Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

I dag ble det "sonentreff/tur" i Bergen. Der var vi Olav Emil med Laffen, Hermes med Hermes, GunhildM med Sookie og meg med Blondie :ahappy: Det var en koselig tur, som startet med duskregn, mye tåke, men regnet tok av, men tåken forble med oss :) Her kommer noen bilder!

Hermes løp så gresstustene føyk!

6941976669_bae988f3d3_z.jpg

Laffen i full trav

6795863604_a31a7b4c07_z.jpg

Lekende lett :ahappy:

6795863888_6dfa66542e_z.jpg

Rare Hermes :lol: Laffen ser forsåvidt litt rar ut han også :P

6941977505_6c6ce4aab5_z.jpg

Bare fordi.. Jeg ikke fikk et bra bilde av Hermes i fart..

6941977789_91e2d21a64_z.jpg

Man bøller ikke med Sookie :aww: (Laffen står bare å observerer :lol: )

6795864686_efa8a7526f_z.jpg

Smileyface! Eller i mitt hode er han litt sånn usikker "hehe" her på dette bildet :P "Det var ikke meg"

6795864946_7ec8f44c2b_z.jpg

Vakre prinsessen min! :wub: Eneste dyret som kunne posere!

6941978521_10e5fb1f1a_z.jpg

Tåkeskogen

6795865484_655b3b0de6_z.jpg

• Like 4
Skrevet

Hehe, ja, dagens lysforhold var ikke så bra! Men jeg fikk noen bedre bilder av han forrige gang på tur, med bedre lysforhold :P Drømmen min er å få et skikkelig bra løpebilde av han en dag :lol:

5787598476_ca1a266aa4_z.jpg

• Like 1
Skrevet

Oj,, så fantastisk flotte bilder av Hermes gutten da:) morro å se for meg også. Han er så lik søstra på mange måter ser jeg,,

Ser ut som dere har hatt en fantastisk tur alle sammen.

Takk for at dere deler bilder av "barne barna"

Ha en strålende tur og gleder meg til Actoion bilde av Hermes ;)

Klæm

Kristin

• Like 2
Skrevet

Veldig flotte bilder! Du har ikke lyst til å dele litt innstillingsinfo på dem? :whistle:

Det skal du få vite!

Jeg brukte lukkertids prioritert prorgram eller hva det heter :P TV på Canon kamera. Den var først innstilt på 1000 + auto iso og da var nok blenderen på 1.8. Men jeg følte ikke det var nok lys til å ha så høy lukkertid, så jeg gikk ned til 640, og til slutt ned til 500 + auto Iso. Blenderen lå på 1.8 - 2.0.

Tusen takk for fine ord :ahappy: Og takk for turen dere som var med!

• Like 2
Skrevet

Takk så mye! Ble virkelig knallfine bilder av det, så nå er jeg inspirert til å utforske TV mer.. :ahappy:

• Like 1
Skrevet

Killer-Sookie :blink:

Fine bilder :)

:whistle:

En vanlig reaksjon på Hermes' flørting med jentene. Han pleier ikke å lykkes :D

Sookie var ikke så begeistret for flørtingen nei, men det var veldig gøy å løpe etter han :lol: Kondisjonstrening med Hermes :dog_running:

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kan noen andre ta ham med ut når du kommer hjem?  Altså, når du kommer hjem, ignorere ham til du har fått tatt av deg og satt deg ned. Om han så begynner å mase om å få komme ut, at noen andre tar ham med ut litt. Det kan nok ta en del tid å snu denne adferden.  Det har jo også mye å si hvem som fôrer, går tur og trener med en hund. Gjør du det meste der, eller varierer det? Kan noen andre ta mer ansvar? 
    • Jeg har litt utfordringer med whippet hannen min på 5 år. Det er veldig tydelig at jeg er hovedmennesket til hunden, han søker til meg, det er meg han blir mest glad når kommer hjem men det er også meg han maser mest på. Jeg jobber langvakter, og når jeg er på jobb så er hunden helt rolig. De andre i huset forteller at han ligger å slapper av og er rolig og snill stort sett hele dagen. Når jeg kommer hjem blir han jo veldig glad for at jeg kommer, men jeg får nesten ikke satt meg ned før han  begynner med klynking/gråting og skal ha meg med ut - jeg tar han da som regel med meg ut, selv om de hjemme forteller at det ikke er lenge siden han var ute. Etter vi har vært ute, så kan gjerne klynkingen fortsette litt, og det kan til tider også være klynking på natten. Akkurat nå er vi i en ekstra tøff periode, da det er løpetid på byggefeltet og hannhunden har det veldig tøft, han spiser nesten ikke og sover ikke - noe som igjen gjør at jeg heller ikke sover, for jeg må være med han for at han ikke skal holde hele huset våkent om natten. Jeg har tilbrakt nettene på et rom med han i bånd og med hørselvern på for å få sove. Jeg begynner å bli rimelig desperat 🙈😭 Jeg har avtale med dyrlege om å prøve ut kjemisk kastrasjon, slik at vi kanskje kan slippe dette igjen. Men jeg er også redd for at han skal reagere dårlig på det - at han kanskje blir mer klynkende og "masete". I kveld når jeg kom hjem fra jobb så har jeg ignorert hunden, jeg har vært ute med han, men ikke "snakket" til han eller anerkjent han på annet vis, det føles ikke bra men tenker kanskje at det er noe jeg bør gjøre i en periode? Er dette helt feil tenkt av meg? Noen som har råd og veiledning for å kanskje få en litt mer selvstendig hund når også jeg er hjemme?
    • Bare det at noen har tenkt tanken er for meg helt på trynet. Og det er en herlig ironi i at de ikke tester produktene sine på dyr, men selger til dem... Hjelpes, hvem er disse folka😄
    • Det er vel de fleste enige om at vi ikke gjør. Sikkert noen influensere som får betalt for å mene at det gjør vi. Det latterlige er jo at de hevder å ikke teste på dyr, så jeg lurer litt på denne...
    • Er dette noe vi trenger til hundene våre? https://www.tv2.no/nyheter/holdt-pa-a-falle-av-stolen/19203815/
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...