178_10202893219674040_1378392696_n.j

1521807_10202940876985443_1084284557_n.j

1545018_10202942456544931_540008778_n.jp

1506918_10202942454344876_4993058_n.jpg

• Like 5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men man kan da fortsatt selektere etter bruksegenskaper selv om racing blir forbudt?? Eller er det slik at null veddeløpsracing - nei da får vi bare avle på fjollehunder da som bare vet å trave i ring  Det er jo ikke sånn???  Man må finne et alternativ da, med andre konkurranser som ikke er lukrativt for andre enn rasen selv. 

Det er jo VEDDELØPET som er hovedproblemet her, og som er grunnen til at det stoppes. Gamblingen og det som er grunnlaget for dritten i "sporten". Jeg skjønner ikke at folk kan være FOR veddeløp med greyhounds. Det er faktisk ikke noen hemmelighet at det hele tiden skjer mye dritt i industrien, og jo også i Florida. Og nei det er ikke overalt det skjer, men man må da ta problemet ved kjernen, og her så er det jo helt klart det å tjene penger på hundene som skaper store problemer. Greyhound "farm" er ikke for meg et positivt ord. 

La heller hundene løpe under mer kontrollerte forhold, hvor de attpåtil kan få være en del av familien og bli behandlet deretter. Og nei det er ikke bare PETA som har funnet (tvunget?) frem dritt fra industrien opp igjennom tidene. 
    • Hvorfor? Nå er det ikke alle omplasseringshunder som omplasseres fordi eier ikke greier å ta seg av dem.. Og hvor mye verditap tenker du det er på en et år gammel hund? Bruksmessig har man vell knapt gått glipp av noen ting og for mange kan det nå være positivt å slippe å ha valp. Noen er til og med helsetestet øynet tryggere kjøp enn en valp er. Og sånn utover det så bestemmer markedet. De som synes det er fair de kjøper, de som ikke er interessert, de lar det være.  
    • Det er ganske enkelt heldigvis, krever bare litt tålmodighet. Du må fortelle hunden hva du vil den skal gjøre om den ikke greier det selv. Feks "legg deg". Håper den ikke må du hjelpe den ytterligere, ha på bånd, hjelp den ned eller i ro(ikke hardt), og gjenta så ofte som nødvendig. Det krever at man er konsekvent og følger opp til det kjedsommelige i starten, men når det begynner å synke inn så kommer gjerne resultatene raskt og😊 å være rolig og å være sliten er to forskjellige ting.😊
    • Sånn tolker jeg det også.
    • Så søte barn 💙 og den skjønne gutten din, @Krilo 
  • Nylig opprettede emner