Gå til innhold
Hundesonen.no

Pakke til den nyfødte


Arielle
 Share

Recommended Posts

Min mormor liker veldig godt å strikke og har nå laget flere korger med teppe, lue, sokker og koseklut til nyfødte. Jeg har tilbydt meg å hjelpe henne med å annonsere litt for disse korgene men vi sliter veldig med å finne en pris. Hva skal enn ta for noe sånn?

post-2805-0-44967300-1347621859_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, men når du finner det ut må du si ifra hva hun skal ha for sånne sko i blått :D

Vi satte en pris i starten men fant fort ut at det var alt for billig og at hun så vidt gikk i 0.

100kr for sokker :) Portoen blir vell bare på en 20kr tror jeg for de burde gå i en liten smart post konvolutt :)

Endret av Arielle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minst 500. Kommer jo litt an på størrelse på teppet, kvalitet, type garn osv... Er det ordentlig ullgarn, og standard "babyteppestørrelse" kan du fint ta 700 ihvertfall.

Teppe kr. 400,- , sokker kr. 100,-, lue kr. 100,-, og hele korgen med koseklut 500kr. Virker det greit eller? :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det spørs helt på utgiftene hun har hatt og hvor lang tid hun bruker på å lage det. :)

edit: Jeg holder på å strikke et ullteppe på oppdrag nå og bare garnet koster over 450 kroner.

Et annet teppe kunne hatt garnutgifter på 200. Sånt varierer veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teppe kr. 400,- , sokker kr. 100,-, lue kr. 100,-, og hele korgen med koseklut 500kr. Virker det greit eller? :)

Hvis du mener 500 kr. for korg, klut og strikketingene så synes jeg det er for lite med 500 kr. Håndarbeid skal verdsettes skikkelig. Det skal ikke være sånn at strikking er noe gamle tanter gjør for å få tiden til å gå og derfor må det vært billig.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes denne er ganske grei å bruke på prissetting:

Winnie Proud-Swaan

Jeg har en grei måte å regne ut den prisen jeg vil ha for et strikkeplagg som er veldig "rettferdig" når det gjelder effektiv strikketid .Timeprisen er regnet ut fra veiledende pris på f.eks. herresokker.... ca.30 kr. time.

1. Jeg strikker en prøvelapp med det garnet og pinnetykkelse jeg skal bruke i 10 minutter effektiv strikking.

2. Veier prøvelappen og ganger med 6.

3. Strikker plagget og veier det.

4. Vekt av plagg delt på punkt 2 = timer

5. Timer * timepris 30,- =pris på strikking.

6. Pris på strikking + garn og tilbehør= utsalgspris.

Strikker en mønster så må en strikke mønsterprøvelapp eller hekleprøve hvis en hekler eller annet.

Jeg strikker slike prøvelapper kun en gang pr garntype for da vet jeg fra gang til gang hva jeg skal ta for plagg i den garntypen jeg skal strikke med.

Eksempel: 1

10 min. strikk med raggegarn = 5 gr. * 6 = 30 gr.pr. timeFerdig sokkepar 150 gr.raggegarn / 30 gr = 5 timer.5 timer * 30 kr. = 150 kr.150 kr + 45 kr i garn

= 195 kr.

Eksempel 2:

10 min. strikk med garntype som passer til pinne 3,5 = ca. 4 gr.* 6 = 24 gr. pr. timeFerdig genser ca.600 gr. garn / 24 gr.= 25 timer.25 timer * 30 kr. = 750 kr.750 kr + garn og tilbehør = ca.450 i garn =1200 ,- for ferdig genser.

Dette er tilfeldige eksempler tatt ut fra "husken" men prisene blir effektive og ganske reelle synes jeg. Jeg har for min del funnet ut at 30 kr. timen er passende .

Så er det bare å trekke fra eller legge til det en selv føler er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingidano, det synes jeg var en fin oversikt. Jeg ligger langt under 30 kr timen jeg da, men er helt ok med det. :) Jeg må også betale frakt for garn bestilt på nett, ofte fra USA. Det regner jeg inn i prisen.

En må prise det sånn at en er fornøyd selv :) Ligger nok selv noe lavere enn den oversikten viser.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En må prise det sånn at en er fornøyd selv :) Ligger nok selv noe lavere enn den oversikten viser.

Veldig enig i det. :) Alikeel litt godt å se at noen har satt det ned på papiret liksom, slik at andre skjønner at man ikke akkurat tjener mucho bucks på slikt salg. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tusen takk alle sammen :) prisene ble som dette:

Teppe kr. 400,- , sokker kr. 100,-, lue kr. 100,-, og hele korgen med koseklut 500kr.

Min mormor har ikke så mye å gjøre på lengre så hun koser seg veldig med dette så da var det greit å ha en billig pris så har hun kanskje noe å gjøre på :) Kan også legge det at hun veldig gjerne sender hvis noen ønsker det. Kan hentes i Egersund, hentes/leveres på strekningen mot Stavanger, hentes i Bergen eller hentes i Telemark/Ulefoss området eller leveres på strekningen mot Telemark. Greit med en far som pendler til Bergen for å jobbe hver helg, en mamma som jobber i Stavanger og mormor reiser til Telemark rett som det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...